Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
Megnyugtatlak, a 117-es hajtómű egy módosított vezérlésű 117Sz, aminél kissé felspanolták a tolóerőt, de amúgy ugyanaz a 905-ről 932mm-re megnövelt belépő keresztmetszete és az AL-31FP-kel azonos AN-100-as vektorálható laval fúvócsöve van, mint az AL-41F1-Sz-nek.
Vagyis lényegében ez egy idén negyven éves AL-31F.

Ha jól emlékszem te írtál olyat,hogy a 117(ha nem is az összes de néhány) valamilyen formában megkapta a 30-as kompresszorát.Bár ebben nem vagyok biztos.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
Komoly átalakítás alatt én nem értenék olyat, hogy más a vezérlőszoftver és meg van emelve a gázhő.

Azt nem írtam,hogy komolyan átalakították.Mondjuk ha megfelel az állami elvárásoknak és a 117 csereszabatos a 30-assal és átalakítás nélkül(ezalatt azt értem,hogy nem kell lebontani a gép hátulját és újraépíteni félig) bemegy a SZU-57-be azt nem tudom,hogy nevezhetjük-e jelentősnek.

Bár ahogy értelmezem amit írtál nem a 117-est alakították át a 30-ashoz hanem a 30-ast igazították a 117-eshez.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
DOiiPmSWAAAZCxg.jpg:large
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Bár nem vagyok szakértő az orosz nevezéktanban, de az összes eddig elkészült gép techdemo, mint a Szu-27Sz előtt volt a T-10 változatok... Az összes eddigi gép az YF-22 magasságába levő szinten van kb. Koncepció gépek.

Akkor meg mért hívják Su-57nek.

Az a durva fogalmunk sincs miért csak 30db 2027ig. Baromi kevés. Még tesztelésre... is. Tuti nem a hajtomű 117essel is bőven van benne kraft, max nem cirkál 1.6machal, na bumm. Miután megjelent a 30as majd lesz belölle gyakorló/képző gép uez van rakat más tipusnál is, hogy a széria első ~10%ból lett a kiképzőgép.Vmi komoly hiba van amiről foglamunk sincs.
Export piacokat is bukni fog evvel Oo, pedig ami jelenleg van és jó annak egy jelentős része pont úgy jött része, hogy India fizette a fejlesztés nagyját. Már csak ezért is végig kellett volna tolni. X akta.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Szerintem kicsit túl van bonyolítva a kérdés... Azért megy szarul (mert azért ne írjuk már le még, amíg itt repked, meg ilyenek) a projekt, mert nincs benne pénz. Ennyi...
Lehet itt variálni, hogy szakemberhiány is, stb... De mind-mind arra vezethető vissza, hogy nincs pénz.
Amúgy is azért nézzük már meg, hogy milyen fejlesztőkkel kell versenyezniük, USA, Kína, EU... Ezek GDP-jével kell összemérni az orosz lehetőségeket.

Nem vagyok orosz fan, de amiatt én is csalódott vagyunk, hogy egy ilyen érdekes projektnek ennyire hányattatott a sorsa. Szép és jó gépeket csinálnak, vannak érdekes és egyedi megoldásaik, annak ellenére, hogy bizonyos területeknek 10-20-30 éves lemaradásaik vannak,Ezeket mindenképpen becsülöm, értékelem, akárki is a gyártó...

HA nem lettek volna szankciók, HA az indiaiak komolyabban beszállnak, stb-stb...

Nem értek egyet pénzügyileg sem. Amit el elhet adni drágán, fő exportcikk nem mellesleg még fejlesztésébe is adnak esetleg pénzt az mindig prioritás volt és "bomba" üzlet. Vmin komoly probléma van amiről nem tudunk és imo nem a hajtómű az mert 117essel is nagyon szépen megy. Ha tippelnem kéne avionika, rendszerintegráció...

Amúgy izgi lesz a kérdés, hogy India ezek után merre tovább. Mert a squadron szám a Mig-21/27... kiesésével csúnyán meg fog zuhanni, 200+ gépet kéne potolniuk 5!éven belűl.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
Akkor meg mért hívják Su-57nek.

Az a durva fogalmunk sincs miért csak 30db 2027ig. Baromi kevés. Még tesztelésre... is. Tuti nem a hajtomű 117essel is bőven van benne kraft, max nem cirkál 1.6machal, na bumm. Miután megjelent a 30as majd lesz belölle gyakorló/képző gép uez van rakat más tipusnál is, hogy a széria első ~10%ból lett a kiképzőgép.Vmi komoly hiba van amiről foglamunk sincs.
Export piacokat is bukni fog evvel Oo, pedig ami jelenleg van és jó annak egy jelentős része pont úgy jött része, hogy India fizette a fejlesztés nagyját. Már csak ezért is végig kellett volna tolni. X akta.
Talán mert nem ugyan az mint annak idején az YF-22 volt...?
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Akkor meg mért hívják Su-57nek.

Azért Szu-57, mert kell a nevezéktanba, hogy ez már széria-érett gép, kész van.
Nem először történik ilyen, más országokban is előfordul, ugye. De hogy orosz nevezéktan legyen példa, a Szuhoj Sz-37 előre nyilazott szárnyú proto gépnek is adtak Szu-47 jelölést, pedig összesen egy készült belőle. Ha jól rémlik, akkor volt is bejelentés, hogy ez lesz az alapja az új orosz vadászgépnek. Oszt nem ez lett...

Export piacokat is bukni fog evvel Oo, pedig ami jelenleg van és jó annak egy jelentős része pont úgy jött része, hogy India fizette a fejlesztés nagyját. Már csak ezért is végig kellett volna tolni. X akta.

Ha kész lenne, és export képes lenne, feltehetően el lehetne adni. Az Sz-400-asokat is úgy árulják, hogy évek múlva tudják leszállítani, mert először az orosz igényeket kell kielégíteni. Az Sz-350 Vityazt is úgy árulják, hogy még nincs készen belőle valójában egy sem.
Korábban a Szu-35 / Szu-37, vagy a MiG-35 is ilyen volt, félig-meddig meg volt csinálva, de ha valaki megrendelte volna, akkor először a pénz arra ment volna, hogy befejezzék. Ez történt ugye az Indiaiak által megrendelt MiG-29K esetében is....

Amúgy izgi lesz a kérdés, hogy India ezek után merre tovább. Mert a squadron szám a Mig-21/27... kiesésével csúnyán meg fog zuhanni, 200+ gépet kéne potolniuk 5!éven belűl.

Annyira India gazdasága sem erős, hogy a viszonylag olcsó és olcsón üzemeltethető MiG-21-esről és -27-esről 1:1 arányban válthassanak modern vadászgépre.
Ezzel mindenki, még az USAF is szembesült...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 561
113
December 12-én készültek a képek. Asztrahány- megyében, Privolzsszkijban.
A_LK3gbyKjM.jpg

Más..
Nem hivatalos hírek szerint 6 darab 30-as hajtómü van Aktyubinszkban és a következő két PAK-FA protóba már azokat építik be.

Nem értem.
Az oké, hogy Aktyubinszkban van pár darab proto, illetve a kondenzes képek tanúsága szerint az egyik legutolsó, már beburkolt hajtóműgondolás példány is ott repked. A légierő tesztalakulatának pilótái, tehát a katonák dolgoznak velük.
Ahogy láthattátok, maga a bázis parancsnoka, Radev eszredes is, aki a szíriai, Szu-34-esen lehúzott éles harci küldetéssorozata után kapott Putyintól a sturmanjával együtt Oroszország Hőse kitűntetést, még ő is teszteli a Szu-57-est.
(Aktyubinszkban zajlanak az új repülőgép típusok fegyvertesztjei, indítások, célravezérlések, oldási tesztek, nagy hatótávolságú rakéta éleslövészetek. Gondoljunk csak a néhai MiG-31M mai napig világrekord 250km-es távolságból végrehajtott sikeres R-37-es éleslövészetére akár)

De a 30-as hajtóműveket minek viszik a légierő kísérleti csapatpróba bázisára, ha egyszer az érdemi repülési teszteket vagy Zsukovszkijban, vagy a KnAAZ Dzemgiben levő gyári bázisáról végzik?
Józan paraszti ésszel úgy gondolnám, hogy az összerakott és nem bolygatott, alaposan berepült, kiismert és minden érdemi korlátozás alól feloldott példányokal dolgoznak a fegyvertesztekhez, míg egy-egy kiragadott LL-é (repülő próbapaddá) átépített példánnyal alaposan letesztelik a hajtóművet illetve hajtóműveket.
És ugye közben a sorban levő új példányokba is már ezeket építik be.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
Nem értem.
Az oké, hogy Aktyubinszkban van pár darab proto, illetve a kondenzes képek tanúsága szerint az egyik legutolsó, már beburkolt hajtóműgondolás példány is ott repked. A légierő tesztalakulatának pilótái, tehát a katonák dolgoznak velük.
Ahogy láthattátok, maga a bázis parancsnoka, Radev eszredes is, aki a szíriai, Szu-34-esen lehúzott éles harci küldetéssorozata után kapott Putyintól a sturmanjával együtt Oroszország Hőse kitűntetést, még ő is teszteli a Szu-57-est.
(Aktyubinszkban zajlanak az új repülőgép típusok fegyvertesztjei, indítások, célravezérlések, oldási tesztek, nagy hatótávolságú rakéta éleslövészetek. Gondoljunk csak a néhai MiG-31M mai napig világrekord 250km-es távolságból végrehajtott sikeres R-37-es éleslövészetére akár)

De a 30-as hajtóműveket minek viszik a légierő kísérleti csapatpróba bázisára, ha egyszer az érdemi repülési teszteket vagy Zsukovszkijban, vagy a KnAAZ Dzemgiben levő gyári bázisáról végzik?
Józan paraszti ésszel úgy gondolnám, hogy az összerakott és nem bolygatott, alaposan berepült, kiismert és minden érdemi korlátozás alól feloldott példányokal dolgoznak a fegyvertesztekhez, míg egy-egy kiragadott LL-é (repülő próbapaddá) átépített példánnyal alaposan letesztelik a hajtóművet illetve hajtóműveket.
És ugye közben a sorban levő új példányokba is már ezeket építik be.

Nem lehet,hogy nem most először repült a 30-as csak mot mutatták meg?Annyira nem bízhatnak a hajtóműben,hogy azonnal Aktyubinszkba viszik?
 
M

molnibalage

Guest
Akkor meg mért hívják Su-57nek.

Az a durva fogalmunk sincs miért csak 30db 2027ig. Baromi kevés. Még tesztelésre... is. Tuti nem a hajtomű 117essel is bőven van benne kraft, max nem cirkál 1.6machal, na bumm. Miután megjelent a 30as majd lesz belölle gyakorló/képző gép uez van rakat más tipusnál is, hogy a széria első ~10%ból lett a kiképzőgép.Vmi komoly hiba van amiről foglamunk sincs.
Export piacokat is bukni fog evvel Oo, pedig ami jelenleg van és jó annak egy jelentős része pont úgy jött része, hogy India fizette a fejlesztés nagyját. Már csak ezért is végig kellett volna tolni. X akta.
Amiért az F-22 egy ideig F/A-22 volt... Marketing/PR...
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Kérdés az mekkora sorozatban gondolkodnak???:)
Ez olyan kérdés, mint a sorozáson a "fogyasztasz-e alkoholt rendszeresen?". Egy kemény alkoholista is felelhet erre igennel, mivel minden nap iszik, és az is aki május 1-kor meg szilveszterkor iszik meg egy pohárral (máskor soha) mivel ez is egy rendszer. Szóval majd meglátjuk.