Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 435
63 778
113
Az összes 27-esben egyféleképpen vagy beépítve a hajtómű.
Hacsak nem a MiG-27-esekre gondolsz, a Ka-27-esekről nem is beszélve :)
Bár ezekben is csak egyféleképp van beépítve a hajtómű.

A Phantom, mint hasonlat nem teljesen jó, bár analógiának akkor már jobb a sokkal közelebbi MiG-29-est használni, hiszen itt bár a hajtóművek hossztengelye közel egybeesik a gépével, a fúvócsöveké már nem.

Hogy miért nem teljesen jó a hasonlat, arra az az ok, hogy a Phantom (és a 29-es fúvócsöve) a felhajtóerő termelés miatt lett pont úgy beépítve, hogy a tolóerő vektora keresztül menyjen a gép tömegközéppontján, így fejtve ki rá az útirányú tolóerőn kívül egy kismértékű emelőerőt is, ami persze az útirányú erőből vonódik le.

Joker meglátása helyes, hiszen a PAK-FA-nál nem ez a helyzet, itt a hajtóművek hossztengelye nem függőleges, hanem vízszintes síkban tér el a gép hossztengelyétől, aminek a manőverezőképességre kedvező hatása nemigen van, ellenben valóban csökkenhet így kismértékben a tolóerő.

Csakhogy, a turpisság abban van, hogy a hajtóművek vektorálnak, ráadásul úgy, hogy 32 fokra el vannak forgatva a forgáspontok, így felfelé/kifele-lefelé/befele "bandzsítanak".
Ha jobban megnézzük, ahhoz, hogy a két, alapból kifelé terpesztő hajtómű fúvócsöve a hossztengellyel párhuzamosan álljon, kismértékben befelé kell,hogy álljanak, ami egyben lefelé való kitérést is ad, ez a pár fok pedig megint csak keresztül mutat(hat) a tömegközépponton, melynek kedvező hatása ismert.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 621
79 833
113
Allesmor Obranna

arra gondoltam,hogy a 3D vektorálást hasonlóan oldják meg Szuhojék.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 114
82 859
113
Mai kép Zsukovszkijbol. December-januárban csak a 051-054 es protok vesznek részt a tesztrepulésekben, az 5. protorol se hír, se foto, hogy részt venne a tesztekben.

0_c4fc7_22214c78_XL.jpg
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 041
113
Két nem túl jó hír a típussal kapcsolatban.

http://www.business-standard.com/article/economy-policy/russia-can-t-deliver-on-fifth-generation-fighter-aircraft-iaf-114012100059_1.html
http://www.foxnews.com/world/2014/01/24/russian-rubbish-india-reportedly-disappointed-with-stealth-fighters-from-moscow/
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
555
1 261
93
arra gondoltam,hogy a 3D vektorálást hasonlóan oldják meg Szuhojék.

Csakhogy 27-est írtál és nem 30-ast ;) A Szu-30-asok többsége kapott TVC-t, nem a 27-esek. Nyilván Flanker, Flanker, de mégsem egykutya :)
 

Montezuma

Active Member
2010. április 23.
2 843
33
38
Eddig azt hittem, hogy rémeket látok, de mostmár jobb ha rákérdezek. Csak nekem tűnik úgy, hogy a gép elejétől hátrafele nézve a két hajtómű enyhe V alakot zár be egymással?

Szó sincs erről. Most nincs kedvem visszakeresni, de többször jeleztem már a témában, hogy a hajtóművek szöget zárnak be a hossztengellyel, ergo amire sokan hivatkoztak, hogy látják a hajtóművet geometriai képtelenség.
 

Montezuma

Active Member
2010. április 23.
2 843
33
38
Akkor viszont ha ugyanaz a fizika arrafele is, mint itt, valamennyit ezzel elveszít az (előre)tolóerőből, mert az erő egy része a gép összenyomásán és nem előretolásán fog dolgozni.

Abban az esetben, ha a hajtóművek tengelyének metszéspontja jó közel lenne a hajtóművek helyéhez, de ezek nagyjából a pilótafülke környékén metszik egymást.
A tartó keretvázhoz szempontjából a párhuzamos hajtómű beépítés sem feltétlenül jelent automatikusan kedvező megoldást a törzskeret tömege szempontjából. Ha a hajtóművek enyhe szöget zárnak be, akkor a hajtómű tolóerejének hatása az egész szekcióra tömegcsökkentés szempontjából kedvezőbb is lehet, mivel itt a hatás rásegít szög + terhelés miatt a könnyebb váz kialakításához úgy, hogy az műszakilag egyenértékű legyen.
Ergo a tömegcsökkenéssel többet nyerhetnek, mint a minimális tolóerő vektor veszteségből, így a végeredmény akár pont fordított is lehet.

(Hasonló elvek szerint szoktunk néha tartószerkezeti problémákat megoldani.)
 

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 714
2 366
113
Hiryu hozod a formád.

India haderőben mellesleg most belső harcok is vannak. A légierő, flotta, és szárazföldi erők között.

Két írás között csak én érzek ellentmondást különben. Az elsőben arra panaszkodnak, hogy az oroszok fontosabb infókat nem osztanak meg a gépről
Második írásban megy egy india lefitymálja az egész programot.

1, Oroszok eddig is USA után a második konstruktőrök katonai légi járművek területén.
T-50 PAK-FA azért ütemesen halad.
J20 és a másik gépről nem nagyon hallani.

2. Ha nem lenne T 50 program Indiának esélyese lenne ilyen szintű gép közelébe férnie.

Mivel a Tejsa programunk is nagy bukás lett.
 

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 714
2 366
113
Másik, oroszok a amerikai fejlesztésekből csak tanultak valamennyit. T-50 eddig sok olyan apró momentum van ami csak a szakértőknek csemege. Hajtómű kapcsán ami eddig világos talán a V alak valami függőlegesen is elvannak tolva.
 

Montezuma

Active Member
2010. április 23.
2 843
33
38
Bocsánat az előbb a pongyola fogalmazásért, de más dologban voltam benne és csak félszemmel és félaggyal gépeltem, de remélem, átment az üzenet.
Amit írtam a tartóváz kapcsán az csak addig igaz, ameddig nem kezd vektorálni a gép, ez onnantól már más szitu.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 041
113
nekerdez, mi ebben az ellentmondás? Az indiaiak elégedetlenkednek. Lehet csak trükk, hogy valamit alkudozzanak, de lássuk be a pénz nagy részét ők vitték a projektbe. Ha kifarolnak mögüle, kíváncsi leszek mi marad az egészből.
 

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 714
2 366
113
nekerdez, mi ebben az ellentmondás? Az indiaiak elégedetlenkednek. Lehet csak trükk, hogy valamit alkudozzanak, de lássuk be a pénz nagy részét ők vitték a projektbe. Ha kifarolnak mögüle, kíváncsi leszek mi marad az egészből.

Kiszálnak? A program 60-70% már kész 2016 jönnek elvileg az első seriás példányok.
Ez esetben oroszok ott állnak egy 60-70% kész teljesen új technológiai alapú géppel.
India meg?
Vissza megy a TEJSA-hoz vagy mi, hatalmas fordulatot véve USA előtt le borul és sorba áll az F-35 ért.

Pont a dolog súlya miatt a felek megfognak egyezni. Megegyezés kapcsán vélhetőleg inda fog engedni eddigi álláspontjából. Mivel Pénzen kívül nincs semmijük. Ezen a téren.
Viszont Kína és többi Ázsia állam programjai miatt középtávon is Inda lépés kényszerbe van.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 850
57 836
113
Itt csak India húzhatja a rövidebbet. Nem sok mindent tehet azon kívül, hogy csöndben van és fizeti a csekket.
Szerintem India egy erősen butított gépet fog kapnia folyamat végén. Először kifejlesztik a jó oroszt, aztán pedig a butított export verziókat.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 041
113
<i>Vissza megy a TEJSA-hoz vagy mi, hatalmas fordulatot véve USA előtt le borul és sorba áll az F-35 ért.</i>

Megkapta a Rafalet ami önmagában egy nagyon potens gép és valóban, leborúlhat az USA előtt és beállhat a sorba az F-35-ért. Vet néhány elég potens dolgot az amiktól. Semmi meglepőt nem látnék ha így történne.