Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Az összes 27-esben egyféleképpen vagy beépítve a hajtómű.
Hacsak nem a MiG-27-esekre gondolsz, a Ka-27-esekről nem is beszélve :)
Bár ezekben is csak egyféleképp van beépítve a hajtómű.

A Phantom, mint hasonlat nem teljesen jó, bár analógiának akkor már jobb a sokkal közelebbi MiG-29-est használni, hiszen itt bár a hajtóművek hossztengelye közel egybeesik a gépével, a fúvócsöveké már nem.

Hogy miért nem teljesen jó a hasonlat, arra az az ok, hogy a Phantom (és a 29-es fúvócsöve) a felhajtóerő termelés miatt lett pont úgy beépítve, hogy a tolóerő vektora keresztül menyjen a gép tömegközéppontján, így fejtve ki rá az útirányú tolóerőn kívül egy kismértékű emelőerőt is, ami persze az útirányú erőből vonódik le.

Joker meglátása helyes, hiszen a PAK-FA-nál nem ez a helyzet, itt a hajtóművek hossztengelye nem függőleges, hanem vízszintes síkban tér el a gép hossztengelyétől, aminek a manőverezőképességre kedvező hatása nemigen van, ellenben valóban csökkenhet így kismértékben a tolóerő.

Csakhogy, a turpisság abban van, hogy a hajtóművek vektorálnak, ráadásul úgy, hogy 32 fokra el vannak forgatva a forgáspontok, így felfelé/kifele-lefelé/befele "bandzsítanak".
Ha jobban megnézzük, ahhoz, hogy a két, alapból kifelé terpesztő hajtómű fúvócsöve a hossztengellyel párhuzamosan álljon, kismértékben befelé kell,hogy álljanak, ami egyben lefelé való kitérést is ad, ez a pár fok pedig megint csak keresztül mutat(hat) a tömegközépponton, melynek kedvező hatása ismert.
 
Allesmor Obranna

arra gondoltam,hogy a 3D vektorálást hasonlóan oldják meg Szuhojék.
 
Mai kép Zsukovszkijbol. December-januárban csak a 051-054 es protok vesznek részt a tesztrepulésekben, az 5. protorol se hír, se foto, hogy részt venne a tesztekben.

0_c4fc7_22214c78_XL.jpg
 
Két nem túl jó hír a típussal kapcsolatban.

http://www.business-standard.com/article/economy-policy/russia-can-t-deliver-on-fifth-generation-fighter-aircraft-iaf-114012100059_1.html
http://www.foxnews.com/world/2014/01/24/russian-rubbish-india-reportedly-disappointed-with-stealth-fighters-from-moscow/
 
arra gondoltam,hogy a 3D vektorálást hasonlóan oldják meg Szuhojék.

Csakhogy 27-est írtál és nem 30-ast ;) A Szu-30-asok többsége kapott TVC-t, nem a 27-esek. Nyilván Flanker, Flanker, de mégsem egykutya :)
 
Eddig azt hittem, hogy rémeket látok, de mostmár jobb ha rákérdezek. Csak nekem tűnik úgy, hogy a gép elejétől hátrafele nézve a két hajtómű enyhe V alakot zár be egymással?

Szó sincs erről. Most nincs kedvem visszakeresni, de többször jeleztem már a témában, hogy a hajtóművek szöget zárnak be a hossztengellyel, ergo amire sokan hivatkoztak, hogy látják a hajtóművet geometriai képtelenség.
 
Akkor viszont ha ugyanaz a fizika arrafele is, mint itt, valamennyit ezzel elveszít az (előre)tolóerőből, mert az erő egy része a gép összenyomásán és nem előretolásán fog dolgozni.

Abban az esetben, ha a hajtóművek tengelyének metszéspontja jó közel lenne a hajtóművek helyéhez, de ezek nagyjából a pilótafülke környékén metszik egymást.
A tartó keretvázhoz szempontjából a párhuzamos hajtómű beépítés sem feltétlenül jelent automatikusan kedvező megoldást a törzskeret tömege szempontjából. Ha a hajtóművek enyhe szöget zárnak be, akkor a hajtómű tolóerejének hatása az egész szekcióra tömegcsökkentés szempontjából kedvezőbb is lehet, mivel itt a hatás rásegít szög + terhelés miatt a könnyebb váz kialakításához úgy, hogy az műszakilag egyenértékű legyen.
Ergo a tömegcsökkenéssel többet nyerhetnek, mint a minimális tolóerő vektor veszteségből, így a végeredmény akár pont fordított is lehet.

(Hasonló elvek szerint szoktunk néha tartószerkezeti problémákat megoldani.)
 
Hiryu hozod a formád.

India haderőben mellesleg most belső harcok is vannak. A légierő, flotta, és szárazföldi erők között.

Két írás között csak én érzek ellentmondást különben. Az elsőben arra panaszkodnak, hogy az oroszok fontosabb infókat nem osztanak meg a gépről
Második írásban megy egy india lefitymálja az egész programot.

1, Oroszok eddig is USA után a második konstruktőrök katonai légi járművek területén.
T-50 PAK-FA azért ütemesen halad.
J20 és a másik gépről nem nagyon hallani.

2. Ha nem lenne T 50 program Indiának esélyese lenne ilyen szintű gép közelébe férnie.

Mivel a Tejsa programunk is nagy bukás lett.
 
Másik, oroszok a amerikai fejlesztésekből csak tanultak valamennyit. T-50 eddig sok olyan apró momentum van ami csak a szakértőknek csemege. Hajtómű kapcsán ami eddig világos talán a V alak valami függőlegesen is elvannak tolva.
 
Bocsánat az előbb a pongyola fogalmazásért, de más dologban voltam benne és csak félszemmel és félaggyal gépeltem, de remélem, átment az üzenet.
Amit írtam a tartóváz kapcsán az csak addig igaz, ameddig nem kezd vektorálni a gép, ez onnantól már más szitu.
 
nekerdez, mi ebben az ellentmondás? Az indiaiak elégedetlenkednek. Lehet csak trükk, hogy valamit alkudozzanak, de lássuk be a pénz nagy részét ők vitték a projektbe. Ha kifarolnak mögüle, kíváncsi leszek mi marad az egészből.
 
nekerdez, mi ebben az ellentmondás? Az indiaiak elégedetlenkednek. Lehet csak trükk, hogy valamit alkudozzanak, de lássuk be a pénz nagy részét ők vitték a projektbe. Ha kifarolnak mögüle, kíváncsi leszek mi marad az egészből.

Kiszálnak? A program 60-70% már kész 2016 jönnek elvileg az első seriás példányok.
Ez esetben oroszok ott állnak egy 60-70% kész teljesen új technológiai alapú géppel.
India meg?
Vissza megy a TEJSA-hoz vagy mi, hatalmas fordulatot véve USA előtt le borul és sorba áll az F-35 ért.

Pont a dolog súlya miatt a felek megfognak egyezni. Megegyezés kapcsán vélhetőleg inda fog engedni eddigi álláspontjából. Mivel Pénzen kívül nincs semmijük. Ezen a téren.
Viszont Kína és többi Ázsia állam programjai miatt középtávon is Inda lépés kényszerbe van.
 
Itt csak India húzhatja a rövidebbet. Nem sok mindent tehet azon kívül, hogy csöndben van és fizeti a csekket.
Szerintem India egy erősen butított gépet fog kapnia folyamat végén. Először kifejlesztik a jó oroszt, aztán pedig a butított export verziókat.
 
<i>Vissza megy a TEJSA-hoz vagy mi, hatalmas fordulatot véve USA előtt le borul és sorba áll az F-35 ért.</i>

Megkapta a Rafalet ami önmagában egy nagyon potens gép és valóban, leborúlhat az USA előtt és beállhat a sorba az F-35-ért. Vet néhány elég potens dolgot az amiktól. Semmi meglepőt nem látnék ha így történne.
 
<i>Vissza megy a TEJSA-hoz vagy mi, hatalmas fordulatot véve USA előtt le borul és sorba áll az F-35 ért.</i>

Megkapta a Rafalet ami önmagában egy nagyon potens gép és valóban, leborúlhat az USA előtt és beállhat a sorba az F-35-ért. Vet néhány elég potens dolgot az amiktól. Semmi meglepőt nem látnék ha így történne.

Erre én is kíváncsi leszek.
Viszont kérdés ez mennyire szolgálná az Indiai politikai vezetés érdekeit. USA szövetségesnek lenni egy olyan országnak mint Indai nagy arc vesztéssel járhat.