Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 819
67 123
113
De mi a fene gyulladhatott ki? Lehetséges valamiféle elektromos tűz, mivel ahol ez a kár keletkezett, ott se hajtómű, se gépágyú, lőszerkészlet, ilyesmi nincs. A fegyvertérben nem hinném, hogy éles eszköz volt. Ha volt egyátalán valami.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
De mi a fene gyulladhatott ki? Lehetséges valamiféle elektromos tűz, mivel ahol ez a kár keletkezett, ott se hajtómű, se gépágyú, lőszerkészlet, ilyesmi nincs. A fegyvertérben nem hinném, hogy éles eszköz volt. Ha volt egyátalán valami.

Nekem úgy tünik, hogy a főfutó-akna is benne van a tűzzel érintett területben. Ott pedig elég egy gurulás/talajfogás közben a kerék által felvert csavar, kődarab vagy kavics is, ami az aknába berepülve áram alatt lévő elektromos vezetéket megsért, elszakít, és már kész is a zárlat, a szikrázás. Begyulladni meg akár a drót szigetelése vagy a belső tér festése is képes, és a futóaknában van bőven hidraulika-cső, esetleg tüzelőanyag-cső is, az is sérülhet, tehát van ami égjen.
Üdv ML
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 769
113
De mi a fene gyulladhatott ki? Lehetséges valamiféle elektromos tűz, mivel ahol ez a kár keletkezett, ott se hajtómű, se gépágyú, lőszerkészlet, ilyesmi nincs. A fegyvertérben nem hinném, hogy éles eszköz volt. Ha volt egyátalán valami.

Szerintem az autómata tűzoltórendszer lehetett...
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 734
113
PakFa_Fire_2127065_Damage_zpsb2bbbf6e%20(1).png

PakFa_Fire_2127065_Damage_zpsb2bbbf6e%20(1).png


Az eset leírása portugálul.
http://www.aereo.jor.br/2014/06/10/incidente-com-sukhoi-t-50-atualizacao/
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 850
32 028
113
<blockquote rel="Allesmor Obranna">De mi a fene gyulladhatott ki? Lehetséges valamiféle elektromos tűz, mivel ahol ez a kár keletkezett, ott se hajtómű, se gépágyú, lőszerkészlet, ilyesmi nincs. A fegyvertérben nem hinném, hogy éles eszköz volt. Ha volt egyátalán valami.

Szerintem az autómata tűzoltórendszer lehetett...</blockquote>
begyúlt a tűzoltórendszer?
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
De mi a fene gyulladhatott ki? Lehetséges valamiféle elektromos tűz, mivel ahol ez a kár keletkezett, ott se hajtómű, se gépágyú, lőszerkészlet, ilyesmi nincs. A fegyvertérben nem hinném, hogy éles eszköz volt. Ha volt egyátalán valami.
Nekem is a villanytűz jutott először eszembe.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
<blockquote rel="Allesmor Obranna">De mi a fene gyulladhatott ki? Lehetséges valamiféle elektromos tűz, mivel ahol ez a kár keletkezett, ott se hajtómű, se gépágyú, lőszerkészlet, ilyesmi nincs. A fegyvertérben nem hinném, hogy éles eszköz volt. Ha volt egyátalán valami.

Nekem úgy tünik, hogy a főfutó-akna is benne van a tűzzel érintett területben. Ott pedig elég egy gurulás/talajfogás közben a kerék által felvert csavar, kődarab vagy kavics is, ami az aknába berepülve áram alatt lévő elektromos vezetéket megsért, elszakít, és már kész is a zárlat, a szikrázás. Begyulladni meg akár a drót szigetelése vagy a belső tér festése is képes, és a futóaknában van bőven hidraulika-cső, esetleg tüzelőanyag-cső is, az is sérülhet, tehát van ami égjen.
Üdv ML</blockquote>
A XXI. században ezeknek mindnek éghetetlen anyagból kéne lennie.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 850
32 028
113
<blockquote rel="emel"><blockquote rel="Allesmor Obranna">De mi a fene gyulladhatott ki? Lehetséges valamiféle elektromos tűz, mivel ahol ez a kár keletkezett, ott se hajtómű, se gépágyú, lőszerkészlet, ilyesmi nincs. A fegyvertérben nem hinném, hogy éles eszköz volt. Ha volt egyátalán valami.

Nekem úgy tünik, hogy a főfutó-akna is benne van a tűzzel érintett területben. Ott pedig elég egy gurulás/talajfogás közben a kerék által felvert csavar, kődarab vagy kavics is, ami az aknába berepülve áram alatt lévő elektromos vezetéket megsért, elszakít, és már kész is a zárlat, a szikrázás. Begyulladni meg akár a drót szigetelése vagy a belső tér festése is képes, és a futóaknában van bőven hidraulika-cső, esetleg tüzelőanyag-cső is, az is sérülhet, tehát van ami égjen.
Üdv ML</blockquote>
A XXI. században ezeknek mindnek éghetetlen anyagból kéne lennie.
</blockquote>

festék, szénszál, kenőanyagok és üzemanyag is?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Nekem úgy tünik, hogy a főfutó-akna is benne van a tűzzel érintett területben. Ott pedig elég egy gurulás/talajfogás közben a kerék által felvert csavar, kődarab vagy kavics is, ami az aknába berepülve áram alatt lévő elektromos vezetéket megsért, elszakít, és már kész is a zárlat, a szikrázás. Begyulladni meg akár a drót szigetelése vagy a belső tér festése is képes, és a futóaknában van bőven hidraulika-cső, esetleg tüzelőanyag-cső is, az is sérülhet, tehát van ami égjen.
Üdv ML</blockquote>
A XXI. században ezeknek mindnek éghetetlen anyagból kéne lennie.
</blockquote>

Éghetetlen kerozénról én még nem hallottam, de hidraulika-folyadékban is elég ritka lehet az, ami oltja a tüzet...:)
ML
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
A képek azt mutatják, hogy milyen volt a Szuhoj T-50 után, a tűz abban, hogy a megfelelő levegő ma reggel. A jelentések szerint az interneten, a repülőgép volt, hogy egy bemutató repülés egy indiai küldöttség, amikor a kommunikációs alaplap leállt. Ekkor hangzott riasztás panel jelzi, hogy a pilóta, hogy voltak problémák a megfelelő motort a repülőgép. A pilóta leállította a motort, és lement lengő szárnyak, hogy figyelmeztesse az irányítótorony, hogy a repülőgép volt probléma, és hogy ő földet.

Leszállás után a pilóta úgy döntött, pálya legközelebbi taxi, és állítsa le a bal motort, amikor a torony azt tanácsolta neki, hogy hagyja el a repülőgép azonnal. A pilóta akkor rájött, hogy erős fekete füst jobbról érkező levegő belépő. Sem várva lépcső származású, a pilóta kinyitotta a lombkorona, felugrott és futott mintegy 100 méterre, miután látta a tócsa üzemanyag alatt a gép a tűz.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 819
67 123
113
Inkább most essen meg az ilyesmi, mint a szériagépeknél. Pedig ott is történhetnek érdekes dolgok. Volt olyan Szu-7-es Kunmadarason 62-63 körül, aminek a komplett műszerfala a pilóta ölébe dőlt felszállás közben. Viccnek kissé erős...
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 850
32 028
113
Inkább most essen meg az ilyesmi, mint a szériagépeknél. Pedig ott is történhetnek érdekes dolgok. Volt olyan Szu-7-es Kunmadarason 62-63 körül, aminek a komplett műszerfala a pilóta ölébe dőlt felszállás közben. Viccnek kissé erős...

Így van, elvileg arra valók a prototípusok, hogy a hibák azokon derüljenek ki, és ha kell akkor azokat zúzzák le.
A Szu-7 pilótája viszont meglepődhetett.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Nekem úgy tünik, hogy a főfutó-akna is benne van a tűzzel érintett területben. Ott pedig elég egy gurulás/talajfogás közben a kerék által felvert csavar, kődarab vagy kavics is, ami az aknába berepülve áram alatt lévő elektromos vezetéket megsért, elszakít, és már kész is a zárlat, a szikrázás. Begyulladni meg akár a drót szigetelése vagy a belső tér festése is képes, és a futóaknában van bőven hidraulika-cső, esetleg tüzelőanyag-cső is, az is sérülhet, tehát van ami égjen.
Üdv ML
A XXI. században ezeknek mindnek éghetetlen anyagból kéne lennie.
</blockquote>

Éghetetlen kerozénról én még nem hallottam, de hidraulika-folyadékban is elég ritka lehet az, ami oltja a tüzet...:)
ML</blockquote>
Minek a belső térbe festés? Hülye szokás. Ahol nincs szükség korrózió elleni védelemre, ott csak bajnak van. Tengerészek ezreit ölte már meg ez a hülye festegetési mánia. Szerintem az éghetetlen hidraulika olaj sem lehetetlen. Én a szilikonolajokból indulnék ki.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
<blockquote rel="Allesmor Obranna">Inkább most essen meg az ilyesmi, mint a szériagépeknél. Pedig ott is történhetnek érdekes dolgok. Volt olyan Szu-7-es Kunmadarason 62-63 körül, aminek a komplett műszerfala a pilóta ölébe dőlt felszállás közben. Viccnek kissé erős...

Így van, elvileg arra valók a prototípusok, hogy a hibák azokon derüljenek ki, és ha kell akkor azokat zúzzák le.
A Szu-7 pilótája viszont meglepődhetett.</blockquote>
Miért? Tudta, hogy orosz gépbe ül.
 
M

molnibalage

Guest
Minek a belső térbe festés? Hülye szokás. Ahol nincs szükség korrózió elleni védelemre, ott csak bajnak van.

A gép belsejében magasság és hőmérséklet változás miatt a levegő nedvesség tartalma kicsapódik és vannak erre elvezető kis furatok. Viszont ahol víz van, ott korrózióvédelem is kell...

Tengerészek ezreit ölte már meg ez a hülye festegetési mánia.

És hajók százait tartja 50 évig bevehető állapotban, mert nem rohad szét...

Szerintem az éghetetlen hidraulika olaj sem lehetetlen. Én a szilikonolajokból indulnék ki.
Itt megint az van, hogy a tűzállóságon felül számtalan követelmény van...
 
Status
Not open for further replies.