Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
A telefon és a vadászgép nem ugyanaz a tészta. Az egyiknél modellciklusok vannak, melyeket a marketing hajt. A másiknál meg lassú bürokráciával, komplex engedélyeztetési folyamatokkal megterhelt katonai szabvány célhardverek, melyeknél a legelső szempont nem a képesség, mert az egy dolog, azt a sorozatgyártás előtt vagy másfél évtizeddel determinálják. Hanem a gyárthatóség, a szervízelhetőség, a rendelkezésre állás. Egy akármilyen ultrakorszerűnek joggal hívott katonai célhardver technológiai színvonala pusztán processzor vagy garfikai megjelenítés szintjén kábé húsz éves színvonal a konzumer technikához képest. Húsz éve még Nokia 3310-es telefonok voltak, meg polifónikus csengőhang és az első színes kijelzők.
De egy telefon az megáll a műanyag eldobható váznál, a valamekkora, de annál szédítőbb megjelenítésű kijelzőnél és a ultraminiatűrizált és szakmányban gyártott tömegprocessszoroknál és grafikus csipek szintjénél. És ha pár év használat után eléri a tervezett élettartamát, akkor egy laza mozdulattal be lehet hajítani a kukába.

Egy vadászgép avionikai csomagjában meg vannak valahol processzorok meg memóriák is, meg olyan kijelző, aminek a felbontása már húsz éve se volt világbajnok, de iszonyatosan szélsőséges körülmények között is tudja azt, amit kell.
De nem ezek adják a lényeget, hanem a különleges építés, a speciális zavarvédelem, a szokásosnál jóval erősebb kivitel és a sok-sok különbejáratú garancia, hogy ezeket csak a megrendelő védelmi szektor számára fejlesztik, gyártják és szervízelik. Akár negyven éven át is biztosított alkatrészbázissal.
Aha.. Ez addig jó, amig nem kellenek. Ha kitör a gyalázat, a legújabb is elavult lessz fél év múlva.
Orvosi műszerből is évente új generációk jönnek ki, pedig a szemcsiszoló lézernél se kisebbek a követelmények.
 
M

molnibalage

Guest
Ebben nem vagyok biztos. Szerintem az is ugyanazokkal a félszovjet C100 processzorokkal készült, mint a MiG-29-esek.

http://web.mit.edu/slava/space/argon-family.htm

Persze ettől még lehet, hogy neked van igazad:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Soviet_microprocessors
Szerintem valami hibás félinfót olvasott. A Ka-50-esek egyes protói készültek olyannal. Laza 10+ évvel az első Szu-27-esek után. Amikor a Szu-27-est tervezték és gyártani kezdtek sehol nem volt még 486-os architektúra, azt 1989-ben mutatták be. Akkor már úgy 7 éve gyártották a gépet..
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 498
113
Szakembörök!Mi az a sárga valami a tankoló csőnél?
94641891-2626628897579850-5915083136768671744-o.jpg
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 853
29 094
113
Az kérem a kiálló sárga alkatrész, ami találgatásokra ad okot. Ravaszak ezek az oroszok! ;)

Anyway:
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Mint már írtuk idénre is 1 gépet adnak át ha sikerül és nem úgy jár mint tavaly .
Majd decemberre lesz egy gép
Az idénre már több volt tervezve.
Ennél egy kicsit többet szeretnék tudni. Pl, hogy melyik alkatrész hiányzik annyira, hogy nem indul be a gyártás?. Vagy csak a pénz?
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Ha úgy számolunk már jövőre 6 gépet (kezdésnek ) kellesz átadni . Majd utána éves szinten 10 db mert így jön ki a 76 is 2028-ra
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 083
113
A hidraulikát elektromos motorok váltják fel" Ez csökkenti a gép radarviszonyát, növeli annak manőverezhetőségét és egyszerűsíti a karbantartást. A tervek szerint az "elektromos" Su-57 2022-ben képes repülni."

Gyerekek akkor ez a gép közel sincs még kész .


https://iz.ru/999344/anton-lavrov-a...-su-57-poluchit-printcipialno-novye-dvigateli

Ismét nem érted! A tudomány-technika halad előre, így a fejlesztések is. A második szakaszos gépek kapják meg az új hajtómüvel egyetemben.
A repülőgép fejlesztésekben az elektromehanikus rendszerek a jövő. Nyugati cégek is azt fejlesztik (More Electric Aircraft) vagy már használják( Boeing 787 Dreamliner)