Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Hát nem tudom ez mennyire igaz, de az orosz cikkben kimondottan csak elektromos működtetésről írnak. Az F-35 szervóiban meg elektronikus a vezérlés (ugye FBW-rendszer), villanymotor hajt egy miniatűr hidraulika-szivattyút, így maga a munkavégzés, a vezérlő felületek működtetése az hidraulikus. Ha Iván tisztán villanymotoros meghajtást és hozzá mechanikus (fogaskerekes) áttételt és működtetést akar egy több tonnás erőt igénylő szervónál, futómű-munkahengernél vagy GSF-működtetésnél, hát azt mondom kösse fel a gatyáját!! Hogy egy ilyen elektro-mechanikus áttétel hogyan bírja hosszú távon, és ez egyszerűbb üzemeltetést jelent-e, abban kicsit kételkedek. Mindenesetre ha sikerül, akkor átugornak vele egy fejlődési lépcsőt, az elektro-hidrosztatikus rendszert, ami az F-35-ön van. Emlékeim szerint ilyen kétlépcsős ugrás eddig elég keveseknek sikerült, és annak is horribilis ára volt (lásd SR-71).
Miért? Szerinted a mostani Szu-57es nem ilyen?
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Talán ide is tartozhatna .

Az oroszok vissza tértek az 5-dik helyre a katonai kiadás listáján .60 milliárd dollár hely már 65.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
EXGGmGVUcAIxWMP.jpg
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
A szu-57-nél nem áll szándékukban oldalra rakni a botkormányt mint az f-22 f-35 j-20-nál? A széria gépeknél meglehetne oldani?
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 645
18 813
113
A szu-57-nél nem áll szándékukban oldalra rakni a botkormányt mint az f-22 f-35 j-20-nál? A széria gépeknél meglehetne oldani?
Nem akarták, utólag biztos nem fogják módosítgatni. Egy Szu-27-esen egyszer letesztelték (80-as évek végén, 90-es években?), maradtak a hagyományosnál.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Roni

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Egy Szu-27-esen egyszer letesztelték (80-as évek végén, 90-es években?), maradtak a hagyományosnál.
Na erről nem is halottam o_O
Pedig sokkal kényelmesebb szerintem, remélem nem az" olcsóbb megoldás " miatt maradtak a hagyományosnál :hadonaszos::hadonaszos:
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 344
60 929
113
Roni

Miből gondolod, hogy az oldalsó botkormány jobb megoldás?
Ráadásul a középre tett bot mind a két kézzel irányítható.
Más modern gépeknél is van középső bot, pl. Eurofighter, Gripen, F-15, F-18, J-10 stb....
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Kényelem meg passz.
Ha egy irodai nagy forgó székben ülsz mint en akkor ballal az egeret irányitod a másik kezed pedig a kartámaszon van. Ugye milyen kényelmes? Viszont tedd középre a jobb karod, na én kiprobaltam es kibebaszott kényelmetlen
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Na erről nem is halottam o_O
Pedig sokkal kényelmesebb szerintem, remélem nem az" olcsóbb megoldás " miatt maradtak a hagyományosnál :hadonaszos::hadonaszos:

Amikor Izrael megkapta az első F-16-okat, voltak olyan vélemények: miért jobb oldalon van a botkormány, ezt CSAK jobb kézzel lehet vezetni?!! Harci bevetésnél azért "néha" visszalőnek, előfordulhat hogy jobb keze sérül a pilótának, egy F-15-ön vagy más hagyományos gépen ilyenkor bal kézzel tudja kezelni a botot, de F-16-on, Rafale-n és bármely jobboldali borkormányos gépnél ez "kissé" problémás. Ilyenkor marad a katapultálás - egy kéz-sérülés miatt ...
 
M

molnibalage

Guest
Roni

Miből gondolod, hogy az oldalsó botkormány jobb megoldás?
Ráadásul a középre tett bot mind a két kézzel irányítható.
Más modern gépeknél is van középső bot, pl. Eurofighter, Gripen, F-15, F-18, J-10 stb....
Nos, az F-16-nál erős a gyanúm, hogy azért került szélre, mert középen zavarta volna a HSI-t és úgy vicces lenne rossz időben leszállni. A Gripennél pl. zavaró lehet az árnyéka vagy maga a bot is, ha a középső displayt nézik.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 344
60 929
113
molnibalage

Én úgy gondolom, hogy minden gépnél van egy értelmes oka annak, hogy miért ott van a bot ahol.
Azt sem állítom, hogy egyik jobb megoldás, mint a másik. Roni-nak is erre próbáltam rávilágítani. A mai pilóta fülkék nagyon jól ki vannak találva.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 645
18 813
113
Ha egy irodai nagy forgó székben ülsz mint en akkor ballal az egeret irányitod a másik kezed pedig a kartámaszon van. Ugye milyen kényelmes? Viszont tedd középre a jobb karod, na én kiprobaltam es kibebaszott kényelmetlen
Kényelmesebb a jobb karod alátámasztása miatt. Középső elhelyezésnél meg a combjára tudja támasztani, pihentetni a kezét. Nem tudom, pilótákat kellene megkérdezni, akik mindkettőt aktívan repülték.
Nos, az F-16-nál erős a gyanúm, hogy azért került szélre, mert középen zavarta volna a HSI-t és úgy vicces lenne rossz időben leszállni. A Gripennél pl. zavaró lehet az árnyéka vagy maga a bot is, ha a középső displayt nézik.
Szu-57-nél pl nincs középső, alsó monitor, képeket nézve nem úgy tűnik, mintha zavaró lenne.

Sukhoi-Su-57-cockpit.JPG
D9EMxJVU8AEhKf7.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Status
Not open for further replies.