Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 643
113

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 643
113

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 643
113
Hát nem tudom ez mennyire igaz, de az orosz cikkben kimondottan csak elektromos működtetésről írnak. Az F-35 szervóiban meg elektronikus a vezérlés (ugye FBW-rendszer), villanymotor hajt egy miniatűr hidraulika-szivattyút, így maga a munkavégzés, a vezérlő felületek működtetése az hidraulikus. Ha Iván tisztán villanymotoros meghajtást és hozzá mechanikus (fogaskerekes) áttételt és működtetést akar egy több tonnás erőt igénylő szervónál, futómű-munkahengernél vagy GSF-működtetésnél, hát azt mondom kösse fel a gatyáját!! Hogy egy ilyen elektro-mechanikus áttétel hogyan bírja hosszú távon, és ez egyszerűbb üzemeltetést jelent-e, abban kicsit kételkedek. Mindenesetre ha sikerül, akkor átugornak vele egy fejlődési lépcsőt, az elektro-hidrosztatikus rendszert, ami az F-35-ön van. Emlékeim szerint ilyen kétlépcsős ugrás eddig elég keveseknek sikerült, és annak is horribilis ára volt (lásd SR-71).
Miért? Szerinted a mostani Szu-57es nem ilyen?
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 942
113
Talán ide is tartozhatna .

Az oroszok vissza tértek az 5-dik helyre a katonai kiadás listáján .60 milliárd dollár hely már 65.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 942
113
EXGGmGVUcAIxWMP.jpg
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
10 270
40 883
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 942
113
A szu-57-nél nem áll szándékukban oldalra rakni a botkormányt mint az f-22 f-35 j-20-nál? A széria gépeknél meglehetne oldani?
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 704
19 082
113
A szu-57-nél nem áll szándékukban oldalra rakni a botkormányt mint az f-22 f-35 j-20-nál? A széria gépeknél meglehetne oldani?
Nem akarták, utólag biztos nem fogják módosítgatni. Egy Szu-27-esen egyszer letesztelték (80-as évek végén, 90-es években?), maradtak a hagyományosnál.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Roni

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 942
113
Egy Szu-27-esen egyszer letesztelték (80-as évek végén, 90-es években?), maradtak a hagyományosnál.
Na erről nem is halottam o_O
Pedig sokkal kényelmesebb szerintem, remélem nem az" olcsóbb megoldás " miatt maradtak a hagyományosnál :hadonaszos::hadonaszos:
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 628
62 448
113
Roni

Miből gondolod, hogy az oldalsó botkormány jobb megoldás?
Ráadásul a középre tett bot mind a két kézzel irányítható.
Más modern gépeknél is van középső bot, pl. Eurofighter, Gripen, F-15, F-18, J-10 stb....
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 942
113
Kényelem meg passz.
Ha egy irodai nagy forgó székben ülsz mint en akkor ballal az egeret irányitod a másik kezed pedig a kartámaszon van. Ugye milyen kényelmes? Viszont tedd középre a jobb karod, na én kiprobaltam es kibebaszott kényelmetlen
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 030
113
Na erről nem is halottam o_O
Pedig sokkal kényelmesebb szerintem, remélem nem az" olcsóbb megoldás " miatt maradtak a hagyományosnál :hadonaszos::hadonaszos:

Amikor Izrael megkapta az első F-16-okat, voltak olyan vélemények: miért jobb oldalon van a botkormány, ezt CSAK jobb kézzel lehet vezetni?!! Harci bevetésnél azért "néha" visszalőnek, előfordulhat hogy jobb keze sérül a pilótának, egy F-15-ön vagy más hagyományos gépen ilyenkor bal kézzel tudja kezelni a botot, de F-16-on, Rafale-n és bármely jobboldali borkormányos gépnél ez "kissé" problémás. Ilyenkor marad a katapultálás - egy kéz-sérülés miatt ...
 
M

molnibalage

Guest
Roni

Miből gondolod, hogy az oldalsó botkormány jobb megoldás?
Ráadásul a középre tett bot mind a két kézzel irányítható.
Más modern gépeknél is van középső bot, pl. Eurofighter, Gripen, F-15, F-18, J-10 stb....
Nos, az F-16-nál erős a gyanúm, hogy azért került szélre, mert középen zavarta volna a HSI-t és úgy vicces lenne rossz időben leszállni. A Gripennél pl. zavaró lehet az árnyéka vagy maga a bot is, ha a középső displayt nézik.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 628
62 448
113
molnibalage

Én úgy gondolom, hogy minden gépnél van egy értelmes oka annak, hogy miért ott van a bot ahol.
Azt sem állítom, hogy egyik jobb megoldás, mint a másik. Roni-nak is erre próbáltam rávilágítani. A mai pilóta fülkék nagyon jól ki vannak találva.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 704
19 082
113
Ha egy irodai nagy forgó székben ülsz mint en akkor ballal az egeret irányitod a másik kezed pedig a kartámaszon van. Ugye milyen kényelmes? Viszont tedd középre a jobb karod, na én kiprobaltam es kibebaszott kényelmetlen
Kényelmesebb a jobb karod alátámasztása miatt. Középső elhelyezésnél meg a combjára tudja támasztani, pihentetni a kezét. Nem tudom, pilótákat kellene megkérdezni, akik mindkettőt aktívan repülték.
Nos, az F-16-nál erős a gyanúm, hogy azért került szélre, mert középen zavarta volna a HSI-t és úgy vicces lenne rossz időben leszállni. A Gripennél pl. zavaró lehet az árnyéka vagy maga a bot is, ha a középső displayt nézik.
Szu-57-nél pl nincs középső, alsó monitor, képeket nézve nem úgy tűnik, mintha zavaró lenne.

Sukhoi-Su-57-cockpit.JPG
D9EMxJVU8AEhKf7.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre