Hát nem tudom ez mennyire igaz, de az orosz cikkben kimondottan csak elektromos működtetésről írnak. Az F-35 szervóiban meg elektronikus a vezérlés (ugye FBW-rendszer), villanymotor hajt egy miniatűr hidraulika-szivattyút, így maga a munkavégzés, a vezérlő felületek működtetése az hidraulikus. Ha Iván tisztán villanymotoros meghajtást és hozzá mechanikus (fogaskerekes) áttételt és működtetést akar egy több tonnás erőt igénylő szervónál, futómű-munkahengernél vagy GSF-működtetésnél, hát azt mondom kösse fel a gatyáját!! Hogy egy ilyen elektro-mechanikus áttétel hogyan bírja hosszú távon, és ez egyszerűbb üzemeltetést jelent-e, abban kicsit kételkedek. Mindenesetre ha sikerül, akkor átugornak vele egy fejlődési lépcsőt, az elektro-hidrosztatikus rendszert, ami az F-35-ön van. Emlékeim szerint ilyen kétlépcsős ugrás eddig elég keveseknek sikerült, és annak is horribilis ára volt (lásd SR-71).