Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
.Az RCS érték alakításához szerintem nem sok köze lehet. Mert attól, hogy a fém hidraulika csövek és munkahengerek helyére a burkolat alatt műanyag burkolatú optikai kábelek, meg villanyszervók kerülnek... már nem nagyon fog csökkenni a radar-keresztmetszet. Az F-22-esnél is mezei hidraulika van.
Hát nem nagyon hiszem, hogy elektromotoros működtetéssel kisebb méretben lehet legyártani egy több tonnás erőhatásra képes szerkezetet mint hidraulikus működtetéssel. Mert ugye egy kormánylapnak működni kell a gép csúcs-sebességénél is, ráadásul ugyanolyan gyorsasággal mintha hidraulikus lenne. Egy hidraulikus munkahenger/szervó méretét lehet csökkenteni azzal ha magasabb üzemi nyomáson dolgozik, nem véletlen hogy pl. az F-22 Raptor hidraulika-rendszerének üzemi nyomása is már kb. 35%-al magasabb a korábbi típusokhoz képest. Viszont hogyan csökkentik ehhez képest egy elektromos hajtású szervó méretét? Ha kisebb/gyöngébb a motor akkor nagyobb fordulatszámú kell, de viszont nagyobb áttételű reduktor kell hozzá, ami nyilván nem kisebb és könnyebb lesz ... ráadásul ez mechanikus szerkezet, ahol minél magasabb a fordulatszám és minél több az áttétel, annál erősebb, gyorsabb lesz az alkatrészek kopása - azaz a kormányvezérlő rendszer holtjátéka!! Más se hiányzik a pilótának egy repülőgépen!! Szóval ezzel egy "kicsit" szkeptikus vagyok, főleg egy már 10 éve repülő de új tipus jelentős arányú fedélzeti rendszereinek teljes újra-tervezésekor!!.
.
Csak tippelek, de az nem lehet, hogy az elektromos megoldás kisebb helyigényű, és emiatt valami felületi "dudor" (pl a szárnyak alatt a kormányfelületnél??) megszűnhet vagy kisebb lehet, és igy értik az RCS javulást?
A gép hidraulikus rendszerét (kormányvezérlés, futómű, de még a töltőcsonk mozgatása is) teljes egészében elektromosra kiváltani azt is feltételezi, hogy a leendő hajtómű elektromos energetikai részét most kell átszabni egy jóval komolyabb (de mindenképpen más) teljesítményűre.
Eddig, a klasszikus hidraulikával úgy nézett ki a gép energetikai hálózata, hogy a forgórészekről egyrészt levették a tengelyteljesítményt az elektromos generátorokhoz, hogy azokkal kiszolgálják a gép villamos igényét, továbbá külön levették a tengelyteljesítményt a hidraulikus szivattyúk meghajtásához is. Egyedül a TVC és a fúvócső vezérlése működött a hajtómű saját tüzelőanyagával, mint izolált hidraulikus rendszer, de ez is beleintegrálva a gép FbW vezérlésébe.
A hidraulikus hálózat saját pufferét a különféle kapacitású hidroakkumulátorok sora alkotta/alkotja.
Ezzel szemben viszont a gépből ezt a kettősséget ki kell építeni és csak a hajtómű, mint részlegesen izolált rendszer tarthatja meg a tüzelőanyaggal működő hidraulikáját.
A komplex kormányrendszer (jobb és bal szárny belépőéleinek, csűrő és fékszárny flaperonjainak, LERX-eknek, függőleges és vízszintes vezérsíkokak) a működtetéséhez a hajtómű forgórészéről kell ezen túl levenni a villamos teljesítményt, az alkalmi rész- és csúcsterheléseket ennek a villamos hálózatnak kell elviselnie, biztosítani kell a redundáns vezetékezést, annak minden előnyével és hátrányával (elektromos ellenállás), továbbá - és ez a lényeges - villamos akkumulátor pakkokat kell beépíteni.
Ennek a töltöttségét és a hűtését is biztosítani kell, de ennek az alrendszernek az eddig kiszámolthoz képest egész biztos, hogy teljesen más lesz a gép súlypontjára gyakorolt hatása, mint a hidro-rendszeré idáig volt.
Az is biztos, hogy egy azonos mechanikai teljesítményt biztosító hidraulikus és elektromos akkumulátor csomag között szignifikáns méret-, alak-, térfogat- és tömegbeli eltérés van.
A már szinte késznek kikiáltott gépen ez a fokú mélységi módosítás a már ismert aerodinamikai és súlyponti modellt biztos, hogy keresztbe vágja.
Maximum egy brutális szuperszámítógép és AI rásegítés adhat olyan fokú megoldást, amit az iparági szabványok keretrendszerében is meg lehet valósítani.
Bár hozzáteszem, fogalmam sincs, hogy létezik-e már megbízható szabvány megoldás a repülőipari elektro-szervó, vezetékezés, hálózatbiztonsági elemek és akkumulátor csomagok tekintetében.
Ha nem, akkor az eddigi, ezer éve bejáratott szabvány hidraulikus hálózati elemek (csövek, fittingek, szivattyúk, hidroakkumulátorok, tömítések, szabályzók, szelepek, útválasztók, .... stb és ezek szervíz pótalkatrészei) helyett valami istentelenség fogja alkotni a gép belső hálózatát.
Ezt a marhaságot megint honnan veszed....Csak időhúzás az egész soha nem lesznek kész vele ! Ahogy 2015-től csak egyre közeldtünk a kitűzött dátumokhoz úgy húzták el egyre jobban.
Erre egy évtizedes fejlesztés után bejelentenek egy újabb protot amit mjad szintén évek múltán láthatunk és az is csak egy prtoto lesz . Nem csoda hogy mindenki elfordul tőlük .
Ezt a marhaságot megint honnan veszed....
Csak időhúzás az egész soha nem lesznek kész vele ! Ahogy 2015-től csak egyre közeldtünk a kitűzött dátumokhoz úgy húzták el egyre jobban.
Erre egy évtizedes fejlesztés után bejelentenek egy újabb protot amit mjad szintén évek múltán láthatunk és az is csak egy prtoto lesz . Nem csoda hogy mindenki elfordul tőlük .
@RoniEzt a marhaságot megint honnan veszed....
Az RCS a belső elrendezéstől is függ,nem véletlen építik be nagyon sok esetben ferdén az AESA radart.
Azt, hogy a hajtóműnek a gép más részeit működtető olajjal dolgozó hidraulikus rendszertől független, saját hidraulika-rendszere van, azzal működtetik a fúvócső keresztmetszet és TVC-vezérlését is. De ha már a hajtóművön vannak nagy nyomású tüzelőanyag-szivattyúk, akkor a hajtómű saját rendszerét nem olajjal hanem kerozénnal működtetik. Ez azért is előnyös, mert a forró hajtómű környezetében így a keró felmelegszik, és a hajtóműbe betáplálva sokkal jobb lesz a porlasztás, így az égés hatékonysága is."Egyedül a TVC és a fúvócső vezérlése működött a hajtómű saját tüzelőanyagával, mint izolált hidraulikus rendszer,"
Ez mit jelent?
És a bombázók? És a flotta...?
A jelenleg építés alatt álló orosz flottával nincs semmi gond, korszerű, kellően felfegyverzett fregattok, könnyű rombolók (Super Gorskov), közepes méretű dokkhajó. Ennyire szükség van, ennél több nem is fér nekik bele.Igazából ezt a két haderőnemet kéne megszüntetni mármint a bombázókat és a vízfelszíni egységeket. Max parti őrség .
A stealth gépeké és az okos mini bombák a jövő (SDB-2) Nekem az állam leesett mikor az Ausztrálok az f-35-mellé 5ezer!! db SDB-2 rendeltek
Sőt tovább megyek, azt hiszem valamelyik kis európai ország még a harckocsinemet is elsorvasztotta de lesz 60-90db f-35-se .
Lehet küldeni stealth módban gépeket a légierő felszámolására és a légvédelem ellen utána mehet a szárazföldi erő legyalulása kulsőfüggesztménnyel is .
Pár napja láttam doku filmet hogy hogyan végeztek a japánok legerősebb csatahajójával na mit gondoltok hogyan? A jenki a levegőből elintézte . A bismarck szintén így járt az angol légerő által .
Ha leszámítjuk a stratégiai rakétás erőket akkor igen.Viccesnek hat kimondva, de összességében nézve egy rekesz sörben lehet, hogy fogadnék, hogy a Légierő eszközparkja lehet talán a legfiatalabb átlagban és a legújabb a hadsereg és flottát nézve tengók nélkül...
viszont a Kalibr cirkáló rakétákkal olyan hatótávolságú tűzerőt biztosít nekik, ami megérheti a költségeket.
Az oroszok mindig ott basszák el, hogy nem kérdeznek meg téged....Nem éri meg mert azokat a rakétákat egy Szíria szintű légvédelem elintézte volna. Drágák a kh-101 rakéták és a hordozó platform sem stealth nagy és drága .
Atom elrettentésre meg bőven elég SLBM meg ss-18 ,Sarmat .
Igen, vodkas emberekkel meg "felvesszük a jó pénzt az a lenyeg "félékkel vannak tele ,nyugodtan legyél ha nekem ott lenne belesszolasom a dolgok menetében akkor az lenne hogy 2024-től évi 50 db szu57M.Az oroszok mindig ott basszák el, hogy nem kérdeznek meg téged....
Kabintető.az orrkup átengedi a radarrhullámokat. Tudsz mást is ami átengedi?
Nem drágábbak, mint egy Tomahawk, vagy egy hasonló kínai rakéta. Pont Szíria mutatta meg, hogy miért lehet érdemes ilyen bombázókat üzemben tartani (inkább tömeges CM platformként, mint ahogy az amerikaiak használják általában a sajátjaikat).Nem éri meg mert azokat a rakétákat egy Szíria szintű légvédelem elintézte volna. Drágák a kh-101 rakéták és a hordozó platform sem stealth nagy és drága .
Atom elrettentésre meg bőven elég SLBM meg ss-18 ,Sarmat .
Azt, hogy a hajtóműnek a gép más részeit működtető olajjal dolgozó hidraulikus rendszertől független, saját hidraulika-rendszere van, azzal működtetik a fúvócső keresztmetszet és TVC-vezérlését is. De ha már a hajtóművön vannak nagy nyomású tüzelőanyag-szivattyúk, akkor a hajtómű saját rendszerét nem olajjal hanem kerozénnal működtetik. Ez azért is előnyös, mert a forró hajtómű környezetében így a keró felmelegszik, és a hajtóműbe betáplálva sokkal jobb lesz a porlasztás, így az égés hatékonysága is.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..