Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Csak időhúzás az egész soha nem lesznek kész vele ! Ahogy 2015-től csak egyre közeldtünk a kitűzött dátumokhoz úgy húzták el egyre jobban.
Erre egy évtizedes fejlesztés után bejelentenek egy újabb protot amit mjad szintén évek múltán láthatunk és az is csak egy prtoto lesz . Nem csoda hogy mindenki elfordul tőlük .
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 361
58 326
113
A gép hidraulikus rendszerét (kormányvezérlés, futómű, de még a töltőcsonk mozgatása is) teljes egészében elektromosra kiváltani azt is feltételezi, hogy a leendő hajtómű elektromos energetikai részét most kell átszabni egy jóval komolyabb (de mindenképpen más) teljesítményűre.
Eddig, a klasszikus hidraulikával úgy nézett ki a gép energetikai hálózata, hogy a forgórészekről egyrészt levették a tengelyteljesítményt az elektromos generátorokhoz, hogy azokkal kiszolgálják a gép villamos igényét, továbbá külön levették a tengelyteljesítményt a hidraulikus szivattyúk meghajtásához is. Egyedül a TVC és a fúvócső vezérlése működött a hajtómű saját tüzelőanyagával, mint izolált hidraulikus rendszer, de ez is beleintegrálva a gép FbW vezérlésébe.
A hidraulikus hálózat saját pufferét a különféle kapacitású hidroakkumulátorok sora alkotta/alkotja.

Ezzel szemben viszont a gépből ezt a kettősséget ki kell építeni és csak a hajtómű, mint részlegesen izolált rendszer tarthatja meg a tüzelőanyaggal működő hidraulikáját.

A komplex kormányrendszer (jobb és bal szárny belépőéleinek, csűrő és fékszárny flaperonjainak, LERX-eknek, függőleges és vízszintes vezérsíkokak) a működtetéséhez a hajtómű forgórészéről kell ezen túl levenni a villamos teljesítményt, az alkalmi rész- és csúcsterheléseket ennek a villamos hálózatnak kell elviselnie, biztosítani kell a redundáns vezetékezést, annak minden előnyével és hátrányával (elektromos ellenállás), továbbá - és ez a lényeges - villamos akkumulátor pakkokat kell beépíteni.
Ennek a töltöttségét és a hűtését is biztosítani kell, de ennek az alrendszernek az eddig kiszámolthoz képest egész biztos, hogy teljesen más lesz a gép súlypontjára gyakorolt hatása, mint a hidro-rendszeré idáig volt.
Az is biztos, hogy egy azonos mechanikai teljesítményt biztosító hidraulikus és elektromos akkumulátor csomag között szignifikáns méret-, alak-, térfogat- és tömegbeli eltérés van.
A már szinte késznek kikiáltott gépen ez a fokú mélységi módosítás a már ismert aerodinamikai és súlyponti modellt biztos, hogy keresztbe vágja.
Maximum egy brutális szuperszámítógép és AI rásegítés adhat olyan fokú megoldást, amit az iparági szabványok keretrendszerében is meg lehet valósítani.
Bár hozzáteszem, fogalmam sincs, hogy létezik-e már megbízható szabvány megoldás a repülőipari elektro-szervó, vezetékezés, hálózatbiztonsági elemek és akkumulátor csomagok tekintetében.
Ha nem, akkor az eddigi, ezer éve bejáratott szabvány hidraulikus hálózati elemek (csövek, fittingek, szivattyúk, hidroakkumulátorok, tömítések, szabályzók, szelepek, útválasztók, .... stb és ezek szervíz pótalkatrészei) helyett valami istentelenség fogja alkotni a gép belső hálózatát.



"Egyedül a TVC és a fúvócső vezérlése működött a hajtómű saját tüzelőanyagával, mint izolált hidraulikus rendszer,"
Ez mit jelent?
 

koppany

Well-Known Member
2010. július 16.
1 676
9 051
113
Csak időhúzás az egész soha nem lesznek kész vele ! Ahogy 2015-től csak egyre közeldtünk a kitűzött dátumokhoz úgy húzták el egyre jobban.
Erre egy évtizedes fejlesztés után bejelentenek egy újabb protot amit mjad szintén évek múltán láthatunk és az is csak egy prtoto lesz . Nem csoda hogy mindenki elfordul tőlük .
Ezt a marhaságot megint honnan veszed....
 
M

molnibalage

Guest
Csak időhúzás az egész soha nem lesznek kész vele ! Ahogy 2015-től csak egyre közeldtünk a kitűzött dátumokhoz úgy húzták el egyre jobban.
Erre egy évtizedes fejlesztés után bejelentenek egy újabb protot amit mjad szintén évek múltán láthatunk és az is csak egy prtoto lesz . Nem csoda hogy mindenki elfordul tőlük .

Ezt a marhaságot megint honnan veszed....
@Roni

Konkrétan az szovjet-oroszok híresek arról, hogy dafke csakazért is megcsinálnak valamit.

  • Lásd Osza. 1959-ben kezdődött a "ez kell". 1974 táján álld hadrendbe az első ezred. De az igazi Osza, az az AKM volt, ami még pár év volt. De akkor is megcsinálták az elvtársak.

  • Sz-300V? A csökkentett változat már készen volt a 80-as évek elején, de a Pershing II elleni képesség csúszott. Az ország gatya gazdasága ide, vagy oda, de akkor is megcsinálták. Kipróbálták, átment az állami vizsgán. Majd beszartak, de megcsinálták akkor is.

  • A Szu-34 első protója 1989 táján már úgy ahogy megvolt. Első szállítás, 2007, ha jól emlékszem. Volt egy módszerváltás, egy új góré és két válság, de azért is legyártottak belőle 100+ darabot, mert szükség van rá.

Mára a józan ész szintjét elérte, hogy nem öntik bele a világ pénzét - kétszer ugyanabban a gödörben elzakózni muris lenne - de az, hogy feladjanak egyes dolgokat nem látszik. Mert, ha már eljutottak egy pontig, nem éri meg veszni hagyni. Valami lesz gépből, a kérdés az, hogy mi. Az is lehet, hogy tényleg megragad kis szériás proto szintjén és próbálnak komolyabbat reszelni rajta. Mert ott is a politikus adja a pénzt. És, ha Putyin őrlordságát valaki meggyőzte, hogy most szankciók, COVID és külföldi expedíciós pénzköltés mellett nem erre kéne költeni, akkor nem erre költenek. Tu-160-ra meg igen. Az, hogy szerintem hülyeségre költenek te, én vagy más szerint, az részben egyéni ízlés dolga.

Mert valahogy tök vicces. A US Navy és szövetségesei olyan erőfölényt tudnak felmutatni, hogy a teljes orosz felszíni flotta felesleges erőlködésnek tűnik. Néhány 30+ éves rombolója van, lesz talán 1 db Kirvoja és hozzá 1-2 db 30 éves romboló, ha éppen ki tud futni. Erre pont az oroszok raknak össze egy olyan fregattot - kvázi a XXI. század Oliverd Hazard Perry osztályát -, amire a US Navy-nek lenne szüksége ahelyett, hogy minden szarra hol ilyen, hol olyan baszott nagy, de mégis képesség hiányos Arleigh Burke osztályt használja...

Pedig igazából mire megy vele Oo.? Sokra nem. Tudtommal még csak nem is gyártanak belőle exportra.
Főleg úgy, hogy 10 év alatt készült belőle 3 db. Az OHP osztályból meg anno 71 db.

H-E-V-E-T-N-E-GY.

Inkább kicsit a bibi az, hogy Oo. nagyon sok mindenre akar költeni, hogy igazából forrása nincs rá. És ennek a vége az, hogy egy kicsit ebből, egy kicsit abból. A tengókat viszont komolyan vették. Összerakták a Borej osztályt és van hozzá már üzembiztos Bulava. Pedig 10+ éve milyen jót röhögtek a sok Bulava fail indításokon.

Aztán 2008 táján a Grúz balhénál is ment a mosoly, hogy ok, leverték Grúziát, de a képek, amiket lőttek kb. készülhettek volna Afaganisztán idején is. A Légierő gyakorlatilag hidegháborús szinten volt és arcpirító volt, ahogy az általuk utolsó csavarig ismert grúz légvédelem még Tu-22M-et is lelőtt.

Aztán szép csendben megnyomták a légierőt. A MiG-29 gyakorlatilag kihalt. A Szu-27-ből van kettő század talán, ha jól emlékszem @boki vagy @Galcom kommentjére. A Szu-24M is hal kifelé, de van helyette Szu-34. Kb. 13 év alatt a hidegháborús harcászati gépparkot lecserélték, mert arra adtak pénzt. Lehet, hogy Putyin közölte, hogy 'uraim cél elérve, most mi jön?'. Szu-57? Uraim, most kaptak hány száz vadászgépet 10 év alatt? És a bombázók? És a flotta...? És a szárazföldi haderő? Na de egyszerre ennyiből melyik legyen?

Viccesnek hat kimondva, de összességében nézve egy rekesz sörben lehet, hogy fogadnék, hogy a Légierő eszközparkja lehet talán a legfiatalabb átlagban és a legújabb a hadsereg és flottát nézve tengók nélkül...

Tudja fene. De a mintázat érdekes.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
"Egyedül a TVC és a fúvócső vezérlése működött a hajtómű saját tüzelőanyagával, mint izolált hidraulikus rendszer,"
Ez mit jelent?
Azt, hogy a hajtóműnek a gép más részeit működtető olajjal dolgozó hidraulikus rendszertől független, saját hidraulika-rendszere van, azzal működtetik a fúvócső keresztmetszet és TVC-vezérlését is. De ha már a hajtóművön vannak nagy nyomású tüzelőanyag-szivattyúk, akkor a hajtómű saját rendszerét nem olajjal hanem kerozénnal működtetik. Ez azért is előnyös, mert a forró hajtómű környezetében így a keró felmelegszik, és a hajtóműbe betáplálva sokkal jobb lesz a porlasztás, így az égés hatékonysága is.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
És a bombázók? És a flotta...?


Igazából ezt a két haderőnemet kéne megszüntetni mármint a bombázókat és a vízfelszíni egységeket. Max parti őrség .
A stealth gépeké és az okos mini bombák a jövő (SDB-2) Nekem az állam leesett mikor az Ausztrálok az f-35-mellé 5ezer!! db SDB-2 rendeltek
Sőt tovább megyek, azt hiszem valamelyik kis európai ország még a harckocsinemet is elsorvasztotta de lesz 60-90db f-35-se .
Lehet küldeni stealth módban gépeket a légierő felszámolására és a légvédelem ellen utána mehet a szárazföldi erő legyalulása kulsőfüggesztménnyel is .

Pár napja láttam doku filmet hogy hogyan végeztek a japánok legerősebb csatahajójával na mit gondoltok hogyan? A jenki a levegőből elintézte . A bismarck szintén így járt az angol légerő által .
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 645
18 813
113
Igazából ezt a két haderőnemet kéne megszüntetni mármint a bombázókat és a vízfelszíni egységeket. Max parti őrség .
A stealth gépeké és az okos mini bombák a jövő (SDB-2) Nekem az állam leesett mikor az Ausztrálok az f-35-mellé 5ezer!! db SDB-2 rendeltek
Sőt tovább megyek, azt hiszem valamelyik kis európai ország még a harckocsinemet is elsorvasztotta de lesz 60-90db f-35-se .
Lehet küldeni stealth módban gépeket a légierő felszámolására és a légvédelem ellen utána mehet a szárazföldi erő legyalulása kulsőfüggesztménnyel is .

Pár napja láttam doku filmet hogy hogyan végeztek a japánok legerősebb csatahajójával na mit gondoltok hogyan? A jenki a levegőből elintézte . A bismarck szintén így járt az angol légerő által .
A jelenleg építés alatt álló orosz flottával nincs semmi gond, korszerű, kellően felfegyverzett fregattok, könnyű rombolók (Super Gorskov), közepes méretű dokkhajó. Ennyire szükség van, ennél több nem is fér nekik bele.
A bombázókon lehet vitatkozni, viszont a Kalibr cirkáló rakétákkal olyan hatótávolságú tűzerőt biztosít nekik, ami megérheti a költségeket.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 731
113
Viccesnek hat kimondva, de összességében nézve egy rekesz sörben lehet, hogy fogadnék, hogy a Légierő eszközparkja lehet talán a legfiatalabb átlagban és a legújabb a hadsereg és flottát nézve tengók nélkül...
Ha leszámítjuk a stratégiai rakétás erőket akkor igen. :)


Modern fegyverek(új gyártású vagy modernizált) az orosz hadseregnél.
2020 június 30:

Stratégiai rakétás erők - 83%
Légi-kozmikus erők - 75%
VDV és Hadiflotta - 63%
Szárazföldi erők - 50%
Modern irányítási rendszerek a hadseregben- 67%



Átlagban 68%. Emlékszünk az 1. állami fegyver beszerzési programra 2011-2020 között, ami előirta, hogy 2020-ig 70%-nak kell lenni. 1 éves késéssel , de meg lesz.

Érdekességként...
2013-ban a korszerü fegyverek aránya mindössze 16% volt (átlag)
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
viszont a Kalibr cirkáló rakétákkal olyan hatótávolságú tűzerőt biztosít nekik, ami megérheti a költségeket.


Nem éri meg mert azokat a rakétákat egy Szíria szintű légvédelem elintézte volna. Drágák a kh-101 rakéták és a hordozó platform sem stealth nagy és drága .
Atom elrettentésre meg bőven elég SLBM meg ss-18 ,Sarmat .
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Az oroszok mindig ott basszák el, hogy nem kérdeznek meg téged....
Igen, vodkas emberekkel meg "felvesszük a jó pénzt az a lenyeg "félékkel vannak tele ,nyugodtan legyél ha nekem ott lenne belesszolasom a dolgok menetében akkor az lenne hogy 2024-től évi 50 db szu57M.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 645
18 813
113
Nem éri meg mert azokat a rakétákat egy Szíria szintű légvédelem elintézte volna. Drágák a kh-101 rakéták és a hordozó platform sem stealth nagy és drága .
Atom elrettentésre meg bőven elég SLBM meg ss-18 ,Sarmat .
Nem drágábbak, mint egy Tomahawk, vagy egy hasonló kínai rakéta. Pont Szíria mutatta meg, hogy miért lehet érdemes ilyen bombázókat üzemben tartani (inkább tömeges CM platformként, mint ahogy az amerikaiak használják általában a sajátjaikat).
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
És hogy miért írtam 2024 től? Azért mert a mostani gyártott gépek helyett inkább a gyártósort bővíteném.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 361
58 326
113
Azt, hogy a hajtóműnek a gép más részeit működtető olajjal dolgozó hidraulikus rendszertől független, saját hidraulika-rendszere van, azzal működtetik a fúvócső keresztmetszet és TVC-vezérlését is. De ha már a hajtóművön vannak nagy nyomású tüzelőanyag-szivattyúk, akkor a hajtómű saját rendszerét nem olajjal hanem kerozénnal működtetik. Ez azért is előnyös, mert a forró hajtómű környezetében így a keró felmelegszik, és a hajtóműbe betáplálva sokkal jobb lesz a porlasztás, így az égés hatékonysága is.



Zsír!
Nem tuzveszéjes a kerós pneumatika a dvígatyeli mellett?
Mármint ez bevett dolog mindenhol, vagy csak Iván szeret veszélyesen élni?
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 669
13 071
113
Igazából ezt a két haderőnemet kéne megszüntetni mármint a bombázókat és a vízfelszíni egységeket. Max parti őrség .
A stealth gépeké és az okos mini bombák a jövő (SDB-2) Nekem az állam leesett mikor az Ausztrálok az f-35-mellé 5ezer!! db SDB-2 rendeltek
Sőt tovább megyek, azt hiszem valamelyik kis európai ország még a harckocsinemet is elsorvasztotta de lesz 60-90db f-35-se .
Lehet küldeni stealth módban gépeket a légierő felszámolására és a légvédelem ellen utána mehet a szárazföldi erő legyalulása kulsőfüggesztménnyel is .

Pár napja láttam doku filmet hogy hogyan végeztek a japánok legerősebb csatahajójával na mit gondoltok hogyan? A jenki a levegőből elintézte . A bismarck szintén így járt az angol légerő által .
Tudod előre, hogy melyik fegyverre, haderőnemre nem lesz égető szükséged a következő konfliktusban?
Kérlek írd le nekem, hogy melyik lesz a következő fegyveres konfliktus, amelyikben Oroszország nyíltan részt vesz!
Kérlek, írd le nekem, hogy milyen jellegzetessége lesz az adott konfliktusnak, s mely fegyverek/eszközök bevetése lesz fontos momentum a konfliktus alakulásában.

Válaszodat elmentem, s amikor aktuális lesz, megnézzük, hogy mennyire volt igazad...
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Tudod előre, hogy melyik fegyverre, haderőnemre nem lesz égető szükséged a következő konfliktusban?


A fejlett légierő a legkomolyabb ütőkártya az atom után. A kisebb tengeralattjáróból legyen sok , hitler is inkább nagy hajókat épített mert az látványosabb ,kritizálták is a szakik értre a háta mögött .

égető szükséged a következő konfliktusban?

Szíriában jól jöttek volna támadó drónok oylanok amik épp most lövik szét az orosz légvédelmet ;)

Nem drágábbak, mint egy Tomahawk, vagy egy hasonló kínai rakéta.

Viszont az általad leírtak mind szuperhatalmak ,az oroszok nem azok .

Pont Szíria mutatta meg,

Csak ott indíthattak élseben .Sőt többre értékeltem volna a kh-59mk2-őt ami azért olcsóbb és vadászok is küldhetik .A su-57-be 4 db mehet belőle . Az komoly !
 
Status
Not open for further replies.