Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 847
67 332
113
Íme a videó;
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Igen, hát ez valóban nem új gép, csak az 511-es kapott gondolom új rendszereket. De a hajtómű még a régi. A kérdés, hogy a sorozatgyártásba a most beépített rendszerek bekerülnek-e már, vagy még csak most kezdődik az integrációs tesztsorozat?
Ha az utóbbi, akkor is elvileg a legyártott és folyamatosan átadásra kerülő alapváltozatú példányok utólag modernizálhatók lesznek, mondjuk Szu-57D néven, ami Dorabotannij-t azaz átdolgozottat jelent. Ilyenkor az átépítés majd akkor zajlik le, amikor már a Szu-57M-et gyártják. Mert akkor az első nagyjavításkor visszakerülnek az új gépek gyártósorára és úgy egyszerűbb beépíteni az új rendszereket. Ez nem ritka dolog. Azért szokás így, mert akkor a letesztelt és kipróbált rendszerek kerülnek egy kipróbált és felfuttatott gyártási folyamat keretében a gépekbe.

Nincs is ezzel semmi baj, inkább csak az a gond, hogy elvileg már most kéne nagy tételben azt gyártani azt, amit ez az M-standard tud, hogy utolérje magát a program.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 618
6 117
113
A 6. széria gép legyártása után ki is hozták az új változatot?
;)
Abból is vesznek négyet?
Utána jöhet az MF változat az évtized végére...
Abból lesz kettő. A végén kell még egy Bisz változat is.
:)
Sikerszéria.
.
.
Tulajdonképpen mi benne az új? Amiket olvasok, hogy a cockpit új képernyőket kapott, de amúgy....? Mivel a 11-esből épitették át, aerodinamikai változásra nem számitok. A hajtómű meg még továbbra is csak majd valamikor jön. Szerintem ezt az M betűt tartalékolhatták volna valami komolyabb modernizációra.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 618
6 117
113
(amiről korábban írtam-Szu-57M)

Szu-57M első repülése!

A továbbfejlesztett, ötödik generációs Szu-57-es harci repülőgép első tesztrepülésére az M. M. Gromov nevét viselő LII repterén-tehát Zsukovszkijban került sor október 21-én – jelentette a United Aircraft Corporation (UAC, a Rostec része) sajtószolgálata.

A repülés 56 percig tartott, és probléma nélkül telt el. A repülőgépet a Szuhoj Tervező Iroda tesztpilótája, Szergej Bogdan, az Orosz Föderáció hőse irányította.

Az UAC arról is beszámolt, hogy a repülőgép egy sor fedélzeti berendezést tesztelt, amely kibővített funkcionalitással, intelligens személyzettámogatással és új típusú fegyverek széles skálájának alkalmazási lehetőségével rendelkezik.

„A repülőgépen lehetőség van egy második fokozatú hajtómű beépítésére is” – áll a közleményben.

Az új Szu-57-es vadászgépet minden típusú légi, földi és felszíni cél megsemmisítésére tervezték. A Szu-57-es rendszerek intellektualizálása lehetővé teszi, hogy átvegye a pilóta funkcióit.
.
.
Tényleg! Az Szu-57-re integrálva van az úbéblokk? :)
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 672
18 959
113
.
.
Tulajdonképpen mi benne az új? Amiket olvasok, hogy a cockpit új képernyőket kapott, de amúgy....? Mivel a 11-esből épitették át, aerodinamikai változásra nem számitok. A hajtómű meg még továbbra is csak majd valamikor jön. Szerintem ezt az M betűt tartalékolhatták volna valami komolyabb modernizációra.
A munkahengereket akarták elektromosra cserélni hidraulikus helyett. Talán új számítógépek?
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 618
6 117
113
A munkahengereket akarták elektromosra cserélni hidraulikus helyett. Talán új számítógépek?
.
.
Valahol azt olvastam, hogy új a kabinban a képernyő, lehet, az F-35 szerű nagy egybeképernyő lesz, de utóbbi már csak találgatás. Lehet, hogy mögötte számitógépet is fejlesztenek, végülis a Szu-57-et addig tesztelgették, hogy csendben eltelt lassan már 13 év az első repüléstől, a gép elektronikája simán elavult mostanra, ill lehet, a nyugatról be nem szerezhető elektronika kiváltása is M-esiti a gépet kényszerből?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 092
85 950
113
.
.
Valahol azt olvastam, hogy új a kabinban a képernyő, lehet, az F-35 szerű nagy egybeképernyő lesz, de utóbbi már csak találgatás. Lehet, hogy mögötte számitógépet is fejlesztenek, végülis a Szu-57-et addig tesztelgették, hogy csendben eltelt lassan már 13 év az első repüléstől, a gép elektronikája simán elavult mostanra, ill lehet, a nyugatról be nem szerezhető elektronika kiváltása is M-esiti a gépet kényszerből?
Az F-35-ben is 2 képernyő van nem egy, csak 1nagynak látszik.
 
  • Tetszik
Reactions: weasel007

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 784
85 998
113

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 784
85 998
113
.
.
Tulajdonképpen mi benne az új? Amiket olvasok, hogy a cockpit új képernyőket kapott, de amúgy....? Mivel a 11-esből épitették át, aerodinamikai változásra nem számitok. A hajtómű meg még továbbra is csak majd valamikor jön. Szerintem ezt az M betűt tartalékolhatták volna valami komolyabb modernizációra.
Le volt már írva többször mi lesz benne. Senki sem állította (a Rostec sem), hogy megváltozik a gép aerodinamikája.A modernizáció új rendszerek beépítését jelenti mint a Szu-30SzM2 vagy a Szu-34M esetében . A gép maga nem változik, ugyanaz külsőre.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 618
6 117
113
Le volt már írva többször mi lesz benne. Senki sem állította (a Rostec sem), hogy megváltozik a gép aerodinamikája.A modernizáció új rendszerek beépítését jelenti mint a Szu-30SzM2 vagy a Szu-34M esetében . A gép maga nem változik, ugyanaz külsőre.
.
.
A tavalyi MAKS-on bemutattak egy egybeképernyős megoldást (https://pbs.twimg.com/media/E66pF0xWEAAqGNh?format=jpg&name=medium)
.
Kérdés, hogy a MAKS 2021 fotó már az M pilótafülke, vagy valójában már azelőtt is ez volt, azaz ehhez képest is újabb jön most?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 847
67 332
113
.
.
Valahol azt olvastam, hogy új a kabinban a képernyő, lehet, az F-35 szerű nagy egybeképernyő lesz, de utóbbi már csak találgatás. Lehet, hogy mögötte számitógépet is fejlesztenek, végülis a Szu-57-et addig tesztelgették, hogy csendben eltelt lassan már 13 év az első repüléstől, a gép elektronikája simán elavult mostanra, ill lehet, a nyugatról be nem szerezhető elektronika kiváltása is M-esiti a gépet kényszerből?
A 2019-es MAKSz-on mutatták be ezt a műszerfalat, amit akkor a Szu-57-eseknek szántak. Gondolom, ez került most bele:

48lo8kmjhck31.png
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 847
67 332
113
Azt szerintem senki se várja, hogy a gép aerodinamikailag módosulni fog. Értelme se lenne.
A komplett sárkányszerkezet alszériánkénti folyamatos fejlesztése a már a kezdetkor kifejlesztett aerodinamikai formához igazodik. Itt a kovácsolt titán törzsközéprész megjelenése volt egy nagy lépés, illetve a kompozit elemek tervezett ütemű elterjedése.
A 051-eshez képest fokozatosan alakul át a gép, de csak belülről.
Ami az aerodinamikát illeti, nos az stealth szempontból már nem fog módosulni, repülési szempontból meg jó, ahogy van.
A totálisan adaptív, multifunkciós kormányfelületei révén a lehető leginkább optimalizált az aerodinamikai kialakítás, itt érdemben már csak a hajtóművek teljesítmény oldaláról lehetne módosítani valamit.
De az is csak a gyorsulás-emelkedőképesség terén fejthetné ki hatását. Mivel ezek nyers erőfüggő paraméterek, míg a csúcssebesség és utazómagasság az karakterisztika kérdésköre. Ahogy a hatótáv is, bár csak részben.
Ha az új hajtómű szignifikánsan erősebb is, az ugyan javíthat némelyest a dinamizmuson, de összességében jóval kevesebbet hoz a komplett manőverezőképességen, a végsebességhez már szinte semmit se tesz hozzá, míg sanszosan a hatótávot már rontani fogja.
A hatótáv kérdésében a hajtómű karakterisztikáját sokkal komolyabban kellene megváltoztatni, miközben azonos hatás eléréséhez elég csak a légellenállást és a tömeget csökkenteni.
Egy repülőgép hatótávolságát a leginkább a mindenkori légellenállása és a kerozin indulótömege, illetve a gép repülési tömegének repülés közbeni változása határozza meg.
Egy szuperdrága új hajtómű ezen csak minimálisan módosíthat.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 407
58 588
113
Egy (három) monitort? Ezt tényleg komolyan kérdezed?


Igen,mert folyamatosan az megy,hogy mennyire el vannak maradva,meg a szankciókkal stb,de a géphez szükséges összes elektronikára értettem ,benne a fegyverzetét is.
Amúgy melyik a bonyolultabb elektronika, a gépé,mármint ami az gép müködéséhez,repüléséhez kell,vagy a fegyverzeté?
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 092
85 950
113
Igen,mert folyamatosan az megy,hogy mennyire el vannak maradva,meg a szankciókkal stb,de a géphez szükséges összes elektronikára értettem ,benne a fegyverzetét is.
Amúgy melyik a bonyolultabb elektronika, a gépé,mármint ami az gép müködéséhez,repüléséhez kell,vagy a fegyverzeté?
Oroszországban van chip gyártás, nem a legmodernebb de olyan színvonalú amivel a modern haditechnikai eszközöket ki lehet szolgálni van. Ezenkívül mikrocipet venni a mai világban nem egy NASA program még a szankcionált országoknak sem.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 618
6 117
113
A 2019-es MAKSz-on mutatták be ezt a műszerfalat, amit akkor a Szu-57-eseknek szántak. Gondolom, ez került most bele:

48lo8kmjhck31.png
.
.
Szerintem ezt ekkor még tényleg csak bemutatták gépbeépités nélkül, amit a fenti fotón kitettek rá, az még demonak is felületes.
A 2021-es fenti fotón már gépbe van épitve, bár még mindig lehet, hogy csak mostanra ért el addig, hogy használni is lehet a softwaret.
.
Összehasonlitásként F-35: