Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 380
63 156
113
Igen, hát ez valóban nem új gép, csak az 511-es kapott gondolom új rendszereket. De a hajtómű még a régi. A kérdés, hogy a sorozatgyártásba a most beépített rendszerek bekerülnek-e már, vagy még csak most kezdődik az integrációs tesztsorozat?
Ha az utóbbi, akkor is elvileg a legyártott és folyamatosan átadásra kerülő alapváltozatú példányok utólag modernizálhatók lesznek, mondjuk Szu-57D néven, ami Dorabotannij-t azaz átdolgozottat jelent. Ilyenkor az átépítés majd akkor zajlik le, amikor már a Szu-57M-et gyártják. Mert akkor az első nagyjavításkor visszakerülnek az új gépek gyártósorára és úgy egyszerűbb beépíteni az új rendszereket. Ez nem ritka dolog. Azért szokás így, mert akkor a letesztelt és kipróbált rendszerek kerülnek egy kipróbált és felfuttatott gyártási folyamat keretében a gépekbe.

Nincs is ezzel semmi baj, inkább csak az a gond, hogy elvileg már most kéne nagy tételben azt gyártani azt, amit ez az M-standard tud, hogy utolérje magát a program.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 597
6 034
113
A 6. széria gép legyártása után ki is hozták az új változatot?
;)
Abból is vesznek négyet?
Utána jöhet az MF változat az évtized végére...
Abból lesz kettő. A végén kell még egy Bisz változat is.
:)
Sikerszéria.
.
.
Tulajdonképpen mi benne az új? Amiket olvasok, hogy a cockpit új képernyőket kapott, de amúgy....? Mivel a 11-esből épitették át, aerodinamikai változásra nem számitok. A hajtómű meg még továbbra is csak majd valamikor jön. Szerintem ezt az M betűt tartalékolhatták volna valami komolyabb modernizációra.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 597
6 034
113
(amiről korábban írtam-Szu-57M)

Szu-57M első repülése!

A továbbfejlesztett, ötödik generációs Szu-57-es harci repülőgép első tesztrepülésére az M. M. Gromov nevét viselő LII repterén-tehát Zsukovszkijban került sor október 21-én – jelentette a United Aircraft Corporation (UAC, a Rostec része) sajtószolgálata.

A repülés 56 percig tartott, és probléma nélkül telt el. A repülőgépet a Szuhoj Tervező Iroda tesztpilótája, Szergej Bogdan, az Orosz Föderáció hőse irányította.

Az UAC arról is beszámolt, hogy a repülőgép egy sor fedélzeti berendezést tesztelt, amely kibővített funkcionalitással, intelligens személyzettámogatással és új típusú fegyverek széles skálájának alkalmazási lehetőségével rendelkezik.

„A repülőgépen lehetőség van egy második fokozatú hajtómű beépítésére is” – áll a közleményben.

Az új Szu-57-es vadászgépet minden típusú légi, földi és felszíni cél megsemmisítésére tervezték. A Szu-57-es rendszerek intellektualizálása lehetővé teszi, hogy átvegye a pilóta funkcióit.
.
.
Tényleg! Az Szu-57-re integrálva van az úbéblokk? :)
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 454
17 978
113
.
.
Tulajdonképpen mi benne az új? Amiket olvasok, hogy a cockpit új képernyőket kapott, de amúgy....? Mivel a 11-esből épitették át, aerodinamikai változásra nem számitok. A hajtómű meg még továbbra is csak majd valamikor jön. Szerintem ezt az M betűt tartalékolhatták volna valami komolyabb modernizációra.
A munkahengereket akarták elektromosra cserélni hidraulikus helyett. Talán új számítógépek?
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 597
6 034
113
A munkahengereket akarták elektromosra cserélni hidraulikus helyett. Talán új számítógépek?
.
.
Valahol azt olvastam, hogy új a kabinban a képernyő, lehet, az F-35 szerű nagy egybeképernyő lesz, de utóbbi már csak találgatás. Lehet, hogy mögötte számitógépet is fejlesztenek, végülis a Szu-57-et addig tesztelgették, hogy csendben eltelt lassan már 13 év az első repüléstől, a gép elektronikája simán elavult mostanra, ill lehet, a nyugatról be nem szerezhető elektronika kiváltása is M-esiti a gépet kényszerből?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 458
79 478
113
.
.
Valahol azt olvastam, hogy új a kabinban a képernyő, lehet, az F-35 szerű nagy egybeképernyő lesz, de utóbbi már csak találgatás. Lehet, hogy mögötte számitógépet is fejlesztenek, végülis a Szu-57-et addig tesztelgették, hogy csendben eltelt lassan már 13 év az első repüléstől, a gép elektronikája simán elavult mostanra, ill lehet, a nyugatról be nem szerezhető elektronika kiváltása is M-esiti a gépet kényszerből?
Az F-35-ben is 2 képernyő van nem egy, csak 1nagynak látszik.
 
  • Tetszik
Reactions: weasel007

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 085
82 687
113

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 085
82 687
113
.
.
Tulajdonképpen mi benne az új? Amiket olvasok, hogy a cockpit új képernyőket kapott, de amúgy....? Mivel a 11-esből épitették át, aerodinamikai változásra nem számitok. A hajtómű meg még továbbra is csak majd valamikor jön. Szerintem ezt az M betűt tartalékolhatták volna valami komolyabb modernizációra.
Le volt már írva többször mi lesz benne. Senki sem állította (a Rostec sem), hogy megváltozik a gép aerodinamikája.A modernizáció új rendszerek beépítését jelenti mint a Szu-30SzM2 vagy a Szu-34M esetében . A gép maga nem változik, ugyanaz külsőre.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 597
6 034
113
Le volt már írva többször mi lesz benne. Senki sem állította (a Rostec sem), hogy megváltozik a gép aerodinamikája.A modernizáció új rendszerek beépítését jelenti mint a Szu-30SzM2 vagy a Szu-34M esetében . A gép maga nem változik, ugyanaz külsőre.
.
.
A tavalyi MAKS-on bemutattak egy egybeképernyős megoldást (https://pbs.twimg.com/media/E66pF0xWEAAqGNh?format=jpg&name=medium)
.
Kérdés, hogy a MAKS 2021 fotó már az M pilótafülke, vagy valójában már azelőtt is ez volt, azaz ehhez képest is újabb jön most?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 380
63 156
113
.
.
Valahol azt olvastam, hogy új a kabinban a képernyő, lehet, az F-35 szerű nagy egybeképernyő lesz, de utóbbi már csak találgatás. Lehet, hogy mögötte számitógépet is fejlesztenek, végülis a Szu-57-et addig tesztelgették, hogy csendben eltelt lassan már 13 év az első repüléstől, a gép elektronikája simán elavult mostanra, ill lehet, a nyugatról be nem szerezhető elektronika kiváltása is M-esiti a gépet kényszerből?
A 2019-es MAKSz-on mutatták be ezt a műszerfalat, amit akkor a Szu-57-eseknek szántak. Gondolom, ez került most bele:

48lo8kmjhck31.png
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 380
63 156
113
Azt szerintem senki se várja, hogy a gép aerodinamikailag módosulni fog. Értelme se lenne.
A komplett sárkányszerkezet alszériánkénti folyamatos fejlesztése a már a kezdetkor kifejlesztett aerodinamikai formához igazodik. Itt a kovácsolt titán törzsközéprész megjelenése volt egy nagy lépés, illetve a kompozit elemek tervezett ütemű elterjedése.
A 051-eshez képest fokozatosan alakul át a gép, de csak belülről.
Ami az aerodinamikát illeti, nos az stealth szempontból már nem fog módosulni, repülési szempontból meg jó, ahogy van.
A totálisan adaptív, multifunkciós kormányfelületei révén a lehető leginkább optimalizált az aerodinamikai kialakítás, itt érdemben már csak a hajtóművek teljesítmény oldaláról lehetne módosítani valamit.
De az is csak a gyorsulás-emelkedőképesség terén fejthetné ki hatását. Mivel ezek nyers erőfüggő paraméterek, míg a csúcssebesség és utazómagasság az karakterisztika kérdésköre. Ahogy a hatótáv is, bár csak részben.
Ha az új hajtómű szignifikánsan erősebb is, az ugyan javíthat némelyest a dinamizmuson, de összességében jóval kevesebbet hoz a komplett manőverezőképességen, a végsebességhez már szinte semmit se tesz hozzá, míg sanszosan a hatótávot már rontani fogja.
A hatótáv kérdésében a hajtómű karakterisztikáját sokkal komolyabban kellene megváltoztatni, miközben azonos hatás eléréséhez elég csak a légellenállást és a tömeget csökkenteni.
Egy repülőgép hatótávolságát a leginkább a mindenkori légellenállása és a kerozin indulótömege, illetve a gép repülési tömegének repülés közbeni változása határozza meg.
Egy szuperdrága új hajtómű ezen csak minimálisan módosíthat.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 248
55 323
113
Egy (három) monitort? Ezt tényleg komolyan kérdezed?


Igen,mert folyamatosan az megy,hogy mennyire el vannak maradva,meg a szankciókkal stb,de a géphez szükséges összes elektronikára értettem ,benne a fegyverzetét is.
Amúgy melyik a bonyolultabb elektronika, a gépé,mármint ami az gép müködéséhez,repüléséhez kell,vagy a fegyverzeté?
 
  • Tetszik
Reactions: ogretankHU

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 458
79 478
113
Igen,mert folyamatosan az megy,hogy mennyire el vannak maradva,meg a szankciókkal stb,de a géphez szükséges összes elektronikára értettem ,benne a fegyverzetét is.
Amúgy melyik a bonyolultabb elektronika, a gépé,mármint ami az gép müködéséhez,repüléséhez kell,vagy a fegyverzeté?
Oroszországban van chip gyártás, nem a legmodernebb de olyan színvonalú amivel a modern haditechnikai eszközöket ki lehet szolgálni van. Ezenkívül mikrocipet venni a mai világban nem egy NASA program még a szankcionált országoknak sem.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 597
6 034
113
A 2019-es MAKSz-on mutatták be ezt a műszerfalat, amit akkor a Szu-57-eseknek szántak. Gondolom, ez került most bele:

48lo8kmjhck31.png
.
.
Szerintem ezt ekkor még tényleg csak bemutatták gépbeépités nélkül, amit a fenti fotón kitettek rá, az még demonak is felületes.
A 2021-es fenti fotón már gépbe van épitve, bár még mindig lehet, hogy csak mostanra ért el addig, hogy használni is lehet a softwaret.
.
Összehasonlitásként F-35: