Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Az 5. prototípust is már ígérték év elejére, de év végéig csak átadják....... Sok probléma van-lesz még a Pak-Fa korul.....
 
Elég nagy munkának tűnik számomra ez a hajtómű-rotálás.

Miért? Egy hajtómű csere néhány óra alatt végrehajtható. A hajtómű javítása az, ami sok időbe telhet. Ha van a raktáron jó hajtümű, akkor nem az első tétel az, ami "befosatós". Nyugati gépeknél 10% körüli a tartalék hajtóművek aránya. Már, ha csak ennyi rotál, már az is képes elég tisztes mennyiségű eltérést bevinni a rendszerbe.

Persze nem egyformán használódnak a hajtóművek, viszont egy ezreden belül a gépek hasonlóan kellene elfogyjanak, elvégre nagyjából ugyananyyit repülnek ugyanolyan körülmények között, max a pilóta keze lágyabb vagy durvább egyik-másik gép esetén
.

Ez már a statisztika tárgyköre. Attól függ, hogy melyik pilóta melyik géppel repül milyen feladatot. Tudtommal nem mindigy ugyanazon géppel repülnek a pilóták, és időről időre rövid időre is kieshetnek gépek. Ez több éves üzem alatt megint szépen halmozódó eltérés.

A hajtómű használat meg bizony nagy gyakorlatot igényel. A repszimeseknél is a kezdők állandóan rángatják a gázkart még a laza kötelék tartásánál is. A pilóták stílusa nagyon eltérhet. Gondolj pl. Hans Joachim Marseille merőben eltérő gázkarkezelési stílusára. Az F-15 flottában is a kezdet kezdetén nagyon nem azonos ciklust pakoltak be a pilóták. Ez szerintem ma is így lehet. Ha csak 15-20% eltérés van terhelésben, akkor ez 1-1,5 eltérés a kivételre a sorból és nagyjavításra. Ez már jelentős.

Egy gépbe mindenképp kell minimum egyszer cserélni, most ha 6000-et bírja a sárkány és 3000-et a hajtómű akkor pont kiszolgálja egy hajtóműcserével, ami azonfelül marad a kímélés- vagy az eredetileg tervezett hosszabb élettartam miatt az csak (felesleges?) extra.

Soha nem baj, ha van ráhagyás egy rendszerben. Bárhol. A repülés nem arról szól, hogy minden élére van állítva és úgy is lesz. Egy repülőgép és más összetett szerkezet túl komplex ehhez. Minden csak tapasztalati úton történő becslés, átlag, középérték, ami kell ahhoz, hogy tervezhess. A rendszer aztán időnként pörög és idönkét alacsony terhelés lehet.
 
Évi 12 az édeskevés.

Az orosz igényeknek elég. Ne az abszolút számokat nézd. Az F-35 iszonyatos termelési számai ellenére is - mármint mai szemmel - vagy 15 évig gyártásban lesz a jelen állás szerint. Soha nem csinál olyan ma már senki, hogy néhány év alatt kidobják a teljes mennyiséget. Ennek számtalan oka van. Ennyivel kezdenek, de kismértékű fokozással - 14-16 gép - 15 év alatt kijöhet a 230 gép. Az oroszoknál mennyi a terv a gép darabszámára?

A gép gyártásában meg sanszosan India is részt vesz, ezért pusztán az orosz üzem kapacitáa önmagában nem a szűk keresztmetszet szerintem.
 
Ezek prototípusok, egyfajta tech demok, 4 géppel is elég sok tesztre van lehetőségük, nem értem minek eröltetnek annyi pédányt belőle. Az F-22 -es elődjéből, az YF-22 -ből 2 db létezett és közte és az F-22 között a különbség eléggé szembetűnő, mégis egy overkill gép lett az eredmény.
 
Nem az abszolút számokkal van a bajom, az indiai gyártásról egészen konkrétan nem hallottam, de ha mégis akkor a gyár alapjait már meg kelett volna öntsék, mert 3-5 év alatt annak a gyártósornak el is kell készülnie és minimum akkora kapcitás kell nekik, mint az oroszoknak. Úgyis kell 10-20 év amíg meglesznek a sajátjaik. Az oroszok lehet ha utánarendelnek és még az export sehol sincs, márpedig exportra is kínálni fogják a tervek szerint csak nem tudom mivel gyártják le.
 
"és azt honnan is veszik? Milyen hullámhosszon, milyen szögből, milyen távolságról? "

Talán a legfeltünöbb a hajtomű és környéke. Hajtómű gyönyörű kerek, semmi burkolat, álom minden radar számára.
IR tartományra se feküdtek rá uitt oroszok.
Nem hozok több plt mert ugyis mint a beton...

"ennek így nem sok értelme van, vagy növeljék meg a sárkány élettartamát 8000-re, vagy építsenek csak egy 3000 órát kibíró hajtóművet."

Igazából nem tudom jobban magyarázni mint Molni, hogy ez nem úgy megy ahogy Béluka (izé jokerke :) ) azt elképzeli, hogy ugy kell megcsinálni.
Tessék csináld, mutasd meg Oroszoknak, hogy, hogy kell mutasd meg jobb vagy! Szegények nem tudják...
 
Talán a legfeltünöbb a hajtomű és környéke. Hajtómű gyönyörű kerek, semmi burkolat, álom minden radar számára.
- ez csak egy prototípus, ezen nem zavaró a két kályhacső, ez nem megy se vadászni se bombázni, még ellenséges terep közelébe sem. A rendszeresített nem így fog kinézni.
 
Szerzodésuk 60 drb. gép leszállítására van az orosz légieronek 2020-ig. Második korben mennyi lesz rendelve az majd eldol .... Osszesen 200 drb gép legyártását tervezik az elso korben.
Indiának menne a tobbi elvileg...... De konkrétan még nincs egyezség az indiaiakkal mennyi, mikor , mennyiért lesz gyártva.
Ami biztos, hogy év végéig elkészulnek a kozos indiai-orosz tervezési munkálatok az indiai 5. generácios gépet illetoen....
 
Ezek prototípusok, egyfajta tech demok, 4 géppel is elég sok tesztre van lehetőségük, nem értem minek eröltetnek annyi pédányt belőle. Az F-22 -es elődjéből, az YF-22 -ből 2 db létezett és közte és az F-22 között a különbség eléggé szembetűnő, mégis egy overkill gép lett az eredmény.

Az YF-22 után és a nagyszériás F-22 között is volt pár olyan gép, am nem a mai széria gép kialakításátval bír. Ezekből asszem (?) szériagépet csináltak, legalábbis néhányból.
 
<blockquote rel="joker">Ezek prototípusok, egyfajta tech demok, 4 géppel is elég sok tesztre van lehetőségük, nem értem minek eröltetnek annyi pédányt belőle. Az F-22 -es elődjéből, az YF-22 -ből 2 db létezett és közte és az F-22 között a különbség eléggé szembetűnő, mégis egy overkill gép lett az eredmény.

Az YF-22 után és a nagyszériás F-22 között is volt pár olyan gép, am nem a mai széria gép kialakításátval bír. Ezekből asszem (?) szériagépet csináltak, legalábbis néhányból.

</blockquote>

Ugyanez a módszer itt is működhetne. A T-50 az kb az YF-22 -nek felel meg, vagy annál kicsit közelebbi a rokona a szériagépnek.

Osszesen 200 drb gép legyártását tervezik az elso korben.
ez ha mind az orosz gyártósoron lesz legyártva, akkor 15 évig van meló és 0 a felelsleges kapacitás. Ez jó kihasználtságot eredményez, csak mire exportra keríthetnének sort, arra az F-35 is több helyre eladható lesz és barátibb áron.
 
Az AESA radarhoz valakinek a félvezetőket is le kéne gyártani. gyaníthatóan ez a szűk keresztmetszet.
 
Russia is to offer Brazil joint development of the Sukhoi T-50 (PAK-FA) fifth-generation fighter

http://www.janes.com/article/28375/russia-to-offer-fighter-sales-and-development-to-brazil
 
Elégedetlenek az indiaik . A kutató-fejlesztési munkálatokban csak
15% -os a részvételuk...........
http://www.aviationweek.com/Article.aspx?id=/article-xml/asd_10_21_2013_p01-01-628343.xml
 
Ha 15%-ot tudnak hozzatenni agyilag és az oroszok meg 85%-ot akkor nem várhatják el, hogy rájuk bízzák a fejlesztés felét.
 
Agyilag messze többet tudnának hozzátenni, egyszerűen ennyit kapnak. A probléma evvel az, hogy kb azt vagy picivel többet szerettek volna mint ami a Su30mkinál megvalosult na és anno a szerződésben is ez van.

Na most Indianak baromira felsejlett a Gorshkov kálvária és így első körbe belebegtette, hogy jóval kevesebb pakfat fog rendelni, meg persze firkászok bedobták az F-35öt...

Gorskov csoda 2.rész? :)
 
Ha annyival többet hozza tudnának tenni, akkor kezdhetnék pl egy autómata gyártósorral a PAK-FA radarjai számára.Valószínűleg nem lenne az oroszoknak sem ellenvetése.
 
Fade

Az indidai szürkeállomány ötlete volt az új szigetelőanyag használata a kazánoknál aminek meg is lett az eredménye de pl a leégett Kilo is saját akkumulátor volt felszerelve aminek meg is lett az eredménye de ez a szürkeállomány képtelen 2013-ban egy 40 éves technológián alapuló hajtóművet létrehozni.