Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 849
81 359
113
Az 5. prototípust is már ígérték év elejére, de év végéig csak átadják....... Sok probléma van-lesz még a Pak-Fa korul.....
 
M

molnibalage

Guest
Elég nagy munkának tűnik számomra ez a hajtómű-rotálás.

Miért? Egy hajtómű csere néhány óra alatt végrehajtható. A hajtómű javítása az, ami sok időbe telhet. Ha van a raktáron jó hajtümű, akkor nem az első tétel az, ami "befosatós". Nyugati gépeknél 10% körüli a tartalék hajtóművek aránya. Már, ha csak ennyi rotál, már az is képes elég tisztes mennyiségű eltérést bevinni a rendszerbe.

Persze nem egyformán használódnak a hajtóművek, viszont egy ezreden belül a gépek hasonlóan kellene elfogyjanak, elvégre nagyjából ugyananyyit repülnek ugyanolyan körülmények között, max a pilóta keze lágyabb vagy durvább egyik-másik gép esetén
.

Ez már a statisztika tárgyköre. Attól függ, hogy melyik pilóta melyik géppel repül milyen feladatot. Tudtommal nem mindigy ugyanazon géppel repülnek a pilóták, és időről időre rövid időre is kieshetnek gépek. Ez több éves üzem alatt megint szépen halmozódó eltérés.

A hajtómű használat meg bizony nagy gyakorlatot igényel. A repszimeseknél is a kezdők állandóan rángatják a gázkart még a laza kötelék tartásánál is. A pilóták stílusa nagyon eltérhet. Gondolj pl. Hans Joachim Marseille merőben eltérő gázkarkezelési stílusára. Az F-15 flottában is a kezdet kezdetén nagyon nem azonos ciklust pakoltak be a pilóták. Ez szerintem ma is így lehet. Ha csak 15-20% eltérés van terhelésben, akkor ez 1-1,5 eltérés a kivételre a sorból és nagyjavításra. Ez már jelentős.

Egy gépbe mindenképp kell minimum egyszer cserélni, most ha 6000-et bírja a sárkány és 3000-et a hajtómű akkor pont kiszolgálja egy hajtóműcserével, ami azonfelül marad a kímélés- vagy az eredetileg tervezett hosszabb élettartam miatt az csak (felesleges?) extra.

Soha nem baj, ha van ráhagyás egy rendszerben. Bárhol. A repülés nem arról szól, hogy minden élére van állítva és úgy is lesz. Egy repülőgép és más összetett szerkezet túl komplex ehhez. Minden csak tapasztalati úton történő becslés, átlag, középérték, ami kell ahhoz, hogy tervezhess. A rendszer aztán időnként pörög és idönkét alacsony terhelés lehet.
 
M

molnibalage

Guest
Évi 12 az édeskevés.

Az orosz igényeknek elég. Ne az abszolút számokat nézd. Az F-35 iszonyatos termelési számai ellenére is - mármint mai szemmel - vagy 15 évig gyártásban lesz a jelen állás szerint. Soha nem csinál olyan ma már senki, hogy néhány év alatt kidobják a teljes mennyiséget. Ennek számtalan oka van. Ennyivel kezdenek, de kismértékű fokozással - 14-16 gép - 15 év alatt kijöhet a 230 gép. Az oroszoknál mennyi a terv a gép darabszámára?

A gép gyártásában meg sanszosan India is részt vesz, ezért pusztán az orosz üzem kapacitáa önmagában nem a szűk keresztmetszet szerintem.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 787
30 563
113
Ezek prototípusok, egyfajta tech demok, 4 géppel is elég sok tesztre van lehetőségük, nem értem minek eröltetnek annyi pédányt belőle. Az F-22 -es elődjéből, az YF-22 -ből 2 db létezett és közte és az F-22 között a különbség eléggé szembetűnő, mégis egy overkill gép lett az eredmény.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 787
30 563
113
Nem az abszolút számokkal van a bajom, az indiai gyártásról egészen konkrétan nem hallottam, de ha mégis akkor a gyár alapjait már meg kelett volna öntsék, mert 3-5 év alatt annak a gyártósornak el is kell készülnie és minimum akkora kapcitás kell nekik, mint az oroszoknak. Úgyis kell 10-20 év amíg meglesznek a sajátjaik. Az oroszok lehet ha utánarendelnek és még az export sehol sincs, márpedig exportra is kínálni fogják a tervek szerint csak nem tudom mivel gyártják le.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 516
113
"és azt honnan is veszik? Milyen hullámhosszon, milyen szögből, milyen távolságról? "

Talán a legfeltünöbb a hajtomű és környéke. Hajtómű gyönyörű kerek, semmi burkolat, álom minden radar számára.
IR tartományra se feküdtek rá uitt oroszok.
Nem hozok több plt mert ugyis mint a beton...

"ennek így nem sok értelme van, vagy növeljék meg a sárkány élettartamát 8000-re, vagy építsenek csak egy 3000 órát kibíró hajtóművet."

Igazából nem tudom jobban magyarázni mint Molni, hogy ez nem úgy megy ahogy Béluka (izé jokerke :) ) azt elképzeli, hogy ugy kell megcsinálni.
Tessék csináld, mutasd meg Oroszoknak, hogy, hogy kell mutasd meg jobb vagy! Szegények nem tudják...
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 787
30 563
113
Talán a legfeltünöbb a hajtomű és környéke. Hajtómű gyönyörű kerek, semmi burkolat, álom minden radar számára.
- ez csak egy prototípus, ezen nem zavaró a két kályhacső, ez nem megy se vadászni se bombázni, még ellenséges terep közelébe sem. A rendszeresített nem így fog kinézni.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 849
81 359
113
Szerzodésuk 60 drb. gép leszállítására van az orosz légieronek 2020-ig. Második korben mennyi lesz rendelve az majd eldol .... Osszesen 200 drb gép legyártását tervezik az elso korben.
Indiának menne a tobbi elvileg...... De konkrétan még nincs egyezség az indiaiakkal mennyi, mikor , mennyiért lesz gyártva.
Ami biztos, hogy év végéig elkészulnek a kozos indiai-orosz tervezési munkálatok az indiai 5. generácios gépet illetoen....
 
M

molnibalage

Guest
Ezek prototípusok, egyfajta tech demok, 4 géppel is elég sok tesztre van lehetőségük, nem értem minek eröltetnek annyi pédányt belőle. Az F-22 -es elődjéből, az YF-22 -ből 2 db létezett és közte és az F-22 között a különbség eléggé szembetűnő, mégis egy overkill gép lett az eredmény.

Az YF-22 után és a nagyszériás F-22 között is volt pár olyan gép, am nem a mai széria gép kialakításátval bír. Ezekből asszem (?) szériagépet csináltak, legalábbis néhányból.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 787
30 563
113
<blockquote rel="joker">Ezek prototípusok, egyfajta tech demok, 4 géppel is elég sok tesztre van lehetőségük, nem értem minek eröltetnek annyi pédányt belőle. Az F-22 -es elődjéből, az YF-22 -ből 2 db létezett és közte és az F-22 között a különbség eléggé szembetűnő, mégis egy overkill gép lett az eredmény.

Az YF-22 után és a nagyszériás F-22 között is volt pár olyan gép, am nem a mai széria gép kialakításátval bír. Ezekből asszem (?) szériagépet csináltak, legalábbis néhányból.

</blockquote>

Ugyanez a módszer itt is működhetne. A T-50 az kb az YF-22 -nek felel meg, vagy annál kicsit közelebbi a rokona a szériagépnek.

Osszesen 200 drb gép legyártását tervezik az elso korben.
ez ha mind az orosz gyártósoron lesz legyártva, akkor 15 évig van meló és 0 a felelsleges kapacitás. Ez jó kihasználtságot eredményez, csak mire exportra keríthetnének sort, arra az F-35 is több helyre eladható lesz és barátibb áron.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Az AESA radarhoz valakinek a félvezetőket is le kéne gyártani. gyaníthatóan ez a szűk keresztmetszet.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 279
74 002
113
Russia is to offer Brazil joint development of the Sukhoi T-50 (PAK-FA) fifth-generation fighter

http://www.janes.com/article/28375/russia-to-offer-fighter-sales-and-development-to-brazil
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 849
81 359
113
Elégedetlenek az indiaik . A kutató-fejlesztési munkálatokban csak
15% -os a részvételuk...........
http://www.aviationweek.com/Article.aspx?id=/article-xml/asd_10_21_2013_p01-01-628343.xml
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 787
30 563
113
Ha 15%-ot tudnak hozzatenni agyilag és az oroszok meg 85%-ot akkor nem várhatják el, hogy rájuk bízzák a fejlesztés felét.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 516
113
Agyilag messze többet tudnának hozzátenni, egyszerűen ennyit kapnak. A probléma evvel az, hogy kb azt vagy picivel többet szerettek volna mint ami a Su30mkinál megvalosult na és anno a szerződésben is ez van.

Na most Indianak baromira felsejlett a Gorshkov kálvária és így első körbe belebegtette, hogy jóval kevesebb pakfat fog rendelni, meg persze firkászok bedobták az F-35öt...

Gorskov csoda 2.rész? :)
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 787
30 563
113
Ha annyival többet hozza tudnának tenni, akkor kezdhetnék pl egy autómata gyártósorral a PAK-FA radarjai számára.Valószínűleg nem lenne az oroszoknak sem ellenvetése.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 565
77 411
113
Fade

Az indidai szürkeállomány ötlete volt az új szigetelőanyag használata a kazánoknál aminek meg is lett az eredménye de pl a leégett Kilo is saját akkumulátor volt felszerelve aminek meg is lett az eredménye de ez a szürkeállomány képtelen 2013-ban egy 40 éves technológián alapuló hajtóművet létrehozni.