Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
<blockquote rel="boki">A torzs és a szárnyak a T-50-6 -sé volt , a kabin , radar és egyéb az 55-bol.
Legfrissebb hírek a Pak_fa -rólnovember 5. )
Т-50-1 - 253 часа, 215 посадок.
Т-50-2 - 230 часов, 232 посадки.
Т-50-3 - 327 часов, 168 посадок, выполняются испытания вооружения.
Т-50-4 - 206 часов, 143 посадки, выполняется устранение течей топлива в нише шасси, ОГрО и БГрО.
Т-50-6-2 в настоящее время находится на работах по нанесению РПП, Т-50-9 находится в цехе окончательной сборки.
@molni korábban 1200 repult órára tippelt.
T-50-1 -253 repult óra, 215 leszállás ...így tovább
Osszesen a 4 géppel eddig nem egész 1000 órát repultek.
700 tesztrepülés nem tűnik soknak. Ezek egyfolytában a levegőben kellene legyenek, mint az utasszállítók.
Ha 2016-ra kész lesz a hajtómű, amit 2017-ben kezdenek tesztelni, akkor mikorra lesz sorozatérett működő gyártósorral? Lehet ha bevárja a kész gép és a kész hajtómű egymást 2019-2020-ban?
<blockquote rel="boki">Legfrissebb hírek a Pak_fa -rólnovember 5. )
Т-50-1 - 253 часа, 215 посадок.
Т-50-2 - 230 часов, 232 посадки.
Т-50-3 - 327 часов, 168 посадок, выполняются испытания вооружения.
Т-50-4 - 206 часов, 143 посадки, выполняется устранение течей топлива в нише шасси, ОГрО и БГрО.
Т-50-6-2 в настоящее время находится на работах по нанесению РПП, Т-50-9 находится в цехе окончательной сборки.
@molni korábban 1200 repult órára tippelt.
T-50-1 -253 repult óra, 215 leszállás ...így tovább
Osszesen a 4 géppel eddig nem egész 1000 órát repultek.
A legutóbbi Combat Aircraft Monthly-ban van egy terjedelmesebb írás a T-50-ről.
A cikk a hajtóművek mellett egy másik problémát is megnevez ami miatt lelassult a program és csökkent a megrendelt gépek száma. Nevezetesen azt, hogy a sárkány egyes strukturális elemeit is meg kell erősíteni, ehhez már meg is kezdték a gyártósablonok átalakítását. A dolog úgy áll hogy a strukturális elemek anyagösszetételén is változtatni kell, azonban ez jelenleg ipari méretekben gondot okoz, a gyárt nem megfelelő felszereltsége és a munkaerő szükséges továbbképzése miatt.
A jelenlegi 5 gépen felül még 3 továbbit terveznek bevonni a kezdeti tesztprogramba, ezután a tervez szerint egy 8 darabos T-50S jelzésű előszéria következne 2016 és 2018 között, bár ez valószínűleg csúszni fog.
A szériagyártás 2019-ben kezdődne. 2020-ig a korábban tervezett 60 helyett 12-t venne át a légierő, de ez már jól ismert infó.
Eddig 700 tesztrepülés történt az első példány 2010-es levegőbe emelkedése óta és 2014 óta a légierő is teszteli a típust, 3 gép van Akhtubinszk-ban. Fegyverindítás a jelek szerint még nem történt.
Viktor Bondarev (volt légierő parancsnok) nyilatkozata szerint a légierő annyi gépet vesz majd át, amennyit a gyártó képes lesz átadni, ezzel is jelezve, hogy a program elsősorban technikai és nem pénzügyi okok miatt késik, magyarul nem a légierő a ludas.
Az átmeneti időszakban emiatt a az eredetileg tervezettnél több Szu-30SM és Szu-35S gép rendelésével pótolják a géphiányt.
Hajtómű:
Jelenleg a AL-41F1 (Izdeliye 117) van a gépekbe építve, a véglegesnek szánt új generációs Izdeliye 30 hajtómű 2016-ra lesz kész, a tesztek 2017-ben kezdődnek egy IL-76LL-re építve.
A kavar elkerülése érdekében írom ide, hogy Szu-35S gépek az AL-41F1S (Izeldiye 117S) hajtóművel vannak ellátva.
Csak összehasonlításként, de ezt már én teszem hozzá:
A két YF-22-es prototípusból az első 1990-repült először, ezek összesen 113 repülést végeztek 153 óra időtartamban.
A jelentősen áttervezett F-22 előszériából (EMD) 9 db épült (plusz 2 ami sose repült, csak statikai tesztekre használták), az első ezekből 1997-ben repült. A tesztrepülések egészen 2005-ig tartottak, az összesen 2546 felszállás során 4583 órát töltöttek a levegőben.
Az első sorozatgyártott példány 2003-ban gurult ki a gyárból, a gépek 2005-ben érték el az IOC-t (kezdeti bevethetőség). Az FOC (teljes bevethetőség) 2007-ben lett meg.
Mindezekből is látszik, hogy a PAK-FA program még elég messze lehet a bevethetőségtől.
<blockquote rel="grabo112">A legutóbbi Combat Aircraft Monthly-ban van egy terjedelmesebb írás a T-50-ről.
A cikk a hajtóművek mellett egy másik problémát is megnevez ami miatt lelassult a program és csökkent a megrendelt gépek száma. Nevezetesen azt, hogy a sárkány egyes strukturális elemeit is meg kell erősíteni, ehhez már meg is kezdték a gyártósablonok átalakítását. A dolog úgy áll hogy a strukturális elemek anyagösszetételén is változtatni kell, azonban ez jelenleg ipari méretekben gondot okoz, a gyárt nem megfelelő felszereltsége és a munkaerő szükséges továbbképzése miatt.
A jelenlegi 5 gépen felül még 3 továbbit terveznek bevonni a kezdeti tesztprogramba, ezután a tervez szerint egy 8 darabos T-50S jelzésű előszéria következne 2016 és 2018 között, bár ez valószínűleg csúszni fog.
A szériagyártás 2019-ben kezdődne. 2020-ig a korábban tervezett 60 helyett 12-t venne át a légierő, de ez már jól ismert infó.
Eddig 700 tesztrepülés történt az első példány 2010-es levegőbe emelkedése óta és 2014 óta a légierő is teszteli a típust, 3 gép van Akhtubinszk-ban. Fegyverindítás a jelek szerint még nem történt.
Viktor Bondarev (volt légierő parancsnok) nyilatkozata szerint a légierő annyi gépet vesz majd át, amennyit a gyártó képes lesz átadni, ezzel is jelezve, hogy a program elsősorban technikai és nem pénzügyi okok miatt késik, magyarul nem a légierő a ludas.
Az átmeneti időszakban emiatt a az eredetileg tervezettnél több Szu-30SM és Szu-35S gép rendelésével pótolják a géphiányt.
Hajtómű:
Jelenleg a AL-41F1 (Izdeliye 117) van a gépekbe építve, a véglegesnek szánt új generációs Izdeliye 30 hajtómű 2016-ra lesz kész, a tesztek 2017-ben kezdődnek egy IL-76LL-re építve.
A kavar elkerülése érdekében írom ide, hogy Szu-35S gépek az AL-41F1S (Izeldiye 117S) hajtóművel vannak ellátva.
Csak összehasonlításként, de ezt már én teszem hozzá:
A két YF-22-es prototípusból az első 1990-repült először, ezek összesen 113 repülést végeztek 153 óra időtartamban.
A jelentősen áttervezett F-22 előszériából (EMD) 9 db épült (plusz 2 ami sose repült, csak statikai tesztekre használták), az első ezekből 1997-ben repült. A tesztrepülések egészen 2005-ig tartottak, az összesen 2546 felszállás során 4583 órát töltöttek a levegőben.
Az első sorozatgyártott példány 2003-ban gurult ki a gyárból, a gépek 2005-ben érték el az IOC-t (kezdeti bevethetőség). Az FOC (teljes bevethetőség) 2007-ben lett meg.
Mindezekből is látszik, hogy a PAK-FA program még elég messze lehet a bevethetőségtől.
Meg a PAK-FA-t se ma szülték az oroszok. Emlékszem volt itt a fórumban róla olyan kép ami vagy 10 éve készülhetett egy életnagyságú makettről vagy miről csak hát utólag hozták nyilvánosságra.
Szerintem szimplán arról van szó, hogy nem olyan gazdagok, mint az USA, hogy legyártsanak 100 db hibáktól hemzsegő lopakodót (F-35) majd utólag javítgassák őket.
Szóval lesz még vagy 5-6 év amíg nem nagyon történik semmi különös, várják a végleges rendszereket, itt ott erősítgetik a sárkányt, fejlesztgetik a gyárat stb...
Aztán miután ez megvan valószínűleg fölpörög a gyártás rendesen.
Hát ez az! az yf-22 teljesen újra kellett dolgozni .
<blockquote rel="boki"><blockquote rel="grabo112">A legutóbbi Combat Aircraft Monthly-ban van egy terjedelmesebb írás a T-50-ről.
A cikk a hajtóművek mellett egy másik problémát is megnevez ami miatt lelassult a program és csökkent a megrendelt gépek száma. Nevezetesen azt, hogy a sárkány egyes strukturális elemeit is meg kell erősíteni, ehhez már meg is kezdték a gyártósablonok átalakítását. A dolog úgy áll hogy a strukturális elemek anyagösszetételén is változtatni kell, azonban ez jelenleg ipari méretekben gondot okoz, a gyárt nem megfelelő felszereltsége és a munkaerő szükséges továbbképzése miatt.
A jelenlegi 5 gépen felül még 3 továbbit terveznek bevonni a kezdeti tesztprogramba, ezután a tervez szerint egy 8 darabos T-50S jelzésű előszéria következne 2016 és 2018 között, bár ez valószínűleg csúszni fog.
A szériagyártás 2019-ben kezdődne. 2020-ig a korábban tervezett 60 helyett 12-t venne át a légierő, de ez már jól ismert infó.
Eddig 700 tesztrepülés történt az első példány 2010-es levegőbe emelkedése óta és 2014 óta a légierő is teszteli a típust, 3 gép van Akhtubinszk-ban. Fegyverindítás a jelek szerint még nem történt.
Viktor Bondarev (volt légierő parancsnok) nyilatkozata szerint a légierő annyi gépet vesz majd át, amennyit a gyártó képes lesz átadni, ezzel is jelezve, hogy a program elsősorban technikai és nem pénzügyi okok miatt késik, magyarul nem a légierő a ludas.
Az átmeneti időszakban emiatt a az eredetileg tervezettnél több Szu-30SM és Szu-35S gép rendelésével pótolják a géphiányt.
Hajtómű:
Jelenleg a AL-41F1 (Izdeliye 117) van a gépekbe építve, a véglegesnek szánt új generációs Izdeliye 30 hajtómű 2016-ra lesz kész, a tesztek 2017-ben kezdődnek egy IL-76LL-re építve.
A kavar elkerülése érdekében írom ide, hogy Szu-35S gépek az AL-41F1S (Izeldiye 117S) hajtóművel vannak ellátva.
Csak összehasonlításként, de ezt már én teszem hozzá:
A két YF-22-es prototípusból az első 1990-repült először, ezek összesen 113 repülést végeztek 153 óra időtartamban.
A jelentősen áttervezett F-22 előszériából (EMD) 9 db épült (plusz 2 ami sose repült, csak statikai tesztekre használták), az első ezekből 1997-ben repült. A tesztrepülések egészen 2005-ig tartottak, az összesen 2546 felszállás során 4583 órát töltöttek a levegőben.
Az első sorozatgyártott példány 2003-ban gurult ki a gyárból, a gépek 2005-ben érték el az IOC-t (kezdeti bevethetőség). Az FOC (teljes bevethetőség) 2007-ben lett meg.
Mindezekből is látszik, hogy a PAK-FA program még elég messze lehet a bevethetőségtől.
700 tesztrepülés nem tűnik soknak.
Mindezekből is látszik, hogy a PAK-FA program még elég messze lehet a bevethetőségtől.
700 tesztrepülés nem tűnik soknak. Ezek egyfolytában a levegőben kellene legyenek, mint az utasszállítók.
Ha 2016-ra kész lesz a hajtómű, amit 2017-ben kezdenek tesztelni, akkor mikorra lesz sorozatérett működő gyártósorral? Lehet ha bevárja a kész gép és a kész hajtómű egymást 2019-2020-ban?
Nézd, az F-22-est alapul véve lehetne kalkulálni valamit, bár azt vedd figyelembe hogy ott az YF-22 és az F-22 előszéria között volt kábé 5 év, amíg nem repült semmi, csak a prototípust dolgozták át ipari méretekben is gyártható és nem utolsó sorban tömegesen hadra fogható géppé. Plusz ott volt a hidegháború vége, ami miatt nem is kellett igazán sietni semmivel. Tehát nem hiszem, hogy a PAK-FA-nak is 17 évig tartana elérni az FOC-t, de kábé 2/3-ad annyi ideig talán fog.
Meg a PAK-FA-t se ma szülték az oroszok. Emlékszem volt itt a fórumban róla olyan kép ami vagy 10 éve készülhetett egy életnagyságú makettről vagy miről csak hát utólag hozták nyilvánosságra.
És persze én is úgy gondolom hogy PAK-FA csak 2021-től lesz bevehető.