Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Pont a "bármi más" rész amiben nem voltam biztos. Mert ugy-e a nevében bennevan, hogy statikus, de a földi bármi másban meg benne lehet pl a gurulóteszt vagy fékezőernyű tesztje.
 
http://rostechnologiesblog.wordpress.com/2014/07/30/russias-uac-to-sign-first-contract-for-pak-fa-supplies/
 
Tetszetős koncepció:
pak_fa_sample03l_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

pak_fa_sampleback_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

pak_fa_sample01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

pak_fa_sample02_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

pak_fa_sampletop_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
Ez azért már ütősebben néz ki, de a levegő beömlőnyílást egyáltalán nem lehet látni, vajon azon is változtattak, kíváncsi lennék rá? A "régebbi" repülőgépeknél a prototipusokhoz képest a széria gépek mindig sokkal jobban néztek ki, finomabb kialakításuk lettek, látványos volt a fejlődés. A PAK-FA-nál is remélem így lesz.
 
Bocsánat, elfelejtettem megjelölni a forrást:
http://defence.pk/threads/pak-fa-the-essential-information-thread.119176/page-2#post-1930245
 
Már a kozeljovoben aláírhatják az oroszok Indiával a 2. szerzodést a kozosen fejlesztett 5.generácios vadászbombázo(FGFA) konstruktori munkálatok és az elso prototípus megépítésérol.
Az indiai gép eltéro lesz az orosz változattol.
 
Valahol mintha azt olvastam volna, hogy kétüléses változat csak Indiának lesz... Ez igaz lehet? Oo
 
Elso korben akartak az indiaik kétuléses változatot, de késobb elvetették, így marad az egyuléses.
 
Mi bajod a fúvócsőbel? Nem szépségversenyt akarnak nyerni vele. A hőképét az ilyen kialakítás nagyon lecsökkenti, és szerintem a tolóerővektorálásra is egyszerűbb ez a megoldás, mint a szép kerek fúvóka döntögetése.
 
joker

Függőleges tengely mentén jó vektorálni ilyen fúvócsővel de vízszintesen már nem és az oroszok nem csak fel-le akarják mozgatni a fúvócsövet.Ez a megoldás a lehető legdrágább és a legnagyobb energiaveszteséget termelő amit eddig kitaláltak ráadásul az élettartama sem túl acélos.
 
Mitől ez a legdrágább? Sokkal egyszerűbb konstrukciónak tűnik, mint a kerek fúvóka. És a hőképet bizonyítottan csökkenti.
Az oldalra vektorálásnak nagy értelmét nem látom, elsősorban bonyolítja a rendszert, az éles fordulókban ahol meg igazán hasznát lehet venni a vektorálásnak, ott úgyis a gép úgy fordul a hosszanti tengelye mentén, hogy csak a függőlges irányú vektorálásra legyen szükség. Az energiaveszteséget nem tudom, de a fordulók biza azzal járnak, és a japók új csodagépe is mintha ilyen vektoráló megoldással lenne felvértezve, de az tud oldalra is vektorálni.