Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 907
4 665
113
Szia. Legutóbbi hírek szerint gyártásszervezési és beszállítói fejlesztések vannak folyamatban, 1-2 év múlva szeretnék elérni az évi 12 db-os gyártást.
Van valami konkrétabb info, hogy milyen külföldi alkatrész van a Szu-57-esben?
Szia,

Nem, nincs konkret info, csak ezek:
Plusz ugye a szankciok miatt itt is kerdes, mennyire erinti a szankcio a Szu-57 gyarthatosagat, reszben a gepben levö alkatreszek, reszben a gyartaskor hasznalt szerszamgepek vonatkozasaban.

Az oroszok fő gondja a pénzek ellopása mellet az ipari robotok hiánya.
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 587
113
Ez a videó nem új, mikor kijött a Szu-57M standarjára felhozott (egyébként régebbi gyártású) példány első repüléséről készült felvétel, mi itt a HTKA-n is kiveséztük.
Ráadásul ez csak egy zenés mix, amibe belekeverték a 30-as hajtómű 2017-es első megreptetésének jeleneteit is.


Hanem van itt egy újdonság, legalábbis nekem. A gép kabinteteje és szélvédője, főleg az eddigi masszív keret megváltozott.
A radarreflexió szempontjából hátrányos masszív kabinkeret helyett itt egy vékonyabb és a visszaverődés szempontjából átgondoltabb megoldás jelent meg.
Ilyen vékony kabinkeretet idáig csak a Szu-57E néven kiállítások statikus sorain mutogatott röpképtelen földi tesztpéldányon láttam, amit olcsó, amolyan fél-mock up kialakításnak véltem eddig.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
Ez a videó nem új, mikor kijött a Szu-57M standarjára felhozott (egyébként régebbi gyártású) példány első repüléséről készült felvétel, mi itt a HTKA-n is kiveséztük.
Ráadásul ez csak egy zenés mix, amibe belekeverték a 30-as hajtómű 2017-es első megreptetésének jeleneteit is.


Hanem van itt egy újdonság, legalábbis nekem. A gép kabinteteje és szélvédője, főleg az eddigi masszív keret megváltozott.
A radarreflexió szempontjából hátrányos masszív kabinkeret helyett itt egy vékonyabb és a visszaverődés szempontjából átgondoltabb megoldás jelent meg.
Ilyen vékony kabinkeretet idáig csak a Szu-57E néven kiállítások statikus sorain mutogatott röpképtelen földi tesztpéldányon láttam, amit olcsó, amolyan fél-mock up kialakításnak véltem eddig.
.
.
Új hajtómű az akkor továbbra sincs, van egy kabinkeret látható különbségnek, meg nyilván a lemezek alatt biztos módosultak alrendszerek, ez-az, de hogy az is mennyire átütő tényleg, az inkább hit kérdése igy távolról. A gép küllemre 13 éve kb változatlan.
Hát, az M változat megjelenése a szovjet időkben azért látványosabb ugrást jelentett, most meg nagyitóval kell keresni a különbségeket, pedig lenne tennivaló külsőleg is, ha tényleg 5.gennek akarják pozicionálni a terméket. Pl próbálják meg a "KOLS" burkolatát kissé stealthesebbre venni, csinálhatnának valami a hajtómű beömlővel, lenne itt bőven fejlesztenivaló lehetőség.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 587
113
.
.
Új hajtómű az akkor továbbra sincs, van egy kabinkeret látható különbségnek, meg nyilván a lemezek alatt biztos módosultak alrendszerek, ez-az, de hogy az is mennyire átütő tényleg, az inkább hit kérdése igy távolról. A gép küllemre 13 éve kb változatlan.
Hát, az M változat megjelenése a szovjet időkben azért látványosabb ugrást jelentett, most meg nagyitóval kell keresni a különbségeket, pedig lenne tennivaló külsőleg is, ha tényleg 5.gennek akarják pozicionálni a terméket. Pl próbálják meg a "KOLS" burkolatát kissé stealthesebbre venni, csinálhatnának valami a hajtómű beömlővel, lenne itt bőven fejlesztenivaló lehetőség.
Az 5. generáció esetében az már egy másik gép. Az oroszoknak ez az ötödik generáció. De ezt már írtam.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 730
28 910
113
1 napos videó. Azt írják, bevetették Ukrajnában. Az M verziók nem külsőleg szoktak változni, hanem alapvetően a belsőkben, illetve a paraméterekben. Tudjuk pl., hogy a N-036 Bjelka, vagy az N-050 lokátor van benne?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 083
113
1 napos videó. Azt írják, bevetették Ukrajnában. Az M verziók nem külsőleg szoktak változni, hanem alapvetően a belsőkben, illetve a paraméterekben. Tudjuk pl., hogy a N-036 Bjelka, vagy az N-050 lokátor van benne?
Ez egy új, de korábbi videókból összevágott videó, még a Top Gun 2-ből is van részlet.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 830
10 776
113
Csodálkoztam is, hogy mi az benne. Nem láttam a Top Gun 2-t, de szerintem nem is fogom.
Hiba. Azon ritka filmek egyike, ahol valamennyire tisztelik az ellenfelet. Plusz azért a kétüléses F-18-asokkal felvett légiharc jelenetek miatt különösen megéri. Végre nem kizárólag zöld vászon és CGI.
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 454
13 881
113
Hiba. Azon ritka filmek egyike, ahol valamennyire tisztelik az ellenfelet. Plusz azért a kétüléses F-18-asokkal felvett légiharc jelenetek miatt különösen megéri. Végre nem kizárólag zöld vászon és CGI.
minden tiszteletem Tom C é azért F5-tel repkedni nem kis kiváltság és az azért még most is odakúr. e miatt is lehetett ilyen jó felvételeket készíteni mégha F14/18-at nem is engedték vezetni.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
minden tiszteletem Tom C é azért F5-tel repkedni nem kis kiváltság és az azért még most is odakúr. e miatt is lehetett ilyen jó felvételeket készíteni mégha F14/18-at nem is engedték vezetni.
Amennyi pénze van, ennyiért kitanították volna MiG-29es pilótának.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 830
10 776
113
minden tiszteletem Tom C é azért F5-tel repkedni nem kis kiváltság és az azért még most is odakúr. e miatt is lehetett ilyen jó felvételeket készíteni mégha F14/18-at nem is engedték vezetni.
L-39-esre van szakszolgálati engedélye. Az F-18-assal pedig vitték(kétülésessel értelem szerűen), és benne ült, ahogy a többi színész is, akik aktív pilótákat alakítottak a filmben. Pont ezért emelkedik ki a többi film közül. Nem zöld vászon és CGI, hanem amit csak lehetett, lerepülték élesben. Az F-18-asok kabinjaiban a telepített kamerákat a színészek kezelték (ki és bekapcsolás). Pontosan ugyanezért tartom filmtörténeti jelentőségű alkotásnak ezt a filmet, ahogyan a Kihívás is az lesz szerintem. Mindkettő csak akkor lehetne még komolyabb látványvilágú, ha IMAX 3D-ben készültek volna. Azonban valószínűleg sem az F-18-asok, sem a Szojuz űrhajó és az ISS fedélzetén sem voltak ehhez megfelelőek a feltételek. Plusz a Kihívásnál még annyival kiegészül az egész, hogy ott Sipenko volt az operatőr. Anton Skaplerov űrhajós a lábánál fogva húzkodta őt keresztül-kasul az állomáson, hogy a felvételek készítése közben semmit se rúgjon le a falról.