Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 181
50 483
113
Nem a csajodad szapuljuk, hanem egy fegyverrendszerről beszélgetünk, mindenki saját tudását és tapasztalaltát közzétéve... attól, hogy szereted, még vannak más ismeretek/vélemények.
Aki írta, hogy PRban vannak ott, tök igaza van - én annyit írtam, hogy valszeg elektronikai felderítésre is alkalmas lehet korlátozottan (modern integrált érzékelők). Más szerint meg irányítatlan eszközökkel támadásra, ami meg szerintem felesleges. Más fegyvertesztet nem nagyon láttunk.
De a "légi harcra alkalmatlan" az áll - mert az nem arról szól, hogy téped a botot. Ott kipróbált, letesztelt fegyverzettel kell kiképzett első vonalbeli (nem teszt) pilótáknak alkalmazni a begyakorolt paraméterek figyelembe vételével. Ahhoz kell működő radar/RWR/sokegyéb más.
Másfél éve zajlik az amit hiányolsz.
 
M

molnibalage

Guest
2000 óra ami benne van, az egy ezred harckészültség eléréséhez sem biztos, hogy elég egy full kész géppel...
A legtöbbet repült F-35-ben több óra van, mint a legtöbbet repült F-35 sárkányban. Az F-35 bármelyik változata korlátozás nélkül bevethető? Nem. Ehhez képest meg a PAK-FA-ról hogy miket hisznek és terjesztenek egyesek egészen nevetséges.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 569
85 040
113
Jaj, ne...
Az F-35 LGB oldást a földről vették fel?
Az F-35 DAS videót?
Az AESA radar teszt videót?
stb.

Azért tegyünk már valami logikát a dolgoba...

Inkább hagyjuk, nem arról szólt amit írtál és nem neked. :)
Részletes információk voltak ebben a topikban a fejlesztés állásáról, meghibásodásokról, repült órák számáról..stb. Sajnos azóta az informátort bebörtönözték. Voltak videók levegő-levegő rakéta indításról is. Elég, ha valaki figyelemmel kíséri a topikot, nem pedig ide írja, hogy nem tud semmiről és nem látott semmit.
Még az 510-es (utolsó átadott repülési protó) gépről sem volt egyetlen egy fotó sem. Pedig 2017 december 23. körül szállt fel először és azóta részt vesz a repülési tesztekben. Nincs pontos, részletés, konkrét tájékoztatás a géppel kapcsolatban. Videókról nem is beszélve.
 
  • Tetszik
Reactions: szegcsab and fip7
M

molnibalage

Guest
Inkább hagyjuk, nem arról szólt amit írtál és nem neked. :)
Részletes információk voltak ebben a topikban a fejlesztés állásáról, meghibásodásokról, repült órák számáról..stb. Sajnos azóta az informátort bebörtönözték. Voltak videók levegő-levegő rakéta indításról is.
Kérlek linkeld azt a videót.
Nagyon remélem, hogy nem ezt a CGI viccvideót akarod linkelni...
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 933
10 630
113
Ez a komment legfeljebb trollkodásra jó.

  • Mutass kínai flight manualokat a típusokról, videót a kabinokról mutatv az MFD-n megjelenő infókat stb.
  • Egyes orosz cuccokról van már eredeti manual fent (hidegháborús eszközök), de kijelenteni olyat, hogy "ismermi a kínani és orosz fejlesztéseket" picit vicces. Mert hogy forrás az nincs róluk... Az Sz-400 esetén egyes fotókon látni érdekes dolgokat. A tűnyalábok pásztázsi módszerétől kezdve más apróságokat.
  • Ehhez képest pl. a Patriotról szereplő dolgok az Összefoglalóban az eredeti manualokból származnak.
Izé...

Ehhez képest egyesek szét fikázzák az orosz technikát. Mire alapozva? De kérdezhetném ezt a kínaival kapcsolatban is.

Izé...

Nem trollkodni akarok. Ha már valaki trollkodik a témában, az Mackensen. Viszont azt gondolom, hogy megfelelő információk híján csak feltételes módban lehet nyilatkozni. Ennyi. Illetve azt is gondolom, hogy egy összehasonlításnál (teljesen mindegy, hogy kenyérsütésről, vagy vadászrpülőkről legyen szó) illik minimálisra redukálni a személyes ellenszenvet az objektív eredmény elérésnek céljából. Magyarán ne azért legyen szar valami, mert kínai, orosz vagy mert amerikai. Allesmornak valahogy mindig sikerül.
Aki erre nem tud vagy nem akar törekedni, az ne lepődjön meg, ha kritikával illetik.
 

oregbogaras

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 438
4 828
113
Ha mostanában felmerült a kérdés akkor bocsi, de milyen fegyverzettel repülhet Szíriában?
Bok, vagy valaki?
/Ha az UB blokkot írja valaki akkor hozzávágom a billentyűzetet - már ha találkozunk valamikor-./
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Ehhez képest egyesek szét fikázzák az orosz technikát. Mire alapozva? De kérdezhetném ezt a kínaival kapcsolatban is.
Ok. Vegyük sorba mit tudunk a kínaiakról.
1. Ami fotó készült, az lényegében a repülőgépgyár repülőterén készült. Lényegében ránőtt a város és a melette futó utcáról is lehetett szpotterkedni. Viszont a repülőgépek elég keveset tartózkodtak ott, épp csak annyit, hogy a gyári berelüléseket elvégezzék. Aztán átrepülték őket valahová. Valószínüleg a légierő egy eldugott repülőterére, ahol folytatták a berepüléseket. Tehát halvány fogalmunk sincs, mennyi repült óra gyűlt össze a tipussal és azt sem tudjuk milyen fegyvereket próbáltak ki rajtuk.
2. A repülőtérnél készült fotókon lehetett látni a repülőgépet úgy PL-10, mint PL-12 rakétákka. Mid a két rakéta azóta rendszeresítve lett és kezd más tipusokon is elterjedni. Tehát feltételezhetük, hogy a gék is képes rá.
3. Van AESA radarja. A gép orrában lévő radar úgy néz ki mint egy AESA, de ezt a feltételezést alátámaszta, hogy más gépekhez is rendszeresítettek AESA radart.
4. A technológiai demonstátorokon és a prototipusokon kívül léteznek valódi LRIP példányok. Ezeken kívül úgy tűnik, hogy elindult egyfajta előszéria gyártása, amit rendszeresítettek is. Gyaníthatóan 20+ gép van már belőlük, ami duplája, mint a Szu-57-nek.
Szóval a fent említett pontokból feltételezhetjük, hogy a J-20 program előrehaladottabb állapotban van mint a Szu-57.
Rendben van. De azért készülj fel a csalódásra. Igaz, már megszoktad a csalódást. Nagyon szurkoltál a kínai Su-35-ök ellen, aztán ott is csalódnod kellett.:rolleyes:
Amígy nincs minden veszve kitartok az álmaim mellett. :D
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 701
113
Én a képet nem látom, de arról van szó, hogy Szíriába küldték ki őket? PR-ról hallottál már?
Kb. akkora PR húzás, mint az RPN nélküli Sz-400 kiobása Szíriába és a sok gyök2 akkor is majd leszopta örömében az oroszokat, hogy ez harcképtelen indítót kidobtak odfa...

A gép gyakorlatilag még félkész szinten sincs. 2000 órát sem repültek az eddigi gépekkel. ASF feladatkörben egy hozzá képest gyök2 komplexitással bíró alapszintű berepülési programja 10-20 ezer óra. A gép belső terének ajtaját sem nyitották ki eddig, mert sanszosan fixen be van lemezelve. Szóval kb. UB flokkozgatni és külső függesztőről FAB bombázni képes. Erre egy MiG-21 is képes volt, bár azon tény, hogy nem volt CCIP szerű mód...

Az lenne csak a csudaszép, ha lekapnák MANPAD-dal a gépet UB blokkozgatás közben...

Molni, ezzel a hozzászólásoddal nagyon beégetted magad - előttem legalábbis mindenképp.

2000 órát sem repültek az eddigi gépekkel.

Ezt a veretes kijelentést milyen bizonyítékodra alapozod?
Ott voltál Zsukovszkijban, meg Aktyubinszkban a futópálya mellett, ültél egy sportáruházas horgászszékben, öledben füzet, egyik kezedben talyu, a másikban stopper (tablet + exceltábla)?
Vagy mert az oroszok beböfögtek egy számsort?
Miért kéne elhinni a 2000 órát? Lehet, hogy csak összesen pár száz óra, mert a hajtóművek állandóan bepompázsolnak, meg a reptéri tűzoltók már rutinból oltogatják a prototípusokat.
Attól, hogy akár így is lehet, még elég szépen műrepültek a MAKSZ-on
Ne feledd, hogy anno állítólag az Il-76 az első felszállásán már a párizsi airshow demo repülését gyakorolta...

Viszont ugyanígy lehet, hogy a repült óraszám a beböfögött 2000 óra többszöröse.
Ha a szutyok, öreg Szu-25-sök, meg a szutyok, öreg s "kissé bonyolultabb" Szu-24-esek állítólag elég szép bevetésszámot teljesítenek Szíriában, akkor egy mondhatni vadonatúj, biztos mindenféle harci elektronika nélküli (radar helyett ballaszttömeg!:hadonaszos:) Su-57 miért is ne repülhetne állítólag Szíriában?
Olvasmányos emlékeim szerint a Szu-34 valamelyik prototípusa is be lett vetve állítólag fegyveres konfliktusban (Grúzia? Fejvakarás)

A gép belső terének ajtaját sem nyitották ki eddig, mert sanszosan fixen be van lemezelve.

Ezt a veretes kijelentést milyen bizonyítékodra alapozod?
Mert te (se) még nem láttál róla fényképet?

Az F-117 első felszállását 1981 június 18-án teljesítette állítólag.
Nem voltam ott, de miért is ne hihetném el bemondásra, hiszen az USA, azon belül az LM akkora már letett egy-két dolgot az asztalra ( pl.SR-71)
Viszont 1988-ig tagadták a létezését. (Talán csak egy kósza spotter fotó készült róla közben)
Ezek szerint valójában 1988-ig az F-117 sem létezett - főleg nem nyitott fegyverkamraajtóval:hadonaszos:, mert addig molnibalage (sem) látott róla fényképet!

(kezem az arcomba temetem...)
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 457
15 874
113
Teles állásszögtartományban repül a PAK_FA 2015 óta. Három éve.
Itt a HTKA-n rendre linkeljük az összes videót, tehát még csak ki se lehet kerülni. Aki nyitott szemmel olvassa ezt a topicot és esetleg nem olvassa a híreket, az is találkozik vele.
Aki bevallottan nem követi az eseményeket, az ne is spekuláljon.
Nem csak az orosz titkolózik betegesen, hanem kb mindenki, Ez a hadiipar.
Az USA csinálja a legjobban, mind a mai napig nem ismert az F-22-es tényleges repülési teljesítménye, hiszen ott mindent a pórnépnek bőven elég 30000 lb class meg ilyen olyan class adatokkal jellemeznek, míg az érdemi képességek teljesen rejtve maradnak.
Gripen? Na ki mit tud róla? Ugye? Van egy kretén sztereotípia, hogy az orosz beteges titkolózó, az amerikai meg jóságosan transzparens.

A jelentősebb eseményeket követem (azt is, hogy kissé belassították a fejlesztést). Belső térből rakétaindítást volt? (anélkül nincs alacsony észlelhetőségű engagement). Én nem láttam, pedig most is keresek. Harci századok átfegyverzése megvolt? Hadgyakorlatokon vett részt? Vagy akkor ők egy full kész gépet adnak a csapatoknak, nem úgy, mint pl. az Eurofighter vagy az F-35 esetén van (IOC)?

„Aki bevallottan nem követi az eseményeket, az ne is spekuláljon” Követem, de szűröm. Kibogarászom, mikor mire értelmes figyelni (30-as hajtómű nélküli repkedésre pl. nem). A fontos mérföldköveket nézem, már ha az értékelhető, persze így kimaradhat valami. De belső teres rakétaindítás vagy hadgyakorlaton részvételt nem láttam.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 422
113
A jelentősebb eseményeket követem (azt is, hogy kissé belassították a fejlesztést). Belső térből rakétaindítást volt? (anélkül nincs alacsony észlelhetőségű engagement). Én nem láttam, pedig most is keresek. Harci századok átfegyverzése megvolt? Hadgyakorlatokon vett részt? Vagy akkor ők egy full kész gépet adnak a csapatoknak, nem úgy, mint pl. az Eurofighter vagy az F-35 esetén van (IOC)?

„Aki bevallottan nem követi az eseményeket, az ne is spekuláljon” Követem, de szűröm. Kibogarászom, mikor mire értelmes figyelni (30-as hajtómű nélküli repkedésre pl. nem). A fontos mérföldköveket nézem, már ha az értékelhető, persze így kimaradhat valami. De belső teres rakétaindítás vagy hadgyakorlaton részvételt nem láttam.

Hány SZU-35Sz-et láttál R-77-et indítani?
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 933
10 630
113
Ok. Vegyük sorba mit tudunk a kínaiakról.
1. Ami fotó készült, az lényegében a repülőgépgyár repülőterén készült. Lényegében ránőtt a város és a melette futó utcáról is lehetett szpotterkedni. Viszont a repülőgépek elég keveset tartózkodtak ott, épp csak annyit, hogy a gyári berelüléseket elvégezzék. Aztán átrepülték őket valahová. Valószínüleg a légierő egy eldugott repülőterére, ahol folytatták a berepüléseket. Tehát halvány fogalmunk sincs, mennyi repült óra gyűlt össze a tipussal és azt sem tudjuk milyen fegyvereket próbáltak ki rajtuk.
2. A repülőtérnél készült fotókon lehetett látni a repülőgépet úgy PL-10, mint PL-12 rakétákka. Mid a két rakéta azóta rendszeresítve lett és kezd más tipusokon is elterjedni. Tehát feltételezhetük, hogy a gék is képes rá.
3. Van AESA radarja. A gép orrában lévő radar úgy néz ki mint egy AESA, de ezt a feltételezést alátámaszta, hogy más gépekhez is rendszeresítettek AESA radart.
4. A technológiai demonstátorokon és a prototipusokon kívül léteznek valódi LRIP példányok. Ezeken kívül úgy tűnik, hogy elindult egyfajta előszéria gyártása, amit rendszeresítettek is. Gyaníthatóan 20+ gép van már belőlük, ami duplája, mint a Szu-57-nek.
Szóval a fent említett pontokból feltételezhetjük, hogy a J-20 program előrehaladottabb állapotban van mint a Szu-57.

A minap olvastam egy cikket arról, hogy Dingxin-re repülik az elkészült J-20-akat, mert ott van két dedikáltan nekik épített hangár az üzemeltetéshez, karbantartásokhoz.

Amúgy én nem az ellen kardoskodom, hogy a J-20 program előrébb lenne a Su-57-nél. De ezt már annyiszor leírtam, hogy:

a. Nem akarják egyesek megérteni-----> Troll alert :hadonaszos:
b. Nem tudják egyesek felfogni----> Hülyeség alert :hadonaszos:
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
A minap olvastam egy cikket arról, hogy Dingxin-re repülik az elkészült J-20-akat, mert ott van két dedikáltan nekik épített hangár az üzemeltetéshez, karbantartásokhoz.

Amúgy én nem az ellen kardoskodom, hogy a J-20 program előrébb lenne a Su-57-nél. De ezt már annyiszor leírtam, hogy:

a. Nem akarják egyesek megérteni-----> Troll alert :hadonaszos:
b. Nem tudják egyesek felfogni----> Hülyeség alert :hadonaszos:

Mind a két program esetében vannak konkrétumok, amikbők lehet következtetni. Az orosz program esetében nem tudunk új fejlesztésű rendszeresített légiharc fegyverzetről (nem csak e gép esetén, hanem másén sem). Nem tudunk rendszeresített AESA radarról (nem csak e gép esetén, hanem másén sem). Ami fegyvert láttunk a gépen, azok régebbi fejlesztésüek. Kevesebb példány készült el a gépből.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba and Roni