Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
946
113
Azért aki most "oroszfanozik", meg ilyenek most már sok-sok oldal óta totálisan a másik véglet... :)
Többen is jönnek ugye az ígérgetésekkel, de azt pl. mindenki elfelejti, hogy nem olyan rég lettek meghosszabítva megint a szankciók... Meg pl. folyamatos a lobbi is.

Meg itt sokan reménykednek, hogy az oroszok úgy egészében véve totál retardáltak és "a mikroproci nem fér ki a kapun"... Nem tudom, hogy ez mire jó, de sajna nem igaz... Le vannak maradva, hála a cocializmusnak, meg még 1-2 tényezőnek (azon most lehet vitatkozni -sajnos- hogy Jelcin vagy Putin korszakában jöttek-e fel jobban), de a fő gond még mindig a pénz, akárhogy csűrjük-csavarjuk. Meg ilyenek, hogy ne tudnának felállítani egy gyártósort? ^^
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 561
113
Az ugye megvan, hogy a késés miatt a leváltandó típusok továbbszolgálnak alsó hangon 10 évvel? Szerinted a gépek sárkánya rendelkezik az iddqd* csalással...?

* örök élet

A jenkiknél az F-35 csúszásának eredménye lett (?) - ha végre pont került rá - hogy 300 db F-16 kap új radart és sárkány élettartam kitolást. Vagy az orosz megvonja a vállát és csak úgy mindenféle plusz munka nélkül beletekernek még 10 évet a gépekbe és még úgy 1000-1200 repórát? [fejvakarás]
Melyik gépekbe?
A vadonat új Szu-35Sz vagy a Szu-30SzM élettartama eleve nem azonos a korábbi, kihalófélben levő, Szu-27Sz és P gépekével. Bár ezekből is nagyjavítottak még párat.
De vehetjük a vadonat új Szu-27SzM3-asokat is. Ezekben a sárkányokban még alsó hangon van vagy 20 év. Ugyanez áll a Szu-34-esekre is.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 457
15 877
113
Egy olyan horderejű program jövőjét, mint a PAK-FA, az olajár pillanatnyi beszakadása alapján nem lehet azonnal megjósolni. Sőt másét se. Ahogy azt se, hogy az olaj ára pillanatnyilag szakad-e be. vagy tartós lesz a változás. Ennyire ne akarjunk már utólag okoskodni.
Egy védelmi fejlesztés továbbá nem piaci alapon megy, tehát ott az elnöki nyilatkozatoknak is az aktuálpolitikához kell igazodniuk és természetesen az erőt kell sugározniuk. Egy orosz elnök soha nem fogja a PAK-FA programot lesajnáló jelzőkkel illetni, ahogy soha, senki se állította, hogy az F-35-ös gép fejlesztésénél el fog szaladni a költségvetés és ráadásul komoly csúszások lesznek a programban, Ezek mindig utólag derülnek ki. Semmi se lett volna az JSF-ből, ha előre tudták volna azt a költségtúllépést, ami végül realizálódott.

Amúgy egyetlen tizedmásodpercig se higyje senki, hogy az USA védelmi szektorában nagyobb nyiltság és őszinteség van, mint az oroszoknál.
Csak sok USAfan (legyen már egy ilyen jelző is) megeszi a bőséges semmit. Felesleges.
Kíváncsi vagyok, hányan dolgoznak közületek 20-30 millió dolláros darabárú csúcstechnológiát gyártó amerikai tulajdonú cégnél és hányan dolgoztok ebből a gyártásban úgy, hogy napi szinten kell együtt dolgoznotok amerikai kollégákkal, amerikai dizájnnal és dokumentációval... sokatoknak tátva maradna a szája, hogy mi is a valóság.
Az, hogy tényszerűen az F-35-ös szemmel láthatóan előrrébb tart, mint a pár prototípus stádiumban vegetáló PAK-FA, az annak tudható be, hogy a JSF program költségvetése közel annyi, mint a teljes orosz védemi büdzsé.

De maradjunk a költségvetésénél. A nagyzoló Putyin nagyzoló bejelentése 2010-ben volt, a szankciók 2014 utántól jöttek. Szép kis baleset lett volna, ha 2010-ben még nem nagyzol a Putyin.
Emlékszünk még a Szu-27M-re? 1983-ban indult a program T-10M néven, 1988-ban repült először a gép, 1991-ben szétesett a Szovjetúnió, 1995-ben kezdték meg az alacsony ütemű sorozatgyártást ami a fantasztikus 3(három!) darab után le is állt 1998-ban. Igen, abban az évben, mikor jött az orosz államcsőd. A T-10M program végül hivatalosan 2003-ban múlt ki, abban az évben, mikor elindult a Szu-35BM program. Ami 2008-ban, öt évvel később már működő repülőgépet eredményezett.
Amit meg most már rendesen sorozatban gyártanak és képességeit tekintve magasan felülmúlja az egykori Szu-35-öst.
Most, a Szu-57-es programot ugyanaz a pénzügyi mélyrepülés súlytja, mint anno a Szu-35-öst 1998-ban az államcsőd idején, csak annyival enyhébb a helyzet, hogy most nincs államcsőd. Nem is arról van szó, hogy elkaszálták volna a Szu-57-est, csak mostanra látszik, hogy molnibalage által kifogásol józan értékítéelt végül beért. Most már nincs eufória, most már látni, hogy ebből a pénzből egyelőre alacsony ütemű fejlesztés hozható ki.

De senki se mondta meg előre 2003-ban, hogy mekkora fellendülés lesz az orosz gazdaságban. Az egypilléres orosz gazdaságban.
Most córesz van, most kicsit józanabbnak kell lenni, de annyit már minden HTKA olvasó tudhat, hogy "soha ne mond, hogy soha".
Simán elképzelhető, hogy 5-6 év múlva egy Szu-57M, vagy SzM, netán BM, M2, illetve simán csak Sz majd magasan felülmúlja azt, amit ma Szu-57-esként ismerünk és azt majd az akkor aktuális gazdaságpolitikai időjárás nagy számban gyárthatóvá is fogja tenni.

Vagyis az oroszok kb. Venezuela szintű szerencsejátéka beszakadt (energiahordozókra tettek fel mindent), és nekik annyi volt csak a mázlijuk az utóbbiakkal szemben, hogy nekik földgázuk is volt. De ettől ez még csak egy hazárdír volt, amivel belevágtak egy ekkora programba - egy gyenge lábakon álló gazdasági megtámasztással (fixnek vett olajár).
Az F-35-el pedig kár összevetni, vagy csak akkor, ha elosztjuk hárommal: van egy USAF gép, van egy flottagép, és van egy USMC VTOL gép. Ez három, nem látom a Szu-57 anyahajóra használható és VTOL/STOL verzióját (más kérdés utóbbi baromság). Vagyis az F-35 HÁROM gép egyben (+exportigények), három program - ezt sokan kifelejtik, vagy ki akarják felejteni. Az a gép jórészt lefedi az igénypalettát.

Az pedig, hogy meddig húzzák el, megint egy mókás kérdés, mert ok, hogy lehet, csak éppen mire a Szu-35 megjött, volt egy szolgálatban álló Raptor, így valóban startvonalra állt - csak éppen első vonalban valami olyannal kellett volna felvennie a versenyt, ami ellen már nem veheti fel. Ugyan ez lesz a Szu-57 esetében. mire az szolgálatban lesz elegendő pilótával, fegyverzettel, stb... addigra az NGAD is ott lesz (DARPA sem hülye, eszerint meg a J-20 szerint időzítik). Vagyis beesik egy generációval a cél alá.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Lássuk mi hiányzik:
1. Hajtómű, ha jól értettem
2. Avionika, főleg AESA radar
3. Új generációs légiharc rakéták
4. Gyártókapacitás amivel 5. gen gépeket lehet gyártani
Nos, fogjuk látni az elkövetkező években, ha ezek mind meglesznek akkor valszeg a Szu-57 sem fog veszni.
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
946
113
Lássuk mi hiányzik:
1. Hajtómű, ha jól értettem
2. Avionika, főleg AESA radar
3. Új generációs légiharc rakéták
4. Gyártókapacitás amivel 5. gen gépeket lehet gyártani
Nos, fogjuk látni az elkövetkező években, ha ezek mind meglesznek akkor valszeg a Szu-57 sem fog veszni.

Ennél nyílván jóval több dolog hiányzik, illetve nem is biztos, hogy minden kelleni fog... Viszont azt nem értem, hogy mit értünk azalatt, hogy "el fog veszni"?
Egyelőre nagyon lassú tempójú lesz a sorozatgyártás, megsaccolhatatlan legyártott mennyiséggel...
Export teljességgel bizonytalan, hogy lesz-e egyáltalán, de összességében ilyen szempontból valszeg elveszett a projekt akkor, amikor India visszakozott. De ha mondjuk legyártanak 100-at csak maguknak, akkor elveszett vagy sem? Vagy hol lesz a limit.

A "6. generáció" még nagyon messze van, pláne nekik... Azt, hogy "akkor kihagyjuk az 5.-et", nyílván nem játszik, még ha sokminden tesztelhető/fejleszthető a Su-35-ön.
Több évtizedik ez a gép jelen lesz ilyen-olyan formában, még ha nem is több 100-at fognak belőle készíteni, de arra most inkább nem vállalkoznék, hogy tippelgetek.
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
Vagyis az oroszok kb. Venezuela szintű szerencsejátéka beszakadt (energiahordozókra tettek fel mindent), és nekik annyi volt csak a mázlijuk az utóbbiakkal szemben, hogy nekik földgázuk is volt. De ettől ez még csak egy hazárdír volt, amivel belevágtak egy ekkora programba - egy gyenge lábakon álló gazdasági megtámasztással (fixnek vett olajár).
Az F-35-el pedig kár összevetni, vagy csak akkor, ha elosztjuk hárommal: van egy USAF gép, van egy flottagép, és van egy USMC VTOL gép. Ez három, nem látom a Szu-57 anyahajóra használható és VTOL/STOL verzióját (más kérdés utóbbi baromság). Vagyis az F-35 HÁROM gép egyben (+exportigények), három program - ezt sokan kifelejtik, vagy ki akarják felejteni. Az a gép jórészt lefedi az igénypalettát.

Az pedig, hogy meddig húzzák el, megint egy mókás kérdés, mert ok, hogy lehet, csak éppen mire a Szu-35 megjött, volt egy szolgálatban álló Raptor, így valóban startvonalra állt - csak éppen első vonalban valami olyannal kellett volna felvennie a versenyt, ami ellen már nem veheti fel. Ugyan ez lesz a Szu-57 esetében. mire az szolgálatban lesz elegendő pilótával, fegyverzettel, stb... addigra az NGAD is ott lesz (DARPA sem hülye, eszerint meg a J-20 szerint időzítik). Vagyis beesik egy generációval a cél alá.
Azért azt se felejtsük el, hogy az F-35-öt hány ország közreműködésével fejlesztették? Usa+UK+Olasz+... és még így is bugdácsolt kicsit. Ha az Oroszok be tudták volna ténylegesen vonni Indiát akkor is még kb egy évtized mire minden tutin menne a gépen. Azt a 6. gent meg gindoljuk át! Mert a 4. gen is lassan 40+ éve a porondon van, és még 20-30 évig tényező lesz. Kb az évszázad közepe felé hiszem hogy lesz valami 6. gen. De addig sok hal leúszi még az Ontario-n.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 457
15 877
113
Azért azt se felejtsük el, hogy az F-35-öt hány ország közreműködésével fejlesztették? Usa+UK+Olasz+... és még így is bugdácsolt kicsit. Ha az Oroszok be tudták volna ténylegesen vonni Indiát akkor is még kb egy évtized mire minden tutin menne a gépen. Azt a 6. gent meg gindoljuk át! Mert a 4. gen is lassan 40+ éve a porondon van, és még 20-30 évig tényező lesz. Kb az évszázad közepe felé hiszem hogy lesz valami 6. gen. De addig sok hal leúszi még az Ontario-n.

Az F-35 az amerikai gép, a többi igazából csak pénzzel szállt be - az LM csinálta a munka döntő többségét, a többiek kiszállása nem nagy törést jelentett volna a fejlesztés terén - anyagilag annál inkább. A bukdácsolás okairól meg kérdezd molnit, kifejtette elégszer.

És a B-52 hanyadik gen? Mégis vidáman elpöfög... szóval mindegy a kora, ha van rá perspektíva (hordozóplatform).
Az USAF simán igényli az előnyt, van rá pénzük, igényük, és fenn akarják tartani a top R/D ipart. Az a gép simán szükség, csak az ideje a kérdéses, azt meg a DARPA számolja ki, mikorra lenne ideális. Mivel pedig ADF gép, nem áll az F-35 útjába, ugyanis az F-22t váltaná, vagyis egészíteni ki a kis szám miatt (F-22 is repül amíg le nem rohad az összes).

Az oroszok számára pedig megint más, a lehetőségekhez mérten (pénz,. fejlesztési bajok) kijött nekik, hogy parkolópálya a Szu-57.
 
M

molnibalage

Guest
Emlékszünk még a Szu-27M-re? 1983-ban indult a program T-10M néven, 1988-ban repült először a gép, 1991-ben szétesett a Szovjetúnió, 1995-ben kezdték meg az alacsony ütemű sorozatgyártást ami a fantasztikus 3(három!) darab után le is állt 1998-ban. Igen, abban az évben, mikor jött az orosz államcsőd. A T-10M program végül hivatalosan 2003-ban múlt ki, abban az évben, mikor elindult a Szu-35BM program. Ami 2008-ban, öt évvel később már működő repülőgépet eredményezett.
Amit meg most már rendesen sorozatban gyártanak és képességeit tekintve magasan felülmúlja az egykori Szu-35-öst.
Ezt eddig még így soha nem láttam leírva, hogy a mai Szu-35 a T-10M kezdetnek a "szellemi örököse lenn". Ezt az oroszok is így tüntetik fel evolúciósan vagy ők a Szu-35Sz-t inkább afféle Super Hornet újragondolásnak tekintik?

Nem is arról van szó, hogy elkaszálták volna a Szu-57-est, csak mostanra látszik, hogy molnibalage által kifogásol józan értékítélet végül beért.
Mármint, hogy nem kéne újabb összeomlás a végletesen elszállt katonai kiadásoktól?

De senki se mondta meg előre 2003-ban, hogy mekkora fellendülés lesz az orosz gazdaságban. Az egypilléres orosz gazdaságban.
Most córesz van, most kicsit józanabbnak kell lenni, de annyit már minden HTKA olvasó tudhat, hogy "soha ne mond, hogy soha".
Ok, de én azt kifogásoltam, hogy amikor jól ment, akkor sem törekedtek ennek az egypilléres állapot komoly megszüntetésén. Ha van pénz, akkor dől máshova, ha nincs, akkor megszorítanak. Csak így az országnak miféle jövője van hosszútávon?

Simán elképzelhető, hogy 5-6 év múlva egy Szu-57M, vagy SzM, netán BM, M2, illetve simán csak Sz majd magasan felülmúlja azt, amit ma Szu-57-esként ismerünk és azt majd az akkor aktuális gazdaságpolitikai időjárás nagy számban gyárthatóvá is fogja tenni.
Ez tiszta sor. Csak amikor 2014 elején az addig repórák alapján kijelentette pár józanul látó ember, hogy ebből 2022-ben sem lesz IOC, akkor még minket hülyéztek le...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
M

molnibalage

Guest
Azért azt se felejtsük el, hogy az F-35-öt hány ország közreműködésével fejlesztették? Usa+UK+Olasz+... és még így is bugdácsolt kicsit. Ha az Oroszok be tudták volna ténylegesen vonni Indiát akkor is még kb egy évtized mire minden tutin menne a gépen. Azt a 6. gent meg gindoljuk át! Mert a 4. gen is lassan 40+ éve a porondon van, és még 20-30 évig tényező lesz. Kb az évszázad közepe felé hiszem hogy lesz valami 6. gen. De addig sok hal leúszi még az Ontario-n.
Az F-35 fejlesztése szinte 100%-ban jenki. A partnerországok a pénzeket részben azért fizették be, hogy a gyártásból részesüljenek néhány részegységet nézve.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
946
113
Ezek nélkül az alkotóelemek nélkül nem beszélhetünk 5. gen gépről.

Node gondolod, hogy bármelyiknél bele fog törni a bicskájuk... Mert az valóban kérdés, hogy meddig csúszik... De pl. komolyan gondolod, hogy ha AESA radarral vagy mondjuk hajtőművel gondjuk lesz?
USA és Ny. E. az mindig is a Szovjetu., illetve utána az oroszok előtt állt... Mármint ha most a repülőgép fejlesztésekre korlátozzuk a beszélgetést. Ebben a ligába feljött Kina és már most látszik, hogy el fog húzni a p***ba, csak idő kérdése, hogy mennyi idő alatt vagy milyen globális változás szükséges, hogy ne így legyen.
Mindenféle "oroszfanizmus" nélkül az oroszok azért szépen jönnek fel Ny.EU színvonalra... USA és Kína viszont már más liga, de Ny. EU.-hoz képest is.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 561
113
Ezt eddig még így soha nem láttam leírva, hogy a mai Szu-35 a T-10M kezdetnek a "szellemi örököse lenn". Ezt az oroszok is így tüntetik fel evolúciósan vagy ők a Szu-35Sz-t inkább afféle Super Hornet újragondolásnak tekintik?
Végül is... Az Irbisz a Barsz radar leszármazottja, ami a T-10M-hez került anno kifejlesztésre, Az AL-41F-1Sz hajtómű az AL-31FP hajtómű leszármazottja, ami az AL-37FU-n alapszik, ami a Szu-37-es gépen jelent meg először, ami egy tolóerővektorálós Szu-35-ös volt anno. A kormányvezérlőrendszert se kellet újra feltalálni, az is ezen a vonalon öröklődött. Ahogy a szárny is, meg a komplett fegyverzet (idáig). A Szu-35Sz orra ugyanaz a sárkányszerekezeti megoldás (félrehajtható-levehető orrkúp), mint a T-10M-é volt, tehát nem a csavarosós mechanizmussal fölhajtható kivitel. Csak az átmérője más. A gyár is ugyanaz, ahol anno a T-10M-eket gyártják.
Számos műszerfali berendezés a T-10M-hez lett anno kifejlesztve.
 
M

molnibalage

Guest
Végül is... Az Irbisz a Barsz radar leszármazottja, ami a T-10M-hez került anno kifejlesztésre, Az AL-41F-1Sz hajtómű az AL-31FP hajtómű leszármazottja, ami az AL-37FU-n alapszik, ami a Szu-37-es gépen jelent meg először, ami egy tolóerővektorálós Szu-35-ös volt anno. A kormányvezérlőrendszert se kellet újra feltalálni, az is ezen a vonalon öröklődött. Ahogy a szárny is, meg a komplett fegyverzet (idáig). A Szu-35Sz orra ugyanaz a sárkányszerekezeti megoldás (félrehajtható-levehető orrkúp), mint a T-10M-é volt, tehát nem a csavarosós mechanizmussal fölhajtható kivitel. Csak az átmérője más. A gyár is ugyanaz, ahol anno a T-10M-eket gyártják.
Számos műszerfali berendezés a T-10M-hez lett anno kifejlesztve.
Ez alapján nekem evolúciós leszármazottnak tűnik és nem újragondolásnak. Igazából, akkor nagyon extrémen lehetne Szu-27SzM4? (Már, ha orosz logika szerint van ilyen típusjel halmozás. Vagy Sz4M?)
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Node gondolod, hogy bármelyiknél bele fog törni a bicskájuk... Mert az valóban kérdés, hogy meddig csúszik... De pl. komolyan gondolod, hogy ha AESA radarral vagy mondjuk hajtőművel gondjuk lesz?
USA és Ny. E. az mindig is a Szovjetu., illetve utána az oroszok előtt állt... Mármint ha most a repülőgép fejlesztésekre korlátozzuk a beszélgetést. Ebben a ligába feljött Kina és már most látszik, hogy el fog húzni a p***ba, csak idő kérdése, hogy mennyi idő alatt vagy milyen globális változás szükséges, hogy ne így legyen.
Mindenféle "oroszfanizmus" nélkül az oroszok azért szépen jönnek fel Ny.EU színvonalra... USA és Kína viszont már más liga, de Ny. EU.-hoz képest is.

Azért ezt a nyugateurópa utánérést azt számold meg légyszíves. Amennyiben mondjuk van egy (mag) nyugat x összegű fő/ GDP megretmelt nemzeti össztermék, mondjuk az orosz GDP/fő ennek a negyede, akkor az azt jelent, hogy az orosz GDP 4%-al, a nyugat európai GDP meg mondjuk 1%-al nő, ebben az esetben az orosz gazdaság a végtelenben éri utól a nyugat európait. Ráadásul az elmúlt 3 év alapján ez a szakadék nem hogy stagnált, hanem szélesedett. Azt jó lenne tudnom hogy milyen adatokkal számolsz egy ilyen mélyen szántó jóslatot....
 
  • Tetszik
Reactions: Mackensen

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
A Szu-27-est és a Szu-35-öst gondolták újra. Elhagyták az előszárnyakat, integrálták a továbbfejlesztett TVC-t, MAWS és egyéb rendszerek jelentek meg, szóval újragondolták, továbbfejlesztették, más anyagokat is felhasználtak, miegyéb.

Erről a kacsa szárny elhagyásról mint ha valahol azt olvastam volna, hogy a gép radarjának a tömegét sikerült csökkenteni, ezért nem szükséges a + szárny felület. Ebben nem vagyok teljesen biztos, mert nem vagyok szakértő.....
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
946
113
Azért ezt a nyugateurópa utánérést azt számold meg légyszíves. Amennyiben mondjuk van egy (mag) nyugat x összegű fő/ GDP megretmelt nemzeti össztermék, mondjuk az orosz GDP/fő ennek a negyede, akkor az azt jelent, hogy az orosz GDP 4%-al, a nyugat európai GDP meg mondjuk 1%-al nő, ebben az esetben az orosz gazdaság a végtelenben éri utól a nyugat európait. Ráadásul az elmúlt 3 év alapján ez a szakadék nem hogy stagnált, hanem szélesedett. Azt jó lenne tudnom hogy milyen adatokkal számolsz egy ilyen mélyen szántó jóslatot....

GDP-ről szó sem volt... :)
A "jóslatot" meg nem tudom mire érted. Egylőre van megrendelés 12 példányra és évtizedekig szó sem lehet még 6. generációs gépről máshol sem, nemhogy az oroszoknál... Ezek nem igazán jóslat kategória.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
Lássuk mi hiányzik:
1. Hajtómű, ha jól értettem
2. Avionika, főleg AESA radar
3. Új generációs légiharc rakéták
4. Gyártókapacitás amivel 5. gen gépeket lehet gyártani
Nos, fogjuk látni az elkövetkező években, ha ezek mind meglesznek akkor valszeg a Szu-57 sem fog veszni.

AAESA radar is van...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 561
113
Erről a kacsa szárny elhagyásról mint ha valahol azt olvastam volna, hogy a gép radarjának a tömegét sikerült csökkenteni, ezért nem szükséges a + szárny felület. Ebben nem vagyok teljesen biztos, mert nem vagyok szakértő.....
Ez annyoból érdekes, hogy anno a Barsz radar és a nagyobb manőverezőképesség miatt kapott a T-10M kacsaszárnyat, ez utóbbi természeténél fogva öröklődött át a Szu-30MKI-ra, amiből aztán végül a Szu-30SzM is lett. Ezzel szemben az Irbisz radar annyival több, hogy itt az antenna még egy külön mozgatható mechanizmust is kapott, ami miatt sejtésem szerint könnyebb nem lehet a Barsz-nál. Mégsincs már kacsaszárny. Viszont feltűnő, hogy az extra titán merevítéssel megerősített vízszintes vezérsík gyaníthatóan nehezebb a korábbi konstrukciónál, illetve a hajtóművek házai is teljesen más kiakalításúak, mint az alap Szu-27-esnél. Igaz. ez más a Szu-30.-asoknál is, de szerintem a nagyobb tolóerjeű 117Sz hajtóművek vektorálása okán ide be tudtak csempészni némi extra tömeget.
Ezzel szemben a Szu-30SzM-nél a hajtómű bár vektorálós, tehát oldalirányú erők itt is jelentkeznek, de tolóerőben közel azonos, mint a Szu-27-esek AL-31F hajtóművei.

Szóval szerintem osztottak-szoroztak és a nehezebb orr szekciót ballaszt tömeggel kompenzálták.