Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 883
85 444
113
Mert gyártásfolyamat során megtűrt tolerancia sokkal, de sokkal kissebb az 5 generációs gép esetében.

Nem használják ki a repülőgép gyártás során azt a precizitást amit a gep tud.Még az 5. gen gépeknél sem(most sárkanyról és a burkolólemezekről van szó).
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 420
113
Azok megvannak mert megvették őket.Nem csak Flankert lehet velük gyártani.

Prototípus gyártási "master"-ek darabszám határa pár tucattól pá százig terjed.
Szerintem semmilyen valós sorozatgyártásról nincs szó.

Évi 4 ? ? ? Még az évi 25-t is komolytalan sorozatgyártásnak nevezni.
Ennyi darabra nem szerszámoznak fel semmilyen gyártást, mert a két gyártástechnológia kiépítése közötti árkülönbözet 2,(+) nagyságrend "szokott" lenni!
Az UFO-k tól kapott technológiákat kihagytam.

Ismeretségi kör hírei alapján még érzékenyebb proto-master mintákkal is párszáz darabig lehet gyártani az első masterről készített újabb master-rel.
Ez alapján a proto-gyártás darabszáma lett bővítve.


Én --magamban/magamnak, megmosolyogva a kommunikácójukat-- ezt inkább a gyártási/fejlesztési háttér ("kultúra") folyamatos fenntartásának tartom.
...és az is lehet, hogy (nem) kis részben dezinformáció!

Tévedhetek is. Fenntartom.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 883
85 444
113
Prototípus gyártási "master"-ek darabszám határa pár tucattól pá százig terjed.
Szerintem semmilyen valós sorozatgyártásról nincs szó.

Évi 4 ? ? ? Még az évi 25-t is komolytalan sorozatgyártásnak nevezni.
Ennyi darabra nem szerszámoznak fel semmilyen gyártást, mert a két gyártástechnológia kiépítése közötti árkülönbözet 2,(+) nagyságrend "szokott" lenni!
Az UFO-k tól kapott technológiákat kihagytam.

Ismeretségi kör hírei alapján még érzékenyebb proto-master mintákkal is párszáz darabig lehet gyártani az első masterről készített újabb master-rel.
Ez alapján a proto-gyártás darabszáma lett bővítve.


Én --magamban/magamnak, megmosolyogva a kommunikácójukat-- ezt inkább a gyártási/fejlesztési háttér ("kultúra") folyamatos fenntartásának tartom.
...és az is lehet, hogy (nem) kis részben dezinformáció!

Tévedhetek is. Fenntartom.
Gyártsanak ők is 100+ semmire sem jó gépet csak azért,hogy gyártsanak?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 110
113
Azt senki se tagadja orosz részről sem, hogy a gép még nincs kész.
Kb ott tart a dizájn, mint a MiG-21F13 a MiG-21PF-hez, vagy a még gyakorlatiasabb MF-hez képest.
A gyártósor alacsony ütemű kényszerű, elkerülhetetlen beindításának eredménye a jelenlegi állapot.
De láss csodát, a jelenleg fejlesztés alatt levő újgenerációs amerikai sigárhajtóművek is egy olyan - még nem létező - F-35 variánshoz készülnek, ami nagyon sokban fog eltérni a jelenlegi alapváltozatokhoz képest. És még messze van a 3000 darabos példányszám, szóval könnyen lehet, hogy a tényleges F-35-ös flotta nagyobbik hányada egy olyan konfiguráció lesz, ami még nem is létezik.
 

svajcibeka

Well-Known Member
2013. február 10.
1 176
3 481
113
Azt senki se tagadja orosz részről sem, hogy a gép még nincs kész.
Kb ott tart a dizájn, mint a MiG-21F13 a MiG-21PF-hez, vagy a még gyakorlatiasabb MF-hez képest.
A gyártósor alacsony ütemű kényszerű, elkerülhetetlen beindításának eredménye a jelenlegi állapot.
De láss csodát, a jelenleg fejlesztés alatt levő újgenerációs amerikai sigárhajtóművek is egy olyan - még nem létező - F-35 variánshoz készülnek, ami nagyon sokban fog eltérni a jelenlegi alapváltozatokhoz képest. És még messze van a 3000 darabos példányszám, szóval könnyen lehet, hogy a tényleges F-35-ös flotta nagyobbik hányada egy olyan konfiguráció lesz, ami még nem is létezik.
Na abból elbirnák képzelni 2 századot(40 db-ot). Persze hasonló konstrukcióban mint Izraelnek. F-35Hun.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 714
85 683
113
Prototípus gyártási "master"-ek darabszám határa pár tucattól pá százig terjed.
Szerintem semmilyen valós sorozatgyártásról nincs szó.

Évi 4 ? ? ? Még az évi 25-t is komolytalan sorozatgyártásnak nevezni.
Ennyi darabra nem szerszámoznak fel semmilyen gyártást, mert a két gyártástechnológia kiépítése közötti árkülönbözet 2,(+) nagyságrend "szokott" lenni!
Az UFO-k tól kapott technológiákat kihagytam.

Ismeretségi kör hírei alapján még érzékenyebb proto-master mintákkal is párszáz darabig lehet gyártani az első masterről készített újabb master-rel.
Ez alapján a proto-gyártás darabszáma lett bővítve.


Én --magamban/magamnak, megmosolyogva a kommunikácójukat-- ezt inkább a gyártási/fejlesztési háttér ("kultúra") folyamatos fenntartásának tartom.
...és az is lehet, hogy (nem) kis részben dezinformáció!

Tévedhetek is. Fenntartom.
A dolgokat komlexebben kell értelmezni. Egyrészt már nincsenek több száz, ezer darabszámos repülőgép rendelések(usát kivéve) másrészt az aktuális helyzet - prioritás szerint a "szalagos" gyártósor kilakítása és az új technológiák alkalmazásának elsajátítása és a munkavállalók betanításának megfelel a felvázolt ütemtervnek. Ugye az megvan, hogy még folyik az új hajtómü fejlesztése(30-as gyártmány) 2025-től pörög fel a gyártás évi 18 darabos szintre már az új hajtómüvel,ami teljesen elégséges .
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 420
113
Azok megvannak mert megvették őket.Nem csak Flankert lehet velük gyártani.

Gyártsanak ők is 100+ semmire sem jó gépet csak azért,hogy gyártsanak?

A dolgokat komlexebben kell értelmezni. Egyrészt már nincsenek több száz, ezer darabszámos repülőgép rendelések(usát kivéve) másrészt az aktuális helyzet - prioritás szerint a "szalagos" gyártósor kilakítása és az új technológiák alkalmazásának elsajátítása és a munkavállalók betanításának megfelel a felvázolt ütemtervnek. Ugye az megvan, hogy még folyik az új hajtómü fejlesztése(30-as gyártmány) 2025-től pörög fel a gyártás évi 18 darabos szintre már az új hajtómüvel,ami teljesen elégséges .


Ez igaz, nem is "bántásíból" írtam, csak szerintem (Jééé: ) " A Király meztelen...", vagyis nem az orosz marketinget/maszkirovkát igazolják a valós számok, azt is hozzátéve, hogy a magunk szénáját tekintve nekünk is valami hasonló "átállassal" kellett volna átmenetet teremtve megőrizni a jó dolgokat(nevén nevezve: a használható technika, erőt biztosító mennyiségi mutatóit) az előző rendszerű és ideológiájú haderőből az újba.

Mert valami ilyesminek vagyunk a tanúi: átmenet az orosz haderő világhódító küldetéséből az "Orosz anyácska" (hosszútávú( "oltalmazásának" feladatába.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 944
10 719
113
Néhány különbség a protókhoz képest:
eqpt7u10.jpg


Egyébként mintha az alsó képen látható 055-ös gép "élei" vékonyabbak lennének, mint a széria példányé. Lehet, hogy csak a festés miatt látszik így, vagy a radar hullám elnyelő bevonat miatt lehetnek picit tompább a széria gép élei?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 110
113
Igen, a baloldali vezérsík tövében lévő pótbeömlő változását én is most vettem pont észre. Furcsa volt, mert nem ilyenre emlékeztem. Viszont érdekes, hogy ez csak a baloldalira igaz!
Ilyen volt:
272921.jpg

Szemből:

275203.jpg


Ilyen lett:

277086.jpg


De a jobb oldalon nem változott:

277094.jpg


Ugyanakkor ez a felemás megoldás mégsem új, mert már a korábbi 058-ason is így volt:

270661.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 628
18 744
113
Ráadásul nem csak KnAAZ-nak kell felkészülnie a sorozatgyártásra, hanem a teljes háttériparnak is. Semmire nem mész, ha tucatnyi üres sárkány áll a gyárudvaron, radarok nélkül például. Az oroszok az elmúlt években rengeteg pénzt fektettek különböző gyárak fejlesztésébe (pl a KnAAZ-ba, de hajógyárak is kaptak), pont az elmaradottabb gyártástechnológia miatt. Új gépsorok, gyártó berendezések. A kezelő személyzet kiképzése is időbe telik ezekhez (minden gyárban), plusz mire jártasságot, gyakorlatot szereznek.
A boki által számolt éves darabszámok alapján körülbelül a 20-as évek közepére fog felfutni a jelenlegi verzió gyártása, addigra lesz kellő gyakorlat és biztos termelés a meglévő alkatrészekből, berendezéskből.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 944
10 719
113
Szerintem se. A "szalagos" gyártósor még várat magára.

Ok, de akkor, mi a fenét akarnak?
Igazából nem tudom, milyen szalagos gyártósorra gondolsz.
Az oroszok sosem fogják évi 100-as nagyságrendben gyártani a Felont. Nem lesz olyan kép soha, mint az F-35 gyártásánál. Legjobb esetben is, évek múlva maximum havi egy legyártott géppet képzelek el, és ezt is csak ha lesz új hajtómű szériában. Putyinék nem állnak úgy anyagilag, mint Kína, hogy tucatszám gyártsanak és állítsanak hadrendbe félkész gépeket.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
Igazából nem tudom, milyen szalagos gyártósorra gondolsz.
Én sem igazán tudom, hogy mire kéne gondolljak a "szalagos" gyártósor alatt. Boki idézi folyton.
Az oroszok sosem fogják évi 100-as nagyságrendben gyártani a Felont. Nem lesz olyan kép soha, mint az F-35 gyártásánál. Legjobb esetben is, évek múlva maximum havi egy legyártott géppet képzelek el, és ezt is csak ha lesz új hajtómű szériában. Putyinék nem állnak úgy anyagilag, mint Kína, hogy tucatszám gyártsanak és állítsanak hadrendbe félkész gépeket.
Ha jól emlékszem a Raptor nagy átlagban 2 gép per hó gyártási átlagot produkált. Boki forrása szerint 2025 után elérik majd az évi 18 darabos gyártást, ami szerintem teljesen rendben van. Viszont jelenleg ez az érték még távol áll a valóságtól. Nekem a "problémám" a sztori tálalásával van. Úgy tálalják ezt a gépet, mint egy "valódi" sorozatgyártású gépet, ami lényegében egy protó, miven sorozatgyártásról az után beszélhetünk, miután meglesz a "szalagos" gyártósor.
 

Bleroka

Well-Known Member
2019. március 16.
364
1 065
93
Én sem igazán tudom, hogy mire kéne gondolljak a "szalagos" gyártósor alatt. Boki idézi folyton.

Ha jól emlékszem a Raptor nagy átlagban 2 gép per hó gyártási átlagot produkált. Boki forrása szerint 2025 után elérik majd az évi 18 darabos gyártást, ami szerintem teljesen rendben van. Viszont jelenleg ez az érték még távol áll a valóságtól. Nekem a "problémám" a sztori tálalásával van. Úgy tálalják ezt a gépet, mint egy "valódi" sorozatgyártású gépet, ami lényegében egy protó, miven sorozatgyártásról az után beszélhetünk, miután meglesz a "szalagos" gyártósor.

Alacsony ütemü,tényleges sorozatgyártás beinditásához,szükség lesz a gép exportjára,(Kina kilöve),csakis keményvalutáért.