1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szuhoj Szu-27, -30, -33, -35 "Flanker"

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Hivatalos, úgy fest mindegyik Szu-33-asra visszakerült a már lassan negyedszázada(!) eltávolított tizenegyedik és tizenkettedik pozícióba a fegyvertartó.
    De megmaradt a fékhorog is.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Cserébe viszont úgy néz ki, deaktiválták az eddigi nagy-szárnytartót (ami a szárazföldi Szu-27-esekével azonos helyen volt), így simán lehet, hogy a Szu-33-as továbbra is csak 10 pilonnal rendelkezik.
    Kérdés nyilván az is, hogy a pilon állapot visszajelző műszer a HUD alatt hány tartót tud kiszolgálni. A képet árnyalja, hogy a fotók 2018-asok, így az is lehet, hogy a gépek hordozóképessége jottányit se változott, csak az R-27-es rakéta tartóját pakolgatják egyik pozícióból a másikba.
    Korábban ilyen volt:

    [​IMG]

    Tehát az, hogy kiderüljön, a DCS szimulátor Szu-33-asának modellje korrekt-e, még várat magára.
    [​IMG]
     
    Rotten878, Python, zotyek78 and 4 others like this.
  2. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Ez a példány csak kiállítási darab, szóval semmit sem bizonyít, itt mindegyik pilont felszerelték.

    [​IMG]
     
    Python and fishbed like this.
  3. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

    15-én a törököknél látogatóban.

    [​IMG]
     
    Rotten878 and Python like this.
  4. Roni

    Roni Well-Known Member

  5. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    RC-135 és Szu-27 találkája :D

    [​IMG]
     
    fishbed, Python, gacsat and 2 others like this.
  6. gacsat

    gacsat Well-Known Member

  7. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    fishbed, hurci10 and Roni like this.
  8. boki

    boki Well-Known Member

    A modernizált Szu-30SzM megkapta a Szu-57 kommunikációs-navigációs rendszerét.
     
    Python, fip7 and fishbed like this.
  9. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

  10. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Kazah és orosz Szu-30-asok a Centr-2019 hadgyakorlaton.

    [​IMG]
     
    fishbed likes this.
  11. misinator

    misinator Well-Known Member

    Hogy én mennyire imádtam gyerekoromtól mindig is a MAZ teherautók hangját!

    A duplasvancú Szuhojokét meg azóta, hogy szerepeltek az Orosz Vitézek Kecskeméten!
    Az a hang a gázturbinák indításakor...bárki hallását odaadtam volna, hogy gyakrabban halljam élőben, ilyen közelről.:D:rolleyes:
     
  12. Roni

    Roni Well-Known Member

    Radar For Super Sukhoi?

    [​IMG]One fitted with SU-35.
    Most powerful PESA out there.
    Can track 30 @ 350km+ dist., lock on 8.
    Detect 3m2 RCS at up to 400 km
    RCS 0.01m2(SR-71/Bird) at 90km
    RCS 0.001m2(F-35) at 60km
     
    gacsat likes this.
  13. Roni

    Roni Well-Known Member

  14. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Jevgenyij Topgun legújabb videója Permből, ahol most Szu-35Sz-ek vendégeskedtek.
    Itt is jól látni a "megfontolt" nekifutást, amelynél az is látszik, hogy a repülőnapokon látható vektorálásos starthosszcsökkentés ezúttal elmarad.
    Szerintem ez a lassú hajtóműfelpörgetés és a valószínű csökkentett forszázs rezsim, a vektorálás mellőzésével együtt a hajtómű békeidős üzemeltetése, mellyel igen sok üzemidőt nyernek.
    Ennek az ellentéte az AL-41F-1Sz-nél (117Sz) a rendkívüli üzemmód, ahol maximálisan kiaknázzák az AL-31F-hez képesti többlet levegőátfutást és sűrítési viszonyt és ott aztán van utánégetés rendesen.

     
    Python, misinator and fishbed like this.
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    MiG-31-eseknél indul a videó, az nem vektorált. Azok hajtóművét nem gyártják egy ideje. Ott nem spórolnak a hajtóművekkel? Az zsír új Szu-35-nél erre mi szükség van, amikor elvileg a FADEC miatt eleve kímélőbbek a tranziensek?
     
    hurci10 and Rotten878 like this.
  16. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A D-30F6-oson nincs FADEC, ott ilyen kíméletes felpörgetést csak kézzel lehetne összehozni, a pilóták egyéni képessége alapján.
    Habár az AL-41F-1Sz-nél se maga a fordulatszám felfutásának sebessége a lényeges, hanem annak időzítése egy adott gurulási sebességhez.
    A hajtóművek szemre úgy két lépcsőben pörögnek fel. Először a fékek oldásánál, utána meg vagy 100-150 méter gurulást követően.
    Ezt valószínű valami program vezérli.

    Lakenheath-nél láttam azonnal fáklyát dörrentő F-15E-t és olyat is, amelyik csak jóval a fékek felengedése után érte el a maximált, majd kezdett kapcsolni utánégetőt.
    Pilótája válogatja.

    A vektorálás mellőzése pedig egyértelműen az AN-100-as fúvócsövek megkímélése érdekében történhetett. Mivel ez a rendszer már a felszálláskor is együttműködik az FbW-el, biztos vagyok benne, hogy a leválaszthatósága opcionális és programvezérelt ugyanúgy.
     
    misinator, Rotten878, fishbed and 2 others like this.
  17. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  18. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  20. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Az az AA-10 rakéta a hajtóművek között vajon minek van rajta? Szépen és nagyon könnyedén repül, semmi erölködés.
     
    fishbed and Rotten878 like this.

Ezen oldal megosztása