Érdekes hogy a su-37 is oldalkormányos volt
Roni,a belinkelt videó zseniális. Öröm nézni,ahogy Frolov repüli a gépet, és sajnálom,hogy egyetlen egyszer sem láttam őt élőben repülni. Fantasztikusan érzi a gépet, vadászpilóta múlt nélkül is.
Viszont a kommentedre reagálva én igazából nem tudom mi az érdekes abban, hogy a Szu-37 oldalkormányos. Tudtommal az összes 4. és 4+ generációs gépen van oldalkormány. Mert valahogy el kell forgatni azt a repülőgépet a függőleges tengelye körül,és arra az oldalkormányt találták ki, amely a függőleges vezérsíkba, vagy vezérsíkokba épített kormányfelület és a pilóta a lábai alatt levő oldalkormány pedálokkal mozgatja őket. Sőt még az 5.generációs gépeken is van oldalkormány.Bár ott a függőleges vezérsík már nem függőlegesen van beépítve és a Szu-57-esen például az egész vezérsík kitér, nem csak egy része. Egyedül a rendszeresítésre végül nem került YF-23 a kivétel. Ott pillangóvezérsikkal oldották meg a dolgot és nem volt klasszikusan elkülönült oldalkormány és magassági kormány, amit ugye a szuperszonikus vadászgépeken általában vízsintes stabilizátornak szoktak hívni. Viszont hogy az orosz repülőgépeknél maradjunk pillangó vezérsíkkal készült például az Antonov A-15 együléses teljesítmény vitorlázórepülőgép.
Tehát alapvetően nem értem a nagy rácsodálkozás okát. A videóban egyébként 13:56-nál látni ahogyan az aerodinamikai kormányfelületek és a TVC rendszer értelemszerű kitérésének földi ellenőrzésekor az oldalkormányt is megmozgatják.Ha valaki esetleg tud mondani olyan 4. vagy 4+ generációs szuperszonikus vadász vagy vadászbombázó repülőgépet aminek nincs oldalkormánya, az ne tartsa magában!