T-14 Armata

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Biztosan kijelenthetem neked, hogy ha a függesztők nem lennének elforgatva akkor sem lenne F-15/F-16 teljesítménye generálisan. Legfeljebb az EPE-vel. Csak erre akkor meg benyögöm, hogy vágjuk bele az GE F110-et F-15C-be és akkor a világ összes vadászgépe kb. pislogna a Sasra az PAK-FA és 30-as gyártmány és F-22 kivételével.

Nem azért lettek a szárny alatti függesztők beforgatva, mert csoportos bomba oldásnál a meglévő turbulenciák miatt azok összeverődtek? 'Sztán így maradt, ami azért nem egy hatékony dolog. Működik, csak épp a következő 20-30 évben baromi sok kerozinba fog fájni. Arról nem láttam publikációt, hogy miért nem kerestek más megoldást, s ezt nem is nagyon értem. Erről esetleg tudsz valamit? Vagy Alessomor esetleg?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 193
60 030
113
Nagy Csaba

Azért párszor már leírtam a megfelelő topikokban, hogy a PAKFA program kb. ugyan olyan sebességgel halad , mint anno az F-22 vagy az F-35 fejlesztése. Csak az oroszok anyagi lehetőségei egy nagyságrenddel kisebbek, mint az USA-é.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 498
59 973
113
Értem én, hogy szokás szerint nagyot akartál mondani, pedig van ilyen.


Pl. a Super Hornet alig pár százalékos eltérést hozott a tervhez képest és határidőn belül volt. (Az iparban a kiviteli terv szintű költségbecslés 5-10% között van.) Az más kérdés, hogy az oldási tesztek után a függesztők pár fokos beforgatása miatt a 600 nm strike képessége megint nem sikerült és a gép aboszlút repteljesítményét is visszafogta. (Ha ez nem lenne, akkor sem lenne F-16/F-15 kategória...)

De ugyanilyen volt tudtommal a Golden Eagle program is. És ezek annyira nem régiek.

Az F-15A kifejlesztése is kb. kereteken belül mardt a szériagyártás megkezdésééig a szigorú monetáris fegyelem és milestone kitűzések miatt. A hajtómű prboléma később ütött be.

Az F-117-est is elég szűk keretek között hozták össze, legóztak is rendesen.

A Nimitz osztály fejlesztése után az egységeket az elsőt követően szép ütemesen építették úgy, hogy fejlesztették bőven őket. Az első Nimitz még a régi hagyomásos építéssel készült tudtommal, az utolsó egységeket meg már nagy elemektől legózták össze. Nem hallattam arról, hogy komolya csúsztak vagy elszálltak volna az áraik. Az a radikálisan új Gerald Ford-dal történt meg.
Köszönöm. Akkor ugy làtszik, talàn megis elvetve elöfordulnak hatàridö és költség szempontbòl sikeres nagyobb katonai fejlesztèsek is. ( Elvètve:) )
Ezt egyesek normalisan tudjàk közölni. Civilizàltan, ahogy kulturàlt emberek egymassal beszelgetni szoktak. Sajnos nem mindenki :(
 
M

molnibalage

Guest
Köszönöm. Akkor ugy làtszik, talàn megis elvetve elöfordulnak hatàridö és költség szempontbòl sikeres nagyobb katonai fejlesztèsek is. ( Elvètve:) )
Ezt egyesek normalisan tudjàk közölni. Civilizàltan, ahogy kulturàlt emberek egymassal beszelgetni szoktak. Sajnos nem mindenki :(
Ezek csak nagyhirtelen fejből voltak. Minél kevésbé komplex egy program annál jobbak ezek az arányok főleg, ha nem menet közben módosítgatják a célokat és kezdenek egyre nagyobbakat álmondni.

A kevesebb néha több. Ilyen pl. a Perry osztály. Istentelen jó volt, nem drága továbbfejleszthető is egy jól balanszolt egységgé....

...a balfasz US Navy meg szépen kiszórta őket. A RAN meg használja korszerűsítve Adalaide osztály néven és n+1 feladatot olcsóbban megold, mint egy AB romboló töredék áron. Mert van hi-lo mix. A US Navy-nál már nincs. Az ilyesfajta apróbb továbfejlesztések már bevált rendszerelemekkel rendszerint szép csendben lemennek és ne kapnak semmiféle figyelmet. A sajtó nem szokott arról írni, ha valami rendben megy...

Az utolsó részt nem értem minek írtad le...
 
M

molnibalage

Guest
Nem azért lettek a szárny alatti függesztők beforgatva, mert csoportos bomba oldásnál a meglévő turbulenciák miatt azok összeverődtek? 'Sztán így maradt, ami azért nem egy hatékony dolog. Működik, csak épp a következő 20-30 évben baromi sok kerozinba fog fájni. Arról nem láttam publikációt, hogy miért nem kerestek más megoldást, s ezt nem is nagyon értem. Erről esetleg tudsz valamit? Vagy Alessomor esetleg?
A gép teljes aerodinamikai áttervezése nem jöhetett szóva. A pnemumatikus vagy más módon való ellökés beépítése sem lett volna egyszerűbb. Műszakilag ezt volt a legegyszerűbb megcsinálni...

... csak életük végiég cipelik ennek terhét a gépek...

Nagy Csaba

Azért párszor már leírtam a megfelelő topikokban, hogy a PAKFA program kb. ugyan olyan sebességgel halad , mint anno az F-22 vagy az F-35 fejlesztése. Csak az oroszok anyagi lehetőségei egy nagyságrenddel kisebbek, mint az USA-é.
Bocs, de ez nagyon, de nagyon nem igaz...

  • ATF program indulása, kb. előtanulmányok 1982.
  • A pályázati és tanulmány fázis vége valahol 1985 elején. 1985 közepén-végén felhívás pályázatra.
  • 1986 közepén pályázatok beadása a követelméyek módosítása után.
  • 1986 végén a Northrop és LM lett kiválasztva a techdemók és fly-offra.
  • 1990 végén szállt fel az YF-22/23 repültek kétféle hajtóművel 200-300 órát típusonként. (Ez több, mint amit a PAK-FA program 3 év alatt csinált, csak ezt 3 hónap alatt tolták bele.)
  • 1991 tavaszán döntés, YF-22 + F119 győzött. YF-23 és -120 hajtómű kukázva.
  • F-22A fejlesztése indul, első F-22A proto 1997-ben felszáll, szériagyártás 2000-től pörög fel és 2000 végétől szériagépek szállítása kezdődik.
  • IOC 2005 dec.
Na, a PAK-FA 8 év után az első felszállástól ott tart, hogy végre megkapta az F119 ekvivalens hajtóűvet. A korábbi hajtómű kb. olyan, mint GE F110-zel repült volna az YF-22. Az YF-22 ---> F-22A átmenet kb. 6 év volt és nem volt hajtóműcsere...

A PAK-FA egy fagyott gleccser sebességével halad az F-22-höz képest, amit mesterségesen lassítottak be. Ha tartott volna a hidegháború, akkor kb. 5-6 évvel hamarabb elkészül és korábban megkap egy rakás képességet.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 753
66 540
113
Nem azért lettek a szárny alatti függesztők beforgatva, mert csoportos bomba oldásnál a meglévő turbulenciák miatt azok összeverődtek? 'Sztán így maradt, ami azért nem egy hatékony dolog. Működik, csak épp a következő 20-30 évben baromi sok kerozinba fog fájni. Arról nem láttam publikációt, hogy miért nem kerestek más megoldást, s ezt nem is nagyon értem. Erről esetleg tudsz valamit? Vagy Alessomor esetleg?

Amire én gondolok, az a nyolcvanas évekbeli Hornet 2000 program, amiből 1992-ben kezdődött a Super Hornet. A beömlők, a szárny a komplett sárkány és az A-12-eshez tervezett F414-es hajtómű együttese ekkor még hozta volna az F-15 és 16-os főbb jellemzőit, de ennél fontosabb, hogy még azután is, hogy a Navy kissé az F-15C fölé lőtte be az üres szerkezeti tömeget, azért a repülési jellemzőknek nem lehetett volna általánosságban még a Hornet alá se esni.
1999-ben lehetett a repülési szaksajtóban először olvasni arról, hogy mindattól függetlenül, hogy a fegyvertartókat is ki kellett forgatni, a gép orsózó szögsebessége, az állásszögváltoztató képessége, a gyorsulása sajnos a sima Hornet szintjét se fogja elérni és ekkor keletkezett a "Super Horror" és a "Super Bug" gúnynevek is.
Hozzáteszem, ezek aktív F-14D Tomcat és F/A-18C/D Hornet pilótáktól jöttek és lássuk be, se a Hornet 2000, se a Super Hornet nem arról szólt, hogy ezek a paraméterek rosszabbak lesznek a korábbinál. A hatótávolság romlása volt azonban az, ami már fájt, mert a dinamizmus elmaradását a Navy még elfogadta, de a bevetési sugár csökkenését már nem. A "600 Nautical Miles Fleet Defender" ugyanis egy nagyon-nagyon régi álma volt a Navynek és a Super Hornet-tel ígérte meg az ipar végre az elkészültét. Nem jött össze.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Ezek csak nagyhirtelen fejből voltak. Minél kevésbé komplex egy program annál jobbak ezek az arányok főleg, ha nem menet közben módosítgatják a célokat és kezdenek egyre nagyobbakat álmondni.

A kevesebb néha több. Ilyen pl. a Perry osztály. Istentelen jó volt, nem drága továbbfejleszthető is egy jól balanszolt egységgé....

...a balfasz US Navy meg szépen kiszórta őket. A RAN meg használja korszerűsítve Adalaide osztály néven és n+1 feladatot olcsóbban megold, mint egy AB romboló töredék áron. Mert van hi-lo mix. A US Navy-nál már nincs. Az ilyesfajta apróbb továbfejlesztések már bevált rendszerelemekkel rendszerint szép csendben lemennek és ne kapnak semmiféle figyelmet. A sajtó nem szokott arról írni, ha valami rendben megy...

Az utolsó részt nem értem minek írtad le...

Tedd hozzá, Lengyelék is jól elvannak azzal a 2db Perry-vel ami nekik sikerült......
 
M

molnibalage

Guest
A "600 Nautical Miles Fleet Defender" ugyanis egy nagyon-nagyon régi álma volt a Navynek és a Super Hornet-tel ígérte meg az ipar végre az elkészültét. Nem jött össze.
Mármint szuperszonikus gépen. Mert az A-6 tudtommal képes volt erre még HI-LO-HI profillal is, nemogy HI-Hi-HI-ban...

A mai PGM mennyiségegl és bombateherrel meg röhögve. A szárnyon és CL-en pótos, és a maradék két pontra meg felrakhat az ember akár 2x6 db SDB-t is. Ha meg tömeges támadás kell, akkor mehet az F-15E féle eszement 20-24 db is. Csak persze nem multirole és nem szuperszonik ezért a fafejű vezetés szerint vesznie kellett...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 753
66 540
113
Mármint szuperszonikus gépen. Mert az A-6 tudtommal képes volt erre ...

Nem, mert az A-6 minden, csak nem Fleet Defender. Amúgy igen, az A-6 jó kis gép volt, de a Navy akart egy szuperszonikus vedővadászt is, aminél a hatókört már a hatvanas években meghatározták, a mai napig nem engedtek belőle, de ilyen gépet még nem kaptak a pénzükért, pedig mindig sokkal többet költöttek, de folyton rossz koncepciók mentén avatkoztak be a fejlesztésekbe.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113

Igazad van!!!
Elnézést a fórumozóktól kicsit megszaladt....

ARMATA! Amikor úgy 2013 környékén megjelentek az első kicsit konkrétabb infók, az első vázlatrajzok, akkor engem is komondottan érdekelt a konstrukció. Mindíg is nagyra tartottam a harckocsi tervezői képességeiket. Különösen abban a vonatkozásban, hogy már meglévő technikai újításokat egyszerre képesek összecsomagolni, egy páncélossá gyúrni, úgy hogy az minőségi ugrással rendelkezik a kortársakhoz képest. Hogy konkrét legyek:
- T 34. A már létező dízel motort, döntött páncélt, hegesztett testet és öntött tornyot, a nagy futógörgős jó terepképességű futóművet úgy tudták összelegózni, hogy hihetetlen mennyiségben voltak képesek gyártani
- T 64. A kompozit páncélt, a növelt terepjáróképességű hidropneumatikus rugózást, a nagynyomású simacsövű automata töltésű 125mm-es löveget a csökkentett méretű páncélozott küzdőteret (ugye a 3 fő kezelő), a nagy teljesítmény sürüségü ellendugattyús dízelmotort, az akkor nem gyakori komplex tűzvezető és lövegcső stabilizáló rendszert, egy (igaz hosszú idő alatt gyárthatóvá tett) MBT-be csomagolták össze, ráadásul messze alacsonyabb harckész tömeg és méret mellett, mint bármelyik akkor létező USA cucc.. A véleményem az, hogy ez az MBT indította el a NATO új generációs tankjainak a tervezési igényét a 70-es évek legelején (aminek a végeredménye az M1 Abrams, LEO 2 és Challanger), mivel hogy az akkor már létező nyugati páncélos technikák messze le voltam maradva ettől.
- T 14 ARMATA. Szerintem az alábbi előremutató technikákkal bír.
A tervezők megpróbáltak választ adni arra, hogy a 3fő-s kezelői személyzetet a legkisebb térfogatú, legjobban védett helyre rakták, ergo ezzel a páncélzat tömegarányának a csökkentésével / vagy változatlan tömegarány mellett a védettség növelésével korlátot szabtak a nyugati cuccokra jellemző harckész tömeg elszaladásának. A páncélkapszula legalább akkora védettséggel bír mint egy LEO vagy ABRAMS, azoknál vagy 10 tonnával kisebb teljes tömeg mellett.
A nyugati technikák kapcsán sokat lehet olvasni arról, hogy a jelenleg létező V 12-es dízel teljesítménynövelése a jelenlegi térfogat aránya mellett már nagyon komoly fejlesztés esetén lehetséges csak (pld-ul Hyperbar rendszerű extra túltöltésű technika, vagy csökkentett hűtésű, extra magas hőmérsékleten üzemelő dízel motor). A gázturbina usákokat leszámítva senkinek sem jött be. Az orosz válasz az X motor elrendezés, amely adott térfogatba sokkal több, erőt generáló munkahengert tud becsomagolni, ergo tudták a meghajtás teljesítmény sűrüségét növelni. (erről a meghajtás dillemmáról a Haditechnikában talán a 2016 végi és 2017 eleji számokban egy kimondottan jól összeszedett 2 részes cikk van)
Aktív védelmi rendszerek. Az első olyan MBT, amelynél már a tervezéskor aktív védelmi rendszereket kapott, amely kimondottan erre a konstrukciójú MBT-re volt rátervezve (nem utólag legózták rá). Továbbá, de nem utolsó sorban a távirányított torony, ami egy sorozatgyártott MBT esetében "a világon először lenne meg"....
Amit viszont nagyon nem vesz be a gyomrom, az az ARMATA projecthez kapcsolódó össze-vissza orosz kinyilatkoztatások. Tudjuk, hogy azt ami összeterveztek, az amennyiben működő képessé tehető lesz, akkor egy újabb MBT tervezési hullámot fog elindítani nyugaton, így akár generációs ugrásnak is tekinthető majd. Az is tudható, hogy pontosan a sok új és még orosz viszonylatban is drága, ráadásul nehezen sorozatgyártható technikának időre és pénzre van szüksége ahhoz, hogy tényleg kiteljesíthesse a képességeit. Sok pénz és sok idő! Ehhez képest a megjelent nyilatkozatok. Talán 2016 vége vagy 17 eleje: az orosz védelmi ipar 5 éven belül 2200 db MBT-t fog gyártani. Majd rá nem sokkal újabb nyilatkozat, a 2200 db csak egy része lesz ARMATA. Majd nyilatkozat, hogy majd lesz valamennyi darab. Majd megjelent publikáció, amelyből kiderül, hogy még az olcsóbb T 90-ből sem képesek annak a darabszámnak a töredékét sem rendelni, amit valamelyik illetékes nagy dérrel-durral kinyilatkozott mert nincs della, teszem hozzá. Tehát pont az össze-vissza, egymásnak nem kevésszer ellentmondó információk miatt lesz egyre hiteltelenebb az egész project..... Még mielőtt valaki megszólna, nem az orosz mérnöki képességeket kívántam leszólni, hanem a cirkusz a sok számomra a project körül.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 449
84 390
113
Igazad van!!!
Elnézést a fórumozóktól kicsit megszaladt....

ARMATA! Amikor úgy 2013 környékén megjelentek az első kicsit konkrétabb infók, az első vázlatrajzok, akkor engem is komondottan érdekelt a konstrukció. Mindíg is nagyra tartottam a harckocsi tervezői képességeiket. Különösen abban a vonatkozásban, hogy már meglévő technikai újításokat egyszerre képesek összecsomagolni, egy páncélossá gyúrni, úgy hogy az minőségi ugrással rendelkezik a kortársakhoz képest. Hogy konkrét legyek:
- T 34. A már létező dízel motort, döntött páncélt, hegesztett testet és öntött tornyot, a nagy futógörgős jó terepképességű futóművet úgy tudták összelegózni, hogy hihetetlen mennyiségben voltak képesek gyártani
- T 64. A kompozit páncélt, a növelt terepjáróképességű hidropneumatikus rugózást, a nagynyomású simacsövű automata töltésű 125mm-es löveget a csökkentett méretű páncélozott küzdőteret (ugye a 3 fő kezelő), a nagy teljesítmény sürüségü ellendugattyús dízelmotort, az akkor nem gyakori komplex tűzvezető és lövegcső stabilizáló rendszert, egy (igaz hosszú idő alatt gyárthatóvá tett) MBT-be csomagolták össze, ráadásul messze alacsonyabb harckész tömeg és méret mellett, mint bármelyik akkor létező USA cucc.. A véleményem az, hogy ez az MBT indította el a NATO új generációs tankjainak a tervezési igényét a 70-es évek legelején (aminek a végeredménye az M1 Abrams, LEO 2 és Challanger), mivel hogy az akkor már létező nyugati páncélos technikák messze le voltam maradva ettől.
- T 14 ARMATA. Szerintem az alábbi előremutató technikákkal bír.
A tervezők megpróbáltak választ adni arra, hogy a 3fő-s kezelői személyzetet a legkisebb térfogatú, legjobban védett helyre rakták, ergo ezzel a páncélzat tömegarányának a csökkentésével / vagy változatlan tömegarány mellett a védettség növelésével korlátot szabtak a nyugati cuccokra jellemző harckész tömeg elszaladásának. A páncélkapszula legalább akkora védettséggel bír mint egy LEO vagy ABRAMS, azoknál vagy 10 tonnával kisebb teljes tömeg mellett.
A nyugati technikák kapcsán sokat lehet olvasni arról, hogy a jelenleg létező V 12-es dízel teljesítménynövelése a jelenlegi térfogat aránya mellett már nagyon komoly fejlesztés esetén lehetséges csak (pld-ul Hyperbar rendszerű extra túltöltésű technika, vagy csökkentett hűtésű, extra magas hőmérsékleten üzemelő dízel motor). A gázturbina usákokat leszámítva senkinek sem jött be. Az orosz válasz az X motor elrendezés, amely adott térfogatba sokkal több, erőt generáló munkahengert tud becsomagolni, ergo tudták a meghajtás teljesítmény sűrüségét növelni. (erről a meghajtás dillemmáról a Haditechnikában talán a 2016 végi és 2017 eleji számokban egy kimondottan jól összeszedett 2 részes cikk van)
Aktív védelmi rendszerek. Az első olyan MBT, amelynél már a tervezéskor aktív védelmi rendszereket kapott, amely kimondottan erre a konstrukciójú MBT-re volt rátervezve (nem utólag legózták rá). Továbbá, de nem utolsó sorban a távirányított torony, ami egy sorozatgyártott MBT esetében "a világon először lenne meg"....
Amit viszont nagyon nem vesz be a gyomrom, az az ARMATA projecthez kapcsolódó össze-vissza orosz kinyilatkoztatások. Tudjuk, hogy azt ami összeterveztek, az amennyiben működő képessé tehető lesz, akkor egy újabb MBT tervezési hullámot fog elindítani nyugaton, így akár generációs ugrásnak is tekinthető majd. Az is tudható, hogy pontosan a sok új és még orosz viszonylatban is drága, ráadásul nehezen sorozatgyártható technikának időre és pénzre van szüksége ahhoz, hogy tényleg kiteljesíthesse a képességeit. Sok pénz és sok idő! Ehhez képest a megjelent nyilatkozatok. Talán 2016 vége vagy 17 eleje: az orosz védelmi ipar 5 éven belül 2200 db MBT-t fog gyártani. Majd rá nem sokkal újabb nyilatkozat, a 2200 db csak egy része lesz ARMATA. Majd nyilatkozat, hogy majd lesz valamennyi darab. Majd megjelent publikáció, amelyből kiderül, hogy még az olcsóbb T 90-ből sem képesek annak a darabszámnak a töredékét sem rendelni, amit valamelyik illetékes nagy dérrel-durral kinyilatkozott mert nincs della, teszem hozzá. Tehát pont az össze-vissza, egymásnak nem kevésszer ellentmondó információk miatt lesz egyre hiteltelenebb az egész project..... Még mielőtt valaki megszólna, nem az orosz mérnöki képességeket kívántam leszólni, hanem a cirkusz a sok számomra a project körül.

Magának a harckocsinak a harcértékét a darabszám nem befolyásolja ami meg a pénzt illeti az csak döntés kérdése semmi másé.
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
A PAK-FA pontosan azért van a bukás szélén, mert még a fejlesztéssel is baromira csúsznak, nem hogy az előszéria gyártással egy csapatpróbára. Ezt ugyan burkolt formában de maguk az oroszok is elismerik azzal, hogy kikommunkálták (remélem jól emlékszem) hogy az első 30 db (ami a szememben egyenlő cca azzal amit csapatpróbának nevezhetünk) talán 8 éven belül van tervben a csillagok mai állása szerint. Ennek szerintem 2 oka van
- 1/ Kikommunkálták azt, hogy a 2017-es elmúlt orosz katonai büdzsé az -10% a 2106-oshoz képest, de a 2018-as büdzsé újabb -8% a 2017-hez képest. Ez mit is jelent? Ugye egy katonai költségvetés 3 fő elemből épül fel, úgy mint - működtetési költségek, új technika beszerzések, katonai célu kutatások és fejlesztések - . A jelenleg érvényes elemzések azt mutatják, hogy a világon egyetlen hadsereg költségszerkeztében sem kisebb a működtetési költség részaránya, mint 50% (ez NATO/USA szinten karcolja a 60%-ot is talán). Tehát amennyiben a meglévő orosz haderőt nem hagyják a végsőkig legatyásodni (fizetések, pótalkatrész és lőszer, objektumok működtetési költsége, technikai eszközök működtetési költsége), akkor a büdzsé nagyobb részéhez nem nyúlnak hozzá (változatlan létszámot és struktúrát feltételezve). Így viszont a beszerzési és fejlesztési pénzek nem 10 és 8%-al esnek, hanem akár felére, de jó esetben a 2/3-ukra. Namost ebből sokkal kevesebb új technikára fussa, és lassítani kell a fejlesztéseket is.
- 2/ PAK-FA. Az oroszvédelmi ipar baromi rosz szerkezetben van felépítve. Vannak a fejlesztő, kutató intézetek, és vannak az álami vállalatok, amelyek gyártják majd a kifejlesztett technikát. Mi az érdeke a fejlesztő mérnökirodának? Neki abból van pénze, ha fejleszt, azt az állam elfogadja és adja a dellát. Itt véget ér a tervező iroda munkája. Állami fegyver gyárak. Mi az érdekük? Csak az hogy valamit gyártsanak, mert a gyártásból van lóvéjuk. Azt hogy mit, az nem tartozik a szorosan vett érdekkörükbe, mondjuk azt amit az állam szeretne rendelni. Hogy néz ki mondjuk a Lockheed-Martin hasonló rendszere? Mivel egyazon cégben van a fejlesztés és a gyártás, az igazi pénz, haszon azon van hogy amit kifejlesztett, azt le is fogja gyártani. Tehát már a fejlesztésben is megjelenik az a preferencia, hogy amit fejlesztünk, azt jó lenne legyártani is, mert az igazi haszon ebből lesz sok sok éven keresztül. Ez az orosz rendszerben szétválik, ahogy írtam fentebb. Ezért is van már a szu idők óta, hogy tudnak összerakni valóban jó proto rendszereket, majd amikor gyártásra kerülne a cucc, kiderül hogy mondjuk tervezés, proto készítésekor nem volt preferencia a szériában gyárthatóság, vagy ez csak nagyon alacsony preferenciával jelenik meg. Illetve a gyártó cég beadja a kulcsot, és közli hogy újabb évek kellenek neki, hogy a meglévő dokumentáció és a proto példányok alapján gyártani tudjon.
A PAK-FA ott tart, hogy a fejlesztés messze nincs befejezve, a 30db/x év terv pedig azt mutatja hogy az állami rep.gép gyár messze nem elég felkészült egy új technikai lépcső megugrására (háttériparral egyetemben). S ugye pénz is kevesebb erre a mókára.

T 14 vs T 90. A T 90 megvan az Armatához képest bocsánat, de gombokért. Ráadásul mint fentebb írtam is az Armata nem csak önmagában lényegesen drágább egy T 90-hez képest, hanem mivel csutka új technikáról van szó, pont a széria legelején aránytalanul többet kellene költeni a harctéri és logisztikai támogatásra, alkatrész és javítóbázisok felszerszámozására, a kiképzéshez szükséges eszközök és szimulátorok beszerzésére, uram bocsá állomány kiképzésére. Viszont az előbb pont azt írtam, hogy csökkentek a beszerzésekre költhető összegek, s így csak szigorúan preferencia szerint adják ki azt a haderőnemekre. Ráadásul pont arról polemizáltunk több "szóváltás" kapcsán is, hogy az Armata főleg a torony és fegyverrendszerei még nem készek teljesen fejlesztési szinten. Tehát alacsony darabszám és csapatpróba hogy tudják az új technika mire is képes az azt használók kezében, s milyen esetleges további fejlesztésre szorul.
Bocsánat a nem-rövid válaszért.....


khmm...vanank itt aki szerint az orosz haditeknyika és politika rendszer legyőzhetetlen és alig várják hogy itt is az legyen mert akkor itt is REND lesz.
Szerintük Palpatine csak azért nem meri szétlőni a Földet a Halálcsillaggal, mert az oroszok leszednék a drónirányítójukkal.
ezt mindjárt el is magyarázzák neked.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 292
113
khmm...vanank itt aki szerint az orosz haditeknyika és politika rendszer legyőzhetetlen és alig várják hogy itt is az legyen mert akkor itt is REND lesz.
Szerintük Palpatine csak azért nem meri szétlőni a Földet a Halálcsillaggal, mert az oroszok leszednék a drónirányítójukkal.
ezt mindjárt el is magyarázzák neked.

Megint leleplezed magad...,
Egyébként - ha ismernéd a történelmet - az oroszok már kétszer izekre szedték a Halálcsillagot,...azért nem mer ugrálni Palpatine. Egyébként...:cool: Történelmi tények wazze ;):D
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
ITalán 2016 vége vagy 17 eleje: az orosz védelmi ipar 5 éven belül 2200 db MBT-t fog gyártani.

Uez van PakFanal is. 2015!ben rendszerbe áll, 2020ig 60db.
Akkor írtam olyat, hogy ha minden-minden rohadt jól halad akkor 2020-2022re talán. Persze akkor is le voltam diszkréten vagy direktbe hülyézve. Putin megmondta annyi lesz. Ha azt mondja az lesz különben gulág. Tudomisén vissza kéne nézni.
Molni meg miket kapott amikor hasonló dátumokt írt...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 449
84 390
113
Ez mármár aláírásgyanus. pl Ha vmi nincs dönthetsz úgy, hogy arra költöd csak továbbra sincs.

Van nekik csak valamiért tök elavult technológiát jelentő folyékony hajtóanyagos Sarmatára költik csak azért,hogy silóból tudják támadni az Antarktiszt is(a jelenlegi Topol és Jarsz rendszerekkel Oroszország területéről a Déli félteke nincs 100%-ban lefedve ezért kell nekik a Sarmata)csak azt tudnám,hogy minek nekik az SSBN akkor...
És akkir a tök hülyeség vasúti rendszerről nem is beszéltem.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 449
84 390
113
A dátumokat meg nem kell komolyan venni,nem tudom mit rugóztok folyton a dátumokon.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Van nekik csak valamiért tök elavult technológiát jelentő folyékony hajtóanyagos Sarmatára költik csak azért,hogy silóból tudják támadni az Antarktiszt is(a jelenlegi Topol és Jarsz rendszerekkel Oroszország területéről a Déli félteke nincs 100%-ban lefedve ezért kell nekik a Sarmata)csak azt tudnám,hogy minek nekik az SSBN akkor...
És akkir a tök hülyeség vasúti rendszerről nem is beszéltem.

Ez a mindhárom lábnak állnia kell és mindháromnak hiperdurván imo a hideg háború öröksége. Ragaszkodnak hozzá kész pasz.

A problémát amúgy én nem is abban látom, hogy "csak" Su-35 amikor fél világ 5gennel grasszál, vagy hogy T72B3/T90 amikor NYon egy Leo2A5 elavult mert lokálisan ez bőven elég hanem, hogy exportpiacokat fognak bukni. 10év múlva Pakiknak JF17 mellé ott lesz a J-31. A gazdaságilag 8-10* nagyobb Indiának meg nem lesz 5gen gépe.
...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba