T-14 Armata

6709127_original.jpg
 
Attól,hogy 25 tonna még úszhat a vízen...

Elméletben igen, de Archimedesz törvénye értelmében ahhoz egy megfelelő méretű belső térfogat kell ami levegővel van tele. A régebbi Magyar szakirodalom alapján írtam azt, hogy valahol 20 tonna környékén van az a határ, amikor még úszóképessé tehető a cucc. Lásd Boxer, vagy a Stryker ágyus verziója, ezek ezen már túl vannak. Még a Lengyelek által rendszeresített Patria-ból sem mindeggyik úszóképes, mert a pópáncélos cuccok már nem (igaz ilyeneket Lengyelék nem rendszeresítettek). Azt se feledd, hogy amióta a le/felrakható pótpáncél divatba jött, azóta van olyan, hogy az alap jármű úszóképes, de pótpáncéllal már nem. Erre utaltam a Bumerang-nál is, mert az úszóképesség cuccai simán fent vannak a teknőn, nagy valószinüséggel a futómű és erőátvitel is alkalmas a + páncélzat "kezelésére", de a + védelemmel már nem 100-as hogy nem úgy úszik mint a balta. Azt azért ne feledd, hogy amikor + páncélozásról beszélünk, akkor nem 2-300 kilókról van szó, hanem alkalmanként + 2-5 tonnáról.....
 
Azért van az Armata-val kapcsolatban is kérdésem. Ugye az egyenlőre tudható, hogy a cucc nyögi a prototipusok kiforratlanságát. Nekem az a kérdésem, hogy szerintetek nem azért van oroszék ódzkodása a nehezebb technikától, mert az Armatához kellene új műszaki/mentő cucc a saját alvázon, egy nagyobb teherbírású hídvető (úgy tudom a jelenlegi hadihíd cuccuk harckocsi alvázon épp hogy megbirkózik a nehezebb új T 72/90-ekkel), kellene új harckocsiszállító nehéz teherautó is, mert a jelenlegiek nem az 50+ tonnára vannak méretezve, jó lenne logisztikai támogatás is az azt majd rendszeresítő csapatokhoz, mert jelenleg az orosz PC alakulatonál MINDEN T 72/90-re épülő eszközökkel van megoldva, aminek kis túlzással egyetlen közös alkatrésze sincs az Armatával. Ráadásül lőttek a T 15 nehéz IFV-nek, a 2s35 marad a T 72/90 alvázon, így a gyártandó teknő egyre inkább kizárólag a T 14-hez lenne, ami tovább növelheti a kisebb széria miatt a darabárat....
 
Azért van az Armata-val kapcsolatban is kérdésem. Ugye az egyenlőre tudható, hogy a cucc nyögi a prototipusok kiforratlanságát. Nekem az a kérdésem, hogy szerintetek nem azért van oroszék ódzkodása a nehezebb technikától, mert az Armatához kellene új műszaki/mentő cucc a saját alvázon, egy nagyobb teherbírású hídvető (úgy tudom a jelenlegi hadihíd cuccuk harckocsi alvázon épp hogy megbirkózik a nehezebb új T 72/90-ekkel), kellene új harckocsiszállító nehéz teherautó is, mert a jelenlegiek nem az 50+ tonnára vannak méretezve, jó lenne logisztikai támogatás is az azt majd rendszeresítő csapatokhoz, mert jelenleg az orosz PC alakulatonál MINDEN T 72/90-re épülő eszközökkel van megoldva, aminek kis túlzással egyetlen közös alkatrésze sincs az Armatával. Ráadásül lőttek a T 15 nehéz IFV-nek, a 2s35 marad a T 72/90 alvázon, így a gyártandó teknő egyre inkább kizárólag a T 14-hez lenne, ami tovább növelheti a kisebb széria miatt a darabárat....

Azt,hogy van-e baj a T-15-el azt nem tudjuk mert semmit nem mondanak az oroszok.
Ami a kérdésed illeti ez bizony ilyen ha hirtelen 10-20 tonnával nehezebb harckocsit rendszeresítesz akkor ott mindent cserélni kell ami annak a harcához kell köztük a hídvetőt meg a műszakimentőt is.

Van önjáró löveg Armata alvázon.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Azt,hogy van-e baj a T-15-el azt nem tudjuk mert semmit nem mondanak az oroszok.
Ami a kérdésed illeti ez bizony ilyen ha hirtelen 10-20 tonnával nehezebb harckocsit rendszeresítesz akkor ott mindent cserélni kell ami annak a harcához kell köztük a hídvetőt meg a műszakimentőt is.

Van önjáró löveg Armata alvázon.

A 2s35 NEM Armata alvázon van, legalábbis élőben olyant NEM mutattak be! Bármelyik fotón csak 6 futógörgős alvázon látsz ezekből a cuccokból, az pedig NEM Armata alváz. Tervezték, cikkeztek róla, csináltak fasza maketteket, talán 1-2 proto is született , csak épp a hajtáslánc maradt a "régebbi" T 72/90..... A 2s35 abban különbözik jelen pillanatban az előd 2s19-től, hogy a régebbi cuccon a parancsnok fent trónol a torony tetején, a 2s35-ön meg a torony előtt. Elvileg ez azt jelenti hogy a torony távirányítású lehet, de ebben nagyon bizonytalan vagyok
 
A T-14 Armatához is van müszaki-mentő jármü a T-16 BREM (ez már 3 éve ismert)

1442341654_voennaya-priemka-t-16-armata-1.jpg

Kekeckedhetek? Amikor anno azon az elhíresült felvételen egy T 72 BREM-el próbálták meg rángatni a Vötrös téren a "beállt" Armata-t, akkor is megvolt már ez? Vagy ezt is sújtja az álítólagos megbízhatatlan erőátvitel problémája mint amiről a T 14-nél lehet itt ott olvasni.
Amúgy pofás darab, én még nem láttam fotón, úgy hogy nagyon kösz az infót!!!!
 
Kekeckedhetek? Amikor anno azon az elhíresült felvételen egy T 72 BREM-el próbálták meg rángatni a Vötrös téren a "beállt" Armata-t, akkor is megvolt már ez? Vagy ezt is sújtja az álítólagos megbízhatatlan erőátvitel problémája mint amiről a T 14-nél lehet itt ott olvasni.
Amúgy pofás darab, én még nem láttam fotón, úgy hogy nagyon kösz az infót!!!!

Készen volt akkor is a T-16 protó, de az UVZ-ben volt. Egyébként elég lenne, ha átfutnád a topikot az elejétől , benne megtalálsz minden infót.Még videót is a T-16-ról. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Kekeckedhetek? Amikor anno azon az elhíresült felvételen egy T 72 BREM-el próbálták meg rángatni a Vötrös téren a "beállt" Armata-t, akkor is megvolt már ez? Vagy ezt is sújtja az álítólagos megbízhatatlan erőátvitel problémája mint amiről a T 14-nél lehet itt ott olvasni.
Amúgy pofás darab, én még nem láttam fotón, úgy hogy nagyon kösz az infót!!!!

A T-15 -nél volt baj az erőátvitellel nem a T-14-nél....
 
Nekem csak az az egy dolog fáj, hogy megint nem sikerült egy nagyhatalomnak egy azonos platformra épülő harcjármű családot létrehozni, és azzal lecserélni, ésszerűsíteni a járműparkot. Gondolok itt a t-15 kudarcra, meg arra, hogy a koalicija se armata alvázat kap.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Azért van az Armata-val kapcsolatban is kérdésem. Ugye az egyenlőre tudható, hogy a cucc nyögi a prototipusok kiforratlanságát. Nekem az a kérdésem, hogy szerintetek nem azért van oroszék ódzkodása a nehezebb technikától, mert az Armatához kellene új műszaki/mentő cucc a saját alvázon, egy nagyobb teherbírású hídvető (úgy tudom a jelenlegi hadihíd cuccuk harckocsi alvázon épp hogy megbirkózik a nehezebb új T 72/90-ekkel), kellene új harckocsiszállító nehéz teherautó is, mert a jelenlegiek nem az 50+ tonnára vannak méretezve, jó lenne logisztikai támogatás is az azt majd rendszeresítő csapatokhoz, mert jelenleg az orosz PC alakulatonál MINDEN T 72/90-re épülő eszközökkel van megoldva, aminek kis túlzással egyetlen közös alkatrésze sincs az Armatával. Ráadásül lőttek a T 15 nehéz IFV-nek, a 2s35 marad a T 72/90 alvázon, így a gyártandó teknő egyre inkább kizárólag a T 14-hez lenne, ami tovább növelheti a kisebb széria miatt a darabárat....

Plusz az Oroszországra jellemző talaj-, és terepviszonyok, főleg a tavasziak..., meg a technikai infrastruktúrán túl a közlekedési hálózat jellemző paraméterei miatt, nagyon nem fogsz 50-55t -nál nehezebb harcjárműveket látni a jövőben sem a muszkáknál! Csak úgy mondom. ;) :p :)
 
Nekem csak az az egy dolog fáj, hogy megint nem sikerült egy nagyhatalomnak egy azonos platformra épülő harcjármű családot létrehozni, és azzal lecserélni, ésszerűsíteni a járműparkot. Gondolok itt a t-15 kudarcra, meg arra, hogy a koalicija se armata alvázat kap.

Szerintem nem nagyon van létjogosultsága az azonos platformnak.Azért egy harckocsi,IFV,APC meg egy önjáró löveg gyökeresen eltérő kritériumoknak kell hogy megfeleljen és ezt azonos platformmal szrrintem nem lehet megoldani.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Azért van az Armata-val kapcsolatban is kérdésem. Ugye az egyenlőre tudható, hogy a cucc nyögi a prototipusok kiforratlanságát. Nekem az a kérdésem, hogy szerintetek nem azért van oroszék ódzkodása a nehezebb technikától, mert az Armatához kellene új műszaki/mentő cucc a saját alvázon, egy nagyobb teherbírású hídvető (úgy tudom a jelenlegi hadihíd cuccuk harckocsi alvázon épp hogy megbirkózik a nehezebb új T 72/90-ekkel), kellene új harckocsiszállító nehéz teherautó is, mert a jelenlegiek nem az 50+ tonnára vannak méretezve, jó lenne logisztikai támogatás is az azt majd rendszeresítő csapatokhoz, mert jelenleg az orosz PC alakulatonál MINDEN T 72/90-re épülő eszközökkel van megoldva, aminek kis túlzással egyetlen közös alkatrésze sincs az Armatával. Ráadásül lőttek a T 15 nehéz IFV-nek, a 2s35 marad a T 72/90 alvázon, így a gyártandó teknő egyre inkább kizárólag a T 14-hez lenne, ami tovább növelheti a kisebb széria miatt a darabárat....
Itt lehet a kutya elásva. Borul az egész logisztikai támogatásuk.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Topikban már volt róla szó (2015-ös hír) , de a sok oldalnyi hsz-ek után elfelejtődnek a lényeges infók. :)

По заказу Минобороны России в Набережных Челнах разработаны тягачи для перевозки танков «Армата»
information_items_10122375.jpg
 
Topikban már volt róla szó (2015-ös hír) , de a sok oldalnyi hsz-ek után elfelejtődnek a lényeges infók. :)

По заказу Минобороны России в Набережных Челнах разработаны тягачи для перевозки танков «Армата»
information_items_10122375.jpg

A T 16-al és ezzel kapcsolatban is igazad van. Nekem a kekec hozzáfűzni valóm annyi, hogy egyrészt az általad betett, az Armata kiszolgálásához szükséges cuccok sem 2 fityingbe kerülnek, ráadásul a teljes orosz harckocsi fegyvernem a nagyjából egy típusu támogató és kiszolgáló cuccokról (T 72/80/90-es alapok) át kell/kellene hogy álljon 2 féle, nagyon eltérő kiszolgáló és támogató technikára s a hozzájuk fűződő alkatrész és egyébb háttértámogató eszközökre. Ahogy a konszernen belül megismertem (multinál dolgozok s volt nagyon komoly Orosz akvizíció, amivel 'sztán jót fürödtünk (erről nagyokat tudnák mesélni azért)) az oroszos mentalitás, ami alig változott a szu időktől, az sem tenne jót egy sokkal komolyabb technika üzemeltetésének. Van egy másik hozzáfűzni valóm is. Mivel csak tavaly léptem be a fórumra, így természetesen mind az Armata, mint a Kurganyec (ahol erről már polemizáltunk egymással) topicjának az elejéről lemaradtam, s az Armata180 oldalához azért idő kell. Viszont nem csak dumálok, így tegnap nekiduráltam magam az Armata tpoic elejének, s elkezdte ledolgozni a hátrányt. Ami viszont rögtön szöget ütött a fejembe. Ugye 2013 ősz és 2014
elején tetted be a topicba az első híreket vázlat és makett anyagokat az új generációs orosz páncélos technikákról, az ott megjelent kép anyagok egyébbként elég pontosan megmutatták az érkező techikákat (a T 15, a Kurganyec és a Bumerang pont úgy nézett ki a vázlatokon, mint a dísszemléken 1,5 évvel később és azóta is megjelenő példányok). Viszont azóta testvérek között is eltelt 4 év, s a T 14-et leszámítva azok az aktuális hírek, hogy majd talán 2020 után lesz valamiféle kísérleti csapatpróbás széria. Nekem az az érzésem, hogy az orosz medve markolt egy nagyot, a tervező műhelyek és kísérleti intézetek viszonylag használható prorotkat készítettek, madj amikor a szériákra kerülne a sor, a gyártók valahogy nem-nagyon boldogulnak vele, s a megrendelő állam is azzal szembesül, ha komolyabb technikát akar, akkor az még saját szintjükön is drága lesz, vége a több 1000-es sorozatoknak, de még az akár 100-as éves darabszám is alig fér bele az elkölthető pénzekbe.....
 
Szerintem nem nagyon van létjogosultsága az azonos platformnak.Azért egy harckocsi,IFV,APC meg egy önjáró löveg gyökeresen eltérő kritériumoknak kell hogy megfeleljen és ezt azonos platformmal szrrintem nem lehet megoldani.

Erre azért van egy kitételem. Az amcsiknál ez úgy lett megoldva, hogy az Abrams-rendszert semmi máshoz nem társították, ez rendben is van. Viszont pont nemrég született döntés más kérdésben. Az M 2/3 Bradley meghajtását erőátvitelét, futómű alkatrészeit építik be az aktuális M 109/A 7 korszerűsített páncélteknőkbe. A páncélteknő tehát egyedi, de a cspatonál lévő IFV és SPH nagyjából azonos kopóalkatrész bázisra kerül, ami azért a karbantartásnál és a hozzá szükséges beszerzéseknél már segít....