A dátumokat meg nem kell komolyan venni,nem tudom mit rugóztok folyton a dátumokon.
Annyit kaptunk az arcunkba amikor leírtuk, hogy Rogozin, Putin, Zelin... hülye ha ilyeneket nyilatkozik, hogy na most hadmár....
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A dátumokat meg nem kell komolyan venni,nem tudom mit rugóztok folyton a dátumokon.
- T 64. A kompozit páncélt, a növelt terepjáróképességű hidropneumatikus rugózást, a nagynyomású simacsövű automata töltésű 125mm-es löveget a csökkentett méretű páncélozott küzdőteret (ugye a 3 fő kezelő), a nagy teljesítmény sürüségü ellendugattyús dízelmotort, az akkor nem gyakori komplex tűzvezető és lövegcső stabilizáló rendszert, egy (igaz hosszú idő alatt gyárthatóvá tett) MBT-be csomagolták össze, ráadásul messze alacsonyabb harckész tömeg és méret mellett, mint bármelyik akkor létező USA cucc..
Az orosz válasz az X motor elrendezés, amely adott térfogatba sokkal több, erőt generáló munkahengert tud becsomagolni, ergo tudták a meghajtás teljesítmény sűrüségét növelni. (erről a meghajtás dillemmáról a Haditechnikában talán a 2016 végi és 2017 eleji számokban egy kimondottan jól összeszedett 2 részes cikk van)
Aktív védelmi rendszerek. Az első olyan MBT, amelynél már a tervezéskor aktív védelmi rendszereket kapott, amely kimondottan erre a konstrukciójú MBT-re volt rátervezve (nem utólag legózták rá).
Továbbá, de nem utolsó sorban a távirányított torony, ami egy sorozatgyártott MBT esetében "a világon először lenne meg"....
Especiel hidropneumatikus rugózása nem volt (torziós rugózása volt), az első ellendugattyús motorok szörnyen megbízhatatlanok voltak, de az tény, hogy a T-64 sok szempontból a korszakának legjobb harckocsijának tekinthető.
Apró probléma, hogy a pletykák szerint a motor alsó részéhez nem férsz hozzá beépített állapotban, márpedig így sok karbantartási feladatot nem tudsz ellátni, amit egy V elrendezésűnél (ahol a hengerfej ugye hozzáférhető) simán megcsinálsz a motor kiszerelése nélkül is....
Ahogy a T-64 esetében, feltehetően itt is majd hosszas út fog elvezetni addig, amíg sikerül minden tervezési és kivitelezési problémát megoldani. Viszont itt jön a kérdés, hogy megéri-e a plusz rizikót az "új" technológiai megoldás...
Ezt nem értem. Ha utólag szerelik rá, akkor már nem is jó?
Apró probléma, hogy a T-14 még inkább csak prototípus, nagyon-nagyon-nagyon nagy jóindulattal előszériás jármű.
A távirányított torony pedig más harcjárműveknél régóta téma.
Az Armata-ajnározáshoz pedig egy apróság - annak köszönhetően, hogy úgy döntöttek, ahogy (személyzet a test elején, a torony középen, nagy méretű lőszertároló a testben), a T-14 hatalmas lett. A teste nagyobb, mint az Abramsé, és a toronnyal együtt magasabb annál. Ez a korábbi (minél kisebb célfelület nyújtására törekvő) szovjet/orosz tervezési gyakorlattal szöges ellentétbe megy.
Especiel hidropneumatikus rugózása nem volt (torziós rugózása volt), az első ellendugattyús motorok szörnyen megbízhatatlanok voltak, de az tény, hogy a T-64 sok szempontból a korszakának legjobb harckocsijának tekinthető.
Apró probléma, hogy a pletykák szerint a motor alsó részéhez nem férsz hozzá beépített állapotban, márpedig így sok karbantartási feladatot nem tudsz ellátni, amit egy V elrendezésűnél (ahol a hengerfej ugye hozzáférhető) simán megcsinálsz a motor kiszerelése nélkül is....
Ahogy a T-64 esetében, feltehetően itt is majd hosszas út fog elvezetni addig, amíg sikerül minden tervezési és kivitelezési problémát megoldani. Viszont itt jön a kérdés, hogy megéri-e a plusz rizikót az "új" technológiai megoldás...
Ezt nem értem. Ha utólag szerelik rá, akkor már nem is jó?
Apró probléma, hogy a T-14 még inkább csak prototípus, nagyon-nagyon-nagyon nagy jóindulattal előszériás jármű.
A távirányított torony pedig más harcjárműveknél régóta téma.
Az Armata-ajnározáshoz pedig egy apróság - annak köszönhetően, hogy úgy döntöttek, ahogy (személyzet a test elején, a torony középen, nagy méretű lőszertároló a testben), a T-14 hatalmas lett. A teste nagyobb, mint az Abramsé, és a toronnyal együtt magasabb annál. Ez a korábbi (minél kisebb célfelület nyújtására törekvő) szovjet/orosz tervezési gyakorlattal szöges ellentétbe megy.
Miféle csapatpróba?Csapatpróbás járművet nagyon nagy lódítás prototípusnak bélyegezni!
Miféle csapatpróba?
Pontosan nem. Van eddig 100 darabra megrendelés-szerződés(2020-ig) csapatpróbákhoz amiből kb 20-25 darabot leszállítottak. 2023-tól hamarább nem hiszem.
Miféle csapatpróba?
Miféle csapatpróba?
Apró probléma, hogy a pletykák szerint a motor alsó részéhez nem férsz hozzá beépített állapotban, márpedig így sok karbantartási feladatot nem tudsz ellátni, amit egy V elrendezésűnél (ahol a hengerfej ugye hozzáférhető) simán megcsinálsz a motor kiszerelése nélkül is....
Ahogy a T-64 esetében, feltehetően itt is majd hosszas út fog elvezetni addig, amíg sikerül minden tervezési és kivitelezési problémát megoldani. Viszont itt jön a kérdés, hogy megéri-e a plusz rizikót az "új" technológiai megoldás...
Apró probléma, hogy a T-14 még inkább csak prototípus, nagyon-nagyon-nagyon nagy jóindulattal előszériás jármű.
A távirányított torony pedig más harcjárműveknél régóta téma.
Az Armata-ajnározáshoz pedig egy apróság - annak köszönhetően, hogy úgy döntöttek, ahogy (személyzet a test elején, a torony középen, nagy méretű lőszertároló a testben), a T-14 hatalmas lett. A teste nagyobb, mint az Abramsé, és a toronnyal együtt magasabb annál. Ez a korábbi (minél kisebb célfelület nyújtására törekvő) szovjet/orosz tervezési gyakorlattal szöges ellentétbe megy.
Annyit kaptunk az arcunkba amikor leírtuk, hogy Rogozin, Putin, Zelin... hülye ha ilyeneket nyilatkozik, hogy na most hadmár....
Ostobaságokat beszélsz.
1. Putyin nem szokott nyilatkozni a haditechnikai eszközök beszerzési dátumáról.
2. Zelin Alekszandr Nyikolajevics pedig soha nem nyilatkozott az Armatáról mivel az Orosz légierő parancsnoka volt 2007-2012 között.
Fade elég komoly ember vagy ahhoz ,hogy tudd azt ,hogy nem segédmunkásokkal tárgyalsz arról,hogy mikor fejeződik be egy építkezés....Itt bárki aki azt a néhány évet amit xy vizionált komolyan vette...hát sorry. Helyén kell kezelni OO...sem alábecsülni nem érdemes...sem túl fikcionálni se.Nem írtam, hogy csak az Armataról írtam.
Kaptunk mi mindenért, hogy hülyék vagyunk. Muris így 6-7év után, hogy talán mégsem.
Ohh, ár megint a pletykák
Az Abrams gázturbinás hajtásláncánál is sűrűn ki kell szerelni az egész cuccot.
Nem feltétlen jelent az rosszat, hogy most változtattak az eddigi koncepción, pláne mivel a távirányítású tornyos megoldást valószínűleg nem is lehetne az eddig, a T-72/T-90 MBT-k méreteit megtartva kivitelezni.
Miután ilyen információk hivatalosan nincsenek, ezért maradnak a pletykák. Az mindenesetre egyértelmű, hogy egy X hengerelrendezésű motor esetén az alsó hengerfejekhez csak úgy férsz hozzá kiszerelés nélkül, ha a jármű faránál van alul szerelőnyílás. Az eddigi képeken én nem láttam ilyet...
Tehát ha X rossz, az nem érdekel, mert Y is rossz, be-be-be? Ez eléggé nevetséges érvelés. Vajon miért nem az MTU diesel-motorjaival jöttél? Mert azok viszont megbízhatóak és a Leopard 2 esetében megfelelelően hozzáférhetőek? Vagy a "jó" példa már nem opció?
Távirányításút valóban nem, már amennyiben a lőszert is a testben szeretnék tárolni, és (legalábbis a "hivatalos" információk szerint) más (nagyobb kaliber) lőszerre / ágyúra is átszerelhető. Torony alattit személyzet-elhelyezést viszont lehetett volna, ahogy az Objekt 450-nél megoldották:
Tehát ha X rossz, az nem érdekel, mert Y is rossz, be-be-be? Ez eléggé nevetséges érvelés. Vajon miért nem az MTU diesel-motorjaival jöttél? Mert azok viszont megbízhatóak és a Leopard 2 esetében megfelelelően hozzáférhetőek? Vagy a "jó" példa már nem opció?
Magának a harckocsinak a harcértékét a darabszám nem befolyásolja ami meg a pénzt illeti az csak döntés kérdése semmi másé.
Feltéve, ha a csapatpróbát így, ebben a formában túléli a konstrukció, s feltéve ha a nem túl acélos orosz gyártóipar ezt tényleg képes sorozatban gyártani. Abból a szempontból sem mindeggy a darabszám, hogy mondjuk lesz pár elit alakulat, aki ezzel el lesz látva, vagy mondjuk tényleg képesek arra hogy a harckocsi csapataik nem kevés százaléka alá adják az új technikát. Itt visszatérünk a lóvé kérdésére. Azt azért ne vedd készpénznek, hogy mondjuk ipari vagy katonai képviselők kinyilvánítják hogy mennyi lesz a gyártás, mert tavaly év végén is a cár atyuska megmondta a prioritásokat, majd minő csoda, nincs Kuznyecov modernizálás, nincs PAK-FA, csak x év mulva alig darab, ARMATA csak "csapatpróba" nem az eredetileg beharangozott mennyiség (megjegyzem, a 100db-os széria rendelése már 2016-ban elhangztott, de az állomány azér nem több 25-30db-nál, s a számok az elmúlt 3/4 évben valahogy nem akarnak emelkedni a 100 felé....). Lehet ragozni, hogy lassú fejlesztés mert bonyolult, vagy kevés darabszámú gyártás, csak én azért az ipari hátteremnél fogva szólnék: egy fejlesztés attól lassú hogy nincs elegendő erőforrás (pénz sem, és a megfelelő tudásszintű mérnök sem, de a háttéripar is simán gyengélkedhet).