Na: tegap elszállt az internet és ez a hozzászólás már nem ment át:
oké ezt benéztem, ez a legfrissebb amit találtam:
<i>A-85-3A dízel X-hengerlerendezéssel. Előnye, hogy ezzel az elrendezéssel nagyon komplexre építhető egy nagy teljesítményű motor.</i>
Armatánál pedig a hellyel spórolni kell, hisz pld a T-72-től eltérően a lőszertároló-töltőgép a legénység mögött helyezkedik el. Hogy a kecske és a káposzta is jól -járjon tömeg, és védettség, - szvsz spórolniuk, nagyon spórolniuk kell a méretekel. Kicsit T-34 szindróma.
Tehát kiválasztank egy olyan hajtóművet, ami belefér a rendelkezésre álló helyre, és leadja a szükséges teljesítményt.
Első jelölt a lehetne a gázturbina, de elvetik.
Elkészítenek egy X elrendezésű dízelt, ami nem kis mérnöki teljesítmény.
Aztán beugrik hogy X elrendezésről nem nagyon hallottam. Fellapozok egy hőerőgépekkel foglalkozó tankönyvet, semmi...
Na jó, barátunk a google.
meglepően kevés találatot dob ki róla. Furcsa...
Ha jól olvasom, ilyen elrendezést igazából a fellépő gondok miatt utoljára nagyjából a második világháború alatt használtak, repülőgépmotorokban.
https://www.wikiwand.com/en/X_engine
Hogy miért? Az erőátviteli és hűtésproblémák miatt.
Ha jól látom, most sem gyakori, ránézek a kidobott találatokra, első blikkre pár hajómotor, kisebb teljesítményű traktormotorok, ilyesmi...
Közzben megüti a hír a fülem, amit itt is tárgyaltatok, hogy gondok voltak a dísszemlére készülő páncélosokkal, meghibásodások, a hivatalos verzió szerint az ok a legénység képzetlensége, és ezt ti is többen furcsáltátok..
hmm, hmm...
oké ezt benéztem, ez a legfrissebb amit találtam:
<i>A-85-3A dízel X-hengerlerendezéssel. Előnye, hogy ezzel az elrendezéssel nagyon komplexre építhető egy nagy teljesítményű motor.</i>
Armatánál pedig a hellyel spórolni kell, hisz pld a T-72-től eltérően a lőszertároló-töltőgép a legénység mögött helyezkedik el. Hogy a kecske és a káposzta is jól -járjon tömeg, és védettség, - szvsz spórolniuk, nagyon spórolniuk kell a méretekel. Kicsit T-34 szindróma.
Tehát kiválasztank egy olyan hajtóművet, ami belefér a rendelkezésre álló helyre, és leadja a szükséges teljesítményt.
Első jelölt a lehetne a gázturbina, de elvetik.
Elkészítenek egy X elrendezésű dízelt, ami nem kis mérnöki teljesítmény.
Aztán beugrik hogy X elrendezésről nem nagyon hallottam. Fellapozok egy hőerőgépekkel foglalkozó tankönyvet, semmi...
Na jó, barátunk a google.
meglepően kevés találatot dob ki róla. Furcsa...
Ha jól olvasom, ilyen elrendezést igazából a fellépő gondok miatt utoljára nagyjából a második világháború alatt használtak, repülőgépmotorokban.
https://www.wikiwand.com/en/X_engine
Hogy miért? Az erőátviteli és hűtésproblémák miatt.
Ha jól látom, most sem gyakori, ránézek a kidobott találatokra, első blikkre pár hajómotor, kisebb teljesítményű traktormotorok, ilyesmi...
Közzben megüti a hír a fülem, amit itt is tárgyaltatok, hogy gondok voltak a dísszemlére készülő páncélosokkal, meghibásodások, a hivatalos verzió szerint az ok a legénység képzetlensége, és ezt ti is többen furcsáltátok..
hmm, hmm...