T-14 Armata

Igen, az oroszok nem tudnának közel 50 literes motort csinálni, hogy legyen 1500 LE-jük..... LOL. :rolleyes:
Látod nem tudnak. Ha tudnának akkor csinálnának és nem a szar X motorjukat pakolnák a T-15-ben... Vagy úgy gondolod, hogy direkt csinálják?

Halkan súgom meg, hogy az orosz A-85-3A (a T-14 motorja) 37 literesen 1500LE az MTU MT883 Ka-500 27,4 literből tudja ugyanezt. Szóval az oroszok legmodernebb motorja 9,6 literrel nagyobb hengerűrtartalom mellett tudja azt amit a német motor.
 
Itt ezért egy lényegében "stabil motornak" számító kamion motort hasonlítasz össze egy mindenevő "rallycross" motorral.
És nem a Scania meg merdzó nyerte meg sorra a dakarokat kamion kategóriában hanem a kamaz.
Nem ment volna ha nem tudnának megbízható motort gyártani. A V motor család is eljutott már az 1000+ üzemórához, de ez extrém üzem óra.
Nem kamionos vonalközlekedés.

De ha nekem nem hiszel, keress utána, hogy pl. a Rába H sorozat élettartalmát hány Km-re adták meg, MAN motorral. Nagyon nem azt fogod látni, mint egy ugyan ilyen motorral szerelt civil teherautó esetén. Pedig egy Rába H közel sem olyan terhelést kap, mint egy tank.

És a nyugaton "már megoldották" dolgot árnyalja, hogy a Leopárd 2 motorja több üzem órát bír, de 48 literes az emlékeim szerint. És így 1500 LE.
A Leclerc gázturbinával töltött V8-asa nem túl megbízható és élettartalomban is szerintem el van maradva az orosz motortól.
A kisebb köbcentis, de hasonló KW számú MTU dízel a Puma IFV-ben (tömegre kb. T-72) élettartalma és megbízhatósága meg egyenesen siralmas.
10 év alatt nem tudták megoldani, hogy jól működjön.

Nem az orosz vasat akarom védeni, de amikor nevetséges üzemórákat látunk a katonai motoroknál az az extrém igénybevétel miatt van. Nem azért mert szart gyártanak.
De mondhatnám a vadászgép sugárhajtómű vs. civil hajtómű kérdést, ahol ugyan olyan technológiai mag mellet a vadászgépbe épített hajtóműre 2-4000 üzemórát/ciklust szoktak megadni, a civilre meg akár 50,000-et.....



Sarkítottam nyilván, de akkor is botrány amit csinálnak,a lehetőségeikhez képest.
Azért a.billencseknek,elővárosi kiszállító tgk-k,városi buszok motorjainak nem vonalszerű a terhelése,és bírják,illetve ugyanaz a nyugati technológiai szint,anyagminőség,amiben qrvára a fasorban sincsenek.
Pedig minden ott van a sarkon, 140 millióan vannak,az egész vw konszernek,némethonban, a beszállítókkal együtt van kb 600 000 alkalmazottja, németek kb a.felét importálják a nyersanyagaiknak,energia hordozóiknak,és ezek,a világ összes ércén,olaján,urániumán ülnek,és nem tudnak 1 kibaszott tankmotort a golf 2 anyagminőségében,legyártani,2022-ben.
A komplett felső kozéposztály,és a nagyiparosok munkatábor pozitívak,pitiáner,tudatlan,tolvaj banda.
Legfelső szinten szerintem megvan az akarat,Putyin össze szervezte a legnagyobb spílereket,de köztük,meg a melós,mérnök,kis,és közép vàllalkozói szint között akad el a fejlődés,mert pénzük is van,minden olcsóbb náluk mint nyugaton, arányaiban,és számszakilag is,erre itt tartunk,hogy 10 év alatt nem tudtak egy fostalicska tank motort kitesztelni,kijavítgatni a problémáit,és gyártásba vinni.
Botrány.
 
Egy hagyományos hosszú távú vontatásra épített nyergesben ugyanaz a motor dübörög mondjuk 500-770 LE között bármelyiket vesszük a Scania-tól, hogy neház emelkedőkön is elvigye a 40 tonna össztömeget (mert kevesebb is elviszi csak szenvedve adott helyeken), ezek pedig adnak mellé 2500-3700 Nm forgatónyomatékot, ehhez pedig van egy váltó az esetükben erre optimalizált valamint a futómű.

Egy nehézvontató pontosan ugyanezzel a motorral(és gyengébb motorokkal is a korábbi időkben) az 500-770 LE közötti tartománnyal és egy ZF WSK 440, ZF WSK 460 nyomatékváltóval és erre optimalizált váltóval és tengelyekkel elvontatja a 250 tonnát. Nem változik a motor, nem raknak bele még egyet, nem tuningolják a teljesítményét csilliárd lóerőre.

Egy Titan 8x8 nehézvontató mercedes motorral 630 lóerővel, ZF 460-nal elvontat 1000 tonnát.

Szerintem ezt nem nekem írtad. Vagy nem értem az összefüggést.
Amúgy amit magyarok nyomatéknak hívnak és szeretik az autózásban azt a terminológiában powerbandnak hívják. Itthon nyomatéksávnak. Mivel sáv, a fordulatszámon ertendő, értsed: időben, ezért ennek a mértékegysége teljesitmény.
Elméletben a keréken barmekkora vonóerő létrehozható, a fordulatszám rovására.
A nyomatékvaltó lényege pont az, hogy a veszteségektől eltekintve a bemenő és kimenő teljesítmény azonos. És a kimenetén ez bármilyen nyomatek fordulatszám kombóban, de persze a szorzatuk mindig a bemenő teljesítmény a hajtásiveszteséggel.
 
Látod nem tudnak. Ha tudnának akkor csinálnának és nem a szar X motorjukat pakolnák a T-15-ben... Vagy úgy gondolod, hogy direkt csinálják?

Halkan súgom meg, hogy az orosz A-85-3A (a T-14 motorja) 37 literesen 1500LE az MTU MT883 Ka-500 27,4 literből tudja ugyanezt. Szóval az oroszok legmodernebb motorja 9,6 literrel nagyobb hengerűrtartalom mellett tudja azt amit a német motor.
A köbliter mindegy. A fogyasztás és a súly számít.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
az MTU MT883 Ka-500 27,4 literből tudja ugyanezt.

Ez az a motor ami a görög 1000 km-s tartóssági teszten összefosta magát mind a Leclercben mind a Challenger 2E-ben....
Papíron erős gyakorlatban fostaliga? :rolleyes:
Vagy sikerült azóta kijavítani? Mert ugye a Puma hasonlóan "sportos" motorját nem sikerült. A papír meg ugye mindent is elbír, a gyakorlat meg más tészta.

Ettől még nem sok bizodalmam van a csoda X dízel motorban a ruszkiknál.

Sarkítottam nyilván, de akkor is botrány amit csinálnak,a lehetőségeikhez képest.

Az. Lopnak mindent is ami mozdítható. Nem túl hatékonyak.
Ha az Armatába is bedobták volna a tök jól működő gázturbinájukat, akkor nem lenne semmi gondjuk.
 
Látod nem tudnak. Ha tudnának akkor csinálnának és nem a szar X motorjukat pakolnák a T-15-ben... Vagy úgy gondolod, hogy direkt csinálják?

Halkan súgom meg, hogy az orosz A-85-3A (a T-14 motorja) 37 literesen 1500LE az MTU MT883 Ka-500 27,4 literből tudja ugyanezt. Szóval az oroszok legmodernebb motorja 9,6 literrel nagyobb hengerűrtartalom mellett tudja azt amit a német motor.
Ja, meg az élettartam.
 
Ez az a motor ami a görög 1000 km-s tartóssági teszten összefosta magát mind a Leclercben mind a Challenger 2E-ben....
Papíron erős gyakorlatban fostaliga? :rolleyes:
Vagy sikerült azóta kijavítani? Mert ugye a Puma hasonlóan "sportos" motorját nem sikerült. A papír meg ugye mindent is elbír, a gyakorlat meg más tészta.

Ettől még nem sok bizodalmam van a csoda X dízel motorban a ruszkiknál.



Az. Lopnak mindent is ami mozdítható. Nem túl hatékonyak.
Ha az Armatába is bedobták volna a tök jól működő gázturbinájukat, akkor nem lenne semmi gondjuk.


Nem hiszem, hogy a.motor miatt nem vitték eddig gyártásba,önmagában a.gt nem biztosíték rá,hogy azzal egyből lehet sorozatban gyártani.
 
Ez az a motor ami a görög 1000 km-s tartóssági teszten összefosta magát mind a Leclercben mind a Challenger 2E-ben....
Papíron erős gyakorlatban fostaliga? :rolleyes:
Vagy sikerült azóta kijavítani? Mert ugye a Puma hasonlóan "sportos" motorját nem sikerült. A papír meg ugye mindent is elbír, a gyakorlat meg más tészta.

Ettől még nem sok bizodalmam van a csoda X dízel motorban a ruszkiknál.



Az. Lopnak mindent is ami mozdítható. Nem túl hatékonyak.
Ha az Armatába is bedobták volna a tök jól működő gázturbinájukat, akkor nem lenne semmi gondjuk.
De legalább kibír 1000km-et, az X motorod még annyit sem.
 
De legalább kibír 1000km-et, az X motorod még annyit sem.

Pont ez az, hogy nem bírt ki. Az 55 tonnás Leclercben is elmelegedett, a Challenger 2E-ben megfőtt XD
Nem bírta ki az 1000 km-t se :D

Az X motor meg nem az enyém, eszembe nem jutna ilyen baromság. GTD-1250 lenne ott a helyén :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Valóban. De az eddigi hírek alapján folyamatos hajtásláncbeli gondokról beszéltek.
Nem olvastam panaszt az elektronikára vagy más összetevőre.



Illetve mostanra a fél teknőt újra kellene tervezni a gt-hez,nem lenne a X motorral sem gond,ha nem lopnák ki a fejlesztési,tesztelési,gyártási pénzeket,vagy ha tényleg szar,akkor 10 év alatt ki kellett volna derüljön,hogy menthetetlen,és akkor mehet bele valami más,akár gt,akár dízel,a T90- hez is van 1300 le körüli motorjuk,azt tudják gyártani 10 000 szám,80 éve csiszolgatják.
 
Ez az a motor ami a görög 1000 km-s tartóssági teszten összefosta magát mind a Leclercben mind a Challenger 2E-ben....
Papíron erős gyakorlatban fostaliga? :rolleyes:
Vagy sikerült azóta kijavítani? Mert ugye a Puma hasonlóan "sportos" motorját nem sikerült. A papír meg ugye mindent is elbír, a gyakorlat meg más tészta.

Ettől még nem sok bizodalmam van a csoda X dízel motorban a ruszkiknál.



Az. Lopnak mindent is ami mozdítható. Nem túl hatékonyak.
Ha az Armatába is bedobták volna a tök jól működő gázturbinájukat, akkor nem lenne semmi gondjuk.
Lefostalicskazni egy MTU motort..... ujujuj.... aztán hogy??? Talán a legelterjedtebb diesel motor jelenleg a piacon talán csak biciklibe nem azt rakják.... hajo/tank/bányagép stb.... több mint 120 éves cég Maybach gyökerekkel Te meg leoltod így csuklóból... erős német undorodnak a szakmai tudásod néha felülkerekedhetne... :)
 
Sarkítottam nyilván, de akkor is botrány amit csinálnak,a lehetőségeikhez képest.
Azért a.billencseknek,elővárosi kiszállító tgk-k,városi buszok motorjainak nem vonalszerű a terhelése,és bírják,illetve ugyanaz a nyugati technológiai szint,anyagminőség,amiben qrvára a fasorban sincsenek.
Pedig minden ott van a sarkon, 140 millióan vannak,az egész vw konszernek,némethonban, a beszállítókkal együtt van kb 600 000 alkalmazottja, németek kb a.felét importálják a nyersanyagaiknak,energia hordozóiknak,és ezek,a világ összes ércén,olaján,urániumán ülnek,és nem tudnak 1 kibaszott tankmotort a golf 2 anyagminőségében,legyártani,2022-ben.
A komplett felső kozéposztály,és a nagyiparosok munkatábor pozitívak,pitiáner,tudatlan,tolvaj banda.
Legfelső szinten szerintem megvan az akarat,Putyin össze szervezte a legnagyobb spílereket,de köztük,meg a melós,mérnök,kis,és közép vàllalkozói szint között akad el a fejlődés,mert pénzük is van,minden olcsóbb náluk mint nyugaton, arányaiban,és számszakilag is,erre itt tartunk,hogy 10 év alatt nem tudtak egy fostalicska tank motort kitesztelni,kijavítgatni a problémáit,és gyártásba vinni.
Botrány.

Csendben jegyezzük meg, hogy Korea a Hyundai a K2höz 10+éve képtelen az eredeti speceknek megfelelő erőforrást és váltót előállítani. A jelenlegi széria is úgy jön Hyundaival, hogy erősen visszavettek az eredeti követelményekből amit az MTU MT883 meg lazán hozott. Váltónál pedig még a visszavett specket se tudták megugrani... azokból mégjobban vissza kellett venni.
Van rá pénz, mérnök, idő... és mégse megy Hyundainak.

Az meg, hogy a világ összes "olaján, ércén ülsz" nem segít ezen.
 
Lefostalicskazni egy MTU motort..... ujujuj.... aztán hogy??? Talán a legelterjedtebb diesel motor jelenleg a piacon talán csak biciklibe nem azt rakják.... hajo/tank/bányagép stb.... több mint 120 éves cég Maybach gyökerekkel Te meg leoltod így csuklóból... erős német undorodnak a szakmai tudásod néha felülkerekedhetne... :)
Mert német és ő terhelet...
 
  • Vicces
Reactions: fip7