T-14 Armata

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 854
113
Ha nyomaték mellé fordulatszámot (időt) írunk, akkor az teljesítmény.
Ha nincs mellé fordulatszám, bármekkora nyomaték lehet, kitörölhetjük vele. Lásd bicaj, főtengelyen 300Nm, akár nulla fordulaton. Se nem gyorsul, se nem jó vontató. Mert értékelhető teljesítménye nincs. A kezdeti 2.4V8 f1-es motork is 300Nm körül jártak, csak 16-8000-en.

Amúgy én a linkelt merci oldalon nem látom, hogy övék lenne a Brabus.
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 592
26 338
113

Te is olvass.
A Mercedes Benz azt hiszi hogy az övè.

Birkózd le velük.

Barátom.
Az AMG AZ NEM BRABUS ! Még a Merci csillagot se használhatják ! Ezért a helyén egy B betű van !

Értem én ha Dudi véleménye szimpatikusabb de ez nem ignorálja a valóságot Gringó !
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 507
113
Ha nyomaték mellé fordulatszámot (időt) írunk, akkor az teljesítmény.
Ha nincs mellé fordulatszám, bármekkora nyomaték lehet, kitörölhetjük vele. Lásd bicaj, főtengelyen 300Nm, akár nulla fordulaton. Se nem gyorsul, se nem jó vontató. Mert értékelhető teljesítménye nincs. A kezdeti 2.4V8 f1-es motork is 300Nm körül jártak, csak 16-8000-en.

Amúgy én a linkelt merci oldalon nem látom, hogy övék lenne a Brabus.
Félreértesz valamit. Nem azért szamít a nyomaték és a lóerő nem, mert a fizika ezt mondja, hanem azért, mert az orosz gázturbina lóerőben gyengébb mint a német motor, de a nyomatéka hasonló. Folyamatosan ez a valóságtagadás a játék.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Az AMG AZ NEM BRABUS ! Még a Merci csillagot se használhatják ! Ezért a helyén egy B betű van !

Értem én ha Dudi véleménye szimpatikusabb de ez nem ignorálja a valóságot Gringó !
Az AMG olyan mint az M-es BMW vagy az Audi RS.

Alapból a cèg kezdi gyártani. Fejleszteni.

De most tènyleg èn sem találom o_O :D:rolleyes:

Na majd utánajárok.:D
 
  • Vicces
Reactions: Miskolci Ogre

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 592
26 338
113
Félreértesz valamit. Nem azért szamít a nyomaték és a lóerő nem, mert a fizika ezt mondja, hanem azért, mert az orosz gázturbina lóerőben gyengébb mint a német motor, de a nyomatéka hasonló. Folyamatosan ez a valóságtagadás a játék.
Látom a nyomaték és teljesítmény görbékről fingod sincs ! Az MTU 873 KA-1 görbéit berakta @fip7 de mellékelem én is ! De ha nehéz lenne értelmezni akkor le is írom ahol a HP maxa van az 2550 r/min de ott a nyomatéka már nem 4700Nm hanem már csak 3950 Nm , tehát nincs értelme tovább forgatni mint 1600 r/min mert onnantól lejt menet a nyomaték a fordulatszám növelésével meg ölöd a motort ! Tehát hiába a nagy teljesítmény ha olyan fordulatszám tartományban éred csak el amit nem szeret a motor és már a forgató nyomaték 75% áll rendelkezésre ez nem más a szememben mint egy vészhelyzeti üzemmód !

Addig a gázturbinának gyakorlatilag nem nyomaték görbéje van hanem nyomaték egyenese ! Ha a turbinák fogyasztását és levegó tisztaság igényét javítani tudnák mindenben jobbak lennének mint a dieselek ! A GTD-1250 is alig több 1t-nál és ha csúcs teljesítményben nem is de minden egyéb szituban hozza az MTU teljesítményét ! Ja kevesebb mint a fele tömegből !


 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 854
113
Félreértesz valamit. Nem azért szamít a nyomaték és a lóerő nem, mert a fizika ezt mondja, hanem azért, mert az orosz gázturbina lóerőben gyengébb mint a német motor, de a nyomatéka hasonló. Folyamatosan ez a valóságtagadás a játék.

Eleve ti, ha telejsítményről beszéltek, akkor sima pontszerű értékekben beszéltek, ami semmit sem jelent.
A csúcsteljesítmény az az a pont a nyomaték és fordulatszám görbén, ahol a lehető legnagyobb területű négyzetet betudod rajzolni.
Amit te használsz, és az teljesítmény az pedig az a terület, amit a használt fordulatszámok közt látsz a nyomatékgörbén.

Az a baj, hogy a mainstreamben tejlesen blődség zajlik és akkor jön ilyen, ennyi nem a csúcsnyomaték.. de ez ovis autóskártya szint.
Javaslom John Braedly féle, The Racing Motorcycle: A Technical Guide for Constructors, Volume 1 c könyvét, amiben egy teljes fejezet ennek van szentelve.
Ami számít az a vonóerő a keréken, lánctalpon. Azt meg menet közben bármilyen hihetetlen, de a pillanatnyi vonóerőt a teljesítmény határozza meg. (Föggetlenül attól, hogy mekkora a nyomaték a behajtótengelyen.. de ezt láthatod a gázturbinás gépek esetém, hogy a kis főtengely nyomaték ellenére, kihajtás, vonóerőben tudja a számokat)

Na mindegy.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Az AMG AZ NEM BRABUS ! Még a Merci csillagot se használhatják ! Ezért a helyén egy B betű van !

Értem én ha Dudi véleménye szimpatikusabb de ez nem ignorálja a valóságot Gringó !
Ok.

Beismerem. :rolleyes:
Valószínű igazad van.

Sehol nem találok rá egyèrtelmű tènyt.o_O
A wiki nem az.

Valamièrt így emlèkeztem.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 507
113
Eleve ti, ha telejsítményről beszéltek, akkor sima pontszerű értékekben beszéltek, ami semmit sem jelent.
A csúcsteljesítmény az az a pont a nyomaték és fordulatszám görbén, ahol a lehető legnagyobb területű négyzetet betudod rajzolni.
Amit te használsz, és az teljesítmény az pedig az a terület, amit a használt fordulatszámok közt látsz a nyomatékgörbén.

Az a baj, hogy a mainstreamben tejlesen blődség zajlik és akkor jön ilyen, ennyi nem a csúcsnyomaték.. de ez ovis autóskártya szint.
Javaslom John Braedly féle, The Racing Motorcycle: A Technical Guide for Constructors, Volume 1 c könyvét, amiben egy teljes fejezet ennek van szentelve.
Ami számít az a vonóerő a keréken, lánctalpon. Azt meg menet közben bármilyen hihetetlen, de a pillanatnyi vonóerőt a teljesítmény határozza meg. (Föggetlenül attól, hogy mekkora a nyomaték a behajtótengelyen.. de ezt láthatod a gázturbinás gépek esetém, hogy a kis főtengely nyomaték ellenére, kihajtás, vonóerőben tudja a számokat)

Na mindegy.
Akkor mégegyszer. Nem az igazság a lényeg, hanem hogy az orosz a jobb.

Már ott tartunk, hogy az oroszok tudnak olyan motort csinálni mint a németek, csak nem akarnak, mert pénzügyileg ez éri meg. Holott nincs olyan ember a világon a kicsit is hozzáértők közül aki szerint az orosz motorgyártás akárcsak a közelében van a németnek.
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 592
26 338
113
Az AMG olyan mint az M-es BMW vagy az Audi RS.

Alapból a cèg kezdi gyártani. Fejleszteni.

De most tènyleg èn sem találom o_O :D:rolleyes:

Na majd utánajárok.:D
Nem az AMG egy házon kívüli tuning cég volt amit felvásárolt a Mercedes Benz ! A M-motorsport mindig is a BMW tulajdona volt !

De a Bottropi Brabus Gmbh a mai napig ! De itt be is fejeztem mert picsán rúgnak !

 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Ocses

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Nincs olyan, hogy nyomaték vagy lőerő, mindkettő kell. Nem lehet egyiket feladni a másikért.
+ mekkora fordulatszám tartományban érhető el a teljesítmény meg a forgatónyomaték maximuma, mekkora fordulatszámnál éri el a maximális értékeket, hogyan futnak fel és le a görbék a fordulatszám változásával, milyen a motorhoz kapcsolt váltó, mennyi fokozata van, ha még van, mik a végáttétel számai.
Mindenki olvassa el, amit Torsen évekkel ezelőtt írt a Type 10 motorjáról és erőátviteli rendszeréről, nagyon hasznos ahhoz, hogy megértsük, a max. lóerő mozgékonyság szempontjából nem jelent olyan rettenetesen sokat.
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 592
26 338
113
Akkor mégegyszer. Nem az igazság a lényeg, hanem hogy az orosz a jobb.

Már ott tartunk, hogy az oroszok tudnak olyan motort csinálni mint a németek, csak nem akarnak, mert pénzügyileg ez éri meg. Holott nincs olyan ember a világon a kicsit is hozzáértők közül aki szerint az orosz motorgyártás akárcsak a közelében van a németnek.
Harckocsi motorokról beszélünk ami ugye egy elég szűk szegmens és azt kell mondjam , hogy ha nem is jobbak mint a németek de nincsenek is úgy lemaradva mint azt te állítod ! Csak ugye azt felejted el , hogy az oroszoknál volt egy bő 15-20 év lejtmenet mindenbe és bármily hihetetlen még ilyen ellenszélbe se maradtak le !
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 507
113
Harckocsi motorokról beszélünk ami ugye egy elég szűk szegmens és azt kell mondjam , hogy ha nem is jobbak mint a németek de nincsenek is úgy lemaradva mint azt te állítod ! Csak ugye azt felejted el , hogy az oroszoknál volt egy bő 15-20 év lejtmenet mindenbe és bármily hihetetlen még ilyen ellenszélbe se maradtak le !
Nincsenek lemaradva? Képtelenek egy 55 tonnás tankba megfelelő motort rakni. Ez ment a németeknek 54 évvel ezelőtt.
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 592
26 338
113
Nincsenek lemaradva? Képtelenek egy 55 tonnás tankba megfelelő motort rakni. Ez ment a németeknek 54 évvel ezelőtt.
Tudod mik azok a tervezési célirányok , célok és határértékek ? Na ezek alapján indul el a tervezés , a mérnökök meghatározzák ezeket és elindul a tervezés amit nagyon sok dolog behatárol pl az a fizikai méret amibe be kell férni ! Ez ugye sokáig a 40-45t kategória volt az SZU/Orosz terminológia szerint a tankoknál ! Ezen tankok menet dinamikáját is meghatározták és hozzá azt , hogy a motornak mekkora fizikai méretei lehetnek és milyen teljesítmény , üzemidőt várnak el tőle ! Igen most szintet léptek súlyban és dinamikában amihez terveztek egy motort amiről igen keveset tudunk leginkább pletykákat , dezinfókat , feltételezéseket . Na ezeket mindenki úgy kezeli ahogyan akarja ! De ha mégis fasza lesz ez az X motor akkor kb akkora minőségi és minden egyéb előnyben lesznek az Oroszok HK motor terén mint az 1940-es évek elején a T-34 alumínium diesel motorjával ! Olvasgasd még a Szun-Cé-t mert még mindig rád fér !
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and LMzek 2.0

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 507
113
Tudod mik azok a tervezési célirányok , célok és határértékek ? Na ezek alapján indul el a tervezés , a mérnökök meghatározzák ezeket és elindul a tervezés amit nagyon sok dolog behatárol pl az a fizikai méret amibe be kell férni ! Ez ugye sokáig a 40-45t kategória volt az SZU/Orosz terminológia szerint a tankoknál ! Ezen tankok menet dinamikáját is meghatározták és hozzá azt , hogy a motornak mekkora fizikai méretei lehetnek és milyen teljesítmény , üzemidőt várnak el tőle ! Igen most szintet léptek súlyban és dinamikában amihez terveztek egy motort amiről igen keveset tudunk leginkább pletykákat , dezinfókat , feltételezéseket . Na ezeket mindenki úgy kezeli ahogyan akarja ! De ha mégis fasza lesz ez az X motor akkor kb akkora minőségi és minden egyéb előnyben lesznek az Oroszok HK motor terén mint az 1940-es évek elején a T-34 alumínium diesel motorjával ! Olvasgasd még a Szun-Cé-t mert még mindig rád fér !
Tudod, hogy mi volt a tervezési célk a T-14 motorjánál? Az 1500 lóerő. Ezt le kellett csökkenteniük 1200 lóerőre, hogy értelmezhető élettartama legyen a motornak. Itt tart 2023-ban az orosz harckocsimotor gyártás. A németek 1979-ben 1500 lóerős motort akartak a harckocsijukba és bele is rakták. 54 évvel ezelőtt a németek 1500 lóerős motort akartak és lett nekeik. Az oroszok ma akarnak 1500 lóerős motort és nincs nekik csak egy butított 1200 lóerős amit ha feltekernek 1500 lóerőre, akkor bukták az élettartamot. Ilyen opciója német motornak is van, de annak 1800 lóerő a vészhelyzeti teljesítménye.
Ezek a tények, minden más csak szerencsemondás.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Mi olyan nehéz a tankmotor gyártásában? Csak néhány ország képes rá.

Legfigyelemreméltóbb jellemzője a tartozékrendszer, vagyis a hűtő-, kenő-, olajellátó és tűzoltó rendszer.

Az első a hűtőrendszer. A harckocsi munkakörülményei általában nagyon kemények, és fennáll annak a veszélye is, hogy az ellenség megtámadja. Ezért a tank általában 2-3 hűtőrendszerrel rendelkezik. Miután az egyik rendszert megtámadták és megsérült, garantálható a motor normál működése.

Ráadásul a tankmotor vízcsatorna-beállítása is eltér a polgári felhasználástól. A tankmotor minden hengere önálló vízhűtő keringető rendszerrel, kenőrendszerrel és olajellátó rendszerrel rendelkezik. Általában a hűtőrendszerhez hasonló tervezési ötletet alkalmaznak, vagyis a motor támadások alatti túlélési garanciájának maximalizálását.