T-14 Armata

T-15, Armata BMP
armata_bmp.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=FUEG6N4h9E4
 
Az a két puska a torony két oldalán nem tűnik túl hatékonynak.

Ahogy innen a fotelből meg tudnám ítélni:

Előny:

Nagyobb tűzerő;
Közellégvédelmi funkció.

Hátrány:

Jelentős súlytöbblet;
Korlátozott használhatóság, mivel így kép alapján a gépágyúk oldalra nem kitéríthetőek?

Talán előnyösebb lenne egy távirányított másodlagos fegyvertorony, mint ami a mostani megoldásokon is van.

Y


Ha a személyzet létszámát nem akarod növelni, akkor teljesen rendben van a párhuzamosított működés. Illetve gondolom nem egyedül fognak ezek operálni, így nem szükséges a többfelé tüzelés lehetősége. Az oldalra felpakolt fegyverek a felbukkanó céloknak megfelelőbb eszköz kiválasztását teszik lehetővé.

DE....

Nem arról volt szó, hogy az Armata egy moduláris platform lesz? Mert a fenti gépállatról nem tudom elképzelni, hogy szerkezeti átalakítás nélkül alkalmas lenne csapatszállítóként, C2 vagy eü. feladatkörben.
 
A gond a gépágyúkkal, hogy nem látom, hogy jelentős képességnövekedést okozna, csak feleslegesen bonyolítja az egész szerkezetet.
 
Ha aktív védelemnek is akarják használni a gépágyúkat, akkor nem hiszem, hogy ez a "toronyra heggesztett" változat lesz a nyerő. Akármit csinálnak, a toronynak sokkal nagyobb a tehetetlensége, mint egy 12,7-es vagy 20mm-es gépágyúnak. Nagyon meglepődnék, ha így nézne ki a valódi Armata is.
 
Szerintem a torony oldalára applikált gépágyúk (a létező típusokon is, pl. a cseh Moderna) a löveg és a géppuskák közötti szakadékot hivatottak áthidalni, városi harcban (szíriai videókon szerintem egészen jól megfigyelhető) falak mögül tüzelő gyalogság ellen kimondottan jól jöhet.

Oldalról plusz védelem a toronynak.

Ellenben arra kíváncsi lennék, hogy milyen hatásai vannak a fegyver teljesítményének a jármű egészére nézve.
 
Projekt: kuka, a hírek szerint-
Nincs új orosz tank, Armata helyett a T-90-t formázgatják tovább.
http://defence-blog.com/?p=2565
 
Ha ez igaz akkor tessenek megmutatni a nagy nyilvánosságnak
De ha drága akkor meg vegyenek béke időben vagy 500 db az ár miatt azért ne baxanak már el valamit.
Vagy akkor marad a t-90ms.
 
Ahogy mások, máshol leírták gond azzal lehet, hogy a T-90 etc gyártója a politikai kedvezményezett, és ezezl a támogatással kinyirja azoakt a gyártókat, akik a fejlesztéseikel veszélyeztetnék a piaci pozicióit.
 
na..megtaláltam és idézném Kurucz topiktársat:
Az orosz harckosigyartasnak ket rakfeneje van. Az egyik a motor ami nelkul nem lehet megfelelo harckocsit epiteni. A masik meg egy ceg az URALVAGONZAVOD.
Tobb ceg is foglalkozik harckocsitervezessel gyartassal az oroszoknal de a fenti ceg a meglevo politikai kapcsolatai reven a multban mindig is elnyomta a jo otletekkel jelentkezo cegeket es azok sorra a sulyesztobe kerultek. Egyszeruen barkit kinyirnak aki konkurenciat jelentjhet nekik.

Nincs igazi belso verseny illetve oszntonzo helyzet.
 
Érik a botrány?
A" gazeta.ru " szerint elégedetlen Szergej Sojgu orosz védelmi miniszter az Armatával. Elsosorban a magas ár miatt másodszor pedig az egyes technikai-taktikai jellemzok nem azok amiket a védelmi minisztérium meghatározott, foleg a tuzvezeto rendszerrel vannak problémák az elso prototípusoknál. Ezért még nincs dontés az Armata sorsárol.
Januárban lesz a kész(prototípus) Armata hivatalos prezentácioja , melyen Sojgu védelmi miniszter, az orosz katonai vezetés és a hadsereg legfobb parancsnoka Vlagyimír Putyin vesz részt. Ezután lesz dontés az Armatáról(még januárban) Az egyik megoldás, hogy az Uralvagonzavod még a prototípusok tesztelése alatt kijavítja a hibákat és lecsokkenti az árat. Másik megoldás pedig, hogy nem vesznek Armatát amíg nem lesz komplett minden rendszer , fegyverzet kifejlesztve , addig maradnának a T-90-es verzioknál.
Érdekes lesz ez még....
Teljes cikk:
http://www.gazeta.ru/politics/2014/12/10_a_6336601.shtml

errol már írtam

Nem lesz kukázva semmi...Az Uralvagonzavod miután rendbeteszi a tankot fognak belole rendelni.
Más cég már tulajdonképpen nincs, (kivéve az Omszktranszmas -jelentosen leépítve) amelyik harckocsigyártással-fejlesztéssel foglalkozik.
 
Szerintem a torony oldalára applikált gépágyúk (a létező típusokon is, pl. a cseh Moderna) a löveg és a géppuskák közötti szakadékot hivatottak áthidalni, városi harcban (szíriai videókon szerintem egészen jól megfigyelhető) falak mögül tüzelő gyalogság ellen kimondottan jól jöhet.

Oldalról plusz védelem a toronynak.

Ellenben arra kíváncsi lennék, hogy milyen hatásai vannak a fegyver teljesítményének a jármű egészére nézve.

A moderna elvileg szlovak es sztem csak demo van belole, de javitson ki vki, ha tevedek
 
<blockquote rel="silurusglanis">Szerintem a torony oldalára applikált gépágyúk (a létező típusokon is, pl. a cseh Moderna) a löveg és a géppuskák közötti szakadékot hivatottak áthidalni, városi harcban (szíriai videókon szerintem egészen jól megfigyelhető) falak mögül tüzelő gyalogság ellen kimondottan jól jöhet.

Oldalról plusz védelem a toronynak.

Ellenben arra kíváncsi lennék, hogy milyen hatásai vannak a fegyver teljesítményének a jármű egészére nézve.

A moderna elvileg szlovak es sztem csak demo van belole, de javitson ki vki, ha tevedek</blockquote>

Így igaz.
 
Kijavították a célzórendszerrel kapcsolatos hibákat, amik nem tetszedtek? Ezek már végleges példányok lesznek ugy-e? Nagyon már nincs idő tesztelgetni.
 
Kijavították a célzórendszerrel kapcsolatos hibákat, amik nem tetszedtek? Ezek már végleges példányok lesznek ugy-e? Nagyon már nincs idő tesztelgetni.

Ezek még nem végleges példányok. Ezek vesznek részt a május 9. parádén.Ezek még korábban voltak megrendelve.
 
Van valami határidő, hogy mikorra kell sorozatgyártásra alkalmas állapotba kerüljenek? Van tá esály, hogy elkaszálják a projektet, ha nem megy minden úgy ahogy szeretnék fent a fejesek?
 
Van valami határidő, hogy mikorra kell sorozatgyártásra alkalmas állapotba kerüljenek? Van tá esály, hogy elkaszálják a projektet, ha nem megy minden úgy ahogy szeretnék fent a fejesek?

A topikban már tobbszor írtam róla.
Ma jelent meg interjú Oleg Sijenko-val az Uralvagonzavod igazgatójával.

A legfrissebb információ:

<i>újságíró:</i> У военных были претензии к вашей новой универсальной гусеничной платформе – «Армату». Машина на ее базе пройдет на параде Победы в мае, а потом вернется к вам на доработку. Как вы собираетесь ее доводить?

<i>Sijenko: </i>От военных не было претензий и быть не могло, пока не было испытаний. Есть четкая задача по разработке единой базовой гусеничной платформы для разных видов вооружений. Мы продемонстрируем на параде 9 мая нашу работу. К нам была только одна претензия – цена. Нельзя за товар высокого качества просить цену втрое меньше аналогов. Мы поставляем внутри страны некоторые виды вооружений в четыре раза дешевле, чем на экспорт. Такого соотношения вообще нигде не существует. Мы получили на разработку новых видов техники такие мизерные деньги, на которые нельзя даже коляску с двигателем изобрести. Но мы военных понимаем, они хотят получить как можно больше качественного вооружения за те деньги, что им выделяет бюджет. Процесс торговли за цену будет вечным, но мы придерживаемся позиции, что покупатель всегда прав. Инфляция и курс валют говорят, что мы сделали хорошую машину по самой лучшей цене, наверное, в мире. Посмотрим, что покажут испытания. Вооружения не создаются как по волшебству. Как правило, нужны доработки. Например, Т-72 доводился 7–9 лет. На доводку Т-90 тоже понадобилось много времени. Мы же сейчас сделали абсолютно новую машину за два года.