Mackensen
Senki nem tudja pontosan azt,hogy mekkora védelemmel rendelkeznek a nyugati gépek HEAT ellen!!!Azt tudjuk,hogy 1300mm elég a Merkavának bárhonnan.15 éve ha valaki azt mondja bármelyikőnknek,hogy egy Challanger 2-t 790-es átütéssel kilőnek szemből azt stabilan kiröhögtük volna és beutaljuk egy elmegyógyintézetbe...
 
	A szerkezet neve füstgázelszívó, megakadályozza, hogy a küzdőtérbe a lövés után, a kinyíló ékzárnál mérgező lőporgázok jussanak. Lövésnél a lövedék fenékrészével áthalad a (4) ferde fúvókák síkján, a magasnyomású lőporgázok feltöltik a csövet körülvevő gázhengert. Miután a gránát elhagyta a csövet, a gázok nyomása a csőben leesik, a gázhengerből a ferde fúvókákon kiáramlik a nagynyomású gáz, maga mögött vákuumot létrehozva, Filmen nézve azt látni, hogy a lövés után a cső egy "füstkarikát" pipál.
gen, sajnos a erről a lőszer tárolási problémáról már olvastam, csodálkozom, hogy még nem léptek ellene. Bár ugye a SZU felbomlása óta csak a meglevő típusokat reszelgetik.
Léptek volna, de az UVZ mindent megtett a saját selejtes termékük, a T-72/T-90 rájuk erőltetéséért. A harkovi iroda forradalmi konstrukciókon dolgozott, de sajnos már nem tudták őket befejezni a SzU felbomlása miatt. Az Omszktranszmas szintén előállt egy nagyszerű tervvel, az Objekt 640 Csornij Orjollal, ami a T-80 továbbfejlesztése volt, de ezt is elgáncsolta az UVZ mindenre kiterjedő korrupciója.
Volt egy terv a torony hátuljára épített töltőgépről is, szintén az UVZ tette tönkre.
Ehez kapcsolódik a BMPT terv is. Eredetileg a 80-as évek végén kezdték el a fejlesztést a Cseljabinszki üzemben. El is készültek a prototípusok a T-72 alvázán, amik minden létező szempontból jobbak, messze jobbak voltak mint a mostani BMPT "Terminátor". Aztán jött a SzU felbomlása, nem volt pénz semmire. Amikor már úgy álltak, hogy lett volna, szóba jött a BMPT sorozatgyártása. Természetesen az Uralvagonzavod kicsit lefizette a döntéshozókat, hogy mégse kezdjék meg a gyártást. Arra fogták aztán, hogy túl drága. Erre, Cseljabinszk gyorsan épített egy egyszerűsített prototípust, a T-72A-t felhasználva, ez olcsó és jó lett volna. Az UVZ ezt ismét nem hagyhatta, és nekilátott a mostani BMPT tervezéséhez, véglegesen tönkretéve ezzel a cseljabinszki üzemet. Aztán persze kiderült a próbák alatt, hogy az UVZ BMPT-je, a "Terminátor" pocsék konstrukció, így a hadsereg végül szerencsére nem rendszeresítette.
Összegezve, az UVZ az oka annak, hogy az oroszok ennyire le vannak maradva harckocsik terén, és még mindig a reménytelenül elavult T-72/T-90 van rendszerben. A korszerűbb T-64-et kivonták, a T-80 kivonása már folyamatban van.
Sok politikus szintén hangoztatta a T-72/90 elavultságát, szerencsére így leállt a drága (ahoz képest amit tud) T-90 sorozatgyártása, legalábbis az orosz hadsereg részére. Az UVZ ebbe nem bírt beletörődni, így végül csak elérte a T-72 "modernizációját", aminek eredménye a T-72B3 lett, egy igazi nesze semmi, fogd meg jól program, ami persze mocskosul drága is.
<i>A repülési idő pedig lényegtelen mert az indítást nem nagyon érzékelik(nyugaton nincs elterjedve a Stora-1-hez hasonló rendszerek),</i>
Lehet, viszont a lézeres célmegvilágítást igen. Még a régebbi típusokat is felszerelték lézeres besugárzásjelzőkkel. És ahogy észlelik, hogy világítják őket, lövik is ki a ködgránátokat...
 
	 
	 
	A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..
