T-72

A T-72B-nek csak a teknőjét kritizáltam, a tornyát nem.



A T-72A-nál is opció a plusz HHS acéllap, a teknőre ráhegesztve ?
Alapvetően a Textolit betét olyan kezdetleges kompozit technológia, hogy az acél minőségének javítása légrésekkel jobb eredményt hozott mind kinetikus mind meg kumulatív páncélvédelem tekintetében.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
A T-72A-nál, a T-80-asoknál, és a T-90-eseknél több rétegbe különböző anyagok vannak berakva.

Addig a T-72B az milyen munka a 6 réteg acéllemezével, légrésekkel elválasztva ?

Bennem van a hiba, hogy választanék egy acél - textolitos gépet, nem pedig ilyesfajta puritán / alternatív T-72-est ?




Ha az Arjun nagy értéket képviselne, 500 gépet rendeltek volna be a saját ipar dicsőségére, nem pedig egy jelképes 100-at, és ábrándoznának több százas T-90-es / Leclerc flottáról.

Az Arjun-ról mindent elmond, hogy mindmáig nem tudta kiváltani a T-72M1-eseket.
A B páncélzata minden teren jobb mint az A páncélzata. Kb össze sem hasonlítható a kettő.
 
A T-72A-nál is opció a plusz HHS acéllap, a teknőre ráhegesztve ?

Azzal sincs olyan védelme!
130+16 (HSLA) = kb. 150 mm RHA NATO 68 fokban ez kb. 400 mm KE (Gyári érték is pont ennyi:rolleyes:)

A T-72B esetén meg van 170 mm acélod, nagyrészt HSLA acél, kb. 200 mm KE ami nálam 534 mm KE
A gyári érték 520 mm KE. ;)

A kumulatív védelme is jobb, az A-nél ki lehet számolni, ugyanis a textolit kb. 0.5 TE az acélhoz képest, vagy 60+50+50=160 mm acél egyenérték alapból. Ehhez adj még hozzá 20 mm-t a pótpáncéllal. Első 427 a második 480 mm CE. (500 mm CE gyári értékről tudok)
A T-72B-jét nem tudom kiszámolni. A mod. 1989-re 750 mm CE-t mond a gyár.
Ennél a többrétegűnél nem tudom, de az üreges többrétegű páncélnál, főleg HSLA-val mindig magasabb, mint a kinetikus.
A CE-t nem szeretek számolni, mert több tényezős, mint a KE. Nem lehet olyan pontosan becsülni, szerintem.

De az szerintem jól látszik, hogy a B védelme minden téren jobb, mint az A verzióé. Különösen a tornyon!
A gyári érték:
T-72A: 410 mm KE 500 mm CE
T-72B: 520 mm KE 750 mm CE
Ezek "átlag" értékek az orosz tankok tornyánál. De jól látszik, hogy komoly fejlődés volt!
Pl. a nyugati 120 mm-s CE lőszereket (pl. M830-as) simán kibírja a B páncélja, az A esélytelen ellene. (M830: 600 mm CE)

És most ne menjünk bele, hogy vannak források amik pár mm-ben eltérnek, mert attól falra mászok! :D
 
.


"Csak" ezért érdeklődtem a helyi gyártás méretéről színvonaláról, mert felmerült bennem, hogy jobban járnának az indiaiak, ha az orosz T-72 => T-90 fejlesztési vonal mintájára a meglévő --szinte-gyártott-- modellből kiindulva "rá-modernizálnának", csaaak az "új" modellnek náluk nem T-90/-xx lenne a neve, hanem Arjun NG/Mk.2./...

Az oroszokkal zajló üzlet esetében --szerintem-- most az a "Van az a pénz/politikai támogatás/egyebek..." helyzet van, amikor kis ügyességgel lehet nekik elfogadható ajánlatot tenni. Az oroszok most a korábbinál rugalmasabban kénytelenek reagálni a jelenlegi politikai és gazdasági helyzetben.

A beírtak alapján --Köszz!-- ezek szerint India a háttéripar szempontjából kb. a mi Lynx-LEGO szintünk körül van, szinte a teljes licensz/gyártás-technológia kellene nekik. Hmmm...

A helyükben fizetnék, a helyi ipart hatékonyabban tudnák fejleszteni az átvett/honosított orosz technológiákkal, mint a saját/korrupciós/messzi-távolba-vesző "reszelgetésükkel".

Ezt a "Meg-tuggyuk-csinálni-saját-erőbül" koncepciót a rep-gép-iparuk látványos kudarcai alapján nem túl hatékony továbbra is erőltetni.
...már akkor, ha saját-erős eredmény a --valós-- cél, nem pedig vmi --alig ismerős-- pénz-szivattyú működtetés!
Ezt, innen nem-tom'!

.
 
"Csak" ezért érdeklődtem a helyi gyártás méretéről színvonaláról, mert felmerült bennem, hogy jobban járnának az indiaiak, ha az orosz T-72 => T-90 fejlesztési vonal mintájára a meglévő --szinte-gyártott-- modellből kiindulva "rá-modernizálnának", csaaak az "új" modellnek náluk nem T-90/-xx lenne a neve, hanem Arjun NG/Mk.2./...

Amiből 100 gép van, mégis iszonyatos gőzerővel hirdetik, az úgy ahogy van, fantomprojekt. Az FMBT programukra Leclerc és Armata a versenyzők, és nem is az Arjun, nem segít rajta, hogy milyen főistenségről nevezték el :D
 
"Csak" ezért érdeklődtem a helyi gyártás méretéről színvonaláról, mert felmerült bennem, hogy jobban járnának az indiaiak, ha az orosz T-72 => T-90 fejlesztési vonal mintájára a meglévő --szinte-gyártott-- modellből kiindulva "rá-modernizálnának", csaaak az "új" modellnek náluk nem T-90/-xx lenne a neve, hanem Arjun NG/Mk.2./...

Az oroszokkal zajló üzlet esetében --szerintem-- most az a "Van az a pénz/politikai támogatás/egyebek..." helyzet van, amikor kis ügyességgel lehet nekik elfogadható ajánlatot tenni. Az oroszok most a korábbinál rugalmasabban kénytelenek reagálni a jelenlegi politikai és gazdasági helyzetben.

A T-90-est nem tudják az Indiaiak modernizálni, mert műszakilag messze el vannak maradva mögötte.
Az eredeti Arjunnal nagyot akartak gurítani páncél tekintetében is. Egyik indiai fórumon olvastam egyszer, hogy csináltak egy elképesztően drága kerámiás páncélt, meg heggesztett tornyot, hogy majd milyen f@sza lesz. Erre pont annyit tudott, mint a T-72S tornya, csak sokkal drágábban XD
De ha megnézed a VT-4 vs. T-84 összehasonlítást, ott is látszik, hogy még az ukránok is simán legurítják a kínaiakat.
És a VT-4 az egy olyan Type-96 amit a Type-99 elemeivel modernináltak, hogy export képes legyen. Hát... :rolleyes:
 
A T-90-est nem tudják az Indiaiak modernizálni, mert műszakilag messze el vannak maradva mögötte.
Az eredeti Arjunnal nagyot akartak gurítani páncél tekintetében is. Egyik indiai fórumon olvastam egyszer, hogy csináltak egy elképesztően drága kerámiás páncélt, meg heggesztett tornyot, hogy majd milyen f@sza lesz. Erre pont annyit tudott, mint a T-72S tornya, csak sokkal drágábban XD
De ha megnézed a VT-4 vs. T-84 összehasonlítást, ott is látszik, hogy még az ukránok is simán legurítják a kínaiakat.
És a VT-4 az egy olyan Type-96 amit a Type-99 elemeivel modernináltak, hogy export képes legyen. Hát... :rolleyes:

Opszzz...


Azt a pár-száz-év/sok-mérnök-generációs modern-kori, "európás" anyagtechnológiát, gyártás-kultúrát nem lehet pár-évtized alatt megtanulni/lemásolni...



Tanulság Itthonra: Ezért zavar engem különösen nálunk elszalasztott bő --12+ éves-- évtized és a megszakadt --és adódó lehetőség ellenére nem újraépített-- folytonosság(ok) !!! :hadonaszos:

.
 
Az alappáncéltól.

El tudnád bővebben magyarázni ?

A T-64B is 80 - 105 - 20-as teknővel bírt és kapott is 30 milis acéllapot.

A T-72-es Urál is ugyanezzel bírt, de az már csak 16-osat.

A T-72A-nál meg a teknő elrendezését beújították, 60 - 105 - 50-esre, és az ilyen miért csak 16-osat kapott, mi akadálya a 30 milis rarakásának ?
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
El tudnád bővebben magyarázni ?

A T-64B is 80 - 105 - 20-as teknővel bírt és kapott is 30 milis acéllapot.

A T-72-es Urál is ugyanezzel bírt, de az már csak 16-osat.

A T-72A-nál meg a teknő elrendezését beújították, 60 - 105 - 50-esre, és az ilyen miért csak 16-osat kapott, mi akadálya a 30 milis rarakásának ?
Majd délután ha nem felejtem, de rámírhatsz nyugodtan.
 
  • Tetszik
Reactions: Mark1993
El tudnád bővebben magyarázni ?

A T-64B is 80 - 105 - 20-as teknővel bírt és kapott is 30 milis acéllapot.

A T-72-es Urál is ugyanezzel bírt, de az már csak 16-osat.

A T-72A-nál meg a teknő elrendezését beújították, 60 - 105 - 50-esre, és az ilyen miért csak 16-osat kapott, mi akadálya a 30 milis rarakásának ?

Dudi! Nem elég?

.

Nem neked -- @Mark1993 -- megy: :p :p :p + :D ...
Ha az "Illetékesnek" nincs humora és megsértődik,=> megérdemli!
...csak lazááán! :hadonaszos:

.


.