T-80

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 579
85 091
113
T-80 harckocsik. 20 év harci szolgálat külföldön.
A:S.Jefremov írásának fordítása, aki OAO "Specmas" veteránja (korábban a leningrádi Kirov gyár)


371062_1_pic_1.jpg

Amikor 1976-ban elkezdték a gázturbinás hajtóműves (GTE) T-80 harckocsik sorozatgyártását a leningrádi Kirov-i gyárban, nagy mobilitásuk és gyorsaságuk miatt La Manche-csatorna” -nak nevezték őket. mivel kiszámolt idő alatt oda értek volna a Franciaországot Angliától elválasztó szoroshoz.

Azonban eddig gyakorlatilag semmilyen információt nem publikáltak arról, hogy csapatainkat T-80-as harckocsikkal látják el külföldön, a Német Demokratikus Köztársaság (NDK) és a Lengyel Népköztársaság (Lengyelország) területén. Főleg a harckocsik speciális kiképzéssel és intenzív szolgálattal összefüggő működtetéséről volt szó, amely folyamatos harckészültséget igényelt a potenciális ellenség közvetlen közelében.

Ennek a szolgáltatásnak a sajátosságairól és az iparági szakemberek szerepéről külön témában lehetne beszélni. Elmondható, hogy ezekben az években a Védelmi Ipari Minisztérium (MOP) és a Honvédelmi Minisztérium (MO) megállapította a katonai felszerelések szolgáltatás -karbantartásának elveit, amelyek most újjáélednek, és meghatározták a gyümölcsöző munka módszereit a harckocsik fejlesztése és tökéletesítése érdekében. Ez különböző módon történt, de a cél ugyanaz volt - a legmagasabb harckészültség elérése. Ebben a cikkben szeretném megosztani személyes tapasztalataimat és elmondani benyomásaimat, tényeken alapulva, tábornokokkal, tisztekkel és harckocsizókkall való találkozások során. Azokkal, akik a komplex és összetett katonai harcászat műveletét tanították és tanulmányozták/tanulták - egy retteget harci jármű elsajátítása érdekében.

Ha van rá igény és érdeklődés akkor folytatom a fordítást.

A következő rész címe: Guten Tag, DDR
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 579
85 091
113
GutenTag, DDR

Többször előfordult, hogy az NDK -ban voltam üzleti úton, több száz kilométert tettem meg, meglátogattam a központi és távoli helyőrségeket, javítóüzemeket és hadsereg raktárait, részt vettem a személyzeti megbeszéléseken és a tisztekkel folytatott kiképzésen. Az üzleti utak különösen gyakoriak voltak, amikor Vlagyimir Ivanovics Vlagyimirov vezérőrnagy lett a Nyugati Hadseregcsoport(ZGV) páncélos szolgálatának vezetője. Ezt megelőzően szorosan együttműködtünk vele korábbi pozíciójában - a Leningrádi katonai körzet (LenVo) páncélos szolgálatának vezetőjeként.

Az első T-80-as tankok 1977-ben kezdték meg működésüket a Leningrádi katonai körzetben, pontosan a mi kérésünkre. A 45. gépesített hadosztályt szerelték fel velük (hadosztályparancsnok - Madujev ezredes; majd A.I. Bogdanov ezredes, később - a szovjet hadsereg vezérkari főnökhelyettese) váltották fel Kamenkában. A Kirovi Üzem- és Tervező Iroda (ma OAO "Specmas") szakemberei gyakran látogattak a képzési részlegre (Sertolovo település) annak érdekében, hogy gyorsan reagálni tudjanak a képzés, a működés közbeni javítások felmerülő problémáira. Kicsit előre futva azt mondom, hogy még mindig meglátogatjuk Kamenkát és Sertolovót. Járműveink fejlesztése során barátságos kapcsolatot ápoltunk az úttörő harckocsizókkal is

Ismeretes, hogy az NDK -ban elhelyezkedő szovjet csapatok csoportját a NATO -blokk Európában található előőrsének tekintették. A Nagy Honvédő Háború vége után jött létre, és sok éven át a Szovjetunió Fegyveres Erőinek operatív-stratégiai egyesülése volt (1954-1989). Aztán átalakult Nyugati hadseregcsoporttá. Központja Wünsdorfban volt, a csoport a nyugati irányítás főparancsnokságának volt alárendelve. Ez már az Orosz Föderáció Fegyveres Erõinek operatív-taktikai alakulata volt, ideiglenesen Németországban. A Nyugati Hadseregcsoport (ZGV) volt hadseregünk legerősebb csoportja külföldön. A kivonuláskor (1991. január) két harckocsihadsereget, három összfegyvernemi és egy légi hadsereget tartalmazott.

Az 1980-as évek közepén 7700 harckocsi volt az NDK területén, ebből több mint 5500 volt szolgálatban tizenegy harckocsi és nyolc gépesített hadosztálynál. A többiek külön ezredekben és más egységekben voltak. A T -80 harckocsik szállítását 1983 januárjában kezdték meg - a 9. harckocsi és a 27. gépesített lövész hadosztályhoz. Egyébként az "Abrams" 1980 februárjában kezdett megérkezni Németországba, amikor az első sorozatgyártott tank legördült a futószalagról. Elkezdtek szállítani az új harckocsikat, különösen az 1-11 páncélos lovas zászlóaljhoz, amelynek parancsnoka D. Abrams ezredes, K. Abrams fia volt, akiről ezt a járművet nevezték el. Amikor 1985 -ben a korszerűsített M1A1 Abrams gördült le a futószalagról, azokat is elsősorban Nyugat -Németországba küldték.
Ezek voltak azok az évek, amikor az NDK -ban folyamatosan nőtt a T -80 harckocsik száma: Míg 1987 januárjában a Nyugati Hadseregcsoport csapatai 838 harckocsival rendelkeztek, 1990 -ben már 2967 harckocsival. Ugyanakkor még jó néhány T-64-es harckocsi volt hadrendben (3: 1 arányban), amit normának tartottak, különösen az 1. páncéloshadseregben. 1984-ben azonban úgy döntöttek, hogy az összes harckocsit a T-80-ra cserélik, mivel az Abrams és a Leopard-2 harckocsik készletei jelentősen megnőttek a NATO-országok hadseregeiben. Természetesen a T-64 cseréjének egyik oka ezen gépek motorjának és alvázának alacsony megbízhatósága volt. Ezzel kapcsolatban eszembe jutott egy látogatás a lipcsei Harkov 5TD motorok javítására szolgáló üzemben. Egy nagy gyár területén rengeteg motor várt nagyjavításra. Emlékszem arra is, ahogy dicsérték az üzemben dolgozó németeket, és panaszkodtak a javításhoz szükséges alkatrészek hiánya miatt, tekintettel a feszült tervre - évi 320 motor javítása. Meg kell mondani, hogy 1989-ben 2000 T-64-es harckocsit vontak ki a csoportból, 1990-ben pedig már 2500 darabot.

Természetesen a magas harckészültség intenzív kiképzést és intenzív üzemeltetést igényelt. Így a T-80 harckocsik hajtóműveinek teljes üzemideje 1989 májusában 982 ezer üzemóra volt, a futásteljesítmény pedig 8 798 000 km; csak 1988 -ban - 242 000 motoróra és 2 064 000 km. Ekkor a csapatoknak már 480 gázturbinás hajtóműve volt, amelyeknek lejárt a garanciális élettartama. Ezek az adatok a harckocsizók kiképzésének intenzitását és az intenzív üzemeltetéssel kapcsolatos problémákat mutatják.
Fáradságos és intenzív munka folyt egyidejűleg a harckocsik javításán a hadsereg egységeinél valamint a wünsdorfi javítóüzemben, ahol 1988-ban 12 T-80-as esett át nagyjavításon.
 
M

molnibalage

Guest
Nekem a számok nem állnak össze. Ha összeadom a hadosztályok harckocsijait az eléggé eltér az összesítéstől.
Valami nagyon furcsa hiba.
Mert, 3990 + 2256 = 6246 összeg stimmel darabra azzal, amit az T-64A/B oszlop egyes értékeinek összeadásából jön.
A T-80 oszlop összege meg 838.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 479
84 564
113
Ez a táblázat akkor lenne még igazán szép, ha leírnánk,hogy az adott egységben és alegységben mennyi harckocsinak kéne lennie hivatalosan. Tehát a harckocsi ezredek zászlóaljaiban 31 harckocsi volt, de a gépesített lövészezredek harckocsi zászlóaljaiban már 40db harckocsival kell számolnunk.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
No sikerült megtalálnom az eredeti forrását* a fenti táblázatnak, el voltak csúszva az oszlopok.
:D

Átírtam az adatokat (remélem nem írtam el...):

GSFG.jpg


*В.И. Феськов, В.И. Голиков, К. А. Калашников, С. А. Слугин - Вооруженные Силы СССР после Второй мировой войны: от Красной Армии к Советской (часть 1: Сухопутные войска)
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 591
18 590
113
Biztos volt mér róla szó, bocsi, a gumibetétes lánctalpat maguknak csinálták hozzájuk, vagy az oroszoktól vettek?