1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Tengeri incidensek és balesetek

Diskurzus a(z) 'Egyéb haditengerészettel kapcsolatos témák' témában - Tcat által indítva @ 2014. március 3..

  1. sirdavegd

    sirdavegd Well-Known Member

    Ó, úgy magához szívja mint állat. Ezt még kajakos oktatás során is tanította az öreg.
    - Nem megyünk nagy hajó közelébe kicsivel, mert beszippant.
    - Nem megyünk el álló hajó mellett sem folyó vízben kishajóval, mert maga alá szippant (egyszer vittem ki újoncokat, csajszi rákérdez, hogy de miért. Erre egy jókora ágat szoppantott be maga alá az uszály - menten megértette).
    - Ha áramlással szembe fordított orral állunk be egy úszómű mellé és csak egyenesen evezünk (kompenzálva az áramlást), akkor is közeledni fogunk hozzá (így lehet szépen kikötni).
    És ezek még csak édesvízi, azon belül is folyóvízi szabályok voltak, hullámos vízi jártasságom sajnos még nincs, pedig igény az lenne rá... (itt max motorcsónak meg tolóhajó-hullámok vannak, ami persze tudja vicces helyekre rakni az embert, ha nem vigyáz :D )
    Szóval ezt a kisebbik hajó kormányosa rontotta el nem kicsit.
     
    fishbed, fip7, blitzkrieg and 3 others like this.
  2. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Azért nagyban is "mókás" lehet ez - gondolok itt a tengeri utántöltére. A Venturi hatás miatt ott sem egészséges, ha túl közel kerül az ellátóhajó és a kuncsaft.
     
    endre and sirdavegd like this.
  3. sirdavegd

    sirdavegd Well-Known Member

    Vízben pont ez a szép, hogy mindenféle méretben fennállnak ezek a dolgok. Csak az emberi hajtású bigyóknál hatványozottan kell erre figyelni. De a fenti fregattos példa meg a nagy teherhajó vs járőrhajós példa is szépen mutatja, hogy a fizika ott is működik. Utántöltésnél nem véletlenül vannak jóó messzire egymástól:
    [​IMG]
    Ennél csak a "magad alá szívod a lapátot" című hiba a gázabb: tökéletes szélcsendben, nyugodt vizen sikerült portya kajakban (V-aljú) az életemben először használt wing-lapáttal (nem lapos a profilja hanem aszimmetrikusan homorú) úgy evezni, hogy hátra húztam a hajó farához teljesen bemerítve a vízbe. Ez után egy gyors B+ keretében befordultam a vízbe és mászhattam ki a térdig érő iszapba hajót vízteleníteni :-D Az ilyesmit el lehetne azzal hárítani, ha a víz tetején csapdosva rángatnám előre-hátra a lapátot, de nincs az az ég, hogy ilyen gyorsan kirántsd a vízből, ha már maga alá szívta. Havernak egy felverseny hajót sikerült így megrepesztenie (mondjuk ott segített neki egy fa is).
    Motoros hajóknak ebből a szempontból azért komoly előnyeik vannak.
     
  4. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Nem hiszem hogy ne tudott volna erről a veszélyről. Közel parancsolták, szerintem ennyi belefért még a kapitánynak.
     
  5. ximix

    ximix New Member

    Azért nem eszik olyan forrón a Mását :)

     
  6. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Azért ebben az egymásnak megyünk témában az ázsiaiak az igazán gyakorlott profik :) A Kelet-Kínai-tengeren, illetve a Dél-Kínai-tengeren lévő, vitatott hovatartozású területekből adó feszültségek miatt.

    Ez, ha jól emlékszem egy 2012-es eset. A japán parti őrség 2 hajója azt követően kapta harapófogóba a kínai hajót, miután nem sikerült megakadályozniuk, hogy az kínai aktivistákat tegyen partra a japánhoz fennhatóság alá tartozó Szenkaku-szigeteknél.


    Itt meg egy kínai halászhajó gondol egyet és fordul rá a japán parti őrség egy hajójára:


    Ezen pedig egy vietnami hajó tolja meg a kínai parti őrség egy hajóját
    [​IMG]
     
  7. boki

    boki Well-Known Member

    Megérkezett a Jantar a helyszínre
    [​IMG]

    Jantar kutató-mentő hajó
    [​IMG]
     
    notaricon, fishbed and fip7 like this.
  8. boki

    boki Well-Known Member

    Oroszok, amerikaik,britek együtt keresik a San Juant.
    [​IMG]
     
  9. aquarell

    aquarell Well-Known Member

    Az udvarban? :)
    Együtt biztos nem fognak semmit talàlni, nehogy a mâsik làssa, milyen módszereket alkalmaznak, gondolom.
     
    joker likes this.
  10. emel

    emel Well-Known Member

    Állítólag egy tragikus tengeri tömegkatasztrófa áldozatai után fognak kutatni, akkor meg mit vigyorognak ilyen boldogan ezek a barmok?!!
     
  11. Sharid

    Sharid Well-Known Member

  12. Sharid

    Sharid Well-Known Member

  13. Sharid

    Sharid Well-Known Member

  14. Sharid

    Sharid Well-Known Member

  15. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor



    Szingapúri kormányzati szerv jelentése a John S. McCain múlt nyári ütközéséről. Ez alapján szépen befordultak a tanker elé.
    Mivel a romboló AIS transzpondere nem volt bekapcsolva az útvonala GPS és egyéb rögzített adatok alapján lett kalkulálva.
     
    svajcibeka, fip7, fishbed and 2 others like this.
  16. wankel

    wankel Well-Known Member

  17. emel

    emel Well-Known Member

    Azt nem értem, hogy legalább miért nem dudált a hajó, hogy ha valaki otthon van az nézzen már ki és meneküljön ki a házból, ha már nem tudja elkerülni az ütközést?!! Együtt rúgott be a vezénylő tiszt meg a kormányos is?!!
     
    endre likes this.
  18. wankel

    wankel Well-Known Member

  19. aquarell

    aquarell Well-Known Member

    A dudàja is elromlott.
     
    endre likes this.
  20. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ha dudál arrébb megy a ház?
     

Ezen oldal megosztása