M
molnibalage
Guest
Nagyon ritkán nem bír el egy-két szóval. Én már szerb geológiai szöveget is tettem át vele angolra. Mindennel boldogult.Háááát, azért azt angolnak nem nevezné senki, akinek az az anyanyelve vagy huzamosabb ideje kint él.
Aranyos hogy amikor egy szóval nem boldogul, akkor betolja oroszul, latin betűs átirattal.
Sok katonai szakkifejezés ilyen, néha komplett mondatokkal se boldogul, ha sok az ismeretlen szó.
Mondjuk a nagyját érti az, aki konyít a témához valamit.
Semmilyen szinten nem veszélyezteti. A pályák nagy része nem is arra megy illetve a rakéták mennyisége olyan röhejesen kevés, hogy gyakorlati haszna 0 ezekenek egy korlátozott atomháborúban is nemhogy egy totálisban...molni, nem azt írtam, hogy SLBM -ek ellen! Hanem azt, hogy az ICBM, SLBM alapokon nyugvó fő atomütőerőt veszélyezteti az USA ABM rendszere.
Ez a kijelentés semmilyen szitnen nem állja meg a helyét...Ha tetszik, veszélyezteti az orosz szemszögből most meglévő kb. egyensúlyi csapásmérő képességet, és a kölcsönös elrettentés állapotát.
Ami azért vicces, mert messze ez a legsebezhetőbb nuki platform. Maga a Tu-160 szétlőhető a földön és a CM lassú és lelőhető, ha sejtésed van arról, hogy hol keresd. Egy ABM elfogó pályán kívüli ICBM-nek legfeljebb integetni tudsz...Ezért az oroszok elmentek a "cirkálórakéták" irányába, nagyobb szerepet szánnak azoknak az eddigiekhez képest.
Ha a CM-et hagyományos fejelle nem tekinted PGM-nek, akkor ez igaz.Nagyon kevés van belőle, és ezt a keveset nem teszik kockára és nem amortizálják feleslegesen nem-nukleáris feladatkörben. Ezért se tették alkalmassá hagyományos és PGM fegyverzet hordozására. Ha a kilencvenes években csóróság is volt, ma azért bőven lenne pénz a mindössze 16 gép átalakítására. Mégse tették, még a legutóbbi modernizálás során se.
Ez ebben a formában totális téveszme. A gép elsőként kapta meg a JDAM integrációt, azzal repültek bevetéseket. Mikor elfogyott a JDAM le is álltak a bevetések.A B-2-es alakulat pilótái fajlagosan bazi sokat szimulátoroznak a tényleges repülésekhez viszonyítva, ők így spórolnak a repült órákkal, hogy csökkentsék az elhasználódást. Csak akkor vetik be ha nagyon muszáj, a jugók elleni nagyjából 600 bevetés tulajdonképpen teszt volt, illetve meg akarták mutatni, hogy nem a semmire költöttek el gépenként 2 milliárdot.
Akkor is tolták a kiképző és gyakorló repüléseket, nem értem, hogy ez a "rámpán pihenve" gondolat honnan származik...Van forrásod a repórákról? A jenkiknél minden van, csak nem "rámpán pihenés". Lásd F-15 repóra átlagokat az F-15 topikban. Semmi oka nincs annak, hogy miért ne repültek volna a B-52H-val, mikor SV alatt is repültek velük...A balesetben elhagyott atombombák és a ballisztikus rakéták megjelenése miatt a levegőben járőröző készültséget is megszüntették, így a H változatú gépek többsége a rámpán pihenve vészelte át a hidegháborút.
Itt a teljes repórákat látod, saccolni lehetne átlagosan az éppen szolgálatban álló gépekkel.
http://www.safety.af.mil/Portals/71/documents/Aviation/Aircraft Statistics/B-52.pdf
A FAB-1500 hordozható volt a Szu-24 által.Az oroszoknál a Tu-22M3 az igazi mindenes öszvér, de PGM képessége annak sincs.
Itt is látszik hogy az oroszoknál más a doktrína: ők a hagyományos bombázó képességet arra használták Afganisztánban, hogy olyan nagy tömegű bombákat dobjanak, amire a harcászati típusok nem képesek. A Tu-16 és Tu-22M a bevetések nagy részében FAB-1500/3000/5000 és 9000 bombákkal repülték, míg az amerikaiak szőnyegbombázást hajtottak végre nagy számú de kisebb tömegű bombákkal (Mk82, M117) Vietnámban. Az amerikai bombázó doktrína az utóbbi években a tömeges PGM kapacitás és a JASSM-szerű nem-nuki standoff képesség kiépítésére koncentrál, az oroszok viszont nem igazán mozdulnak ebbe az irányba.
Bőven elég az USA összes nagyobb városában a civilizáció felszámolásához...A VOJEVODA-ból (Nagyfejedelem) mindossze 46 (46x10 fej)darab van rendszerben.
Apró hiba az összehasonlításban, hogy a B-1B-nek nincs nuki feladatköre és a B-52H-k közül sem mindet használják erre. A B-2A elvileg ma is nuki.Ha csak a B1-B és a B2 számát nézem ami kb 83 darab azaz kb 5x tobb mint az oroszoknál lévo Tu-160 száma. (most nem számoltam ide a B-52 és a Tu-95MSz-t- kb egyforma a számuk)
Ami, ha nuki platfrom mennyiséget nézzük, akkor nagyobb, mint az USA-é. Ha csak nuki csapásérőnek használják, akkor nettó hülyeség az egész. A hidegháború legzordabb óriában volt 100 db B-1B papíron.Na most, ha megépítik a tervezett 50 darab Tu-160M2-ot akkor is csak 66 darab lesz belole.
Nem, totális ostobaság. Félelemtes, hogy McNamara korszak óta megtanult dolgokat elfelejtik. A MAD alapja szükséges szintű a MAD fenntatása az elrettentésre való azonos képeség megőrzése. A MAD nem lesz jobb attól, mert 1500 helyett 15 ezer atomfegyvered van. Ha szemét akarnék lenni, akkor mondanám, hogy hurrá, előre, és az oroszok megint fegyverkezzék magukat halálra totál feleslegesen és zuhanjon össze megint az ország... Rohadtul nem oszt és nem szoroz, hogy lesz-e új Tu-160, senki nem olyan hülye, hogy atomhábroúba kezdjen az oroszokkal.Viszont, ha figyelembe vesszuk Trump kijelentését, hogy novelni kívánja a nukleáris fegyverek számát és felmondani a Start III-at - teljesen logikus az orosz dontés a Tu-160M2 újragyártására.
Így már halvány értelme van. Apró hiba, hogy ekkora mennyiség középhatalmak ellen overkill, az USA ellen meg úgyis elégtelen, amire meg készülni is felesleges.A másik dolog pedig az, hogy a Tu-160M2 nem csak atomtoltethordozó szerepkorben lesz alkalmazva, hanem az új orosz katonai doktrína szerint kiemelt prioritás a precíziós fegyverek fejlesztése-gyártása(RR,rakéták, bombák)
Na, de pont erről beszélek. Minek Tu-160? Én inkább fegyverezném át a szárazföldi erőket légvédelmét vagy harckocsizó egységeit, kapjanak olyan fajlagosan olcsóbb eszközket, amik a harcértéket javítják. Pl. data link kapcsolatot, stb.A Tu-160M2 gyártásának újraindítása még mindig sokkal olcsóbb mint egy új program-projekt fejlesztése a 0-ról, figyelembe véve az orosz gazdasági lehetoségeket.
A koncepció elavult. Építesz egy rohat nagy bombázót, ami képes M2.0-ra is. Ehhez a világ legerősebb és legnagyobb kétármú utánágetős hajtóműve kell és variaszárny, ami strukturális és karbantartás szempontjából horror. Ezek sok pénzben kerülnek mikor az általuk nyújtott harcászati előnyök száma ma gyakorlatilag a 0-val egyenértékűek. Egy szubszonikus stealth gépbe nem kell utánégetős hajtómű, nem kell variaszárny...Miért elavult szar?
Ez kb. olyna, mint az A-7E, vagy A-6E TRAM vs F/A-18. Szép, szép, hogy a Hornet multirole, csak a korábbi két gép hatósugara nagyobb és töredék áron repültek. A US Navy az A-6E óta siratja a 600 nm-os csapásmérő képességet... A fenti két gép kicsit korszerűsítve az iraki és afganisztáni hadműveletekben töredék áron látta el volna a feladatokat...
Ha tényleg lesz PAK-DA, akkor semmi értelme a Tu-160 gyártás újraindításnak. Akkor annyi új fődarab gyártása kellene csak, amivel áthidalják a Tu-160 --> PAK-DA átmenetet. Az RAAF is ezt csinálta az F-111 gépeivel, használt, de megkímélt állapotú szárnyakat vettek az AMARC/AMARG-ból 2000-es évek elején. Itt nincs miről venni, gyártani kell.