2. Ki a jófene állította azt, hogy a szovjetek csak a NATO-t hülyítették hazánkban? Írtam én olyat, hogy idehaza a tárolókban nem volt atomfegyver?! Hol írtam ilyet?
Úgy látom, hogy te most nem tudsz érdemben vitatkozni velem, ha folyton másról kezdesz beszélni.
Sorold fel nekem ide az 1955 és 1965 között a Tu-95-ös és Mjasziscsev M4-eshez rendszeresített nukleáris légibomba típusokat.
Vagy az szovjet/orosz repüléstörténetet kéne jobban ismerned, vagy értened kéne azt, amit leírtam. De inkább mindkettő.
1. Nem voltak érdemi mennyiségben sem szabadesésű nukleáris légibombák a Tu-95A/MA gépekhez, se maguk a Tu-95A/MA gépek nem voltak érdemi ideig hadrendben. Az M4-esek (3M) meg pláne.
A hatvanas évek elején a legyártott nukleáris robbanótöltetek legnagyobb hányada rakéta harcirész volt. Hruscsov 64-ig sokkal kevesebb nukleáris töltettel rendelkezett, mint az USA. Utána Brezsnyev már rágyorsított, de szinte kizárólag rakéta harcirész, mélytengeri akna és harcászati légibomba formájában.
1. Nem voltak érdemi mennyiségben sem szabadesésű nukleáris légibombák a Tu-95A/MA gépekhez, se maguk a Tu-95A/MA gépek nem voltak érdemi ideig hadrendben. Az M4-esek (3M) meg pláne.
Ne keverjünk két típust, mer szegény Mjasziscsev évekig a Gulágról álmodott mire a 2M után a 3M megszületett...
![]()
A 2M tervezői számú, M-4 -es gyártmány, ami nyugaton Bison-A néven futott.
A 3M tervezői számú, M-6 -os gyártmány, ami nyugaton Bison-B néven futott.
![]()
Szerinted a 3M (Bison-B) meddig volt hadrendben a következő alakulatoknál?
201. nehéz bombázó hadosztály,
1096. nehézbombázó ezred 3M (Bison-B) bombázókkal, Engels
1230. nehézbombázó ezred 3M (Bison-B) bombázókkal, Engels
73. nehéz bombázó hadosztály,
40. nehézbombázó ezred 3M (Bison-B) bombázókkal, Ukrainka
79. nehézbombázó ezred 3M (Bison-B) bombázókkal, Ukrainka
De már a 60-as évek eleje-közepén át lettek alakítva tankernak.
Annyi korrekció, hogy a Mikulin RD-3-nak volt kb 75kN fékpadi tolóereje a kezdeti időkben. A Mikulin RD-3M-nek, ami új jelöléssel az AM-3 lett, 85kN, illetve 91-93kN fékpadi tolóereje lett.
A Mjasziscsev 3M család Dobrinyin VD-7-ese viszon 105kN tolóerővel bírt, illetve a megépült (átépítéssel) két VM-T Atlant kapott négy-négy VD-7M hajtóművet 135kN tolóerővel.
A Mjasziscsev 3MSz és 3MN gépekből is tankert csináltak, 3MSz-2 és 3MN-2 jelöléssel.
)Az igazi Tu-95 rajongók számára a legyártott példányok felsorolása...
... jó böngészést.
![]()
![]()
![]()
1, Vajh miért szerepelne a 3M típus az egyezményben, ha szerinted már 71-ben utántöltővé alakították őket (nem alakították őket, csak kevered az M-4 -el), hiszen több Tu-95MSz állhatott volna rendszerbe helyettük.
2, Strategic Weapons sorok Tu-95/3M szerint bizony gravitációs ejtésű hidrogén bomba számok láthatóak az egyezményben. (90-ben kivonva az utolsó)
3, Korábban hivatkoztál a Tu-95A/MA típusra, ami sem az én széria szám felsorolásomban nem szerepel, sem a hivatalos SALT egyezmény mellékletében.
Ha ismerteted mikor gyártották a Tu-95A/MA típust, és mely széria számok alatt akkor könnyebben hinnék az APA-ban is.
(meg jelenthetné a SALT szovjet megszegését is)
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..