Űrkutatás

"Óriási győzelem": kudarccal végződött az első 3D nyomtatással készített rakéta kilövése
Forrás: https://kuruc.info/r/4/256754/
To be fair;
We successfully made it through Max-Q, the highest stress state on our printed structures. This is the biggest proof point for our novel additive manufacturing approach. Today is a huge win, with many historic firsts. We also progressed through Main Engine Cutoff and Stage Separation.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A jelek szerint a Gáz Generator adta meg magát, vagyis abban igazuk van, hogy a 3D nyomtatásra alapozott technológia működik. Csak pehhükre egy másik alkatrész nem.működött megfelelően.
 
To be fair;
We successfully made it through Max-Q, the highest stress state on our printed structures. This is the biggest proof point for our novel additive manufacturing approach. Today is a huge win, with many historic firsts. We also progressed through Main Engine Cutoff and Stage Separation.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A jelek szerint a Gáz Generator adta meg magát, vagyis abban igazuk van, hogy a 3D nyomtatásra alapozott technológia működik. Csak pehhükre egy másik alkatrész nem.működött megfelelően.
Mármint a COPV-ot nyomtatják, a rakétahajtóművet (gázgenerátort) nem?
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby
Egy jútúb videóban láttam egy ilyen céget, nem tudom ez volt-e, ami 3D nyomtatásnak hazudott sima TIG hegesztővel, egy forgó állvánnyal és a hegesztőfejet taró robotkarral készített ilyeneket. Amit akkor sem értettem, hogy mi a fasznak. Magát a tartályt vagy legalábbis nagy részét egy lemezből meg lehetne hajlítani huszad áron úgy, hogy homogén hengerelt anyag és egy darab hegesztés van csak rajta hosszirányban. Ehelyett hegesztővel felépítik azt a részt is, tiszta rücsök az egész, aminek a fala annyira erős, mint a legvékonyabb része, és annyira nehéz, mint amennyire a vastagabb részek nehezítik.
 
Mármint a COPV-ot nyomtatják, a rakétahajtóművet (gázgenerátort) nem?
A hajtómű is nyomtatott, de azt nem tudom, hogy a gàzgenerátorral mi a helyzet. Most úgy tűnik nem azzal, hanem a gyújtással lehetett gond..
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Egy jútúb videóban láttam egy ilyen céget, nem tudom ez volt-e, ami 3D nyomtatásnak hazudott sima TIG hegesztővel, egy forgó állvánnyal és a hegesztőfejet taró robotkarral készített ilyeneket. Amit akkor sem értettem, hogy mi a fasznak. Magát a tartályt vagy legalábbis nagy részét egy lemezből meg lehetne hajlítani huszad áron úgy, hogy homogén hengerelt anyag és egy darab hegesztés van csak rajta hosszirányban. Ehelyett hegesztővel felépítik azt a részt is, tiszta rücsök az egész, aminek a fala annyira erős, mint a legvékonyabb része, és annyira nehéz, mint amennyire a vastagabb részek nehezítik.
Nem igazán értek hozzá, de ha egy lemezt kiöntenek/nyomtatnak az gyengébb lesz, mintha homogén acéldarabból hengerelnék(kovácsolnák). Most hogy a hegesztés mit gyengít rajta, azt nem tudom.
 
Érdekes videó a fekete lyukakról:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
"a felső határán van annak, hogy mekkorák lehetnek elméletileg a fekete lyukak. Ezért rendkívül izgalmas felfedezés. "

 
Áttérés a szállítószalagos gyártásra: a "Szfera" projekt műholdai

A Roszkozmosz vezetője, Jurij Boriszov ellátogatott a RESHETNYEV céghez, ahol megismerkedett a müholdak gyártásával és megbeszélést tartott.

Jurij Boriszovnak bemutatták a "Szfera" részét képező Marathon-IoT adatátviteli rendszer műholdjainak összeszerelésére és tesztelésére szolgáló gyártósort.

A gyártósor 2023-2024-es szakaszos üzembe helyezése az első lépés annak a stratégiai feladatnak a megoldásában, hogy a rakéta- és űripar átálljon a szállítószalagos műholdak gyártására.

Ez lehetővé teszi a teljesítményük többszörös növelését - egy Marathon-osztályú eszközt két nap alatt.

Az első kísérleti "Marathon" 2023 végén hagyja el a gyártósort.

A RESHETNYEV cég több szállítószalag létrehozását tervezi különböző osztályúmüholdak összeszereléséhez és teszteléséhez.

 
Nem igazán értek hozzá, de ha egy lemezt kiöntenek/nyomtatnak az gyengébb lesz, mintha homogén acéldarabból hengerelnék(kovácsolnák). Most hogy a hegesztés mit gyengít rajta, azt nem tudom.
Nem! Az űriparban mostanában óriási boom van ezen területen is.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
Nem! Az űriparban mostanában óriási boom van ezen területen is.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Mondom, nem értek hozzá.
Csak abból indulok ki, hogy a kovácsolt vas erősebb, min az öntött ugyanabban az összetételben.
A 3D nyomtatás meg buzzworld, mint a zöldülés, van ahol jó, van ahol kevéssé.
 
Indiai mini űrsikló repülési/landolás teszt;
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Szemre rohadt magas a leszálló sebesség, mintha az orrfutó meg is sínylené a dolgot..


A kínai Space Pioneer sikeresen elindította a Tianlong 1 rakétáját, amivel az első olyan magánvállalat, amelyik első nekifutasra sikeresen állitott pályára folyékony hajtóanyagú rakétát.
A cég alig 5 éve letezik, és saját hajtóműveket fejlesztettek ki...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Artemis II crew:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
"A legénység a NASA Astronauts Reid Wiseman, Victor Glover és Christina Koch, valamint a kanadai Űrügynökség űrhajósa, Jeremy Hansen. Ez a négy űrhajós a Hold körül repül és vissza az első legénységi Artemis küldetés fedélzetére, amelyet 2024-re terveztek elindítani."


 
"A csillagászok két új fekete lyukat fedeztek fel, amelyek a legközelebb állnak a Földhöz, és olyasmit is képviselnek, amit a csillagászok még soha nem láttak.

A Gaia BH1 és Gaia BH2 jelű fekete lyukakat az Európai Űrügynökség (ESA) Gaia űrszondája által gyűjtött adatokban fedezték fel.

A Gaia BH1 mindössze 1560 fényévnyire található a Földtől az Ophiuchus csillagkép irányában, míg a Gaia BH2 3800 fényévre található a Centaurus csillagképben. Kozmikus értelemben mindkét fekete lyuk a Föld hátsó udvarában található."