Ambíciózus! Mondjuk nem találtam infót mivel indítanák.Az AYAP 1 űrhajót, amelyet a Török Űrügynökség Legkésőbb 2024-ben tervez Hold körüli pályára állítani, most először mutatták be részletesen.
![]()
most mivan, tényleg meghalt na
A szomorú tényen nem változtat az, hogy minimális humor volt az elsőben.Azon röhögünk, hogy minden hülye atlantista szöveget benyelsz... Ha ezt a második twittert posztoltad volna csak, kaptad volna mástól is a like-okat.
Ambíciózus! Mondjuk nem találtam infót mivel indítanák.
Ahogy làtom, spórolós pálya manőverekkel terveznek. Hajrá!
![]()
Basszus ez a videó 2013-as! a program már fut egy ideje!
Ki tetszett hagyni a Bezos bandáját (Blue Origin) az Új Glenn-el meg az ULA-t a Vulcannal, Valószínűleg a Vulcan repül először, megkapják az elkészült BE 4 hajtóműveket.Sikeresen küldetésen van túl az európai Ariane 5 hordozórakéta;
Érdemes megfigyelni, hogy erről is van pár hővédő panel ami tervezetten az indításkor lepotyog;
![]()
![]()
Három cég verseng az első metánnal sikeres küldetést teljesítő rakéta címért. Ez a SpaceX Starship, A Relativity 3D nyomtatott Terran R rakétája es a kínai LandSpace magancég Zhuque-2 rakétája, amely ma probalta elhóditani a címet, de küldetés +300 másodperce környéken anomália lápett fel, így nem érte el a pályát, és a fedélzeten vitt 14 műhold odaveszett.
A jármű papíron 6000 kg terhet képes alacsony 200 km-es pályára, vagy 4000 kg-ot napszinkron pályára allitani.
A "CZ-2C osztályú" rakétát négy TQ-12 80 t tolóerejű (Tianque-12) motor hajtja. A 2. Fokozatot egyetlen TQ-12 hajtómű, nagyobb fúvókával és négy TQ-11 Vernier fúvókával, (ezek felelnek a fokozat irányítását.
![]()
A kissé szokatlan repülési profil szerint a második fokozat csak egy darabig üzemel a főhajtóművel, majd leáll és csak a 4 Vernier fúvóka végzi el a pontos pályára állást. A hiba a jelek szerint valahol itt következett be.

Vagy egy Dragont.Elgondolkodtam ezen a szivárgáson....
Remélem nem jönnek megint valami szabotázs elmélettel.
Nem hiányzik, hogy elmérgesedjen a viszony emiatt.
Inkább szívesebben látnám, hogy összerántja a társaságot a probléma!
Ha a sérülés javítható, azt egy gyors Progressz inditással megoldjhatják, szerintem. De addig nem lesz elegendő menekülő férőhely a legénységnek.
Ha javithatatlannak bizonyul, akkor egy üres Szojúzt fog kelleni felküldeni.
Akarhogy is van/lesz, bizom benne, hogy összefogással, együttműködéssel megoldják a helyzetet az "űrmeghódíccsa" /by gacsat/ szellemében!![]()
Utasként teljesen. 4 személyes, a Szojuz meg 3, szóval mehet vele egy pilóta. Egyébként ketten vagy hárman repültek ezzel a beteg madárkával?A logikus az lenne, hogy az indul, amelyiket hamarabb felkészítik!
Az persze kérdés, hogy a oroszok mennyire vannak felkészítve egy Dragonos utazásra.
Két orosz és egy aUtasként teljesen. 4 személyes, a Szojuz meg 3, szóval mehet vele egy pilóta. Egyébként ketten vagy hárman repültek ezzel a beteg madárkával?
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..