Bevallom, az első gondolatom az volt, hogy az amerikaiak, nyilván méregdrágán fejleszthettek ki egy, az amúgy rendelkezésükre álló műszertől egy könnyebbet/"űrkompatibilist".
Közben megkerestem a felvételt is. Könnyen leolvasható a márkajelzés. Ahogy mondod, egy kommersz tucatárú.Bevallom, az első gondolatom az volt, hogy az amerikaiak, nyilván méregdrágán fejleszthettek ki egy, az amúgy rendelkezésükre álló műszertől egy könnyebbet/"űrkompatibilist".
De ne legyünk igazságtalanok:
A kínaiak mostanában valahol az USA hetvenes évekbeli űrprogramját valósítják meg; Hold program, űrállomás.
De a Holdra szálláshoz minden gramm teherért meg kellett küzdeni úgy, hogy a műszerek jó része elektromechanikus voltak, de a tisztán elektronikusak sem voltak sem pehelykönnyűek (pl. képernyők), sem annyira univerzálisak, mint ma.
Azóta sokat fejlődtek a rakéták is, a rendszerek súlyát, tudását sem lehet összehasonlítani.
Már láthatóan belefér és megfelel a kommersz tucatáru is. Nem semmi.
Tucat termék? Lehet, de miért lenne kommersz, csak azért mert relatív olcsó? Kipróbált megbízható cucc.Közben megkerestem a felvételt is. Könnyen leolvasható a márkajelzés. Ahogy mondod, egy kommersz tucatárú.
Nem fikáztam, csagy ilyesmi, csak vicces volt, hogy egy "olcsó" multimetert láttam ott.Tucat termék? Lehet, de miért lenne kommersz, csak azért mert relatív olcsó? Kipróbált megbízható cucc.
Egyébként az ISS-en is az összes laptop, tablet fényképezőgép/kamera is átlagos kereskedelmi példány.
A legutóbbi Artemis Hold missziónál az Orion kapszulában például egy Apple tabletet használtak Alexa hangfelismerő rendszerrel technológiai demonstrátor céllal.
Az IMECE nagyfelbontású hírszerző műholdjához kifejlesztett kamerát, amelyet 2023-ban terveznek felbocsátani, már exportálták Pakisztánba. Meg vagyok döbbenve.


 
	 
					
				 t.me
						
					
					t.me
				 
					
				 www.origo.hu
						
					
					www.origo.hu
				 
	 
	 
					
				
 
	 
	 
					
				 t.me
						
					
					t.me
				Érdekes , hogy az Europa Clipper meg jövő októberben indul csak, és mégis korábban ér oda.Úton..
És már csak úgy 10évet kell várni..
Bajkonurnál ugye vannak a tevék, Florida Cape-nél denevér meg béka, Francia Gianában az űrkikötő közvetlen közelében pedig lajhárokba botlik az ember...


Hétfőn Starship tesztrepülés!!
 
					
				 www.youtube.com
						
					
					www.youtube.com
				Részben biztos. Eredetileg kevesebb mint 3év lett volna az útja direkt a Jupiterhez mivel SLS-el indították volna. Csak ugye a Falcon Heavy vagy 2milliárd dollárral olcsóbb. Így lett 5.5év az út.Érdekes , hogy az Europa Clipper meg jövő októberben indul csak, és mégis korábban ér oda.
Lehet, hogy azért, mert Falcon Heavyvel megy fel?
Azt lehet tudni, hogy milyen deltaV-re képes az Ariane5 a Falcon Heavy-hez képest?Részben biztos. Eredetileg kevesebb mint 3év lett volna az útja direkt a Jupiterhez mivel SLS-el indították volna. Csak ugye a Falcon Heavy vagy 2milliárd dollárral olcsóbb. Így lett 5.5év az út.
Részben viszont ahogy elnézem a választott pálya miatt is van. Ugyanis amíg a Juice pályára áll a Ganümédész körül, így spórolni kellett a manőverhez delta-v az odauton, ezért a takarékosabb több gavizációs lökést tartalmazó út. A Clipper ezzel szembe nagyon eliptikus pályára áll a Jupiter körül, és 44 Flyby-átrepülést végez az Európa felett, végig Jupiter pályán maradva.
A Falcon Heavy valamivel potensebb mint az Ariane5 de azt meg a Guanai indító állása az egyenlítő közelsége segíti. Szóval nincs jelentős különbség a két hordozó között. Ez abból is látható, hogy mindkét űrhajó tömege 2.5t +3.5t üzemanyag= 6t vagyis a Juice ugyanannyi üzemanyaggal kell gazdálkodjon, komplexebb manőverekhez.
Nehéz autóskártya szerűen összehasonlítani a kettőt. A Delta-V se egy exzakt szám, pláne egy több fokozatú rakétánál, mert nem lehet simán összeadni a fokozatokat, hiszen a tömeggel mindíg kalkulálni kell. Aztán meg a Falcon Heavy-nek van vagy 3 féle verziója. Teljesen visszatérő, részben visszatérő(középső Booster kuka) meg full "eldobandó" válltozata. Szóval tudja a fene. Ezért van, hogy inkább az adott pályához tartozó hasznos teher tömegét adják meg, a rakéta képességeként..Azt lehet tudni, hogy milyen deltaV-re képes az Ariane5 a Falcon Heavy-hez képest?
Inkább csak kettő, bar a középső gyorsítót egyszer majdnem visszanyerték.Nehéz autóskártya szerűen összehasonlítani a kettőt. A Delta-V se egy exzakt szám, pláne egy több fokozatú rakétánál, mert nem lehet simán összeadni a fokozatokat, hiszen a tömeggel mindíg kalkulálni kell. Aztán meg a Falcon Heavy-nek van vagy 3 féle verziója. Teljesen visszatérő, részben visszatérő(középső Booster kuka) meg full "eldobandó" válltozata. Szóval tudja a fene. Ezért van, hogy inkább az adott pályához tartozó hasznos teher tömegét adják meg, a rakéta képességeként..
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..
