Űrkutatás

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
NASA SLS gyártása
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Starship Highlights;
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A szeparáció sikerült.
De a visszatérés a Booster és a hajó esetében is kudarc. A Booster landing Burn se sikerült, ráadásúl nekem úgy tűnt magával az orientációval is komoly gondok voltak annyira dülöngèlt.

Ami a hajót illeti a re-entry burn se volt teljes a visszatérés nem tűnt kontrolláltnak. Bár mozgatta a szárnyait nem úgy tűnt, hogy irányítás alatt lett volna.

De biztos "sok hasznos adatot gyűjtöttek"!


A kínaiak is elkönyveltek egy kudarcot. Náluk a Hosszú Menetelés 2C végfokozata nem működött.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


A japánok tegnapi kudarcárról pedig csak annyit, hogy a rakéta még így is kibocsátotta a műholdat!
IMG-20240314-185822.jpg

I Believe I Can Fly!
IMG-20240314-185818.jpg
 
"A Starship légkörbe lépése"

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
"A Starship légkörbe lépése"

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Öles léptekkel haladnak . még egy éve sem volt az első indítás.
 
Voyager 1-Új hírek
A NASA szerdán egy kedvező fejleményről számolt be a Voyager-1 űrszonda ügyében, amiről pár nappal ezelőtt még azt írtuk, hogy úgy tűnik: végleg elveszett adatgyűjtő berendezésként működni az emberiség számára. Az űrkutatási hivatal ugyanis közölte, hogy ismét értelmezhető adatokat kezdett el fogadni a szondától - de egyelőre rejtély számára, hogy miért, illetve miért romlott el az egyáltalán.

l-g.php

A NASA elmondása szerint a meglepő fejlemény még március 3-án következett be, amikor is sikerült a Voyager-1 felől egy, a korábbi, a több hónap óta tartó üzemzavar alatt küldött teljes zagyvaságtól eltérő adást venni. Bár ennek tartalma szintén nem követte a szondától elvárt formátumot, de a mérnököknek mégis sikerült dekódolniuk annak tartalmát, amiről kiderült, hogy egy választ képez egy, a szondának korábban kiküldött diagnosztikai parancsra.
Ebben - ha nem is a várt formában, de - ott található a Voyager-1 fedélzeti számítógépének teljes program- és memóriatartalma. A NASA szakemberei most azt tervezik, hogy összehasonlítják annak tartalmát egy, még a meghibásodás előtt lementett másolattal, hogy így jöjjenek rá, hogy mi okozhatta a szonda eddig végzetesnek tűnt meghibásodását, illetve, hogy miként is hozhatnák azt esetleg helyre.

Ha utóbbi nem is sikerül, de azt el tudják érni a tudósok, hogy hasonló válaszokat küldjön a Voyager-1 rendszeresen a Földre, már az is óriási előrelépést jelentene az eddigi állapotához képest. A szóban forgó memórialenyomatban ugyanis mérési adatok is vannak - ami azt jelenti, hogy ha korlátosan is, de továbbra is gyűjthetné az információkat a szonda űrbeli környezetéről az emberiség számára.
Mint korábban már megírtuk: a Voyager-1 jelenleg mintegy 24 milliárd kilométerre jár már a Földtől - az űr egy olyan régiójában, ami már kívül esik a Naprendszer határán, és ahonnan 22 és fél óra alatt érnek el a jelek a Földre.

Az már önmagában is csoda, hogy az eredetileg csak pár éves működésre tervezett szerkezet még most, 46 évvel fellövése után is képes bármire. De még jobb lenne, ha hasznos mérési adatokat szolgáltatna az űr ezen, kozmikus léptékben persze közeli, de emberi léptékkel így is felfoghatatlanul távoli régiójából, hogy meg tudjuk mi is van ottan.
l-g.php
 
Tudsz valamit a spacex pénzügyi helyzetéről? Én sajnos semmit. Szerintem nagy haladás a tavaly április közepi első start után, ez már a harmadik start volt és szerintem teljesen jól hozták az elvárásokat. Hatalmas műszaki tapasztalat halmozodhatatót fel.
Nem tudok semmit a cég anyagi helyzetéről és nem mondom, hogy nem haladna (lassan) a használható rakéta elkészítés felé. De állati nagy lemaraadásban vannak. Már rég Starshippel 'óccsón kéne a V2 Starlink holdakat pakolni az "égre" az eredeti tervek alapján. Na meg azt a levegőben elkapást is igazán elengedhetnék végre. Meg a lángterelő nélküli indítóállást. Szerintem.
 
Nem tudok semmit a cég anyagi helyzetéről és nem mondom, hogy nem haladna (lassan) a használható rakéta elkészítés felé. De állati nagy lemaraadásban vannak. Már rég Starshippel 'óccsón kéne a V2 Starlink holdakat pakolni az "égre" az eredeti tervek alapján. Na meg azt a levegőben elkapást is igazán elengedhetnék végre. Meg a lángterelő nélküli indítóállást. Szerintem.
Én is sok mindent másképp csinálnék . Pl fejlesztettem volna egy átmeneti fejlesztett típust a Falcoból, rakétákat felszereltem volna a raptor hajtóművekel....stb
 
Nem tudok semmit a cég anyagi helyzetéről és nem mondom, hogy nem haladna (lassan) a használható rakéta elkészítés felé. De állati nagy lemaraadásban vannak. Már rég Starshippel 'óccsón kéne a V2 Starlink holdakat pakolni az "égre" az eredeti tervek alapján. Na meg azt a levegőben elkapást is igazán elengedhetnék végre. Meg a lángterelő nélküli indítóállást. Szerintem.
Speciel a pálya eléréshez vannak a legközelebb. Orbitális energiát tekintve a mostani teszt kb ezt hozta.
A probléma nem is ez. Hanem az újrahasznosítás mint koncepció amit egyszerre visznek a boosterrel és a hajóval is. A mostani teszt érdemben csak a szeparációt tekintve előrelépés.
Csak néhány apróság;
  • A raptorok újra gyújtása javult de még problemás.
  • A hővédő kockák még potyognak bár kevésbé mint korábban.
  • A Booster landing fázis újragyújtás kudarc. A központi háromból kettő nem működött, ezt az oldalsó gyújtása nem tudta kompenzálni.
  • ugyancsak az orientációt végző trusterek működése, vagy nem elégséges, vagy hibás. Folyamatosan imbolygott a cucc.
  • A Booster 462m magasságban darabjaira esett. Miért is?
  • A Starship boost back burn nem volt teljes.
  • A hajó üzemanyag átöltes a head-tank -ból vagy ba (nem.tiszta szamomra ) nem sikerült.
  • A fokozat lekapcsolasa után egy pillanatig nem tudtak kontroll alatt tartani az egységet összevissza pörgött fejjel lefele
  • A tehertér ajtó nem működött megfelelően.
Lehet kihagytam valamit.

Szóval összegezve láthatóan egy 1! problémát sikerült megoldani (staging).
Nem biztos, hogy annyira meggyőző ez az ütem.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Én is sok mindent másképp csinálnék . Pl fejlesztettem volna egy átmeneti fejlesztett típust a Falcoból, rakétákat felszereltem volna a raptor hajtóművekel....stb
Én nem nyúltam volna az F9 boosterhét az úgy jó ahogy van. Helyette egy hozzátartozó második fokozatot amolyan mini straship-et fejlesztettem volna. Ott kipróbálható, tesztelhető lett volna a csempék, visszatérés.
Továbbá a nagy Starship Boosterrel kezdtem volna, (az F9-hez hasonloan) mert ha az ilyen stádiumba ér mint a mostani és van hozzá egy gagyományos "eldobható" második fokozat már érdemben dolgozhat. Vagyis nem csak égeti a pénzt. Így csináltak anno az Falconnal is. Ha a booster indítás fix, a "kis" Falcon9 hajó működik, akkor lehet kezdeni átültetni az ott szerzett tapasztalatot technológiát...