Speciel a pálya eléréshez vannak a legközelebb. Orbitális energiát tekintve a mostani teszt kb ezt hozta.
A probléma nem is ez. Hanem az újrahasznosítás mint koncepció amit egyszerre visznek a boosterrel és a hajóval is. A mostani teszt érdemben csak a szeparációt tekintve előrelépés.
Csak néhány apróság;
- A raptorok újra gyújtása javult de még problemás.
- A hővédő kockák még potyognak bár kevésbé mint korábban.
- A Booster landing fázis újragyújtás kudarc. A központi háromból kettő nem működött, ezt az oldalsó gyújtása nem tudta kompenzálni.
- ugyancsak az orientációt végző trusterek működése, vagy nem elégséges, vagy hibás. Folyamatosan imbolygott a cucc.
- A Booster 462m magasságban darabjaira esett. Miért is?
- A Starship boost back burn nem volt teljes.
- A hajó üzemanyag átöltes a head-tank -ból vagy ba (nem.tiszta szamomra ) nem sikerült.
- A fokozat lekapcsolasa után egy pillanatig nem tudtak kontroll alatt tartani az egységet összevissza pörgött fejjel lefele
- A tehertér ajtó nem működött megfelelően.
Lehet kihagytam valamit.
Szóval összegezve láthatóan egy 1! problémát sikerült megoldani (staging).
Nem biztos, hogy annyira meggyőző ez az ütem.
Én nem nyúltam volna az F9 boosterhét az úgy jó ahogy van. Helyette egy hozzátartozó második fokozatot amolyan mini straship-et fejlesztettem volna. Ott kipróbálható, tesztelhető lett volna a csempék, visszatérés.
Továbbá a nagy Starship Boosterrel kezdtem volna, (az F9-hez hasonloan) mert ha az ilyen stádiumba ér mint a mostani és van hozzá egy gagyományos "eldobható" második fokozat már érdemben dolgozhat. Vagyis nem csak égeti a pénzt. Így csináltak anno az Falconnal is. Ha a booster indítás fix, a "kis" Falcon9 hajó működik, akkor lehet kezdeni átültetni az ott szerzett tapasztalatot technológiát...