...én érteni vélem, hogy azért megy el rengeteg idő manapság minden élenjáró technikai eszköz fejlesztésénél, mert már a határoknál járunk, s nem a technológiák elején, amikor egy benzinmotoros kocsi egy átalakított hintó volt, egy repülőgép meg bútorasztalosok és bútorkárpitosok számára leadott érdekes megrendelés...
Mégis elgondolkoztató, hogy az ötvenes években pl. a MiG tervező iroda pár havonta(!) dobott össze és repült be egy-egy vadonatúj fejlesztésű szuperszonikus sárkányt (no meg dobott a kukába...)
Az űrhajózásban gyakorlatilag teljesen ismeretlen területre indultak a fejlesztők; csak sejtéseik lehettek az űrben várható viszonyokról; a kijutás aerodinamikai erőhatásai, vákuum, hőviszonyok, azok asszimetriája, mágneses ill. lehet teljesen ismeretlen erőhatások, a visszatérésről még nem is beszéltünk...
Szó nem volt fejlett szenzorokról, rádiótechnika..., adatátvitel...automatizálás...hagyjuk már...egy indexrelé megbízhatósága is esetleges volt...
Ami könnyebbség volt, az a társadalmak egészséges fatalizmusa, a tesztelők/hősök elvesztésének könnyebb elfogadása.
Nem volt ilyen médiahisztéria, mint ma.
No meg - ahogy ezt már máskor már megírtam más téma kapcsán - nem volt az sem, hogy mindenki hozzáfért volna médiaszerepléshez, még az is, aki a legelemibb információkkal sem rendelkezik egy téma kapcsán (Mint most én...). Szia Uram!
(Tegnap döbbentem rá, hogy egy diplomás(!) átlagember elektromos autóhoz való viszonya az, hogy nem szennyezi a környezetet, a töltése meg napelemről történik. Ennyi...)
Na szóval ma este bemondta
atévé (retekláb híradó, mindenkiben ott van valahol a perverzitás, nekem ez az), hogy a Starliner hét éves csúszásban van.
Úgy, hogy gyakorlatilag már nem kell feltalálni semmit, az elődök már mindennel megküzdöttek...
...elképzeltem az űrversenyt, hogy a Mercury űrhajó a Vosztokhoz képest hétéves késéssel szállt volna fel, a
zűrhajóst meg a már Voszhodon túl, de még azon is túl; már a Szojuz hozta volna vissza (még jó hogy nem a Szaljut 1-ről, bár ekkora csúszásokkal már lassan az az megtörténhetett volna...).
Még a CEO-t is kötél általi tarkónlövéssel díjazták volna, nemhogy részvényopciók lehívásának aktualizálásával.
Ahogy kollégám mondaná; vicc ez az egész...
Ui:
Ez nem csak a Starlinerről szól, mert ez a szenvedés megy az oroszoknál is, meg ez megy a repülőiparban is, de már az autóiparban is.