Kínai hajtómű fejlesztések

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 164
60 911
113
Butaság az egész. Két Al-31FN-t látunk, ezek a kínaiak számára készített AL-31F-ek, csak a megtévesztés végett "kályhaezüsttel" lefújták a külső lamellák közül a kilépő keresztmetszet felé eső sort.
Ezt ette meg sok nyugati okosember már az első prototípus óta, pedig akkor is látszott, hogy ezek AL-31F-ek, lemázolt fúvócsővel...

"WS-15 is much more powerful than AL-31F. The AL-31F’s nozzle has shrunk so that the speed of smoke is much higher than that of the WS-15 with nozzle not shrunk while they produce similar thrust for the J-20"

Ez a képaláírás a csúcs. A jobboldali hajtóművet alapra lehúzták, miközben mind a két hajtóművön megy a tüzelőanyag vészleengedés tesztje és az alapra lehúzott hajtóműnél (ami ilyenkor természeténél fogva átáll a maximális keresztmetszetre) azt ecsetelik, hogy ez egy nagyobb teljesítményű WS-15-ös...
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 265
13 646
113
De azért itt nem az ezüstös festékről van szó, hanem a "recékről"
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 164
60 911
113
Érdemes megnézni jobban.
Amúgy a cikk már eleve ott megy teljesen félre, hogy egy Block 42-es vagy 52-es F-16C-n használatos F100PW229-es jellegzetes karbon áramvonalazó lamelláit hozza fel példaként, csak nem értem, hogy miért.

Itt van egy metszetté alakított Al-31F, ahol a felső negyednél a belső sor áramvonalazó lamellákat eltávolították és csak a külső sort hagyták meg:
day9_034.JPG


Látható, hogy maga a fúvócső nincs megbontva, ami hiányos, az a külső áramvonalazó lamellasor. Hiányzik továbbá a hátsó, sűrűbb osztású áramvonalzó lamella sor is. Ami itt még megvan:
engine_02.jpg



Ezt a kínaiak meghagyták sötét fémszínűnek, pont, mint a WS-10-es (és nem a 15-ös) hátsó szekciójánál. De oly rafinált módon, hogy a "kályhaezüst" cakkosan fut körbe, mintha ez is valami F135-ös lenne (igaz, ott a fúvócső vége ilyen és akusztikai okokból. Ennek a cakkozásnak itt - túl azon, hogy csak egy festésminta - semmi értelme nincs). Továbbá a belső lamellasor középvonalára a WS-10-eseket idéző "réseket" imitáltak az alap sötét fémszín meghagyásával.
AL-31F%2Bengine%2Bused%2Bon%2BJ-20%2Bprototypes.jpg


A cikkíró által hiányolt groove-ok egyébként - ha figyelmesen nézzük - köszönik szépen, megvannak. Csak ez a jól belenagyított fotó egy részleges szűkítésnél készült, ahol a felső lamellasor az alul futókra alaposan rátakar.

Ezt igyekeztek imitálni (WS-10) - és ha már J-20 - akkor stealth-esíteni (mintha ez lenne a WS-15):

Engine_05.jpg


Itt van egymás mellett az AL-31F és a WS-10-es:


eZvebdO.jpg
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 869
9 787
113
Érdemes megnézni jobban.
Amúgy a cikk már eleve ott megy teljesen félre, hogy egy Block 42-es vagy 52-es F-16C-n használatos F100PW229-es jellegzetes karbon áramvonalazó lamelláit hozza fel példaként, csak nem értem, hogy miért.

Itt van egy metszetté alakított Al-31F, ahol a felső negyednél a belső sor áramvonalazó lamellákat eltávolították és csak a külső sort hagyták meg:
day9_034.JPG


Látható, hogy maga a fúvócső nincs megbontva, ami hiányos, az a külső áramvonalazó lamellasor. Hiányzik továbbá a hátsó, sűrűbb osztású áramvonalzó lamella sor is. Ami itt még megvan:
engine_02.jpg



Ezt a kínaiak meghagyták sötét fémszínűnek, pont, mint a WS-10-es (és nem a 15-ös) hátsó szekciójánál. De oly rafinált módon, hogy a "kályhaezüst" cakkosan fut körbe, mintha ez is valami F135-ös lenne (igaz, ott a fúvócső vége ilyen és akusztikai okokból. Ennek a cakkozásnak itt - túl azon, hogy csak egy festésminta - semmi értelme nincs). Továbbá a belső lamellasor középvonalára a WS-10-eseket idéző "réseket" imitáltak az alap sötét fémszín meghagyásával.
AL-31F%2Bengine%2Bused%2Bon%2BJ-20%2Bprototypes.jpg


A cikkíró által hiányolt groove-ok egyébként - ha figyelmesen nézzük - köszönik szépen, megvannak. Csak ez a jól belenagyított fotó egy részleges szűkítésnél készült, ahol a felső lamellasor az alul futókra alaposan rátakar.

Ezt igyekeztek imitálni (WS-10) - és ha már J-20 - akkor stealth-esíteni (mintha ez lenne a WS-15):

Engine_05.jpg


Itt van egymás mellett az AL-31F és a WS-10-es:


eZvebdO.jpg


Na pont az ilyen festegetős húzások miatt él bennem erősen a gyanú, hogy mindössze 2 db J-20 létezik, csak festegetik őket hol sárgára, hol szürkére.
 
  • Tetszik
Reactions: cinikus

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 265
13 646
113
De itt nem a festegetésről van szó, hanem a külső lamellákon lévő "recékről". Az AL-31-nél a külső lamellák, nem simák. A középső részük domború és a két szélük egyenes. A F100PW229 azért adja példának, mert ott a lamellák felülete teljesen sima.
Egyáltalán ne törődjetek a festéssel, hanem felület egyenetlenségével.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 164
60 911
113
20131222-111143.jpg


Itt is látszik, hogy a felület nem síma. A szerző olyat vélt látni egy képről, melyet a valóságban nem láthatott, mivel valószínű nem látott még AL-31-est közelről.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 265
13 646
113
Valószínű, hogy így van. De a szerző is azt állítja, hogy az AL-31-en barázdák vannak. Ő látni vél egy olyan hajtóművet melyeken a lamellák ezzel ellentétben simák, olyanok mint a F100PW229-en.

AL-31F%2Bengine%2Bused%2Bon%2BJ-20%2Bprototypes.jpg


A cikkíró által hiányolt groove-ok egyébként - ha figyelmesen nézzük - köszönik szépen, megvannak. Csak ez a jól belenagyított fotó egy részleges szűkítésnél készült, ahol a felső lamellasor az alul futókra alaposan rátakar.

A cikkíró ebben az esetben helyesen azonosította be a hajtóművet.
Konkrétan ebben a két esetben nem látja groove-okat, amit persze lehet magyarázni a pocsék felbontással és innen már csak egy ugrás a szenzációhajhászás :)
WS-15%2Bis%2Bmuch%2Bmore%2Bpowerful%2Bthan%2BAL-31F.jpg

J-20%2B%2Buse%2BWS-15%2Bengines.jpg
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 270
76 836
113
Szóval "fasz van itten nem kincs"ahogy Tyson mondotta annak idején az Argoban.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest
Megvan megvan, köszi :)
De nem férne el ott egy kisebb radar?
Nem egészen világos miért olyan fontos a fékernyő megannyi típuson, míg másokon nem használják.
A hátrafelé néző radarnak túl sok értelme nincs a mérete miatt. Nem lenne valódi funkciója. Ha neked hátrafelé kell radarozni a data link korában, akkor már régen rossz.
 
  • Tetszik
Reactions: silurusglanis