Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

W

Wilson

Guest

Meghalt Wilbur Smith író...​


Életének 88. évében szombaton hunyt el váratlanul

Wilbur Smith dél-afrikai író halálhírét hivatalos weboldalán jelentették be. Az MTI által idézett rövid közlemény szerint fokvárosi otthonában, váratlanul hunyt el. 1933-ban Zambiában (akkori nevén Észak-Rodéziában) született. 18 hónaposan megtámadta a malária, de túlélte.
Édesanyja példáját követve, rengeteget olvasott, falta a kalandregényeket. Saját honlapja szerint a vágy, hogy írjon, először akkor jelentkezett, amikor újságíróként akart tudósítani a dél-afrikai változásokról.
Apja nem olvasott, az írást bolondériának tartotta, ezért vonakodva bár, de adóellenőr lett. Akkor kezdett el mégis írni, amikor első házassága, 24 évesen válással végződött. Nappal hivatalnok volt, éjjel írt.
Első regényét 1964-ben publikálta, When the Lion Feeds (Amikor az oroszlán zabál) címmel. Miután eladták a filmjogokat, rájött, már regényíróként is építheti karrierjét. Azt vallotta magáról, hogy hisz a jó győzelmében a rossz felett, és abban, hogy a szeretet mindent legyőz.


 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 602
26 462
113

Meghalt Wilbur Smith író...​


Életének 88. évében szombaton hunyt el váratlanul

Wilbur Smith dél-afrikai író halálhírét hivatalos weboldalán jelentették be. Az MTI által idézett rövid közlemény szerint fokvárosi otthonában, váratlanul hunyt el. 1933-ban Zambiában (akkori nevén Észak-Rodéziában) született. 18 hónaposan megtámadta a malária, de túlélte.
Édesanyja példáját követve, rengeteget olvasott, falta a kalandregényeket. Saját honlapja szerint a vágy, hogy írjon, először akkor jelentkezett, amikor újságíróként akart tudósítani a dél-afrikai változásokról.
Apja nem olvasott, az írást bolondériának tartotta, ezért vonakodva bár, de adóellenőr lett. Akkor kezdett el mégis írni, amikor első házassága, 24 évesen válással végződött. Nappal hivatalnok volt, éjjel írt.
Első regényét 1964-ben publikálta, When the Lion Feeds (Amikor az oroszlán zabál) címmel. Miután eladták a filmjogokat, rájött, már regényíróként is építheti karrierjét. Azt vallotta magáról, hogy hisz a jó győzelmében a rossz felett, és abban, hogy a szeretet mindent legyőz.


Imádom / imádtam a stílusát , történelmi és valóság hűségét ! A legjobb kalandregény író szerintem . Az összes könyve megvan ép múlt héten fejeztem be (3 esti olvasással) az uccsó könyvét A holló szava-t ! Pont tegnap este adtam oda egy öreg vadászbarátomnak akinek így szerzek sokszor örömet mert megvenni nem tudná , könyvtárba pedig a rossz lába miatt már nem tud menni !

Egymaga többet tett Afrikáért mint az összes világszervezet együtt !

Nyugodjon békében ! BAJATE , BAJATE !
 
W

Wilson

Guest
Imádom / imádtam a stílusát , történelmi és valóság hűségét ! A legjobb kalandregény író szerintem . Az összes könyve megvan ép múlt héten fejeztem be (3 esti olvasással) az uccsó könyvét A holló szava-t ! Pont tegnap este adtam oda egy öreg vadászbarátomnak akinek így szerzek sokszor örömet mert megvenni nem tudná , könyvtárba pedig a rossz lába miatt már nem tud menni !

Egymaga többet tett Afrikáért mint az összes világszervezet együtt !

Nyugodjon békében ! BAJATE , BAJATE !
Egyetértek én is imádtam a könyveit......
 
G

Galthran

Guest
6fe49f1f33257dd15d6cb510bf7c28a853bd2f04.jpg

:D
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 602
26 462
113
És mit használsz helyette ami jobb?
Attól függ mire ! Vadászni , területet bejárni , erdészkedni L300-volt az első nyugati de nem ogréknak való nagyon szűk elől , utána 10 évig toltam egy saját L200-at fullra emelve amit az első féltengely engedett BF KM2-vel mindenre is jó volt ! Hajtottam mellette Pajeszokat , Land Criusert jó gumival azok is jók voltak ! A verseny autóm egy 98-as rövid Pajesz volt , 3500 V6 benzin , L200 futóművel hátsóhíddal , levegős difizárral , fullra feltekert futóművel , polietilén szilentekkel , Kayaba oda-vissza gázos verseny teleszkóppal , 33" KM2-vel , na ez mindent tudott ! Most Hiluxom van a mindennapokra és egy Terrano II vadászni . Volt szerencsém gyakorlatilag minden épeszű és őrült terepjáróhoz , az orosz vasak azért legendásak mert nem félti senki se így beleverik mindenhová . Viszont attól még alul motorizáltak , ráadásul benzinesek(erdőn qrva nagy hiba forrás) , szar a fékjük , gyengék az alkatrészek , kényelmetlenek és nagyon nem biztonságosak (borultam és ütköztem is velük jó , hogy élek ) . Mégis a legnagyobb bajom a megbízhatatlanságuk , annyit kulcsoltam őket a leglehetetlenebb szitukban , hogy a gondolatuktól is hányok !

Tehát lehet nosztalgiázni meg katonásdit játszani viszont a helyükön kell kezelni őket .
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 225
3 933
113
Attól függ mire ! Vadászni , területet bejárni , erdészkedni L300-volt az első nyugati de nem ogréknak való nagyon szűk elől , utána 10 évig toltam egy saját L200-at fullra emelve amit az első féltengely engedett BF KM2-vel mindenre is jó volt ! Hajtottam mellette Pajeszokat , Land Criusert jó gumival azok is jók voltak ! A verseny autóm egy 98-as rövid Pajesz volt , 3500 V6 benzin , L200 futóművel hátsóhíddal , levegős difizárral , fullra feltekert futóművel , polietilén szilentekkel , Kayaba oda-vissza gázos verseny teleszkóppal , 33" KM2-vel , na ez mindent tudott ! Most Hiluxom van a mindennapokra és egy Terrano II vadászni . Volt szerencsém gyakorlatilag minden épeszű és őrült terepjáróhoz , az orosz vasak azért legendásak mert nem félti senki se így beleverik mindenhová . Viszont attól még alul motorizáltak , ráadásul benzinesek(erdőn qrva nagy hiba forrás) , szar a fékjük , gyengék az alkatrészek , kényelmetlenek és nagyon nem biztonságosak (borultam és ütköztem is velük jó , hogy élek ) . Mégis a legnagyobb bajom a megbízhatatlanságuk , annyit kulcsoltam őket a leglehetetlenebb szitukban , hogy a gondolatuktól is hányok !

Tehát lehet nosztalgiázni meg katonásdit játszani viszont a helyükön kell kezelni őket .
...hát akkor a leírás alapján min 120 kg vagy.... :p :p :p :p :p
 
  • Imádom
Reactions: Miskolci Ogre

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 550
59 436
113
Attól függ mire ! Vadászni , területet bejárni , erdészkedni L300-volt az első nyugati de nem ogréknak való nagyon szűk elől , utána 10 évig toltam egy saját L200-at fullra emelve amit az első féltengely engedett BF KM2-vel mindenre is jó volt ! Hajtottam mellette Pajeszokat , Land Criusert jó gumival azok is jók voltak ! A verseny autóm egy 98-as rövid Pajesz volt , 3500 V6 benzin , L200 futóművel hátsóhíddal , levegős difizárral , fullra feltekert futóművel , polietilén szilentekkel , Kayaba oda-vissza gázos verseny teleszkóppal , 33" KM2-vel , na ez mindent tudott ! Most Hiluxom van a mindennapokra és egy Terrano II vadászni . Volt szerencsém gyakorlatilag minden épeszű és őrült terepjáróhoz , az orosz vasak azért legendásak mert nem félti senki se így beleverik mindenhová . Viszont attól még alul motorizáltak , ráadásul benzinesek(erdőn qrva nagy hiba forrás) , szar a fékjük , gyengék az alkatrészek , kényelmetlenek és nagyon nem biztonságosak (borultam és ütköztem is velük jó , hogy élek ) . Mégis a legnagyobb bajom a megbízhatatlanságuk , annyit kulcsoltam őket a leglehetetlenebb szitukban , hogy a gondolatuktól is hányok !

Tehát lehet nosztalgiázni meg katonásdit játszani viszont a helyükön kell kezelni őket .



Izé, a 3 gyémánt az keleti, nem nyugati...