[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

.
.
Erösen optimista ez a lista. Ghana kiesett, szerintem a szlovakoknak is lesz annyi esze, hogy rendes repulögepet vesznek. NER alapon mi veszunk, söt lehet, a vegen velunk vetetik meg a szlovakoknak szamolt gepeket is. :) Szamomra a kerdeses pont Vietnam a listan, nekik minek kell L-39? Valami korrupcios törtenet? Vietnam most vett Yak-130-at, eppen most veszik at, pont az L-39 levaltasara rendeltek.....!
Ghána miért esett ki?? A vietnami üzlet után az van a legelőrehaladotabb állapotban. Parlamenti, pénzügyi és politikai jóváhagyás van 6db L39-NG beszerzésére.
 
Vietnam eddig is rendlkezett L-39C-kel, gyakorlatilag azok utódtípusának veszik szerintem vegyesen a Jak-130-al. Van Szu-22 (analóg műszerezés 3 generáció, van Sz-27 és Szu-30 harci gép. A Jakból 6 darab kevés nekik, az L-39-ből két századnyi van.. Miért ez a diverzifikáció azt nem értem.
Az a szomorú, hogy nem érted...
Miért, az olaszoknak szerinted miért kellet M-346 mellé még a M-345 is?
Ráadásul nem arról van szó, hogy először elkészült az M-345, majd később rájöttek, hogy nekik erősebb kell és áthajtóművezték, hanem konkrétan egy egyszerűbb, olcsóbb (és főleg olcsóbban fenntartható), lassabb gépet terveztek.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
Szomorú, hogy nem ismered a repülőgépeket :).. Az M-345 egy átmatricázott S-211. Azt pozicionálták át és adtak neki üvegglass cockpitot meg új típusjelzést. De ezek a gyártók. Egy felhasználónak viszont van három harci típusa, amelyhez két gyakorlóképet szerez be. Raádsul amig a JAk-130 orosz-ororsz, tehát éppen a Szuhojhoz fejlesztették tovább a régi közös olasz-orosz gépet, addig az L-39 egy "kvázi nyugati" technologia kicsit eltérő mint az orosz gépek. Nos erre nem tudok jelenleg gombot varni, annak ellenére, hogy az egyhajtóműves L39 biztos olcsóbban üzemeltethető. De az orosz szuhojok is kéthajtóművesek, tehát talán jobb lenne a 130-ason az új pilótákat gyakoroltatni, de lehet, hogy kellett ez közbeeső lépcső, de olyan meg nincs az oroszoknak..
 
Szomorú, hogy nem ismered a repülőgépeket :).. Az M-345 egy átmatricázott S-211. Azt pozicionálták át és adtak neki üvegglass cockpitot meg új típusjelzést. De ezek a gyártók. Egy felhasználónak viszont van három harci típusa, amelyhez két gyakorlóképet szerez be. Raádsul amig a JAk-130 orosz-ororsz, tehát éppen a Szuhojhoz fejlesztették tovább a régi közös olasz-orosz gépet, addig az L-39 egy "kvázi nyugati" technologia kicsit eltérő mint az orosz gépek. Nos erre nem tudok jelenleg gombot varni, annak ellenére, hogy az egyhajtóműves L39 biztos olcsóbban üzemeltethető. De az orosz szuhojok is kéthajtóművesek, tehát talán jobb lenne a 130-ason az új pilótákat gyakoroltatni, de lehet, hogy kellett ez közbeeső lépcső, de olyan meg nincs az oroszoknak..
talán mert lehet vietnám váltani akar és europai gépek felé kacsingat a késöbbiekben és nem orosz típust vállaszt.

a 22 esek cserélyére akár a gripen is játszhat. (okosfegyverzettel nem kellenek sok tonnák.)
vagy szintet lépnek és rafale vvagy ef (F16 nálluk nem járszik ahogy a kínai se korea is inkább kiesik.)
27 eseik is mennyi ideig lessznek bevethetőképesek? up date egyebek?
(vietnám esetében 36 euroőai vadász simán benne van a pakliba)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Szomorú, hogy nem ismered a repülőgépeket :).. Az M-345 egy átmatricázott S-211. Azt pozicionálták át és adtak neki üvegglass cockpitot meg új típusjelzést. De ezek a gyártók.
But why?
Miért kell egyáltalán az Olasz Légierőnek egy az L-39NG-nél is szerényebb gép? És vajon miért fektettek pénzt és időt abba, hogy létrejöjjön az M-345.
Mert azért az nem csak annyi volt, hogy átfestették a típusszámot - kedves repülési szakblogger úr! o_O
Az ugye nincs meg a nagy típusismeretedben, hogy az M-345 pontosan ugyan azt a Williams FJ-44-es hajtóművet kapta meg, mint a NG.
De nyilván egy kabintető és egy tipusszám átfestés miatt késett az M-345 első repülése éveket.

De akkor tekintsünk el ettől a bagatel problémától.
Még mindig ott a zavaró kérdés, hogy vajon miért kell a M-346 mellé az M-345 is.
Szerintem a NER tehet róla!
 
But why?
Miért kell egyáltalán az Olasz Légierőnek egy az L-39NG-nél is szerényebb gép? És vajon miért fektettek pénzt és időt abba, hogy létrejöjjön az M-345.
Mert azért az nem csak annyi volt, hogy átfestették a típusszámot - kedves repülési szakblogger úr! o_O
Az ugye nincs meg a nagy típusismeretedben, hogy az M-345 pontosan ugyan azt a Williams FJ-44-es hajtóművet kapta meg, mint a NG.
De nyilván egy kabintető és egy tipusszám átfestés miatt késett az M-345 első repülése éveket.

De akkor tekintsünk el ettől a bagatel problémától.
Még mindig ott a zavaró kérdés, hogy vajon miért kell a M-346 mellé az M-345 is.
Szerintem a NER tehet róla!
igen az NG az egy az egyben Leonárdó M345. kicsit modernebb az NG elektronikába mert újabb.

Az M- 346 Alca kategória L159. (aminek a 259 tervezete főleg izraeli elektronikai updatevel ami a hajtómű vezérlést is érintette.) nem egy rossz alapkonceptció és papiron már létezik tesztek folytak valós gépeken... (főleg integrációk terén.) elöbb utobb kell egy update csomag az L159 nek. (ennek java része már megvan az F259 kapccsán.)

kisebb aerodinamikai átalakítással még egy széria legyártjható abbol si simán... (alapváltozatból jó pár db repül.)


Mind az NG mind a 159 alkalmas mind EW harc repülőgépnek alpnak mid kiképzési feladatokra az NG korlátozottan (nagy hatótávólságú fegyverek hordozására alkalmas lehet. (brimstone pl.) A 159 es meg egész komoly csapásmérő képességel rendelkezik akár szárnyas bombák terén... (nagy hatótávolság nem kell annyira berepülni veszélyzónába lasabb de hamarabb kijut...)

civil piaci igények is vannak irántuk...

egy NG fogyasztása üzemeltetése hány% a egy airbuséhoz képest... (már csak ezért is megéri pár órát reptetni az airbus pilotanövendékeket NGn)
a lökhajtásra képzéshez bőven elég. majd mehet át dupla hajtóművesre de maradhat 1 hajtóműves mondjuk 259 gripen vonalon.

duálhajtóóműves lökhajtásosok meg az egyéb gépek van belle 3 airbus 2 rámpás 2 üzleti... EW porszívóba jöhetne egy 3. is... de ha nem jönne is elég sok gép ez. hogy megérje az NG.
duálhajtóműre képzés már mehet a típusraképzéssel egybekötbve.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
felderítő repülőgép pilótának meg tovább sem kell lépnie az illetőnek NG ről (vannak hozzá konténerek)
már az albához vóltak a 159 eshez is vannak. de nagy drónok rendszerei is ráépíthetőek.
van doom kamerás is. (de vihet radarokat) Ew konténereket. (has alatt egy közepet minimum.)
https://www.thalesgroup.com/en/mark...es/mission-and-surveillance-systems/airmaster én ilyeneket építenék be a testbe radaráteresztő burkolat alá. pl
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Airmasterrrel 60 kg ból (3db) jókora beépített felderítőképességre tenne szert.
ami asrákányba kényelmesen elosztható lenne. 3 20kg os rekesz lenne.

nem kell bele csúcs vadászgép radar de ez is aesa... annak minden előnyével. annyi hogy nem bírja annyira a G terhelést mint vadász társai meg kicsit gyengébb elektroonikába.) De ilyen kis gépbe tökéletes. egy nagy radar árának töredékéből a 3 db/gép.

Passzív módra ez is képes. azt olyankor halgatózik.
 
Szomorú, hogy nem ismered a repülőgépeket :).. Az M-345 egy átmatricázott S-211. Azt pozicionálták át és adtak neki üvegglass cockpitot meg új típusjelzést. De ezek a gyártók. Egy felhasználónak viszont van három harci típusa, amelyhez két gyakorlóképet szerez be. Raádsul amig a JAk-130 orosz-ororsz, tehát éppen a Szuhojhoz fejlesztették tovább a régi közös olasz-orosz gépet, addig az L-39 egy "kvázi nyugati" technologia kicsit eltérő mint az orosz gépek. Nos erre nem tudok jelenleg gombot varni, annak ellenére, hogy az egyhajtóműves L39 biztos olcsóbban üzemeltethető. De az orosz szuhojok is kéthajtóművesek, tehát talán jobb lenne a 130-ason az új pilótákat gyakoroltatni, de lehet, hogy kellett ez közbeeső lépcső, de olyan meg nincs az oroszoknak..
.
.
Ha a vietnamiak L-39-et akarnak, akkor mint mas regi uzemeltetök, ök is megrendelhettek volna modernizalast, es uzemidö meghosszabbitast a jobb allapotban levö gepeikre. Csak talalnak par modernizalhato peldanyt.
.
Nem igazan ertem a gyakorlati raciot az ilyen pardarabos megrendelesekben, vagy mint Indonezia csapongo uzletelesei, hogy mindenböl vesznek par darabot, azutan csodalkoznak, hogy nem gazdasagos. Par darabert kiepiteni ujabb es ujabb supportot, se a vevönek nem eri meg, se igazan az eladonak.
 
egy NG fogyasztása üzemeltetése hány% a egy airbuséhoz képest... (már csak ezért is megéri pár órát reptetni az airbus pilotanövendékeket NGn)
Semmi értelme nincs, annyira ég és föld a kettő. Nem a két hajtómű miatt, hanem a kétszemélyes pilótafülke és a teljesen eltérő feladatkör miatt. Olyan, mintha egyedül akarnál megtanulni táncolni. Mikor aztán végül kapsz magad mellé egy párt, akkor meg egymás lábát fogjátok taposni. A szállítógépek előszobájának egy könnyű, kétmotoros, olcsón üzemeltethető, tényleges (!) futárgép volna ideális (szerintem) (pl. L410, King Air, PZL M28, DA62, Do228, biztos van még más, de hirtelen ezek jutottak az eszembe.)
 
Pedig egyre inkább úgy tűnik hogy ettől a repülőtől egy kormányváltás ment csak meg.
Ha marad a Fidesz, akkor szerintem rányomják a Honvédségre ezt L-39 variánst, mert ez az érdekük.
(Nem akarok egyáltalán belpolozni, de ez egy "megalapozott jövendölésnek" tűnk...)
 
Ha úgyis kiképzőgépnek vennénk, nem lehetne, hogy nyugati mintára megveszi egy nemzeti magánvállalat, és a honvédség repült órát bérel tőlük? Annyi nyugdíjas vadászpilóta csak van, hogy össze lehetne szedni egy kiképzőcsapatot. A jogi háttér megteremthető hozzá, ha az lenne az akadály. :cool:
 
Ha úgyis kiképzőgépnek vennénk, nem lehetne, hogy nyugati mintára megveszi egy nemzeti magánvállalat, és a honvédség repült órát bérel tőlük? Annyi nyugdíjas vadászpilóta csak van, hogy össze lehetne szedni egy kiképzőcsapatot. A jogi háttér megteremthető hozzá, ha az lenne az akadály. :cool:


Mondta valaki, hogy --kb.-- nem ez lesz??? ;)

U.I.: ...a legyártott pár-ezer db utóéletéből bőven ki lehetne gazdálkodni az utódot.

  1. kéne hozzá (szak-)politikai szándék/akarat/kitartás,
  2. egy Varga Mihály/Szíjjártó szintű szakpolitikus,
  3. az elb@szott "jóindulat-vásárlást" befejezése!!!


.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Pedig egyre inkább úgy tűnik hogy ettől a repülőtől egy kormányváltás ment csak meg.
Ha marad a Fidesz, akkor szerintem rányomják a Honvédségre ezt L-39 variánst, mert ez az érdekük.
(Nem akarok egyáltalán belpolozni, de ez egy "megalapozott jövendölésnek" tűnk...)
Még ez sem biztos. Csak le kell cserélni a tulajdonost. Milyen fejlesztési terv volt a légierőnél 2010 előtt??

2008
Nem zárkózik el a magyarországi befektetési lehetőségektől az Aero Vodochody repülőgépgyár, amely egyben Csehország vezető hadiipari cége. A cseh és a magyar kormány jelenleg is tárgyal a cég által gyártott L-159-es, harci feladatok ellátására is alkalmas sugárhajtású kiképző repülőgépek megvásárlásáról.
 
Még ez sem biztos. Csak le kell cserélni a tulajdonost. Milyen fejlesztési terv volt a légierőnél 2010 előtt??

2008
Nem zárkózik el a magyarországi befektetési lehetőségektől az Aero Vodochody repülőgépgyár, amely egyben Csehország vezető hadiipari cége. A cseh és a magyar kormány jelenleg is tárgyal a cég által gyártott L-159-es, harci feladatok ellátására is alkalmas sugárhajtású kiképző repülőgépek megvásárlásáról.
Igazából sztem ezeket a terveket porolták le és kicsit upgradelik.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
egy NG fogyasztása üzemeltetése hány% a egy airbuséhoz képest... (már csak ezért is megéri pár órát reptetni az Airbus pilotanövendékeket NGn)...
A katonai és a polgári A319-esoknél több eltérés van az üzemeltetésben valamint a pilóták feladataiban. Erről Kárpáti Endre barátom írt a Aranysasban. De ennek ellenére egyáltalán nem kell egyhajtóműves sugárhajtású repülőgépen gyakorolni egyetlen A319 hajózónak sem, ahogy a polgári életben sem. Az kisgépes kikézpés után szimulátor, majd uzsgy a Airbusra. Sőt nem véletlenül a többmotoros repülőgépek vezetésére sok vadászpilóta nem volt alkalmas, éppen a többmotoros kialakítás miatt, egyszerűen nem tudtak átállni.. (persze sokan simán vették az akadályokat, de volt ismerősöm pld. aki nem .
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and krisss
Igazából sztem ezeket a terveket porolták le és kicsit upgradelik.
Ne feledjük el, hogy hajszál híja, hogy bejelentették egyszer már kecskeméti repnapon az L-159 vásárlást és a dongók reaktiválását, de az utolsó pillanatban a SAAB azt mondta ennyiért Ők is szállítanak néhány Grippent. Aztán nem lett belőle semmi. Pedig ott volt a lefedésben az ALCA, volt közös ALCA, L-39, L-29 kötelék. Az L-29-re magyar felségjelet is raktak stb..
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: fishbed and Bálint