KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

Valaki segítsen már nekem, mert hiányosak az ismereteim, a KC-390 bevezetése óta hány hónapot állt a gyártósor megrendelés hiányában? Mert a mostani végítélet hangulat alapján elég sokat és ez az oka az alacsony darabszámnak.

A másik pedig amiről több adatot szeretnék kérni, hogy ezzel a rendelés számmal a brazil légierő hanyadik lesz a katonai transzport listán a világban? És a mostani Gripen E számmal hanyadik lesz vadászrepülők száma alapján a rangsorban?
Nem állt a KC-390-es gyártósora a gép bevezetése óta megrendelés hiányában folyamatosan gyártják a már megrendelt gépeket.
 
Nem állt a KC-390-es gyártósora a gép bevezetése óta megrendelés hiányában folyamatosan gyártják a már megrendelt gépeket.

Nos, akkor értetlenül állok a kategorikus kijelentések előtt nem tőled, hanem más fórumlakóktól, hogy a gép megreked kis darabszámnál és ők ezt látják.

"Már látom a jövődet. Hát kurva sötét, kéne egy kis fény!" (Ősi Vogon Boszorkányok Jóslata) ;)
 
Nos, akkor értetlenül állok a kategorikus kijelentések előtt nem tőled, hanem más fórumlakóktól, hogy a gép megreked kis darabszámnál és ők ezt látják.

"Már látom a jövődet. Hát kurva sötét, kéne egy kis fény!" (Ősi Vogon Boszorkányok Jóslata) ;)
Jó pár embernek egyetlen baja van a géppel, az, hogy nem pontosan ugyanúgy néz ki mint egy C-130-s....:-)
 
Jó pár embernek egyetlen baja van a géppel, az, hogy nem pontosan ugyanúgy néz ki mint egy C-130-s....:)
correct%2Bgraphic.jpg
 
A payload-os távolságok miért nincsenek közös nevezőre hozva (14t vs 20t)? Nekem ez az adat így nem összehasonlítható.
Tessék:
KC-390: 361,1 km/tonna
C-130: 203,7 km/tonna :D

Amúgy a KC-390 2110 km-re tud vinni 23 t terhet, ami a maximum terhelése is egyben.
Magyarországnak nem is kell nagyobb távolságba szállítani - ha pedig mégis, akkor van utántöltési lehetőség.
 
"The FAB currently operates a fleet of five KC-390s, with another seventeen units on order. These aircraft have already exceeded 5,000 operational flight hours, which is more than 600 flight hours per year for each aircraft, with a mission accomplishment rate of 97%, demonstrating exceptional productivity in the category. The aircraft has already been selected by two NATO nations, Portugal, and Hungary." (April 2022)

Már bocs de ez szállítógépnél semmi. Ha meg Herculest nézzük akkor kerekítési hiba.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Tessék:
KC-390: 361,1 km/tonna
C-130: 203,7 km/tonna :D

Amúgy a KC-390 2110 km-re tud vinni 23 t terhet, ami a maximum terhelése is egyben.
Magyarországnak nem is kell nagyobb távolságba szállítani - ha pedig mégis, akkor van utántöltési lehetőség.
:rolleyes:
C-390 SPECIFICATIONS
PERFORMANCE

Maximum Payload (Concentrated)26 metric tonnes | 57,320 lb

Maximum Payload (Distributed)23 metric tonnes | 50,706 lb

Wing Usable Fuel Capacity23.9 metric tonnes

Maximum Cruise Speed470 KTAS /Mach 0.80

Altitude Ceiling36,000 ft

Sea Level Cabin18,000 ft

Range with 26 metric tonnes (57,320 lb)1,140 nm

Range with 23 metric tonnes (50,700 lb)1,520 nm

Ferry Range3,310 nm

Ferry Range with internal tanks4,600 nm

Takeoff Dist (CFL, SL, ISA, 500 nm, payload 23 metric tonnes)1,524 m | 5,000 ft

Takeoff Dist (CFL, SL, ISA, 500 nm, payload 16 metric tonnes)1,165 m | 3,820 ft

Vref with 25 klb of useful load116 KCAS

Normal Landing Dist (SL, ISA, 26 metric tonnes)1,000 m | 3,280 ft

 
Pontosan. A tavolsagokat meg mar egyszer kitargyaltuk, de athozom ide is, hogy egyertelmu legyen...

26 tonnaval (maximum egy tomegu, koncentralt szallitmany) 2600 km a max range:
image.png


23 tonnaval (max payload, ha nem egyetlen targy) mar kicsit jobb, 2,820 km a hatotav, de ezzel pl Timbuktuig mar nem jutna el:
23tC390.png


Ha tenyleg beszallunk a Mali-buliba, akkor az Operation Barkhane fo reptere Niger fovarosa - Niamey -, ami tobb, mint 4000 kilometer meg Paparol is, oda azert egy korrekt 16-18 tonnaval meg elmegy:
Papa-Niamey.png
 
Már bocs de ez szállítógépnél semmi. Ha meg Herculest nézzük akkor kerekítési hiba.

:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

From 1967 to 2005, the Royal Air Force (RAF) recorded an accident rate of about one Hercules loss per 250,000 flying hours.[3] United States Air Force Hercules (A/B/E-models), as of 1989, had an overall attrition rate of 5 percent as compared to 1 to 2 percent for commercial airliners in the U.S., according to the NTSB, 10 percent for B-52 bombers, and 20 percent for fighters (F-4, F-111), trainers (T-37, T-38), and helicopters (H-3).[4]

1:( / 250,000 h / 25 (UK) C-130 = 1:( / 10000 h /C-130

vs

0 :( / 5000 h / 5 (BR) KC-390 = 0 :( / 1000 h/KC3-90



0 :( / 5000 h / 2 (HU) KC-390 = 0 :( / 2500 h/KC-390 = 5-8 years (~300-500/y/HU KC-390)
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
Már bocs de ez szállítógépnél semmi. Ha meg Herculest nézzük akkor kerekítési hiba.
Már bocs, de nem megyek bele parttalan vitába, mert ha epét hánytok akkor is ék felségjeles KC-390 lesz. Megmondtam már az elején. :rolleyes:
Majd ha problémák lesznek vele azt is le fogjuk írni. Azt is, hogy igazatok volt.
De addig ez a nyöszörgés szánalmas.
Az amerikai katonai repiparon kívül is 'van élet', bármilyen hihetetlen is!
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

the-handling-is-really-nimble-smooth.gif

71e2a518ca9b91837608e2c8fcee8a40-2.gif

giphy.gif