KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

W

Wilson

Guest
Valaki segítsen már nekem, mert hiányosak az ismereteim, a KC-390 bevezetése óta hány hónapot állt a gyártósor megrendelés hiányában? Mert a mostani végítélet hangulat alapján elég sokat és ez az oka az alacsony darabszámnak.

A másik pedig amiről több adatot szeretnék kérni, hogy ezzel a rendelés számmal a brazil légierő hanyadik lesz a katonai transzport listán a világban? És a mostani Gripen E számmal hanyadik lesz vadászrepülők száma alapján a rangsorban?
Nem állt a KC-390-es gyártósora a gép bevezetése óta megrendelés hiányában folyamatosan gyártják a már megrendelt gépeket.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Nem állt a KC-390-es gyártósora a gép bevezetése óta megrendelés hiányában folyamatosan gyártják a már megrendelt gépeket.

Nos, akkor értetlenül állok a kategorikus kijelentések előtt nem tőled, hanem más fórumlakóktól, hogy a gép megreked kis darabszámnál és ők ezt látják.

"Már látom a jövődet. Hát kurva sötét, kéne egy kis fény!" (Ősi Vogon Boszorkányok Jóslata) ;)
 
W

Wilson

Guest
Nos, akkor értetlenül állok a kategorikus kijelentések előtt nem tőled, hanem más fórumlakóktól, hogy a gép megreked kis darabszámnál és ők ezt látják.

"Már látom a jövődet. Hát kurva sötét, kéne egy kis fény!" (Ősi Vogon Boszorkányok Jóslata) ;)
Jó pár embernek egyetlen baja van a géppel, az, hogy nem pontosan ugyanúgy néz ki mint egy C-130-s....:)
 
K

kamm

Guest
Jó pár embernek egyetlen baja van a géppel, az, hogy nem pontosan ugyanúgy néz ki mint egy C-130-s....:)
correct%2Bgraphic.jpg
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 700
42 146
113
A payload-os távolságok miért nincsenek közös nevezőre hozva (14t vs 20t)? Nekem ez az adat így nem összehasonlítható.
Tessék:
KC-390: 361,1 km/tonna
C-130: 203,7 km/tonna :D

Amúgy a KC-390 2110 km-re tud vinni 23 t terhet, ami a maximum terhelése is egyben.
Magyarországnak nem is kell nagyobb távolságba szállítani - ha pedig mégis, akkor van utántöltési lehetőség.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
"The FAB currently operates a fleet of five KC-390s, with another seventeen units on order. These aircraft have already exceeded 5,000 operational flight hours, which is more than 600 flight hours per year for each aircraft, with a mission accomplishment rate of 97%, demonstrating exceptional productivity in the category. The aircraft has already been selected by two NATO nations, Portugal, and Hungary." (April 2022)

Már bocs de ez szállítógépnél semmi. Ha meg Herculest nézzük akkor kerekítési hiba.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
K

kamm

Guest
Tessék:
KC-390: 361,1 km/tonna
C-130: 203,7 km/tonna :D

Amúgy a KC-390 2110 km-re tud vinni 23 t terhet, ami a maximum terhelése is egyben.
Magyarországnak nem is kell nagyobb távolságba szállítani - ha pedig mégis, akkor van utántöltési lehetőség.
:rolleyes:
C-390 SPECIFICATIONS
PERFORMANCE

Maximum Payload (Concentrated)26 metric tonnes | 57,320 lb

Maximum Payload (Distributed)23 metric tonnes | 50,706 lb

Wing Usable Fuel Capacity23.9 metric tonnes

Maximum Cruise Speed470 KTAS /Mach 0.80

Altitude Ceiling36,000 ft

Sea Level Cabin18,000 ft

Range with 26 metric tonnes (57,320 lb)1,140 nm

Range with 23 metric tonnes (50,700 lb)1,520 nm

Ferry Range3,310 nm

Ferry Range with internal tanks4,600 nm

Takeoff Dist (CFL, SL, ISA, 500 nm, payload 23 metric tonnes)1,524 m | 5,000 ft

Takeoff Dist (CFL, SL, ISA, 500 nm, payload 16 metric tonnes)1,165 m | 3,820 ft

Vref with 25 klb of useful load116 KCAS

Normal Landing Dist (SL, ISA, 26 metric tonnes)1,000 m | 3,280 ft

 
K

kamm

Guest
Pontosan. A tavolsagokat meg mar egyszer kitargyaltuk, de athozom ide is, hogy egyertelmu legyen...

26 tonnaval (maximum egy tomegu, koncentralt szallitmany) 2600 km a max range:
image.png


23 tonnaval (max payload, ha nem egyetlen targy) mar kicsit jobb, 2,820 km a hatotav, de ezzel pl Timbuktuig mar nem jutna el:
23tC390.png


Ha tenyleg beszallunk a Mali-buliba, akkor az Operation Barkhane fo reptere Niger fovarosa - Niamey -, ami tobb, mint 4000 kilometer meg Paparol is, oda azert egy korrekt 16-18 tonnaval meg elmegy:
Papa-Niamey.png
 
K

kamm

Guest
Már bocs de ez szállítógépnél semmi. Ha meg Herculest nézzük akkor kerekítési hiba.

:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

From 1967 to 2005, the Royal Air Force (RAF) recorded an accident rate of about one Hercules loss per 250,000 flying hours.[3] United States Air Force Hercules (A/B/E-models), as of 1989, had an overall attrition rate of 5 percent as compared to 1 to 2 percent for commercial airliners in the U.S., according to the NTSB, 10 percent for B-52 bombers, and 20 percent for fighters (F-4, F-111), trainers (T-37, T-38), and helicopters (H-3).[4]

1:( / 250,000 h / 25 (UK) C-130 = 1:( / 10000 h /C-130

vs

0 :( / 5000 h / 5 (BR) KC-390 = 0 :( / 1000 h/KC3-90



0 :( / 5000 h / 2 (HU) KC-390 = 0 :( / 2500 h/KC-390 = 5-8 years (~300-500/y/HU KC-390)
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 228
24 338
113
Már bocs de ez szállítógépnél semmi. Ha meg Herculest nézzük akkor kerekítési hiba.
Már bocs, de nem megyek bele parttalan vitába, mert ha epét hánytok akkor is ék felségjeles KC-390 lesz. Megmondtam már az elején. :rolleyes:
Majd ha problémák lesznek vele azt is le fogjuk írni. Azt is, hogy igazatok volt.
De addig ez a nyöszörgés szánalmas.
Az amerikai katonai repiparon kívül is 'van élet', bármilyen hihetetlen is!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 263
113