A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Ja még egy kérdés? Miért nem lehet a Magyar Nép a tulajdonosa hadiipari cégeknek? Ergo miért nincs nyilt részvény, kötvény. (Most nem kötelező hadikölcsönről írok). Mennyien fektetnének be olyan tőkealapokba amelyek nagyobb hozammal kecsegtetnének mint az állampapírok? Miért nem lehet bevonni a lakossági megtakarításokat?
Miért jobb Szijj László vagyona, vagy Szalay kaszinópénze?
Azért, mert azt nem lehet visszaosztani a politikai elit részére, abből nehéz lenne a fidesz politikai körét finanszírozni. Merthát a profitból a magán tőkealap részesül, és az ott lévők nevei titkosak. -- de kvázi tudjuk ki, vagy kiknek a rokonai. Csak kellett vagy 10 év, hogy kitalálják ez a formát saját vagyonuk növelésére, és persze ezekhez meg kellett a hazai jogi keretet teremteni..
A 4iGbe nyugodtan beszállhatsz, tőzsdei cég.
 
Nézzük meg mi lett a Brassói Airbus gyárral. Ott is nagy remények voltak, hogy a Pumát onnan vesznek országok. Nos nem vettek. Saját maguknak gyártottak Pumákat és Soccat-ot, majd nagyjavítottak és alapvetően veszteséges, és a gyár nagy része áll.
Azért azt feltételezni, hogy egy az egyben mi is az amatőr és elcseszett román példát fogjuk mindenben követni azért az elég elfogult meglátás...politikai stabilitás, szakembergárda, több pilléren álló hazai hadiipar (nagyrészt német hátszéllel),...a több pilléren értve azt is, pl. hogy a zalai üzemegység sem egy terméket fog gyártani, ahogy az Arzenál sem, Kaposvár sem és igy tovább. A magyar Airbus alkatrészgyár pedig fenntarthatóságilag a szememben kikezdhetetlen...
 
Sztem ezen a dilemmán nem tudunk túljutni és újrafutjuk a köröket. Nem SZBK cégétől veszi az állam az L-39NGt azaz a gyakorlatban még az összeférhetelenség megszűntetéséig igen. De nem SZBK lobbizta ki, hogy ezt a típust vegyük, ő intézte el, hogy mit kapjon a Honvédség. Nem ő mozgatta a szálakat. Őt mozgatták oda, hogy vegye meg, mert akartunk részesedést a katonai repülőiparban, itthon is működő vállalatot és kiképzőgépet. Lehet mondani ez xar elgondolás. Vagy részben xar, részben jó. De ez nem SZBK koncepciója. Kapott 1 feladatot és sikeresen végrehajtotta. Megjegyzem nem lehetett egyszerű az ügy, ismerve a hátteret és nem a magyar szál miatt.

Nem biztos, hogy sokan alkalmasak lettek volna erre. Most kapott 1 másik feladatot. Még nem tudjuk mit, csak azt látjuk milyen poziból fogja végrehajtani. Annyira fontosnak gondolták a személyét, hogy egy nyilvánvaló támadási felületet is bevállaltak. Persze ez az összeférhetetlenség meg lesz szűntetve. Nyilvánvalóan érdekes és kényes a sztori. De van olyan nézőpont is, ahol SZBK szerepe nagyon pozitiv az AV kapcsán. Én hagyok időt mind az AV sztorinak kifutni, mind a miniszteri teljesítményének.
A MÁV (az a kis cég a 35ezer munkavállalójával) a dunakeszi járműjavító üzemben képzelte el az IC+ kocsik gyártását és a motorvonatok egy részét is. Itt is kapott feladatot SZBK. Vedd át az állami tulajdont, majd add el az oroszoknak. Közben megkötetett egy üzlet az egyiptomiakkal, amelyek több mint 100 vasúti kocsit rendeltek meg. Az állam helyett SZBK stróman mögötti magán tőkealap és az oroszok kapták a profitot. Az üzemben ugyan magyar embereket foglalkoztatnak, de Ők az IC+ és motorvonatokat is gyárthatták volna. Helyette a Szolnoki Járműjavítot kellett rá felkszíteni, humán erőforrást szerezni rá, amely évekkel vetette vissza a programot. Ki is járt jól ezzel az egész dologgal? A magyar állam? NEM, a Magyar Államvasútak csoportja ??? Nem. SZBK és azok akik erre a feladatot adták. Amit ismét jelesre végzett. Nos ennek az embernek nem adok időt hogy csillogtassa miniszteri teljesítményét. Ezt ugy hivják egyrészt stróman, másrészt pártkatona, harmadrészt oligarcha (a kaszinói miatt). És ezt nem SZBK elleni személyes ellenszenvem mondja, bár számomra az egész miniszteri meghallgatása is azt jelezte, hogy alkalmatlan a feladatára, de Ő majd megmutatja...
 
Márpedig hosszú távon mivel kis ország vagyunk a haderőnk sem kíván nagyobb számú technikai eszközt. Amennyiben nem lesz nagyobb számú külföldi megrendelés, akkor fentiek szerint kvázi bezárhatod a gyárakat.. Van ellenpélda, mert a dunai repülőgépgyárat (inkább végül javítóüzemet) nem lett volna szabad bezárni. Az államot ép azért tartjuk fenn, hogy ilyen tevékenységet tartson fel például. A vasúti közlekedés sem rentábilis, mégsem zárjuk be, mert megengedheti magának az állam..
Hogyne igényelne, hacsak nem szeretnéd a kis ország státuszt konzerválni aztán nerezni emiatt. :D
 
Ezt kifejtenéd mert igazából semmi olyat nem mondott amivel extra mód jelezte volna az alkalmatlanságát.
Önmagában azzal, hogy állami óriáshitelből megvett egy hadiipari céget és most honvédelmi miniszter (és még nem szüntette meg az összeférhetetlenséget), illetve oroszokkal közös vállalata van (vö. NATO), formailag alkalmatlan. Ha ezeket rendezi (mert ugye rendezi :p), az természetesen más.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
A MÁV (az a kis cég a 35ezer munkavállalójával) a dunakeszi járműjavító üzemben képzelte el az IC+ kocsik gyártását és a motorvonatok egy részét is. Itt is kapott feladatot SZBK. Vedd át az állami tulajdont, majd add el az oroszoknak. Közben megkötetett egy üzlet az egyiptomiakkal, amelyek több mint 100 vasúti kocsit rendeltek meg. Az állam helyett SZBK stróman mögötti magán tőkealap és az oroszok kapták a profitot. Az üzemben ugyan magyar embereket foglalkoztatnak, de Ők az IC+ és motorvonatokat is gyárthatták volna. Helyette a Szolnoki Járműjavítot kellett rá felkszíteni, humán erőforrást szerezni rá, amely évekkel vetette vissza a programot. Ki is járt jól ezzel az egész dologgal? A magyar állam? NEM, a Magyar Államvasútak csoportja ??? Nem. SZBK és azok akik erre a feladatot adták. Amit ismét jelesre végzett. Nos ennek az embernek nem adok időt hogy csillogtassa miniszteri teljesítményét. Ezt ugy hivják egyrészt stróman, másrészt pártkatona, harmadrészt oligarcha (a kaszinói miatt). És ezt nem SZBK elleni személyes ellenszenvem mondja, bár számomra az egész miniszteri meghallgatása is azt jelezte, hogy alkalmatlan a feladatára, de Ő majd megmutatja...
1300*
 
Ja még egy kérdés? Miért nem lehet a Magyar Nép a tulajdonosa hadiipari cégeknek? Ergo miért nincs nyilt részvény, kötvény. (Most nem kötelező hadikölcsönről írok). Mennyien fektetnének be olyan tőkealapokba amelyek nagyobb hozammal kecsegtetnének mint az állampapírok? Miért nem lehet bevonni a lakossági megtakarításokat?
Miért jobb Szijj László vagyona, vagy Szalay kaszinópénze?
Azért, mert azt nem lehet visszaosztani a politikai elit részére, abből nehéz lenne a fidesz politikai körét finanszírozni. Merthát a profitból a magán tőkealap részesül, és az ott lévők nevei titkosak. -- de kvázi tudjuk ki, vagy kiknek a rokonai. Csak kellett vagy 10 év, hogy kitalálják ez a formát saját vagyonuk növelésére, és persze ezekhez meg kellett a hazai jogi keretet teremteni..
A példa rossz! Erdogan és veje és a Baykar katonai drónjaira van kereslet. Ha nem lenne, és nincs karbantartási és javítási igény sem, akkor kérdés, hogy mi lenne. Persze egy multi cég állandóan fejleszt és lesz kereslet termékeire. De ezt nem lehet extrapolálni a magyar hadiiparra, amely egy pld alapvető német termék a KF-41 változatát fogja összeszerelni és klf. példányait hazai és esetleges exportpiacra termelni. Amennyiben a hazai piacranem kell több, és nincs export, akkor mi lesz? Ha állami akkor nem zárom be a gyárat, mert népgazdasági érdek. Ha magán, akkor bezárom, mert nem termel profitot. (Vagy kijárom... hogy állami beszerzés, modernizálás legyen...) Nézzük meg mi lett a Brassói Airbus gyárral. Ott is nagy remények voltak, hogy a Pumát onnan vesznek országok. Nos nem vettek. Saját maguknak gyártottak Pumákat és Soccat-ot, majd nagyjavítottak és alapvetően veszteséges, és a gyár nagy része áll. Az állam megengedhet veszteséges gyárakat a stratégiai érdeke miatt fenntartani a magán tőkealap nem. Addig amíg fut a szekér persze nincs probléma. Amikor nem fut, akkor a tőkés menekül.. (majd átadja súlyos milliárdokért az államnak!!!! Ez egyszerű közgazdaságtan. Mit nem lehet érteni??? Ezért kell stratégiai hadiipari cégekbe állami szerepvállalás, és nem magántőke. Az csak a profitot viszi. Ráadásul a magyar magántőke nélkül is ott van a német, vagy francia stb. magántőke, a cégekben..
Márpedig hosszú távon mivel kis ország vagyunk a haderőnk sem kíván nagyobb számú technikai eszközt. Amennyiben nem lesz nagyobb számú külföldi megrendelés, akkor fentiek szerint kvázi bezárhatod a gyárakat.. Van ellenpélda, mert a dunai repülőgépgyárat (inkább végül javítóüzemet) nem lett volna szabad bezárni. Az államot ép azért tartjuk fenn, hogy ilyen tevékenységet tartson fel például. A vasúti közlekedés sem rentábilis, mégsem zárjuk be, mert megengedheti magának az állam..
giphy.gif
EQ9C8Jv.gif

giphy.gif
 
Rheinmetall AG részvényei szabadon jegyezhetők. Így közvetve tulajdonos leszel a Rheinmetall Hungary -ban is.
Az Airbus ugyan ez.
Persze, de az a nemzetközi konszern, nem pedig a magyar cég. De lehet így is játszani.. Gondolom a RM.AG vagy az Airbus részvényeit vették meg a fent nevezett politikai szereplők is, nem pedig magába a magyar cégbe kerültek be "kijelölés" alapján :-(
 
Én nem a tőkecsoportok ellen vagyok, a demokrácia része. Annak erőszakos és szekvenciális kialakítása, hogy magyarországon ugyanabba a egy tucat emberbe botlasz minden iparágban viszont azt mutatja, hogy itt kurva nagy törvénytelenségek voltak, a benfenntes információk és az államot vezető politikai párt és holdudvara részéről amelyik gyakorlatilag minden erőforrás lenyul, mindent megvesz (sokszor állami garanciavállalással). Ennél még a XIX században a brit kapitalizmus is tisztességesebb eszközökkel alakult ki.
Alapvetően igazad van és minden normális gondolkodású ember egyetértene veled egy ideális világban.
De mint már párszor írtam, figyelmen kívül hagyod a környező világot. Az osztrák elnyomás, a két vesztes világháború, és a kommunizmus után, kb. 100-150 évvel vagyunk lemaradva a kapitalizmusban.
Azt általad (erkölcsileg joggal) kifogásolt erőszakos tőkésosztály-építésen kívül nem nagyon van mód már számunkra. Ha a demokráciára bízod, egy ilyen kicsi országban, ennyi brutálisan erős tőkéssel körülvéve, évtizedekbe telhet komoly tőkés cégeket építeni, már ha egyáltalán sikerül. A nagyon demokratikus, nagyon liberális nyugati tőkések nem fognak jótékonykodni, a piaci törvények alapján megölnek minden feltörekvőt izomból. A demokratikus eu-s szabályozások is gyakorlatilag megvédik a sokkal fejlettebb gazdasággal rendelkező ny-európai országok cégeinek a versenyelőnyét a közös piacon. Látod, ha mi olcsóbban jutunk olajhoz, az rögtön torzítja a piacot! Nehogy már valamelyik bugris keleti előnyhöz jusson!

A 19. századi brit kapitalizmus tisztességét meg inkább ne firtassuk.
 
Amit írtál általánosan igazságokat tartalmaz és egyetértenék amennyiben nem hadiiparról van szó. Itt a magántőke, mivel "érzékeny" iparágról van szó, általában szorosabb állami felügyelet kíván, sőt, sok esetben nem kívánatos. Vagy csak annyiban, hogy finanszírozd meg, de ne kérdezd mire költjük, csak garantáljuk a hasznodat. Erre ugyanakkor a magántőkés helyett, sokkal demokratikusabb, és áltláthatóbb, a részvények, kötvények kiadása, amiről éppen azt írtad, hogy a sok tulajdonos között, akik felvásárolnak bizonyos részvényeket és kötvényeket lehet, hogy néhány emberré marad a haszon. Igen ez is lehetséges, de az is, hogy nem néhány magán tőkealap fogja kvázi meghatározni a kormányzópárt politikusain keresztül, hogy mit is gyártsanak, és adjanak el a hadseregnek, hanem a tényleges igényekre ad választ a cég, akár hazai, akár export vonatkozásában. Ezért nem szerencsés a hadügyértől L-39-est venni, mert gyakorlatilag a "fasz" mindkét oldalán Ő van, hogy alá került a beszerzés. Ez a korrupció melegágya, amit egy nyilt alapú részvényekett és kötvényeket kiadó cégcsoportnál nehezebb végrehajtani. (már bocsánat, de 12+ éve ezt látjuk szinte minden iparágban magyarországon, a vendéglátás, a dohányipar, építőipar, stb. vonatkozásában. Az meg, hogy éppen Rogán Toni ellenőrzi a polgári titkosszolgálatokat és fékez a korrupciót.. Nos ez kecskére a káposztát. Csak egy cégcsoportot írok le Mercarius. nézz utána, hogyan kezdték, mi lett belőle mikor szálltak ki, most kié stb. Én nem a tőkecsoportok ellen vagyok, a demokrácia része. Annak erőszakos és szekvenciális kialakítása, hogy magyarországon ugyanabba a egy tucat emberbe botlasz minden iparágban viszont azt mutatja, hogy itt kurva nagy törvénytelenségek voltak, a benfenntes információk és az államot vezető politikai párt és holdudvara részéről amelyik gyakorlatilag minden erőforrás lenyul, mindent megvesz (sokszor állami garanciavállalással). Ennél még a XIX században a brit kapitalizmus is tisztességesebb eszközökkel alakult ki. De ez már túl megy az eredeti témakörön.
Nem akarok szendvicsbe kerülni, mert vannak egy részről a fórumon a bólogatójánosok meg a keljfeljancsik (akik azonnal megtámadnak, ha kicsit is kritizálod a Zrínyit meg az ütemezését), de te elég negatívan látod a dolgot sztem.
Én is úgy gondolom, hogy nagyon fontos a demokrácia, sőt mindenek felett. Viszont a haderő-fejlesztést ebből egy kicsit kivonnám, mert ott most mindennél fontosabb, hogy ne veszítsünk időt, ha már ennyire el.....tuk.
Lehet, hogy kicsit túlaggódom, de már sokan verik a vészharangot, de Virág elvtárs sem tudna mást mondani, mint hogy a nemzetközi helyzet fokozódik. Másrészt az elmúlt hónapok horvát és román megnyilatkozásai kissé fellebbentették a fátylat arról, hogy milyen barátságokat is ápolunk..
Aki ilyen helyzetben nem erőltetetten fejleszti a haderőt az hülye, nem tudok jobb szót találni, ezt kell most erősíteni az illetékesekben is, mert mind az eszközbeszerzések, mind a képzés (pl. egy középiskolai hálózat felépítése), s ehhez kapcsolódóan a humán erőforrás-fejlesztés terén is késésben vagyunk.
Ettől most egy aprólékos vita távolabb visz, hogy miért veszünk kitől mit, meg kellene hagyni az utókornak elemzésre.
Inkább hajrá, bejelentések, de még inkább érkezzenek az eszközök, induljanak az üzemek, folytatódjon a bérfejlesztés, kiképzés ezerrel! MOST!
 
Olvasgatni való - Obsitos III. évfolyam 1. szám., Maróth intejú:
https://honvedelem.hu/images/media/61eec85e35d6d846065082.pdf

"A Rheinmetall-lal közösen egy új, 8×8-as harcjárműplatform fejlesztésébe is belevágunk, amely elsősorban az elavult kerekes páncélozott szállító harcjárművek (PSZH) korábbi generációjának helyettesítésére szolgál majd. Itt kulcsfontosságú lesz az autóiparban áttörést jelentő technológiák megvalósítása, beleértve az új energetikai megoldásokat és az autonomitást."

"Ez igaz a párhuzamosan zajló RDX robbanóanyag-gyártási képességek helyi kialakítására irányuló projektre is. Hogy vevőként nem csak a honvédség szerepel a tervekben, azt az a tény is jól mutatja, hogy a várpalotai termékportfólióban ott lesznek a NATO-ban is elterjedt 76 milliméteres haditengerészeti tüzérségi lövedékek is."

"Előrehaladva, tapasztalatokat gyűjtve lehetőség nyílik összetettebb, kifinomultabb vállalkozásokra is. Az Airbus Helicopters Hungary révén okkal bízhatunk abban, hogy más multinacionális projektekben is érdemben részt tudunk venni. Ennek fényében kell értékelni a kapott meghívást: csatlakozzunk a vezető helikoptergyártó nemzetekhez a jövő európai katonai forgószárnyasainak fejlesztési programjában."

"Az export támogatására létrehoztuk a Magyar Védelmi Exportügynökséget (VEX), de a startupok inkubálására és a tehetségek támogatására alkalmas, hatékony innovációs struktúra intézményi keretei is kialakulóban vannak."
 
Olvasgatni való - Obsitos III. évfolyam 1. szám., Maróth intejú:
https://honvedelem.hu/images/media/61eec85e35d6d846065082.pdf

"A Rheinmetall-lal közösen egy új, 8×8-as harcjárműplatform fejlesztésébe is belevágunk, amely elsősorban az elavult kerekes páncélozott szállító harcjárművek (PSZH) korábbi generációjának helyettesítésére szolgál majd. Itt kulcsfontosságú lesz az autóiparban áttörést jelentő technológiák megvalósítása, beleértve az új energetikai megoldásokat és az autonomitást."

"Ez igaz a párhuzamosan zajló RDX robbanóanyag-gyártási képességek helyi kialakítására irányuló projektre is. Hogy vevőként nem csak a honvédség szerepel a tervekben, azt az a tény is jól mutatja, hogy a várpalotai termékportfólióban ott lesznek a NATO-ban is elterjedt 76 milliméteres haditengerészeti tüzérségi lövedékek is."

"Előrehaladva, tapasztalatokat gyűjtve lehetőség nyílik összetettebb, kifinomultabb vállalkozásokra is. Az Airbus Helicopters Hungary révén okkal bízhatunk abban, hogy más multinacionális projektekben is érdemben részt tudunk venni. Ennek fényében kell értékelni a kapott meghívást: csatlakozzunk a vezető helikoptergyártó nemzetekhez a jövő európai katonai forgószárnyasainak fejlesztési programjában."

"Az export támogatására létrehoztuk a Magyar Védelmi Exportügynökséget (VEX), de a startupok inkubálására és a tehetségek támogatására alkalmas, hatékony innovációs struktúra intézményi keretei is kialakulóban vannak."
76 mm-es haditengerészeti lövedékek?! Mondom én hogy alakulóban a balatoni flotta!:rolleyes: