Mit akarnak már megint ellopni?Áruld már el, hogy a lopáson kívül mégis milyen relevanciája van 2022-ben egy ember vezette szubszonikus felderítőgépnek ALCA méretben? Ilyenre még a hülyék is drónt használnak.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mit akarnak már megint ellopni?Áruld már el, hogy a lopáson kívül mégis milyen relevanciája van 2022-ben egy ember vezette szubszonikus felderítőgépnek ALCA méretben? Ilyenre még a hülyék is drónt használnak.
Pénzt szoktak.Mit akarnak már megint ellopni?
Azért mégiscsak fejlődik az ország itt-ott. Amikor a barataid voltak kormányon ugyanúgy volt lopás, csak még az ország sem fejlődött.Pénzt szoktak.
Eridj már ezzel a barátaimos szöveggel a búsba... Manci néni a nyugdíjas klubban lehet vevő rá, (a kormányra szavaztam csak megjegyzem)Azért mégiscsak fejlődik az ország itt-ott. Amikor a barataid voltak kormányon ugyanúgy volt lopás, csak még az ország sem fejlődött.
A barátaim soha nem voltak hatalmon.Azért mégiscsak fejlődik az ország itt-ott. Amikor a barataid voltak kormányon ugyanúgy volt lopás, csak még az ország sem fejlődött.
???Mindenképpen megtartottam volna a VBÜ-t, de nem ez történt.
Bocs, de ez most fröccsögés.Amint betagolták a HM-be, azonnal több magán tőketársaságba tartozó kaszinókkal, különféle érdekeltségekkel és beosztásokkal rendelkező miniszter alá kerül, aki nem tudom, hogy az Isten Haza Családom - féle felsorolásban melyiket hova helyezi, de Én úgy látom, hogy nem a Családom van leghátul. Szóval magán tőketársaságokba szervezett félig külföldi hadiipari cégek lesznek.
Nem 100%-ban tudtalak követni, de a magyar hadiipar tulajdonosi szerkezete, se nem magán, se nem állami. Vegyes konstrukció, alapvetően külföldi multikkal együttműködve, alapitott vegyesvállalatok. Termeszetesen hazai tőkések is fognak pozíciót fogni, de ez az egész világon így van. Az hogy a személyek politikai szimpátiája böki sokak csőrét ezzel nem tudok, mit kezdeni. Majd a hadiipari cégeik teljesítménye eldönti, mennyire lesznek sikeresek és hasznosok.Ezzek - most Maróth Gáspárral is vitatkozva - azt mondom azért rosszak, mert igaza van és alapvető probléma, hogy az állam a legroszabb gazda, de itt eddig ott volt a külföldi tőkés is. Ha az államot magán tőkealapra cseréljük, akkor annak már nincs érdeke, ha éppen nincs se magyar, se külföldi megrendelés, ergo veszteséges az üzlet, akkor azt megtartani, stb. Ez a különbség pld. Szerbia és Hazánk hadiipara között. Ott a Szoko, MOMA stb. kap bizonyos megrendeléseket - akár új rendszerek, komplexumok gyártására, akár javításokra, modernizációkra, de állami cég, nem hagyják tönkremenni. Nos egy magán tőkealap meg valószínüleg igen. Pld. ezért vette vissza az Aero-t a cseh állam mert rendelés hiján a Boeing feldarabolta és eladta volna.
Olyan folyamatok indulnak be a haderőfejlesztés kapcsán, amik korábban elképzelhetetlenek voltak.l itthon. Lásd fenti képzések együttműködve a hadiiparral es a Honvédséggel.
A példa rossz! Erdogan és veje és a Baykar katonai drónjaira van kereslet. Ha nem lenne, és nincs karbantartási és javítási igény sem, akkor kérdés, hogy mi lenne. Persze egy multi cég állandóan fejleszt és lesz kereslet termékeire. De ezt nem lehet extrapolálni a magyar hadiiparra, amely egy pld alapvető német termék a KF-41 változatát fogja összeszerelni és klf. példányait hazai és esetleges exportpiacra termelni. Amennyiben a hazai piacranem kell több, és nincs export, akkor mi lesz? Ha állami akkor nem zárom be a gyárat, mert népgazdasági érdek. Ha magán, akkor bezárom, mert nem termel profitot. (Vagy kijárom... hogy állami beszerzés, modernizálás legyen...) Nézzük meg mi lett a Brassói Airbus gyárral. Ott is nagy remények voltak, hogy a Pumát onnan vesznek országok. Nos nem vettek. Saját maguknak gyártottak Pumákat és Soccat-ot, majd nagyjavítottak és alapvetően veszteséges, és a gyár nagy része áll. Az állam megengedhet veszteséges gyárakat a stratégiai érdeke miatt fenntartani a magán tőkealap nem. Addig amíg fut a szekér persze nincs probléma. Amikor nem fut, akkor a tőkés menekül.. (majd átadja súlyos milliárdokért az államnak!!!! Ez egyszerű közgazdaságtan. Mit nem lehet érteni??? Ezért kell stratégiai hadiipari cégekbe állami szerepvállalás, és nem magántőke. Az csak a profitot viszi. Ráadásul a magyar magántőke nélkül is ott van a német, vagy francia stb. magántőke, a cégekben..???
Én a VBÜ sorsáról semmit sem tudok, te hallottál vmit?
Bocs, de ez most fröccsögés.
Nem 100%-ban tudtalak követni, de a magyar hadiipar tulajdonosi szerkezete, se nem magán, se nem állami. Vegyes konstrukció, alapvetően külföldi multikkal együttműködve, alapitott vegyesvállalatok. Termeszetesen hazai tőkések is fognak pozíciót fogni, de ez az egész világon így van. Az hogy a személyek politikai szimpátiája böki sokak csőrét ezzel nem tudok, mit kezdeni. Majd a hadiipari cégeik teljesítménye eldönti, mennyire lesznek sikeresek és hasznosok.
Nézzünk külföldi példákat. Erdogan veje és a Baykar azt hiszem profi, nemzetközileg elismert teljesítményt tett le az asztalra. A cég piacvezető a katonai drónok terén. Mondhatnánk, egy keleti oligarcha villantott.
Ezzel szemben itt a General Dynamics. Amerikai-brit tőzsdei cég. A tulajdonosi szerkezete annyira szétaprózott befektetési alapok, nyugdíjalapok, vállalatok között, hogy totálisan átláthatatlan ez a céges háló. Persze nagyon transzparensen fel van tüntetve, melyik cég mennyit birtokol. De a cégek mögött további cégek állnak, kereszttulajdonlások stb.. Persze a végén kb. 2-3 multimilliárdosnál csörög a kassza. Nah, itt ez a snájdig nyugati multi, nem oligarchák, papíron, hanem tisztességes cégek birtokolják. Nah, ezek csináltak pénztemetőt az Ajaxból.
Tehát erre is, arra is van példa. Beszéljünk SZBKról 1 év múlva milyen iranyba inful el a HM, mennyire darálja be a VBÜt Maróthot, vagy nyomja felfelé.
Szerintem a Magyar Állam NEM engedhet meg veszteséges gyárakat a stratégiai érdeke miatt fenntartani. Ez egyszerű közgazdaságtan.Az állam megengedhet veszteséges gyárakat a stratégiai érdeke miatt fenntartani a magán tőkealap nem. Addig amíg fut a szekér persze nincs probléma. Amikor nem fut, akkor a tőkés menekül.. (majd átadja súlyos milliárdokért az államnak!!!! Ez egyszerű közgazdaságtan. Mit nem lehet érteni??? Ezért kell stratégiai hadiipari cégekbe állami szerepvállalás, és nem magántőke. Az csak a profitot viszi. Ráadásul a magyar magántőke nélkül is ott van a német, vagy francia stb. magántőke, a cégekben..
Sztem ez nem ilyen egyszerű.A példa rossz! Erdogan és veje és a Baykar katonai drónjaira van kereslet. Ha nem lenne, és nincs karbantartási és javítási igény sem, akkor kérdés, hogy mi lenne. Persze egy multi cég állandóan fejleszt és lesz kereslet termékeire. De ezt nem lehet extrapolálni a magyar hadiiparra, amely egy pld alapvető német termék a KF-41 változatát fogja összeszerelni és klf. példányait hazai és esetleges exportpiacra termelni. Amennyiben a hazai piacranem kell több, és nincs export, akkor mi lesz? Ha állami akkor nem zárom be a gyárat, mert népgazdasági érdek. Ha magán, akkor bezárom, mert nem termel profitot. (Vagy kijárom... hogy állami beszerzés, modernizálás legyen...) Nézzük meg mi lett a Brassói Airbus gyárral. Ott is nagy remények voltak, hogy a Pumát onnan vesznek országok. Nos nem vettek. Saját maguknak gyártottak Pumákat és Soccat-ot, majd nagyjavítottak és alapvetően veszteséges, és a gyár nagy része áll. Az állam megengedhet veszteséges gyárakat a stratégiai érdeke miatt fenntartani a magán tőkealap nem. Addig amíg fut a szekér persze nincs probléma. Amikor nem fut, akkor a tőkés menekül.. (majd átadja súlyos milliárdokért az államnak!!!! Ez egyszerű közgazdaságtan. Mit nem lehet érteni??? Ezért kell stratégiai hadiipari cégekbe állami szerepvállalás, és nem magántőke. Az csak a profitot viszi. Ráadásul a magyar magántőke nélkül is ott van a német, vagy francia stb. magántőke, a cégekben..
Márpedig hosszú távon mivel kis ország vagyunk a haderőnk sem kíván nagyobb számú technikai eszközt. Amennyiben nem lesz nagyobb számú külföldi megrendelés, akkor fentiek szerint kvázi bezárhatod a gyárakat.. Van ellenpélda, mert a dunai repülőgépgyárat (inkább végül javítóüzemet) nem lett volna szabad bezárni. Az államot ép azért tartjuk fenn, hogy ilyen tevékenységet tartson fel például. A vasúti közlekedés sem rentábilis, mégsem zárjuk be, mert megengedheti magának az állam..Szerintem a Magyar Állam NEM engedhet meg veszteséges gyárakat a stratégiai érdeke miatt fenntartani. Ez egyszerű közgazdaságtan.
Egyfelől van igazságod, de a gondolkodásod neked is át van itatva liberális ellenzékiséggel. Amihez jogod van, de pont ettől Te is egy szemellenzős tekintettel nézed a történéseket.
A NER kifejezést sokat használod, de szerintem eddig vagy nem volt a beszerzéseknél semmi ilyen, vagy legfeljebb a legutóbbi repülőgép megrendelés esetén. Ott viszont azt tudjuk, 4 felderítő, 8 kiképző gép, ennyi. Nem látnék bele mást.
Ami a többit illeti, egyik ország sem tart ott a szomszédaink közül, mint mi.
A csehek, szlovákok, eléggé el sem indítottak még semmit, szinte. Na jó, a cseh haderő most rendelt Leopárdot. Azt is az ukrnnak átadott T-72 okán inkább.
A románok belemásztak az amerikai elvárásokba, légvédelem + haditengerészet, amire elvágták a pénzük jelentős részét. Szárazföldi erőik, már most elavultak jó részt, leszámítva a rakétatüzérségüket. Viszont mást nem tudnak felmutatni, még megrendelés szinten sem.
Szlovén, horvát haderő, amolyan elvegetál épp, a NATO hátsó udvarában.
Ausztria semleges, hadereje ennek megfelelő, de ott sem tudunk grandiózus fejlesztésekről. Legfeljebb a vadászgépeket akarják olcsóbbra cserélni, ha sikerül majd.
Nagyjából ennyi, a Honvédség beszerzések, megrendelések terén nem áll rosszul.
A haderő vezetésében lehet némi átalakítás, ha így áll fel az új minisztérium, de ez inkább hatékonyság növelő lehet, sem mint gátló tényező.
Eléggé feladat orientálnak érzem az új kormányfelállást, ebbe illeszkedik a HM is.
Egy ipari létesítmény meg a vasúti közlekedés két külön dolog. Maróth eddig azt hangsúlyozta minden ilyen beruházáshoz készült üzleti terv, és ahol nem láttuk, hogy a mi megrendelésünk nélkül is megáll a gyár nem vágtunk bele. Zala nem a mi 220 Lynxünkre épül. Én egyébként nem izgulok, ahogy látom a világ épp olyan irányba halad, hogy hadi ipari kapacitásokra lesz szükség.Márpedig hosszú távon mivel kis ország vagyunk a haderőnk sem kíván nagyobb számú technikai eszközt. Amennyiben nem lesz nagyobb számú külföldi megrendelés, akkor fentiek szerint kvázi bezárhatod a gyárakat.. Van ellenpélda, mert a dunai repülőgépgyárat (inkább végül javítóüzemet) nem lett volna szabad bezárni. Az államot ép azért tartjuk fenn, hogy ilyen tevékenységet tartson fel például. A vasúti közlekedés sem rentábilis, mégsem zárjuk be, mert megengedheti magának az állam..
Amit írtál általánosan igazságokat tartalmaz és egyetértenék amennyiben nem hadiiparról van szó. Itt a magántőke, mivel "érzékeny" iparágról van szó, általában szorosabb állami felügyelet kíván, sőt, sok esetben nem kívánatos. Vagy csak annyiban, hogy finanszírozd meg, de ne kérdezd mire költjük, csak garantáljuk a hasznodat. Erre ugyanakkor a magántőkés helyett, sokkal demokratikusabb, és áltláthatóbb, a részvények, kötvények kiadása, amiről éppen azt írtad, hogy a sok tulajdonos között, akik felvásárolnak bizonyos részvényeket és kötvényeket lehet, hogy néhány emberré marad a haszon. Igen ez is lehetséges, de az is, hogy nem néhány magán tőkealap fogja kvázi meghatározni a kormányzópárt politikusain keresztül, hogy mit is gyártsanak, és adjanak el a hadseregnek, hanem a tényleges igényekre ad választ a cég, akár hazai, akár export vonatkozásában. Ezért nem szerencsés a hadügyértől L-39-est venni, mert gyakorlatilag a "fasz" mindkét oldalán Ő van, hogy alá került a beszerzés. Ez a korrupció melegágya, amit egy nyilt alapú részvényekett és kötvényeket kiadó cégcsoportnál nehezebb végrehajtani. (már bocsánat, de 12+ éve ezt látjuk szinte minden iparágban magyarországon, a vendéglátás, a dohányipar, építőipar, stb. vonatkozásában. Az meg, hogy éppen Rogán Toni ellenőrzi a polgári titkosszolgálatokat és fékez a korrupciót.. Nos ez kecskére a káposztát. Csak egy cégcsoportot írok le Mercarius. nézz utána, hogyan kezdték, mi lett belőle mikor szálltak ki, most kié stb. Én nem a tőkecsoportok ellen vagyok, a demokrácia része. Annak erőszakos és szekvenciális kialakítása, hogy magyarországon ugyanabba a egy tucat emberbe botlasz minden iparágban viszont azt mutatja, hogy itt kurva nagy törvénytelenségek voltak, a benfenntes információk és az államot vezető politikai párt és holdudvara részéről amelyik gyakorlatilag minden erőforrás lenyul, mindent megvesz (sokszor állami garanciavállalással). Ennél még a XIX században a brit kapitalizmus is tisztességesebb eszközökkel alakult ki. De ez már túl megy az eredeti témakörön.Sztem ez nem ilyen egyszerű.
Eleve Zalaegerszeg nemcsak a Lynxről fog és főleg nemcsak a Lynx gyártásról fog szólni. Ezért bár Mo. érdeke, hogy minél több helyen legyen sikeres a Lynx, de Zala alapvetően nem Lynxeket fog exportálni. Azt is, de kis mennyiségben. Részegységeket, alkatreszt exportál majd többek közt, de nem kizárólagosan a Lynxhez is. Alap, kutatás, fejkesztéseket is itt fog a jövőbeli járműveihez megvalósítani az RM. És ez csak 1 gyára. Tovabbi 3+x még várható itthon.
Hibás koncepció lett volna, ha Zalát úgy próbáljuk nyereségessé tenni, hogy Lynxeket exportál. Ez már 100+-os darabszámnál is, mindenhol részben helyi összeszerelésben valósul meg. Ezért koncepció egy Közép - Europai együttműködés, amiben a Lynx a zászlóshajó és ha minden jol alakul, Zala körül alakul ki további szlovák - cseh gyár épül, akik szorosan kaocsolódnak hozzánk. Igy 1-1 rész alkatrészegység helyi gyártása minimum háromszoros darbszámban, nagyobb nyereséggel gyártható. Ráadásul az agy (K+F) Zalában lesz.
Eleve nem összehasonlítható a román és a nagyar hadiipari konstrukció. Sőt, sztem itt Maróth nagyon ügyeset húzott. 1-1 beszerzés kapcsán nem arra törekszik, hogy minél nagyobb legyen a hazai hozzáadott érték egy beszerzéshez. Minden külföldi tender erre koncentrál. Hanem hosszabb távú együttműködés,, más termékekbe is beszállítás, jövőbeli projektekben való aktív részvétel.
Ez rövid távon kevesebbet, de már közép távon sokkal többet hoz. Mindenehhez zöldmezős beruházásban zsír új gyárak épülnek, a legújabb ipari tervezési igények szerint, technológiákat alkalmazva. Ezert Brassőt meg a románokat hagyjuk. 1 projektes hadiipari befektetés, aztán vergődés.
Van előnye mind az allaminak, mind a magánnak legyen hazai vagy külföldi. Semmilyen kizárólagos ítéletet nem mondanék, melyik a jobb. Mindnek van rengeteg előnye es hátránya. Ráadásul sokszor a lehetőségektől is függ, melyik irány az üdvözítő.
A magántőke nemcsak a profitot viszi. Olyan helyekre is betörhet, ahova a magyar állam nem juthat be. Olyan kaocsolatrendszerrel is rendelkezhet, amivel a magyar állam nem. Sőt akár pénzt és szakértelmet is hozhat. Az állam dolga olyan együttműködés kialakítása, ami mindkét félnek kölcsönösen előnyös.
A 4iGbe nyugodtan beszállhatsz, tőzsdei cég.Ja még egy kérdés? Miért nem lehet a Magyar Nép a tulajdonosa hadiipari cégeknek? Ergo miért nincs nyilt részvény, kötvény. (Most nem kötelező hadikölcsönről írok). Mennyien fektetnének be olyan tőkealapokba amelyek nagyobb hozammal kecsegtetnének mint az állampapírok? Miért nem lehet bevonni a lakossági megtakarításokat?
Miért jobb Szijj László vagyona, vagy Szalay kaszinópénze?
Azért, mert azt nem lehet visszaosztani a politikai elit részére, abből nehéz lenne a fidesz politikai körét finanszírozni. Merthát a profitból a magán tőkealap részesül, és az ott lévők nevei titkosak. -- de kvázi tudjuk ki, vagy kiknek a rokonai. Csak kellett vagy 10 év, hogy kitalálják ez a formát saját vagyonuk növelésére, és persze ezekhez meg kellett a hazai jogi keretet teremteni..
Egy.. Hány került alapításra? Kik vannak, vagy lesznek bennük??A 4iGbe nyugodtan beszállhatsz, tőzsdei cég.
Azért azt feltételezni, hogy egy az egyben mi is az amatőr és elcseszett román példát fogjuk mindenben követni azért az elég elfogult meglátás...politikai stabilitás, szakembergárda, több pilléren álló hazai hadiipar (nagyrészt német hátszéllel),...a több pilléren értve azt is, pl. hogy a zalai üzemegység sem egy terméket fog gyártani, ahogy az Arzenál sem, Kaposvár sem és igy tovább. A magyar Airbus alkatrészgyár pedig fenntarthatóságilag a szememben kikezdhetetlen...Nézzük meg mi lett a Brassói Airbus gyárral. Ott is nagy remények voltak, hogy a Pumát onnan vesznek országok. Nos nem vettek. Saját maguknak gyártottak Pumákat és Soccat-ot, majd nagyjavítottak és alapvetően veszteséges, és a gyár nagy része áll.