[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

Igazán arra kérdeztem volna rá a kérdés "lemaradt" folytatásában, hogy mi vettük-e meg, mert annak örültem volna igazán!

Korábban ugyanis orosz hátterű tulajdonosa volt.
Szerintem még az is elképzelhető, hogy az Omnipol csak stróman-ként átvette a céget --amilyen recept alapján 1 Rubelért visszavásárlási lehetőséggel megvette az orosz állam az Renault(korábbi LadaLada)-gyárat/céget-- és maradt az orosz tulajdonos valójában, a háttérben.

Itt érdemes lenne --szerintem-- ismét "bevásárolnunk", hacsak nem ez történt már meg valójában a háttérben!
Én úgy olvastam az Omnipolnak jó orosz kapcsolatai vannak. Ők saját jogon vehették meg.
 
Algéria tárgyalásokat folytat a cseh Aero Vodochody céggel az L-39NG repülőgépek helyi gyártásáról

Megállapodás esetén az Aero Vodochody lenne a második európai vállalat, amely repülőgép-összeszerelő üzemet hozna létre ebben az országban.

@Filter , megint zavarnálak. Szükség lenne a francia nyelvismeretedre.

A cikkben az egyik képaláírás "check aircraft"nak adja meg az L-39NG-t. A Google nagyon félre fordította a kiképzőgépet nyelvi sajátosságok miatt vagy ezek valami járőr, felderítő dologra akartak utalni? (Gondolom könnyű rájönni, miért fúrja ennyire az oldalamat ez a 90% eséllyel csak félre fordítás.)

UI.: Hogy ne kelljen neked a cikket bogarászni, kikerestem, hogy a "chèques" szó lehet talán az eredeti francia szövegben.
 
@Filter , megint zavarnálak. Szükség lenne a francia nyelvismeretedre.

A cikkben az egyik képaláírás "check aircraft"nak adja meg az L-39NG-t. A Google nagyon félre fordította a kiképzőgépet nyelvi sajátosságok miatt vagy ezek valami járőr, felderítő dologra akartak utalni? (Gondolom könnyű rájönni, miért fúrja ennyire az oldalamat ez a 90% eséllyel csak félre fordítás.)
HU: cseh = EN: Czech = FR: tchèque
 
Algéria tárgyalásokat folytat a cseh Aero Vodochody céggel az L-39NG repülőgépek helyi gyártásáról

Megállapodás esetén az Aero Vodochody lenne a második európai vállalat, amely repülőgép-összeszerelő üzemet hozna létre ebben az országban.
A cseh L39NG gyár létesítése azt jelezné, hogy az Algériai Légierő tárgyalások keretében a jövőben több gépet is beszerezne a korábbi változatok, az L39ZA/C helyett 55 darab repülőgépből álló flottával, amely 2008-ban kezdte meg működését. 1987.

Az L39NG („Next Generation”) a Genesys Aerosystems repüléselektronikai csomagjával van felszerelve, üveg pilótafülkével és az amerikai Williams International cég FJ44-4M motorjával.


Az algériai Afrika legkomolyabb flottája. 55 L39-et használ és majdnem ennyi Zlint.
Ha összejön, akkor a legkomolyabb magyar hadiipari kifektetés lesz.

1 problémát lato. Algéria az amerikai liebling Marokkó katonai raiválisa. Talán az amik az erőegyensúly miatt (az NG amúgy sem borítaná a pályát) engedik az exportot, de lehet a Williams motort cserélni kell.
 
@Filter , megint zavarnálak. Szükség lenne a francia nyelvismeretedre.

A cikkben az egyik képaláírás "check aircraft"nak adja meg az L-39NG-t. A Google nagyon félre fordította a kiképzőgépet nyelvi sajátosságok miatt vagy ezek valami járőr, felderítő dologra akartak utalni? (Gondolom könnyű rájönni, miért fúrja ennyire az oldalamat ez a 90% eséllyel csak félre fordítás.)

UI.: Hogy ne kelljen neked a cikket bogarászni, kikerestem, hogy a "chèques" szó lehet talán az eredeti francia szövegben.
Cseh van félrefordítva csekk-nek.
 
Az Embraeresek, ha már Pesten jártak, utána ide is beugrottak. Vmi készül....
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Lehet élesítik a 2 cseh gép rendelését.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Lehet élesítik a 2 cseh gép rendelését.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
(Azt nézted hogy aki ezt írta, az egy 15 év körüli szpotter?)

A cseh védelmi minisztérium jelenleg mindent tagad...

Az Aero-Embraer MoU az nem inkább az ACE-Embraer magyar karbantartó központtal vagy az Embraer egy újabb magyar repülőgépipari együttműködésével (valamilyen részegységnek a magyarországi gyártása) függhet össze?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
(Azt nézted hogy aki ezt írta, az egy 15 év körüli szpotter?)

A cseh védelmi minisztérium jelenleg mindent tagad...

Az Aero-Embraer MoU az nem inkább az ACE-Embraer magyar karbantartó központtal vagy az Embraer egy újabb magyar repülőgépipari együttműködésével (valamilyen részegységnek a magyarországi gyártása) függhet össze?
Azt nem néztem. o_O

Egyébként nem alaptalan a feltételezés, ha a cseh védelmi tárca reagált rá.

Egyébként lehet mindkettő. Valszeg próbálták a csehekre is rátukmálni a 2 gépet, de remélem összefüggé az Embraer Hu magyarorszagi fejlesztési tevékenységével. Esetleg annak repülőgépipari, gyártási szála az AV-n keresztül Magyarországra jön. Azt tudjuk a szándék megvan a brazilokban a magyar gyártásra, hisz már felajánlották.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Az Eximbank aki a kölcsönt adta 100% magyar állami tulajdon, nem orosz-magyar. Keverik 1 másik bankkal, aminél elfeledkeznek arról, hogy a szlovák állam is tulajdonosa, de az AV vételéhez n8bcs köze. Annyira akarják látni az orosz kötődést, hogy beleálmodják az Eximbankba.
 
Ebben a magyar kormány sem lát problémát, ami inkább probléma kellene legyen - csak hát nem nálunk...
Már megszűntezztte az összeférhetetlenséget mielőtt hivatalosan miniszter lett.

Egyébként az AVben az állam valóban nem problémát lát, hanem lehetőséget, ezért vetették meg. Ha vmihez a ruszkikhoz ennek az ügynek kevés köze lesz, max. a ruszki Közép - Ázsiai utódállamokhoz, akik karbantartják, felújíthák a régi gépeiket az AV-val, meg újakat vesznek.
 
Az Eximbank aki a kölcsönt adta 100% magyar állami tulajdon, nem orosz-magyar. Keverik 1 másik bankkal, aminél elfeledkeznek arról, hogy a szlovák állam is tulajdonosa, de az AV vételéhez n8bcs köze. Annyira akarják látni az orosz kötődést, hogy beleálmodják az Eximbankba.

Mondjuk kíváncsi vagyok arra, hogy ilyenkor mennek-e a helyreigazítási kérelmek, mert ez nagyon durva hitelrontás. Vagy fogalmuk nincs arról, hogy mit írnak és ideje tájékoztatni őket vagy a legaljasabb piaci magatartás, amit nem feltételezek róluk...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Már megszűntezztte az összeférhetetlenséget mielőtt hivatalosan miniszter lett.

Egyébként az AVben az állam valóban nem problémát lát, hanem lehetőséget, ezért vetették meg. Ha vmihez a ruszkikhoz ennek az ügynek kevés köze lesz, max. a ruszki Közép - Ázsiai utódállamokhoz, akik karbantartják, felújíthák a régi gépeiket az AV-val, meg újakat vesznek.
Arról nem beszélve, hogy pont Penta Investments, - amitől megvették - rendelkezett komoly orosz háttérrel.
 
Már megszűntezztte az összeférhetetlenséget mielőtt hivatalosan miniszter lett.

Egyébként az AVben az állam valóban nem problémát lát, hanem lehetőséget, ezért vetették meg. Ha vmihez a ruszkikhoz ennek az ügynek kevés köze lesz, max. a ruszki Közép - Ázsiai utódállamokhoz, akik karbantartják, felújíthák a régi gépeiket az AV-val, meg újakat vesznek.
korrektebb lett volna ha az állam veszi meg mint a Hirtenbergert - no mindegy. Ezt már egyszer átbeszéltük.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely