A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

oké ez már a második hogy feljönnek a HX-ek mint már megrendelt cucc :confused::confused::confused: mi majd csak akkor értesülünk majd az új dolgokról amikor random mh-s videóban háttérbe gyerekek mászkának rajta miközbe narrátor mondja hogy ma is kiment xy helyre toborozni a honvédség???? mostantól így megy a zrinyi ?!
Mostantól? :D
 
Minden beszerzésünkben van logisztikai teherautó. De ezek hx 2-esek ugyan azok a modellek mint a rábàink. Főleg konténerszállító meg ilyesmi kivitelben
Mondjuk azt nem részletezte melyik tipus. Arra emlékszek, hogy 13 logisztikai teherautót rendeltünk a Leopardokhoz. A radarokhoz is jön x db. De ez a 200+ - os darabszám egy nagyságrenddel nagyobb.
 
A lánctalpasok közúti mozgatásához is k. sok traileres jármű kell - nem meindenhova vasúton mennek.
És itt el is jutottunk ahhoz a ponthoz, amit már régen fel akartam vetni.
Ha a tatai dandár elhagyja a laktanyát, és mondjuk dandárszinten az Alföldre akarják telepíteni őket, ahhoz komoly szállítókapacitás kell. Ha vasúton viszik akkor legalább 44 darab nagy teherbírású SAMMP tehervagon (6 tengelyes. Jelenleg nincs ennyi a MÁV-nak...), ha közúton viszik akkor pedig 44 vagy még több hk szállító tréler. Plusz a 24 db PzH -2000-nek. Lynx-eknek elég a 4 tengelyes vagon, de közútra nekik is olyan tréler kell minimum, mint ami elbírt egy T-72-est. 68, de inkább 80 db SAMMP vagon. Zajlik ezek beszerzése? Én nem hallottam róla. A közúti trélerből 2 fajta volt tesztelés alatt a tatiaknál, de hogy rendeltek-e valamelyikből nagyobb mennyiséget arról nem hallottam.
Szóval ezek nélkül a fontos kiegészítő járművek nélkül lesz egy nehéz dandárunk, ami normális időintervallumon belül sehova sem telepíthető. Majd kérvényezni kell az ellenségnél, hogy egyből Tata környékén támadjanak ha lehet... :p

Keresd a kakukktojást!!!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Remélem csak azért hallgatják el az ilyen beszerzéseket, mert ez "csak unalmas" logisztika, nem érdekelheti a közvéleményt. Valójában nagyon fontos.
 
És itt el is jutottunk ahhoz a ponthoz, amit már régen fel akartam vetni.
Ha a tatai dandár elhagyja a laktanyát, és mondjuk dandárszinten az Alföldre akarják telepíteni őket, ahhoz komoly szállítókapacitás kell. Ha vasúton viszik akkor legalább 44 darab nagy teherbírású SAMMP tehervagon (6 tengelyes. Jelenleg nincs ennyi a MÁV-nak...), ha közúton viszik akkor pedig 44 vagy még több hk szállító tréler. Plusz a 24 db PzH -2000-nek. Lynx-eknek elég a 4 tengelyes vagon, de közútra nekik is olyan tréler kell minimum, mint ami elbírt egy T-72-est. 68, de inkább 80 db SAMMP vagon. Zajlik ezek beszerzése? Én nem hallottam róla. A közúti trélerből 2 fajta volt tesztelés alatt a tatiaknál, de hogy rendeltek-e valamelyikből nagyobb mennyiséget arról nem hallottam.
Szóval ezek nélkül a fontos kiegészítő járművek nélkül lesz egy nehéz dandárunk, ami normális időintervallumon belül sehova sem telepíthető. Majd kérvényezni kell az ellenségnél, hogy egyből Tata környékén támadjanak ha lehet... :p


Remélem csak azért hallgatják el az ilyen beszerzéseket, mert ez "csak unalmas" logisztika, nem érdekelheti a közvéleményt. Valójában nagyon fontos.
Lábon is elmennek bárhová az országba, nem vagyunk egy Franciaország.
 
És itt el is jutottunk ahhoz a ponthoz, amit már régen fel akartam vetni.
Ha a tatai dandár elhagyja a laktanyát, és mondjuk dandárszinten az Alföldre akarják telepíteni őket, ahhoz komoly szállítókapacitás kell. Ha vasúton viszik akkor legalább 44 darab nagy teherbírású SAMMP tehervagon (6 tengelyes. Jelenleg nincs ennyi a MÁV-nak...), ha közúton viszik akkor pedig 44 vagy még több hk szállító tréler. Plusz a 24 db PzH -2000-nek. Lynx-eknek elég a 4 tengelyes vagon, de közútra nekik is olyan tréler kell minimum, mint ami elbírt egy T-72-est. 68, de inkább 80 db SAMMP vagon. Zajlik ezek beszerzése? Én nem hallottam róla. A közúti trélerből 2 fajta volt tesztelés alatt a tatiaknál, de hogy rendeltek-e valamelyikből nagyobb mennyiséget arról nem hallottam.
Szóval ezek nélkül a fontos kiegészítő járművek nélkül lesz egy nehéz dandárunk, ami normális időintervallumon belül sehova sem telepíthető. Majd kérvényezni kell az ellenségnél, hogy egyből Tata környékén támadjanak ha lehet... :p


Remélem csak azért hallgatják el az ilyen beszerzéseket, mert ez "csak unalmas" logisztika, nem érdekelheti a közvéleményt. Valójában nagyon fontos.
https://www.google.com/maps/place/M...5fb7e9f56d11c8bb!8m2!3d47.501925!4d19.1908446 a honvédségnek vanna saját vasuti kocsijai nem csak a vasúttársaságoktól bérelhető. Ez a központ Arb telephely de van több is és van valahol ahol speckoba tárolják a vasuti szerelvényeket kocsikat mozdonyok is vanna talán... azt ne kérdezd hogy hol nagy leltár kellene hogy az ember összeszedje
 
https://www.google.com/maps/place/Magyar+Honvédség+Anyagellátó+Raktárbázis/@47.501267,19.1957412,126m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x0:0x5fb7e9f56d11c8bb!8m2!3d47.501925!4d19.1908446 a honvédségnek vanna saját vasuti kocsijai nem csak a vasúttársaságoktól bérelhető. Ez a központ Arb telephely de van több is és van valahol ahol speckoba tárolják a vasuti szerelvényeket kocsikat mozdonyok is vanna talán... azt ne kérdezd hogy hol nagy leltár kellene hogy az ember összeszedje
Van, csak az nem mindegy milyen. Jóval korábban emlegettük itt, hogy a Leo-2-eseket csak a 6 tengelyes SAMMP bírja el. Ha nem ilyenek vannak, akkor nem jó a célra. Márpedig amikor BTR-eket, teherautókat szállítanak, akkor szinte mindig 4 tengelyes kocsikon teszik. Sőt, volt korábban egy tudósítás, amikor gyakorlatra vitték a Leo-kat, DB-tól kölcsönzött német vasúti kocsikon.
Lábon is elmennek bárhová az országba, nem vagyunk egy Franciaország.
A T-72-es javításközi üzemideje 12 ezer km-re vonatkozott. Talán a Leo-nak sem sokkal több, 15 körül van. Tehát ha Tatáról átmennek lábon Debrecenbe, vagy mondjuk az ukrán határ környékére, akkor 5-600 km-t már le is vonhatunk belőle. Nem éri meg, nem erre van kitalálva a hk. Szükség esetén természetesen bárhová elmehetnek lábon, de ha lehet nem teszik, hogy ne kopjon az üzemidő.