Kfir (IAI, Izrael)

Ez ebben a formában bocsánat, de nettó hülyeség.

Az AESA radartól a KFir nem fog jobban emelkedni, sem lesz nagyobb a hatósugara a kőkorszaki turbojet hajtóművével.
Ezen felül MELYIK Gripen C-től? Azon is lehet HMS és IRIS-T, tehát dogfightban sem jobb. Meteor mióta van Kfir-en?
Hát SDB?

Kicsit nézzed már reálisabban a dolgokat
Ne a létező Kfir C10P-t nézd (bár több tekintetben az is felülmulja a jelenlegi Gripen C-t) a mechanikus vezérléssel és J79 hajtóművel.NG tervezet annyira különbözik a ma létező C10-től,mint a Gripen E különbözik a Gripen C-től.Vagy még jobban.
Amit ma látsz még Kolumbiába,az a Block 60,10+ éves ajánlata volt (csak közben fejlődőtt,eredetileg 2032 radarok voltak bennük,példul).Eredeti C2 sárkány,eredeti J79 hajtómű,mechanikus kormányzás.NG F414 hajtómű,módositott sárkány,FBW kormányzás.Még a jellegzetes függőleges vezérsik elötti pótbeömlő nyilás is eltünne a gépről.
 
  • Vicces
Reactions: Törölt tag
Janes irt róla,de most nyilvános nethálózaton vagyok,nem engedi megnyitni
https://www.janes.com/defence-news/...-return-sri-lanka-and-ecuador-jets-to-service
Ha nem ebbe a hirbe van,akkor bocsi,egy másikban-egyik Janes lapot sem engedi innen megnyitni.
0.jpg

Ez egy kolumbiai Molni videójábol való kép.De igazábol a Gripen C új gyártású árát vette alapul,nem tudni,mennyibe kerülne a letárolt sárkányokbol készülő Gripen C+.Egy biztos,90milkát nem ér meg.
És ma már biztosan több lenne nominálisan.Az utóbbi 3 évben durva infláció volt mindenütt,
És a képen egy C10P van,NG nincs,csak papiron
Engedd el, szép hogy papíron összerakják 15 helyről az alkatrészeket, de mire az egyben működni is fog az évek.
Tesó autó alkatrészre írja a szoftvert, évek mire egy új autóban rendben működik az a cucc, ami már más gyártók autójában évek óta vígan fut.
Egy ilyen vadászgép meg sokkal bonyolultabb és egyedibb eszköz.
Kamm egy nagyképű és öntelt ló, de ő talán többet foglalkozik ilyenekkel, megerőltethetne magát hogy ilyenről írjon egy fél oldalt, közérthetően.
A Veér István is ilyesmit csinál, ő is megpróbálhatja azt felvázolni.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Engedd el, szép hogy papíron összerakják 15 helyről az alkatrészeket, de mire az egyben működni is fog az évek.
Tesó autó alkatrészre írja a szoftvert, évek mire egy új autóban rendben működik az a cucc, ami már más gyártók autójában évek óta vígan fut.
Egy ilyen vadászgép meg sokkal bonyolultabb és egyedibb eszköz.
Kamm egy nagyképű és öntelt ló, de ő talán többet foglalkozik ilyenekkel, megerőltethetne magát hogy ilyenről írjon egy fél oldalt, közérthetően.
A Veér István is ilyesmit csinál, ő is megpróbálhatja azt felvázolni.
Nem én állitom,hogy sikerülhet,hanem az IAI.....Annyira biztosak benne,hogy üzleti ajánlatot adtak rá.És van tapasztalatuk az ilyesmiben,ez meg tény.És aligha adtak volna rá üzleti ajánlatot,ha nem lennének biztosak a dolgukba.
 
  • Vicces
Reactions: krisss
Ha véletlenül bedaralnak, ez az újabb aranykopes legalabb maradjon meg a csudalatos kabbala kefir fighter kapcsan... :cool:
Miért,van jelenleg hadrendben álló Gripen C-n AESA radar,vagy MAWS?Nincs.Képes 6,5tonna függesztménnyel felszálni?Nem.Képes 2,3Mach sebességre?Nem.Van 9 függesztő pontja?Nincs.
Modernebb konstrukció ettől még a Gripen C,mint a Kfir?Igen.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: kamm and alali77
KufirC 10 PeNGe meg csak a vámpírpornóban... :oops::D
Aha.
Mégis,mit vértok?Mennyi volt a @pöcshuszár által irt krabót Gripen C ajánlat 1 év logisztikai támogatással?75millió dollár.
Mennyi volt a buleszeknek tett IAI ajánlat a kefir Block 60ra ugyanúgy 1 év logisztikai támogatással?15millió dollár.....
Hogy összeségében a block 60 valamivel alatta marad a Gripen C harcértékének?Igen-de 1/5-ébe kerül.És annyival messze nem marad alatta.Ad 80% harcértéket-20%os áron.Hogy nem szabad leállni vele dogolni?Hát nem,mert ott marad.Térjen ki előle.Ne gá-zon,az már amúgy sem divat.Van bvr rakéta hozzá?Van.Nem Meteor?Miért,nekünk hány Meteorunk van?Integrálni lehet hozzá.Vagy megelégedni a Derby-ER rakétával.NG meg egy másik történet.
Nagyon nehéz ezt megérteni.
Ár/harcérték arány.Van két lehetőség.egyik ad 100 egység harcértéket,100 egység költséggel.Másik ad 80 egység harcértéket,de 20 egység költséggel.Ha a 80 egységnyi harcértékű gép db számát megemelem 50%kal,akkor az alap 100 egység harcértéke helyett kaptam 120 egység harcértéket,az alap 100 egység költség 30%-ért.És megmaradt még 70 egység forrásom.Ebből meg felfegyverzem,és 10 évig üzemeltetem a gépeket.
Persze egy rendes számitás sokkal bonyorultabb,és ki kell jelölni alapkritériumokat,amik nem teljesitése esetén elutasitásra kerül az ajánlat.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: kamm and Kim Philby
Aha.
Mégis,mit vértok?Mennyi volt a @pöcshuszár által irt krabót Gripen C ajánlat 1 év logisztikai támogatással?75millió dollár.
Mennyi volt a buleszeknek tett IAI ajánlat a kefir Block 60ra ugyanúgy 1 év logisztikai támogatással?15millió dollár.....
Hogy összeségében a block 60 valamivel alatta marad a Gripen C harcértékének?Igen-de 1/5-ébe kerül.És annyival messze nem marad alatta.Ad 80% harcértéket-20%os áron.Hogy nem szabad leállni vele dogolni?Hát nem,mert ott marad.Térjen ki előle.Ne gá-zon,az már amúgy sem divat.Van bvr rakéta hozzá?Van.Nem Meteor?Miért,nekünk hány Meteorunk van?Integrálni lehet hozzá.Vagy megelégedni a Derby-ER rakétával.NG meg egy másik történet.
Nagyon nehéz ezt megérteni.
Ár/harcérték arány.Van két lehetőség.egyik ad 100 egység harcértéket,100 egység költséggel.Másik ad 80 egység harcértéket,de 20 egység költséggel.Ha a 80 egységnyi harcértékű gép db számát megemelem 50%kal,akkor az alap 100 egység harcértéke helyett kaptam 120 egység harcértéket,az alap 100 egység költség 30%-ért.És megmaradt még 70 egység forrásom.Ebből meg felfegyverzem,és 10 évig üzemeltetem a gépeket.
Persze egy rendes számitás sokkal bonyorultabb,és ki kell jelölni alapkritériumokat,amik nem teljesitése esetén elutasitásra kerül az ajánlat.
Értem én amit írsz, de az összetört Gripen helyet 30 millió dollár volt egy másik...
 
  • Imádom
Reactions: Törölt tag
Mégis,mit vértok?Mennyi volt a @pöcshuszár által irt krabót Gripen C ajánlat 1 év logisztikai támogatással?75millió dollár.
Én semmi ilyet nem írtam. Nem volt a linken leírva a gépekhez adott támogatás ideje. De jó irányadó, hogy mind mi, mind a csehek 10évre írunk ilyet alá! Ezen felül náluk a földi kiszolgáló berendezések szerszámok is benne voltak.
Ezen kívül az ajánlat tartalmazott egy javító központot, és a megrendelés értékénél nagyobb ellentételezést ('asszem) az 1Mrd-ban már benne volt a service center is.
Ami azt jelenti, hogy valószínűleg mi is oda vittük volna a gépeinket 800 órás szervizre...

Bár én tudom használni az idézést, ez esetben viszont nem tudom hogy hova kerüljön. @Terminator
 
Én semmi ilyet nem írtam. Nem volt a linken leírva a gépekhez adott támogatás ideje. De jó irányadó, hogy mind mi, mind a csehek 10évre írunk ilyet alá! Ezen felül náluk a földi kiszolgáló berendezések szerszámok is benne voltak.
Ezen kívül az ajánlat tartalmazott egy javító központot, és a megrendelés értékénél nagyobb ellentételezést ('asszem) az 1Mrd-ban már benne volt a service center is.
Ami azt jelenti, hogy valószínűleg mi is oda vittük volna a gépeinket 800 órás szervizre...

Bár én tudom használni az idézést, ez esetben viszont nem tudom hogy hova kerüljön. @Terminator
Szerintem a vadászgépváltásos rovatba.
Kicsihuszár,hsz-bol vettem az összehasonlitó árat,mert ezt irtad.
 
Nem az árral volt a probléma, hanem hogy te önkényesen melléírtad, hogy én azt mondtam, hogy a 75M-ban 1 év support van.
Visszanézztem,tényleg nem irtál időtartamot.
De különben a lényeg az ár/érték számitási logika.
De mint irtam,mi nem tudjuk se a harcérték számitást,se a költség számitást rendesen megcsinálni.Vagyis nem tudunk egy reális ár/ érték számitást sem csinálni.
Technikailag biztos,hogy az F35 adja messze a legtöbb harcértéket.Ár/érték arányban is az a legjobb-csak az ország teherbiró képességének nem biztos,hogy megfelel.Kamm meg bunkó módon mindenbe belepofázik,és arra figyeltek,nem arra,amit leirtam.Ráadásul keveritek a Kfir alváltozatokat.
Plusz leirom,hogy az IAI 35milkáért komoly sárkányátépitést és hajtóműcserét is vállal 35mlkáért,a legmodernebb elektronika beépitésén kivül,akkor ez viszonyitási alap lehet a Saabnál letárolt sárkányok C+-ként való felélesztéséhez.Mert ugyan hajtómű abba is kell,de nem kell újratervezni,átépiteni a sárkányt.Egy szóval nem irtam,hogy mennyi lehet.Sőt,vagy 5x leirtam,hogy halványlilagőzöm sincs,mennyiért adhatja őket a Saab.te irtál 75milkás db-árat a Gripen C-re.Én erre a Gripen C-nek megfelelő elektronizáltságú blok 60 Kfir 15milkás árrajánlatával bemutattam az ár/érték számitás alapú döntési mechanizmust.És még hozzátettem,hogy egy rendes döntési folyamatban egy jóval bonyorultabb számitás használnak,amit mi nem tudunk megcsinálni.(pl a 80as években a zsidók úgy értékelték,hogy a Kfir C2 képes az F16A teljesitményének 80%ára,annak költségeinek feléért-de csak mint vadászbombázó,nem multi role vadászgép.Nem használták úgy,C2nek radarja se volt.Számunkra egy részterületi számitás meg lényegtelen,mert nékünk multi rolle többfeladatuság összesitett harcértéke kellene)
 
Ne a létező Kfir C10P-t nézd (bár több tekintetben az is felülmulja a jelenlegi Gripen C-t) a mechanikus vezérléssel és J79 hajtóművel.NG tervezet annyira különbözik a ma létező C10-től,mint a Gripen E különbözik a Gripen C-től.Vagy még jobban.
Amit ma látsz még Kolumbiába,az a Block 60,10+ éves ajánlata volt (csak közben fejlődőtt,eredetileg 2032 radarok voltak bennük,példul).Eredeti C2 sárkány,eredeti J79 hajtómű,mechanikus kormányzás.NG F414 hajtómű,módositott sárkány,FBW kormányzás.Még a jellegzetes függőleges vezérsik elötti pótbeömlő nyilás is eltünne a gépről.
Ezekkel a módosításokkal meg feltételezhetően minimálisan lenne olcsóbb mint egy modernizált gipen-c.Lehet én látom rosszul de még a 90-es évek végén,2000-es évek elején volt értelme régi 3 gen gépet "felhúzni"avionika,fegyverzet terén az akkori csúcsra.
 
Ezt nagyon gyorsan felejtsd el. Az F-14 a méretét meghazudtolóan képes manőverező légi harcra.
F14-nek az első verziója erőtlen volt a TF30-asoknak "köszönhetően"ettől függetlenül az aerodinamikai kialakításának köszönhetően jobb volt a manőverező képessége mint az előző generációs gépeknek.A későbbi F110 hajtóművel szerelt B,D verziónknál már megvolt a szükséges tolóerő bár azért ezeknél se volt akkora "brutális" tolóerő "felesleg"mint az F15-ösnél.
 
  • Tetszik
Reactions: Chima3ra and cirqle
Ezekkel a módosításokkal meg feltételezhetően minimálisan lenne olcsóbb mint egy modernizált gipen-c.Lehet én látom rosszul de még a 90-es évek végén,2000-es évek elején volt értelme régi 3 gen gépet "felhúzni"avionika,fegyverzet terén az akkori csúcsra.
Ígért paramétereit tekintve az NG a Gripen E szintjét karcolgatna.
Ez szerintem merőben pénzügyi kérdés.Mennyiert adják a svédek a Gripen Ct korszerűsítve?Itt a fórumon 30-90 Milka között megy a találgatás.Menn,I az annyi?30 Milka? Naná,hogy Gripen C+.90 Milka? Naná,hogy tartsák meg maguknak.Ket értek között meg ott a szürke 50 árnyalata.
Józan paraszti ésszel a Gripen C+ olcsóbb kell(ene) legyen,mint a sárkánytatépített Kfir NG.
Én már csak azért kérnek hivatalos ajánlatott az IAItol,hogy a SAAB a vékonyabbik ceruzát vegye elő.De kérnek a Dassaullol és az LMtol is.
Egy biztos.A valódi korszerű gép az F35.Az összes többi csak potmegoldas.
 
Ígért paramétereit tekintve az NG a Gripen E szintjét karcolgatna.
Ez szerintem merőben pénzügyi kérdés.Mennyiert adják a svédek a Gripen Ct korszerűsítve?Itt a fórumon 30-90 Milka között megy a találgatás.Menn,I az annyi?30 Milka? Naná,hogy Gripen C+.90 Milka? Naná,hogy tartsák meg maguknak.Ket értek között meg ott a szürke 50 árnyalata.
Józan paraszti ésszel a Gripen C+ olcsóbb kell(ene) legyen,mint a sárkánytatépített Kfir NG.
Én már csak azért kérnek hivatalos ajánlatott az IAItol,hogy a SAAB a vékonyabbik ceruzát vegye elő.De kérnek a Dassaullol és az LMtol is.
Egy biztos.A valódi korszerű gép az F35.Az összes többi csak potmegoldas.
Igert parameterek szintjen az en autom egy f1 versenyauto es egy fuzios reaktor mixe. A valosagban max 200 a vege es 8 korul eszik. Neha 10. Szoval az igert gyari parametereknek nem hiszunk foleg egy csak papiron letezo gepnel.

Az araknal meg nem art figyelembe venni az ellentetelezest. A kfirnel ez az ertek 0 deklaraltan. A gripennel valamivel nagyobb.

A kfir Izraeli ahol ha eppen Netanjahu van hatalmon akkor esetleg ok ha meg eppen megbukik es a bal van hatalmon, atlag ket evente, akkor nuku tamogatas es kuncsoroghatunk alkatreszert, tamogatasert.

Szoval egyelore a keplet szerint egy nem is letezo gep nulla ellentetelezessel es nem ismert arral szall szembe egy ismert es letezo geppel, letezo ellentetelezessel. En is a kfirt valasztanam.
 
  • Vicces
Reactions: Negan