a + 1 mrd mögött van tartalom @krisss szerintDe a valóságban sokkal drágább... kb. a duplája. Az volt a hivatalos kommunikáció hogy a 218 Lynx 2,1 milliárd Euro.
(Az RM prezikben pedig már több mint 1,5 éve 3,1 milliárd Euro van írva a 218 Lynxre.)
a + 1 mrd mögött van tartalom @krisss szerintDe a valóságban sokkal drágább... kb. a duplája. Az volt a hivatalos kommunikáció hogy a 218 Lynx 2,1 milliárd Euro.
(Az RM prezikben pedig már több mint 1,5 éve 3,1 milliárd Euro van írva a 218 Lynxre.)
Ez alapján 10-14m EUR között van darabja. Gondolom a 3,1mrd-ben kiegészítő szolgáltatások, alkatrészek és lőszer is van vélhetően...De a valóságban sokkal drágább... kb. a duplája. Az volt a hivatalos kommunikáció hogy a 218 Lynx 2,1 milliárd Euro.
(Az RM prezikben pedig már több mint 1,5 éve 3,1 milliárd Euro van írva a 218 Lynxre.)
EU meghatározás a "hazai" gyártásra.Az alkatrészek 50%-ka legyen EU területén gyártott részelem.Az alatt összeszerelés.És ez egy igencsak megengedő meghatározás.
Már a Rába H késői sorozatai sem voltak ezen megengedő meghatározás szerint sem hazai gyíártások,csak hazailag összeszerelt gépek,És ez igaz lesz a ZEG-i Lynx "gyárra" is.Részegységek,fődarabok nem lesznek Mo-i gyártásuak.
a motort a merga gyártja mint fő elem de a benne található alkatrészek jó része nem Mercedes hanem beszállító lánc os termék.Ezt csak most olvastam. Ez az 50% elég vicces lenne mert még mondjuk egy Merciben sem éri el a saját alkatrészek szám az 50%-ot. A Motort gyártják maguk meg a karosszéria elemeket minden mást beszállító hoz ők meg összeszerelik. Egy gázturbinát már fel sem merek hozni példának... jó ha egy GE gázturbina 20%-a gyártás minden más beszállitótol jön. De lehet még a 20%-ot sem éri el az arány...
50% az EU területéről származzon,nem egy gyárbol.Ha 50%+1 kütyümütyű az EU területén kivülről érkezik a gyárba,akkor nem számit EU gyártásnak.Ezt csak most olvastam. Ez az 50% elég vicces lenne mert még mondjuk egy Merciben sem éri el a saját alkatrészek szám az 50%-ot. A Motort gyártják maguk meg a karosszéria elemeket minden mást beszállító hoz ők meg összeszerelik. Egy gázturbinát már fel sem merek hozni példának... jó ha egy GE gázturbina 20%-a gyártás minden más beszállitótol jön. De lehet még a 20%-ot sem éri el az arány...
Én nem szoktam a konkurenciát nyíltan fikázni, de ezt most muszáj, mert ez talán a legrosszabb cikk, amit a magyar hadiipar-fejlesztésről valaha olvastam, pedig 1-2 ilyen cikk azért már megfordult a kezeim közt.
Rájuk írtam, hogy legalább az olyan szakmai hibákat javítsák már ki hogy rossz időben nem működik a StrikeShield meg, hogy Spike Strike rakéta nem létezik, Lynxen Spike LR2 lesz. stb.Én nem szoktam a konkurenciát nyíltan fikázni, de ezt most muszáj, mert ez talán a legrosszabb cikk, amit a magyar hadiipar-fejlesztésről valaha olvastam, pedig 1-2 ilyen cikk azért már megfordult a kezeim közt.
A szerző teljesen fogalmatlan nem csupán az exporttal kapcsolatos döntéshozói gondolkodásról, hanem még open source forrásokból sem tud tájékozódni.
A gigantikus szakmai tévedések mellett (a Lynx mióta tank?), a kedvencem, hogy úgy tesz a cikk írója, mintha csupán a görög és szlovák IFV-beszerzési program létezne, egy olyan időszakban, amikor hirtelen az összes európai ország nekiállt, hogy modernizálja a haderejét. Az amerikai OMFV-tenderről meg még csak említést sem tesz, pedig éppenséggel a Lynx második ízben is indul rajta.
Ez is hatalmas: "az öt jelentkező közül végül a svéd CV-90-es harcjárművet értékelték a legjobbnak. Így teljes mértékben szakmai és nem politikai döntés született."
A szlovákok döntése a CV90 mellett 100%-ban politikai döntés volt, ami csak azért született meg, mert a csehek is CV90-est vesznek és a szlovákok úgy érezték, velük biztosabb dolog összebútorozni, mint velünk. Ennyi az egész.
Ja meg hát ugye ott van az is, hogy nem a Lynx az egyetlen termék, amivel a magyar hadiipar készül akár exportra, akár a Zalazone tesztpályára: a szerző említést sem tesz a 4x4-esekről, az APC-ről, lőszergyártásról, aknavetőkről, kézifegyverekről és még holnapig sorolhatnám.
Lehet kritizálni a magyar haderőfejlesztést, de ez a cikk konkrétan nemcsak szakmailag tragédia, de ebben a mostani geopolitikai dinamikák fejében hatalmas mellélövés is.

Nálam már barátnőm szólt rám, hogy ne kommenteljek annyit a HVG cikkek alá enyhe idegfaszban az épp aktuális szakmainak álcázott faszkodásuk kapcsán, mert úgyis leszarjákÉn nem szoktam a konkurenciát nyíltan fikázni, de ezt most muszáj, mert ez talán a legrosszabb cikk, amit a magyar hadiipar-fejlesztésről valaha olvastam, pedig 1-2 ilyen cikk azért már megfordult a kezeim közt.
A szerző teljesen fogalmatlan nem csupán az exporttal kapcsolatos döntéshozói gondolkodásról, hanem még open source forrásokból sem tud tájékozódni.
A gigantikus szakmai tévedések mellett (a Lynx mióta tank?), a kedvencem, hogy úgy tesz a cikk írója, mintha csupán a görög és szlovák IFV-beszerzési program létezne, egy olyan időszakban, amikor hirtelen az összes európai ország nekiállt, hogy modernizálja a haderejét. Az amerikai OMFV-tenderről meg még csak említést sem tesz, pedig éppenséggel a Lynx második ízben is indul rajta.
Ez is hatalmas: "az öt jelentkező közül végül a svéd CV-90-es harcjárművet értékelték a legjobbnak. Így teljes mértékben szakmai és nem politikai döntés született."
A szlovákok döntése a CV90 mellett 100%-ban politikai döntés volt, ami csak azért született meg, mert a csehek is CV90-est vesznek és a szlovákok úgy érezték, velük biztosabb dolog összebútorozni, mint velünk. Ennyi az egész.
Ja meg hát ugye ott van az is, hogy nem a Lynx az egyetlen termék, amivel a magyar hadiipar készül akár exportra, akár a Zalazone tesztpályára: a szerző említést sem tesz a 4x4-esekről, az APC-ről, lőszergyártásról, aknavetőkről, kézifegyverekről és még holnapig sorolhatnám.
Lehet kritizálni a magyar hadiipari-fejlesztést, de ez a cikk konkrétan nemcsak szakmailag tragédia, de a mostani geopolitikai dinamikák fejében hatalmas mellélövés is.

Elolvastam, tényleg kritikán aluli a cikk, meglepődtem, hogy a HVG szerkesztősége megengedte egy ilyen cikk megjelenését, ez már a kattintásvadász Blikk színvonal, írtam egy hozzászólást a cikk komment szekciójába ahol helyretettem a tárgyi tévedéseket és megemlítettem a cikk színvonalát is, kíváncsi vagyok kimoderálják-e....Én nem szoktam a konkurenciát nyíltan fikázni, de ezt most muszáj, mert ez talán a legrosszabb cikk, amit a magyar hadiipar-fejlesztésről valaha olvastam, pedig 1-2 ilyen cikk azért már megfordult a kezeim közt.
A szerző teljesen fogalmatlan nem csupán az exporttal kapcsolatos döntéshozói gondolkodásról, hanem még open source forrásokból sem tud tájékozódni.
A gigantikus szakmai tévedések mellett (a Lynx mióta tank?), a kedvencem, hogy úgy tesz a cikk írója, mintha csupán a görög és szlovák IFV-beszerzési program létezne, egy olyan időszakban, amikor hirtelen az összes európai ország nekiállt, hogy modernizálja a haderejét. Az amerikai OMFV-tenderről meg még csak említést sem tesz, pedig éppenséggel a Lynx második ízben is indul rajta.
Ez is hatalmas: "az öt jelentkező közül végül a svéd CV-90-es harcjárművet értékelték a legjobbnak. Így teljes mértékben szakmai és nem politikai döntés született."
A szlovákok döntése a CV90 mellett 100%-ban politikai döntés volt, ami csak azért született meg, mert a csehek is CV90-est vesznek és a szlovákok úgy érezték, velük biztosabb dolog összebútorozni, mint velünk. Ennyi az egész.
Ja meg hát ugye ott van az is, hogy nem a Lynx az egyetlen termék, amivel a magyar hadiipar készül akár exportra, akár a Zalazone tesztpályára: a szerző említést sem tesz a 4x4-esekről, az APC-ről, lőszergyártásról, aknavetőkről, kézifegyverekről és még holnapig sorolhatnám.
Lehet kritizálni a magyar hadiipari-fejlesztést, de ez a cikk konkrétan nemcsak szakmailag tragédia, de a mostani geopolitikai dinamikák fejében hatalmas mellélövés is.
.Múltkor @Green Leader hősiesen megkérdezte fórum aktuális kérdéseit, de MG profi módon kerülte ki őket!Jut eszembe látod már, hogy mikor tudsz esetleg valami új hírrel szolgálni a magyar haderő illetve hadiipari fejlesztésekkel kapcsolatban?


Azt már nem is említem, hogy az ilyen cikket mennyit rontanak a zrínyi megítélésén. A Honvédség fejlesztésének társadalmi elfogadottságáról Maróthék is, meg pl @krisss is rohadt sokat beszélt már. Nézzétek csak meg, hogy milyen kommentek vannak a cikk alatt...
Te azt írtad ez az etalon. 50% alatt minden csak összeszerelés. Ergo akkor made in Hungary ha valaminek az alkatrészeit 50%-ban mi gyártjuk minden más csak összeszerelés. Ezek a te szavaid.. csupán felhívtam rá a figyelmed hogy ezen kritérium alapján a világ top cégeinek gyakorlatilag nincs saját terméke… még a Samsungnak is tele van külsős beszállítók termékeivel a telefonja. Szóval a te fogalmaid alapján a samsung nem gyárt telefont csak összeszerel….50% az EU területéről származzon,nem egy gyárbol.Ha 50%+1 kütyümütyű az EU területén kivülről érkezik a gyárba,akkor nem számit EU gyártásnak.
Oh, szerintem linkeld be nekik a wikipediadat...Rájuk írtam, hogy legalább az olyan szakmai hibákat javítsák már ki hogy rossz időben nem működik a StrikeShield meg, hogy Spike Strike rakéta nem létezik, Lynxen Spike LR2 lesz. stb.
Iparpolitikai dolgokba bele se mentem, mert azon el lehet vitatkozni, de ami tényszerűen nem úgy van (kb. 5millió EUR-ós ár) azt azért javítaniuk kéne. 5 milliós áron esélye sem lenne a CV90-esnek!
Kíváncsi vagyok korrigálnak-e...

Mi a bajod a "wikipédiámmal" a szokásos piszkálódásodon kívül?!?Oh, szerintem linkeld be nekik a wikipediadat...![]()
Ők sem szeretnek olvasni! Ez már népbetegség!Mi a bajod a "wikipédiámmal" a szokásos piszkálódásodon kívül?!?
Konkrétan ha elolvasták volna a Lynx szócikket, akkor nem írtak volna ennyi hülységet a HVG-sek...

Roppantmód leegyszerüsít a cikk egy rövidtàvú làtàsmódra amivel lehet hergelni a népet. Nemcsak a többiek àltal végigràgott dolgok miatt, hanem mert nem szàmol a specifikus verziókkal sem, amik elég esélyesen nàlunk fognak olyan technikàkkal formàba öntödni, ami aztàn exporttermékként jelentös magyar teljesítmény lehet.
Szerintem Lynx 120 lesz.a + 1 mrd mögött van tartalom @krisss szerint
Mit szólsz ahhoz amit MG tegnap adott elő vagyis, hogy "az előttünk álló időszakban kevesebb „nagy” bejelentés várható"?Gyerekek a Rheinmetallos jelentésekben ott van az ár előtt egy szép nagy becslésjel.
Ezeknek a jelentéseknek a lehető legnagyobb maximális tervezhető potenciál elhitetése a célja a befektetőkkel.
Volt bejegyzés szlovák és cseh részről is becsült árakkal és mi lett belőle?
A plusz egy miliárd egy lehetőség a mi lehetséges további beszerzésünkben is amit a rheinmetall lát benne még. A valós ár az korábbi már leszerződött egyelőre.

A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..