De a valóságban sokkal drágább... kb. a duplája. Az volt a hivatalos kommunikáció hogy a 218 Lynx 2,1 milliárd Euro.
(Az RM prezikben pedig már több mint 1,5 éve 3,1 milliárd Euro van írva a 218 Lynxre.)
Ez alapján 10-14m EUR között van darabja. Gondolom a 3,1mrd-ben kiegészítő szolgáltatások, alkatrészek és lőszer is van vélhetően...
 
EU meghatározás a "hazai" gyártásra.Az alkatrészek 50%-ka legyen EU területén gyártott részelem.Az alatt összeszerelés.És ez egy igencsak megengedő meghatározás.
Már a Rába H késői sorozatai sem voltak ezen megengedő meghatározás szerint sem hazai gyíártások,csak hazailag összeszerelt gépek,És ez igaz lesz a ZEG-i Lynx "gyárra" is.Részegységek,fődarabok nem lesznek Mo-i gyártásuak.

Ezt csak most olvastam. Ez az 50% elég vicces lenne mert még mondjuk egy Merciben sem éri el a saját alkatrészek szám az 50%-ot. A Motort gyártják maguk meg a karosszéria elemeket minden mást beszállító hoz ők meg összeszerelik. Egy gázturbinát már fel sem merek hozni példának... jó ha egy GE gázturbina 20%-a gyártás minden más beszállitótol jön. De lehet még a 20%-ot sem éri el az arány...
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and kamm
Ezt csak most olvastam. Ez az 50% elég vicces lenne mert még mondjuk egy Merciben sem éri el a saját alkatrészek szám az 50%-ot. A Motort gyártják maguk meg a karosszéria elemeket minden mást beszállító hoz ők meg összeszerelik. Egy gázturbinát már fel sem merek hozni példának... jó ha egy GE gázturbina 20%-a gyártás minden más beszállitótol jön. De lehet még a 20%-ot sem éri el az arány...
a motort a merga gyártja mint fő elem de a benne található alkatrészek jó része nem Mercedes hanem beszállító lánc os termék.
ablakmosó tartály VW konszern nek és egyéb gyáróknak. a tartály magyar a motor (pumpa) olasz a tömítőgyűrűk szlovákiából jönnek... a termék made in hungary.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Ezt csak most olvastam. Ez az 50% elég vicces lenne mert még mondjuk egy Merciben sem éri el a saját alkatrészek szám az 50%-ot. A Motort gyártják maguk meg a karosszéria elemeket minden mást beszállító hoz ők meg összeszerelik. Egy gázturbinát már fel sem merek hozni példának... jó ha egy GE gázturbina 20%-a gyártás minden más beszállitótol jön. De lehet még a 20%-ot sem éri el az arány...
50% az EU területéről származzon,nem egy gyárbol.Ha 50%+1 kütyümütyű az EU területén kivülről érkezik a gyárba,akkor nem számit EU gyártásnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Én nem szoktam a konkurenciát nyíltan fikázni, de ezt most muszáj, mert ez talán a legrosszabb cikk, amit a magyar hadiipar-fejlesztésről valaha olvastam, pedig 1-2 ilyen cikk azért már megfordult a kezeim közt.

A szerző teljesen fogalmatlan nem csupán az exporttal kapcsolatos döntéshozói gondolkodásról, hanem még open source forrásokból sem tud tájékozódni.

A gigantikus szakmai tévedések mellett (a Lynx mióta tank?), a kedvencem, hogy úgy tesz a cikk írója, mintha csupán a görög és szlovák IFV-beszerzési program létezne, egy olyan időszakban, amikor hirtelen az összes európai ország nekiállt, hogy modernizálja a haderejét. Az amerikai OMFV-tenderről meg még csak említést sem tesz, pedig éppenséggel a Lynx második ízben is indul rajta.

Ez is hatalmas: "az öt jelentkező közül végül a svéd CV-90-es harcjárművet értékelték a legjobbnak. Így teljes mértékben szakmai és nem politikai döntés született."

A szlovákok döntése a CV90 mellett 100%-ban politikai döntés volt, ami csak azért született meg, mert a csehek is CV90-est vesznek és a szlovákok úgy érezték, velük biztosabb dolog összebútorozni, mint velünk. Ennyi az egész.

Ja meg hát ugye ott van az is, hogy nem a Lynx az egyetlen termék, amivel a magyar hadiipar készül akár exportra, akár a Zalazone tesztpályára: a szerző említést sem tesz a 4x4-esekről, az APC-ről, lőszergyártásról, aknavetőkről, kézifegyverekről és még holnapig sorolhatnám.

Lehet kritizálni a magyar hadiipari-fejlesztést, de ez a cikk konkrétan nemcsak szakmailag tragédia, de a mostani geopolitikai dinamikák fejében hatalmas mellélövés is.
 
Én nem szoktam a konkurenciát nyíltan fikázni, de ezt most muszáj, mert ez talán a legrosszabb cikk, amit a magyar hadiipar-fejlesztésről valaha olvastam, pedig 1-2 ilyen cikk azért már megfordult a kezeim közt.

A szerző teljesen fogalmatlan nem csupán az exporttal kapcsolatos döntéshozói gondolkodásról, hanem még open source forrásokból sem tud tájékozódni.

A gigantikus szakmai tévedések mellett (a Lynx mióta tank?), a kedvencem, hogy úgy tesz a cikk írója, mintha csupán a görög és szlovák IFV-beszerzési program létezne, egy olyan időszakban, amikor hirtelen az összes európai ország nekiállt, hogy modernizálja a haderejét. Az amerikai OMFV-tenderről meg még csak említést sem tesz, pedig éppenséggel a Lynx második ízben is indul rajta.

Ez is hatalmas: "az öt jelentkező közül végül a svéd CV-90-es harcjárművet értékelték a legjobbnak. Így teljes mértékben szakmai és nem politikai döntés született."

A szlovákok döntése a CV90 mellett 100%-ban politikai döntés volt, ami csak azért született meg, mert a csehek is CV90-est vesznek és a szlovákok úgy érezték, velük biztosabb dolog összebútorozni, mint velünk. Ennyi az egész.

Ja meg hát ugye ott van az is, hogy nem a Lynx az egyetlen termék, amivel a magyar hadiipar készül akár exportra, akár a Zalazone tesztpályára: a szerző említést sem tesz a 4x4-esekről, az APC-ről, lőszergyártásról, aknavetőkről, kézifegyverekről és még holnapig sorolhatnám.

Lehet kritizálni a magyar haderőfejlesztést, de ez a cikk konkrétan nemcsak szakmailag tragédia, de ebben a mostani geopolitikai dinamikák fejében hatalmas mellélövés is.
Rájuk írtam, hogy legalább az olyan szakmai hibákat javítsák már ki hogy rossz időben nem működik a StrikeShield meg, hogy Spike Strike rakéta nem létezik, Lynxen Spike LR2 lesz. stb.
Iparpolitikai dolgokba bele se mentem, mert azon el lehet vitatkozni, de ami tényszerűen nem úgy van (kb. 5millió EUR-ós ár) azt azért javítaniuk kéne. 5 milliós áron esélye sem lenne a CV90-esnek! :D
Kíváncsi vagyok korrigálnak-e...
 
Én nem szoktam a konkurenciát nyíltan fikázni, de ezt most muszáj, mert ez talán a legrosszabb cikk, amit a magyar hadiipar-fejlesztésről valaha olvastam, pedig 1-2 ilyen cikk azért már megfordult a kezeim közt.

A szerző teljesen fogalmatlan nem csupán az exporttal kapcsolatos döntéshozói gondolkodásról, hanem még open source forrásokból sem tud tájékozódni.

A gigantikus szakmai tévedések mellett (a Lynx mióta tank?), a kedvencem, hogy úgy tesz a cikk írója, mintha csupán a görög és szlovák IFV-beszerzési program létezne, egy olyan időszakban, amikor hirtelen az összes európai ország nekiállt, hogy modernizálja a haderejét. Az amerikai OMFV-tenderről meg még csak említést sem tesz, pedig éppenséggel a Lynx második ízben is indul rajta.

Ez is hatalmas: "az öt jelentkező közül végül a svéd CV-90-es harcjárművet értékelték a legjobbnak. Így teljes mértékben szakmai és nem politikai döntés született."

A szlovákok döntése a CV90 mellett 100%-ban politikai döntés volt, ami csak azért született meg, mert a csehek is CV90-est vesznek és a szlovákok úgy érezték, velük biztosabb dolog összebútorozni, mint velünk. Ennyi az egész.

Ja meg hát ugye ott van az is, hogy nem a Lynx az egyetlen termék, amivel a magyar hadiipar készül akár exportra, akár a Zalazone tesztpályára: a szerző említést sem tesz a 4x4-esekről, az APC-ről, lőszergyártásról, aknavetőkről, kézifegyverekről és még holnapig sorolhatnám.

Lehet kritizálni a magyar hadiipari-fejlesztést, de ez a cikk konkrétan nemcsak szakmailag tragédia, de a mostani geopolitikai dinamikák fejében hatalmas mellélövés is.
Nálam már barátnőm szólt rám, hogy ne kommenteljek annyit a HVG cikkek alá enyhe idegfaszban az épp aktuális szakmainak álcázott faszkodásuk kapcsán, mert úgyis leszarják :D
 
És azt a realitást is illene elfogadni, hogy aki 200+ Lynxet vesz, kap 1 gyárat. De gyár meg gyár nem ugyanaz. Illetve ezekre egymashoz kapcsolódó egymásnak beszallitó üzemek, nem függetlenül működnek egymástól. Tehát igenis menne innen exportra, ha nem is 200+ kész termék, de részegységek. Ezenfelül valszeg 40+db erejéig még komplett Lynx is. .

Illetve ez az egész RM Hu messze több mint Lynx.
 
Én nem szoktam a konkurenciát nyíltan fikázni, de ezt most muszáj, mert ez talán a legrosszabb cikk, amit a magyar hadiipar-fejlesztésről valaha olvastam, pedig 1-2 ilyen cikk azért már megfordult a kezeim közt.

A szerző teljesen fogalmatlan nem csupán az exporttal kapcsolatos döntéshozói gondolkodásról, hanem még open source forrásokból sem tud tájékozódni.

A gigantikus szakmai tévedések mellett (a Lynx mióta tank?), a kedvencem, hogy úgy tesz a cikk írója, mintha csupán a görög és szlovák IFV-beszerzési program létezne, egy olyan időszakban, amikor hirtelen az összes európai ország nekiállt, hogy modernizálja a haderejét. Az amerikai OMFV-tenderről meg még csak említést sem tesz, pedig éppenséggel a Lynx második ízben is indul rajta.

Ez is hatalmas: "az öt jelentkező közül végül a svéd CV-90-es harcjárművet értékelték a legjobbnak. Így teljes mértékben szakmai és nem politikai döntés született."

A szlovákok döntése a CV90 mellett 100%-ban politikai döntés volt, ami csak azért született meg, mert a csehek is CV90-est vesznek és a szlovákok úgy érezték, velük biztosabb dolog összebútorozni, mint velünk. Ennyi az egész.

Ja meg hát ugye ott van az is, hogy nem a Lynx az egyetlen termék, amivel a magyar hadiipar készül akár exportra, akár a Zalazone tesztpályára: a szerző említést sem tesz a 4x4-esekről, az APC-ről, lőszergyártásról, aknavetőkről, kézifegyverekről és még holnapig sorolhatnám.

Lehet kritizálni a magyar hadiipari-fejlesztést, de ez a cikk konkrétan nemcsak szakmailag tragédia, de a mostani geopolitikai dinamikák fejében hatalmas mellélövés is.
Elolvastam, tényleg kritikán aluli a cikk, meglepődtem, hogy a HVG szerkesztősége megengedte egy ilyen cikk megjelenését, ez már a kattintásvadász Blikk színvonal, írtam egy hozzászólást a cikk komment szekciójába ahol helyretettem a tárgyi tévedéseket és megemlítettem a cikk színvonalát is, kíváncsi vagyok kimoderálják-e....:-).

Jut eszembe látod már, hogy mikor tudsz esetleg valami új hírrel szolgálni a magyar haderő illetve hadiipari fejlesztésekkel kapcsolatban?
 
Jut eszembe látod már, hogy mikor tudsz esetleg valami új hírrel szolgálni a magyar haderő illetve hadiipari fejlesztésekkel kapcsolatban?
Múltkor @Green Leader hősiesen megkérdezte fórum aktuális kérdéseit, de MG profi módon kerülte ki őket! :p
Semmi konkrétum, de "MH-t lerohaszó baloldal" duma azért nem maradt ki. Ez tényszerűen igaz is, de mostmár valami újat szeretnék hallani...pl. mikor mennyi SkyRanger, HX3, Gripen, stb. lesz megrendelve... :)
 
50% az EU területéről származzon,nem egy gyárbol.Ha 50%+1 kütyümütyű az EU területén kivülről érkezik a gyárba,akkor nem számit EU gyártásnak.
Te azt írtad ez az etalon. 50% alatt minden csak összeszerelés. Ergo akkor made in Hungary ha valaminek az alkatrészeit 50%-ban mi gyártjuk minden más csak összeszerelés. Ezek a te szavaid.. csupán felhívtam rá a figyelmed hogy ezen kritérium alapján a világ top cégeinek gyakorlatilag nincs saját terméke… még a Samsungnak is tele van külsős beszállítók termékeivel a telefonja. Szóval a te fogalmaid alapján a samsung nem gyárt telefont csak összeszerel….
 
Rájuk írtam, hogy legalább az olyan szakmai hibákat javítsák már ki hogy rossz időben nem működik a StrikeShield meg, hogy Spike Strike rakéta nem létezik, Lynxen Spike LR2 lesz. stb.
Iparpolitikai dolgokba bele se mentem, mert azon el lehet vitatkozni, de ami tényszerűen nem úgy van (kb. 5millió EUR-ós ár) azt azért javítaniuk kéne. 5 milliós áron esélye sem lenne a CV90-esnek! :D
Kíváncsi vagyok korrigálnak-e...
Oh, szerintem linkeld be nekik a wikipediadat... :rolleyes:
 
  • Vicces
Reactions: Venom85
Roppantmód leegyszerüsít a cikk egy rövidtàvú làtàsmódra amivel lehet hergelni a népet. Nemcsak a többiek àltal végigràgott dolgok miatt, hanem mert nem szàmol a specifikus verziókkal sem, amik elég esélyesen nàlunk fognak olyan technikàkkal formàba öntödni, ami aztàn exporttermékként jelentös magyar teljesítmény lehet.
a + 1 mrd mögött van tartalom @krisss szerint
Szerintem Lynx 120 lesz.
 
Gyerekek a Rheinmetallos jelentésekben ott van az ár előtt egy szép nagy becslésjel.

Ezeknek a jelentéseknek a lehető legnagyobb maximális tervezhető potenciál elhitetése a célja a befektetőkkel.
Volt bejegyzés szlovák és cseh részről is becsült árakkal és mi lett belőle?

A plusz egy miliárd egy lehetőség a mi lehetséges további beszerzésünkben is amit a rheinmetall lát benne még. A valós ár az korábbi már leszerződött egyelőre.
 
Gyerekek a Rheinmetallos jelentésekben ott van az ár előtt egy szép nagy becslésjel.

Ezeknek a jelentéseknek a lehető legnagyobb maximális tervezhető potenciál elhitetése a célja a befektetőkkel.
Volt bejegyzés szlovák és cseh részről is becsült árakkal és mi lett belőle?

A plusz egy miliárd egy lehetőség a mi lehetséges további beszerzésünkben is amit a rheinmetall lát benne még. A valós ár az korábbi már leszerződött egyelőre.
Mit szólsz ahhoz amit MG tegnap adott elő vagyis, hogy "az előttünk álló időszakban kevesebb „nagy” bejelentés várható"?
Ugye azért valamit csak leütnek a félig-meddig bejelentett dolgokból (HX3, Skyranger stb.) karácsonyig? :)