Ka-50 Black Shark "Hokum A" / Ka-52 Alligator "Hokum B" (Kamov, Szovjetunió)

4. A Ka-52 orrában ott van egy batárnagy radar, szóval szerintem a célkereső rendszere is csak akkor jobb a Mi-28 -nak, ha ezt nem vesszük figyelembe. Viszont a 28 -as optikai rendszereivel ellentétben ezt nem lehet egy az egyben átemelni a másik gépbe, hiszen a 28 -ason nincs ekkora radarnak kialakított hely.
Annak a tetején van egy golyó.
 
Igen, de kisebb, és a fényképek alapján szinte sosincs felszerelve.
Az UB-ken végre mindegyiken van. Az a véleményem, hogy a Mi-28N feleslegesen kezdett elindulni olyan irányokban (például duplikált kezelőszervek hiánya), amikbe nem kellett volna. Plusz némileg kiforratlanul rendszeresítették.
 
A Kamovok továbbra is dolgoznak. A videó második felében egy navigátor (fegyverrendszer-operátor) nyilatkozik. A fontosabbak amit mondott: konvojokat, és összevonási pontokat, területcélokat támadnak. Szinte minden irányban hajtanak végre feladatokat. Mint navigátornak, az ő fő feladata a pilótát a pontos időben célra vezetni és segíteni a célleküzdést. A feladatkora történő felkészülés elég gyorsan megy. Az ő csoportjuk kora reggeltől estig repül. Érte őket váratlan támadás is: megvilágították a gépet(nem mondta,mivel), majd rakétákkal kezdték őket lőni, de ő látta az irányt, hogy honnan kapják az áldást, így a pilótával közösen elhárították a veszélyt, majd az eredeti feladatukat megoldották, egy váratlan ukrán szárazföldi támadást is megállítottak. Naponta minimum 3-5 felszállást repülnek.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Az UB-ken végre mindegyiken van. Az a véleményem, hogy a Mi-28N feleslegesen kezdett elindulni olyan irányokban (például duplikált kezelőszervek hiánya), amikbe nem kellett volna. Plusz némileg kiforratlanul rendszeresítették.
Szerintem nem véletlenül a Ka-52 helikopterek repülnek sokkal többet, a tapasztalatokat náluk is hamar átültetik a tovább fejlesztésekbe, lesznek még Ka-52M helikopterek bevetve Ukrajnában, meg Szíriában is.
A Mi-28NM elvileg rendelkezik standard felszerelésként a rotorban lévő lokátorral.
1018656578.jpg
 
Kamov Ka-52-es helikopterek segítik majd a szíriai "Tigrisek" különleges műveleti erőinek előre nyomulását. Végre látni és hallani a gépágyút is. Ami engem meglep, hogy viszonylag kis sebességnél használják.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
NIR-ezés bentről, plusz a legújabb ukrán módszer szerinti, bárkával történő partraszálló deszantolás megelőzése a zaporozsjei atomerőmű mellett, Vihr rakéták alkalamazásával.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
NIR-ezés bentről, plusz a legújabb ukrán módszer szerinti, bárkával történő partraszálló deszantolás megelőzése a zaporozsjei atomerőmű mellett, Vihr rakéták alkalamazásával.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Azért milyen viharvert, hadakat megjárt vasak...
Amúgy érdekes a sárga (caution) megjelenése a műszerfal felső keretén - vajon a fegyverhasználathoz kapcsolódik vagy a manőver túlhúzása miatt jelzett be nekik a gép? (warning nem lehet, mint raksi támadás, mert az piros)
 
Azért milyen viharvert, hadakat megjárt vasak...
Amúgy érdekes a sárga (caution) megjelenése a műszerfal felső keretén - vajon a fegyverhasználathoz kapcsolódik vagy a manőver túlhúzása miatt jelzett be nekik a gép? (warning nem lehet, mint raksi támadás, mert az piros)
Ha hallanám a RITA hangját, akkor meg tudnám mondani mi a gondja, így csak a lámpák alapján nem. Nem meglepő módon nem repülöm a típust, szimulátorban pedig csak az 50-es elérhető, amit pedig évekkel ezelőtt már kivontak. Az 52-esben a RITA a nagyon túldöntött fordulók miatt szokott szólni, akkor lehet azt hallani, hogy: "kren vilik, kren vilik".
 
NIR-ezés bentről, plusz a legújabb ukrán módszer szerinti, bárkával történő partraszálló deszantolás megelőzése a zaporozsjei atomerőmű mellett, Vihr rakéták alkalamazásával.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Nagyon szétlöttek egy betontömböt.

 
Hát eléggé leszerepelt ez a heli az ukrajnai konfliktusban. Nem tudta megvédeni magát a MANPAD-ek ellen.
Ahogy az AH-64 is potyogott le irakban mindentől (manpad, csöves, stb.). Talán beláthatjuk azt, h az ár-érték-hatás alapján valamit megéri kockáztatni (pl. egy saját járműoszlop védelme érdekében, áttörés megakasztása, stb.).
 
Hát eléggé leszerepelt ez a heli az ukrajnai konfliktusban. Nem tudta megvédeni magát a MANPAD-ek ellen.
Miért is?
  • Nem látok a flottára kiterjedő repülési tilalmat - mennek folyamatosan. Vagyis nincs nagy konstrukciós hiba, ami a folyamatos hajtás miatt kijönne
  • A hadrafoghatóság magas, mert még a mindenki vesszőparipája, a NIR-ezésre is futja a repidőből. Ha nem így lenne, csak annyira reptetnék őket, míg az irányított fegyverekkel lenne dolguk (kemény célok ellen)
  • Az önvédelemmel fel nem szerelt változatok bevetése tényleg értelmetlen volt (visszább is vonták őket, mikor látták, milyen kemény a NATO légvédelme) - de bőven van anyag arról, hogy a jól felszerelt gépek képesek voltak többszörös indítás ellen is megvédeni magukat
  • Összességében a heli ott van szinte mindenhol, harckocsiktól rohamcsónakokon át gyalogság ellen bevetik minden ellen - szóval egy aktívan használt fegyverről beszélhetünk. Nekem nem tűnik úgy, hogy le lenne szerepelve...
Magam részéről pont az oroszok bevetéseit látva értékeltem át a személyzetes helik jövőjét - szerintem lesz még helyük a drónok mellett is a jövőben, megfelelő önvédelem, nagy hatótávolságú fegyverzet és hálózatba kapcsolás mellett.
Nem csoda az Invictust is bőszen fejlesztik az amerikaiak...
 
Miért is?
  • Nem látok a flottára kiterjedő repülési tilalmat - mennek folyamatosan. Vagyis nincs nagy konstrukciós hiba, ami a folyamatos hajtás miatt kijönne
  • A hadrafoghatóság magas, mert még a mindenki vesszőparipája, a NIR-ezésre is futja a repidőből. Ha nem így lenne, csak annyira reptetnék őket, míg az irányított fegyverekkel lenne dolguk (kemény célok ellen)
  • Az önvédelemmel fel nem szerelt változatok bevetése tényleg értelmetlen volt (visszább is vonták őket, mikor látták, milyen kemény a NATO légvédelme) - de bőven van anyag arról, hogy a jól felszerelt gépek képesek voltak többszörös indítás ellen is megvédeni magukat
  • Összességében a heli ott van szinte mindenhol, harckocsiktól rohamcsónakokon át gyalogság ellen bevetik minden ellen - szóval egy aktívan használt fegyverről beszélhetünk. Nekem nem tűnik úgy, hogy le lenne szerepelve...
Magam részéről pont az oroszok bevetéseit látva értékeltem át a személyzetes helik jövőjét - szerintem lesz még helyük a drónok mellett is a jövőben, megfelelő önvédelem, nagy hatótávolságú fegyverzet és hálózatba kapcsolás mellett.
Nem csoda az Invictust is bőszen fejlesztik az amerikaiak...

Teljesen mindegy az oka, ilyen mértékű veszteség az leszereplés. Ráadásul még komolyabb légvédelem sem volt velük szemben, csak kézi. Kb aktív védelem kell rájuk, hogy legyen esélyük. Egyébként valszeg nem csak nekik. Nagy hatótávolságú fegyverek esetén meg kérdés, hogy van-e értelme ennyire páncélozni.